Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Musikk har alltid vært her for meg når jeg trenger det, både når jeg skal gjøre lekser, jobbe praktisk eller bare spille, og etter så mange år med musikk har jeg lagt meg et sterkt bånd til mye av musikken jeg hører på.

Musikk er et viktig medie for ungdom og voksne. Underholding, og avslapping. Verden hadde vært på helt andre tannhjul uten musikk. Musikk er kanskje ikke så viktig for dere som det er for meg, men jeg elsker musikk på mange måter. Av og til er det tidsfordriv mens jeg ser ut vinduet på fly, buss, eller bil, andre gang er det avslapping etter en hard dag. Det kan også fort hende at det er motivasjon til å gjøre ting.

Lærere har aldri skjønt sammenhengen mellom oss og musikk, og mener det ødelegg konsentrasjon, og noen blir ukonsentrert med musikk, mens jeg konsentrerer meg bedre med musikk. På skolen har vi programfag økter, jeg går elektro om noen lurte. I de øktene har vi tidspress til de grader, og jeg kjenner stresset kommer oppgjennom ryggen, men i dag hadde jeg funnet tak i øreplugger så jeg puttet de i IPoden min så sto jeg i 4 timer og skrudde med et par pauser, og prosjektet jeg har feilet på i 2 uker fikk jeg endelig til fordi jeg følte at jeg fikk alt av tid i verden.

På denne tiden i fjor sto jeg og sang på sanger fra bandet My Chemical Romance, men det har virkelig forandret seg. Jeg hører enda på dem, men ikke like mye. De 3 bandene jeg hører mest på er enkelt og greit Five Finger Death Punch, Daughtry (Chris Daughtry) og Muse. Det finnes også mange andre band jeg hører på men de 3 er mine favoritter.
Gode Sanger
Muse - Feeling Good
Five Finger Death Punch - Crossroads
Daughtry - Crawling Back to You
Muse - Hysteria
Five Finger Death Punch - The Bleeding
Daughtry - September

Jeg vet at Daughtry er kind of ikke et band, men en fyr. En fyr som ble kjent via American Idol, og har en amazing stemme!
http://www.youtube.com/watch?v=YlX6k8ADCVw
Q
- Hva er musikk for deg?
- Hva hører du på?
- Top 3 band eller artister
- Top 3 Sanger
- Hva syntes du om verdens første møte med Chris Daughtry?

Venom
*MacGyver Theme*
  • 0
Musikk er noe jeg ikke kunne levd foruten. Har virkelig en sterk tilknytning til det slik som deg. Det hjelper ikke bare mot stress, men det gjør slik at jeg kommer i en helt egen verden for meg selv. Alt rundt meg har ikke betydning når jeg virkelig setter meg inn i musikken. Jeg går alltid hjem fra jobb hver dag mens jeg hører på musikk, og det er kanskje ærlig en av favoritt tidene mine på døgnet. Musikk er også noe jeg virkelig har lyst til å skape selv - største drøm er definitivt å bli en rockestjerne. Det å spre glede via musikk til andres hjerter er noe jeg virkelig kunne levd av <3

Jeg hører for det meste på det som går under hard-rock/metal sjangeren, men jeg mener at en virkelig musikk interessert aldri holder seg til en sjanger. Jeg hører på masse rart egentlig. Alt som fenger. Så lenge jeg kan digge til det, er det verdt å høre på i mine ører ^^
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Vi to er ikke så ulik CEG...

Jeg satt meg virkelig ned på lørdagen, la et lydtett headsett over hodet og hørte gjennom masse musikk, med musikkvideoer. En av mine gode alene minner. Jeg har selv drømmen å slå gjennom i musikkbransjen, og jeg har allerede skrevet en sang, og kommer til å skrive flere!

Lagt til 2011-12-06 01:01:
Og har ganske lik musikkstil, men jeg hører på alt mulig egentlig. Soft rock, hip hop (sjeldent), metall, til og med noen få country sanger <3
*MacGyver Theme*
  • 0
Som jeg sa tideligger, hører jeg også på alt mulig. Før (fra 1. klasse til 8.) hørte jeg faktisk bare på rap og hip-hop. Dette var på grunn av min bror, som nærmest oppdro meg i musikkens verden. Og siden han hørte på rap og hip-hop, gjorde jeg det samme. Det var ikke før 8. klasse jeg virkelig fant ut min egen musikksmak. Det var Iron Maiden og Metallica som dro meg vekk fra rap og hiphop, og inn til metallens verden. Etter hvert ble jeg bare mer og mer open-minded til andre musikk sjangere, og nå kan jeg egentlig høre på hva som helst så lenge det er bra ^^ Det er jo ikke alltid en er i like bra "metal-head" humør, så da er det greit å ha masse annet en kan høre på. Er jo også viktig å høre på masse forskjellig musikk vis man vil bli en dyktig musikker. Får en masse inspirasjon fra ulike sjangere.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Musikk er noe jeg alltid har på når jeg sitter på bussen eller ikke har noe å gjøre på hjemme.

Pleier som regel å ha på noe musikk som kan gi meg inspirasjon til arbeidet mitt, men når jeg jobber foretrekker jeg å ha det stille rundt meg ettersom musikken alltid får meg inn på andre tanker og jeg blir distrahert.

Høres egentlig mest på rock, metal, osv. Men når jeg skal ha inspirasjon så funker klassisk musikk, irsk folkemusikk, osv. meget godt.

Nå har ikke jeg akkurat noen topp tre av verken band eller sanger siden det går i mye rart og jeg ikke gidder å følge med noen faste.

Har ingen meninger om Chris Daughtry ettersom jeg aldri har hørt på fyren før.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Musikk er hovedsaklig for å slappe av. Når jeg arbeider foretrekker jeg å ha det helt stille, klarer ikke å konsentrere meg når musikk er på.

Det jeg hører på er Spill soundtrack, Crush 40 og J-musikk.

Mine 3 favoritt band er vanskelig å bestemme, men Crush 40, Nightmare og Flow er vel de jeg har hørt mest på.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Holder meg for det meste til metal, men kan høre på mye rart.Jeg kan gjerne høre på musikk når jobber men da må det være noe som ikke tar oppmerksomhetten fra arbeidet.

Top 3 Artister for øyblikket er:

3: Amon Amarth
2:Emperoer
1: Cannibal corpse

Top 3 sanger? den var litt vansklig...

3: Twilight of the thunder god ( Amon Amarth)
2: Feastring in the crypt ( Cannibal Corpse)
1: I am the Black wizard (Emperoer)

Har hørt litt å Daughtry men ikke så mye. Han har en ganske god stemme
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
For meg så er musikk alt. Det hjelper gjennom tunge stunder, en slags godkjenning at jeg skal på jobb når jeg har hørt den og den låta, mye glede og morro. Jeg hører stort sett på rock, blues og metall. Forsøker å være mer åpen men det er ikke lett. I tillegg er jeg av den typen som bare jubler av glede når jeg kommer over nye detaljer i låter jeg har hørt før. Rockeånden gjør at jeg ofte spiller luftgitar og ser ut som en idiot, men gøy det har jeg.

Favorittartiser må være:
Iron Maiden (Heavy Metal/NWOBHM) og Extreme (Funk/hardrock/heavy metal/pop) på delt første plass. Resten av det jeg hører på bare dilter etter.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Musikk er mye for meg og jeg hører en god del på musikk

Jeg liker også alt mellom himmel og jord og det du blant annet nevner er musikk jeg hører på

Daughtry er et av bandene jeg liker veldig godt

Nok en god blogg Venom140
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg har egentlig ikke et fast favorittband, og liker egentlig alt. På fest er jeg selv DJ med mange gode sanger fra Spotifyen min, hvor Avicii, Skrillex og LMFAO briljerer.

På fritiden går det mest alternaltiv musikk, rock og metal, som Daughtry, In Flames, Bullett for my valentine, System of a Down, Slipknot, Stonesour og All that remains.

Itillegg er jeg ofte på konsert.

I de to siste årene har jeg vært på:
Green Day
Metallica
Trivium
In Flames
Skrillex
og Hove til neste år
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Musikk er noe som spiller en viktig rolle i de flestes liv; personlig bruker jeg det mest som et tidsfordriv, eller som underholdning på lik linje med spill, etc.

Jeg kunne blant annet ikke sett for meg spill uten musikk, det er liksom en del av pakka, og ofte er musikk noe av det beste med et spill.

Jeg har noen favorittartister, bl.a. Avenged Sevenfold, My Chemical Romance, Skrillex, Eminem, 30 Seconds To Mars, etc. men det blir litt teit å skulle liste opp noen favorittsanger, da disse endrer seg omtrent fra dag til dag.
Just kill him with your awesome
  • 0
Er veldig glad i musikk, og hører på masse vær dag. Når jeg ikke har noe å gjøre, når jeg jobber med skolearbeid hjemme og på skolen, og imens jeg venter på bussen. Kjenner jeg blir irritert når jeg glemmer øreproppene hjemme.

Når jeg var mindre hørte jeg på alt mulig, med unntak av metall og hard rock, fordi jeg syns dette var bråkete og uffameg. Men etter at fattern kjøpte live-plata "Live After Death" med Iron Maiden, ble jeg metallfrelst og skikkelig musikkinterissert. I senere tider har jeg beveget meg litt mer mot andre sjangere, men metall, og i hovedsak britisk heavy metall, er fortsatt favorittsjangeren.

Begynnte dessuten å spille El-bass for et par år siden, og i vår ble jeg med i et Trash-metallband. Har også blitt en ivrig konsertganger.

Iron Maiden er forsatt favorittbandet mitt, med Kaizers Orchestra på en sterk andreplass. Etter disse bandene er det ingen bestemt rekkefølge.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Bare kjent musikk fra alle her. Den siste uka har jeg hørt mest på Suffocate For Fuck Sake, Cloudkicker, *shels, Vildhjarta, Godspeed You! Black Emperor og Katatonia. Hører på all musikk jeg synes bra, og det er en god del artister. Ikke så mye superkommersiell og mainstream musikk fordi mye av det nettopp er kommersielt og falskt. Noe hører jeg såklart da, slik som Robyn, Skrillex, M83, August Burns Red osv.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
@The Heretic: Det er veldig mye "kjent" (veldig vidt begrep, til og med bandene du nevner er jo kjente innenfor visse kretser) og populær musikk som absolutt ikke framstår som falskt eller lagd for å selge, da. Jeg hører omtrent bare på millionselgende artister/band, men selv syns jeg mange av disse både har dybde, variasjon og ofte en grad av særhet også. Eksempler er Radiohead, Tom Waits, Nick Cave, David Bowie (albumene Low og Heroes) og Björk. Ikke at det er noe gale med å høre på mindre kjent musikk, ville bare påpeke det

Liker også ekstremt godt Godspeed, som du nevner.

For tiden går det mye i metal, rett og slett. Etter en lengre periode der jeg har sjekket ut mye nytt innenfor flere sjangre har det vært digg å høre mye på Black Sabbath, Metallica og Pantera igjen. Det siste albumet jeg hørte var forøvrig El Camino av The Black Keys, som var ganske bra.
You're sleeping over, right?
  • 0
Musikk er blitt en nødvendighet i mitt liv.
Og til forskjell fra andre her, klarer jeg ikke arbeide uten å ha på musikk.
Jeg blir heller distrahert av stillhet.

Så musikk står alltid på, enten jeg jobber, spiser, er ute eller... sover (yes indeed).

- Hva hører du på?

Hører på det meste, forutenom dagens typiske listepop.
Men det blir mest slik musikk som jeg vokste opp med, fordi mine forldre har vært minst like avhengig av musikk og jeg fikk det inn med teskje.
Så 70-80's pop og rock utgjør nok mesteparten av spillelisten.
Men det er også låter fra 50-60 tallet, tidlig 90 tall og et lite utvalg av dagens band og artister.
Sjelden jeg kommer over ny musikk, så det blir til at jeg hører på gamle klassikere og muligens leter litt bakover i tid istede.

Eksempler i ingen bestemt orden:
Tom Waits, Kaizers Orchestra, Audioslave, Seigmen, Bernhoft, Primus, Johnny Cash, Led Zeppelin,
Simon & Garfunkel, The Eagles, Bob Dylan, Creedence Clearwater Revival, Fleetwood Mac, David Bowie, The Who, Queen, Radiohead, Howlin' Wolf, Rolling Stones, Pink Floyd, CC Cowboys, Heart, Jeff Healey, Hollies, T.Rex, The Cranberries, Röyksopp, Styx, Otis Redding, Iron Butterfly, Rush, Bob Seger, Santana, Electric Light Orchestra, Toto, Van Halen, Porcupine Tree, Blondie, Alan Parsons Project og hundrevis til.

- Top 3 band eller artister

Når en hører på så mye forskjellig, er det nesten umulig å lage en slik liste.
Men Tom Waits og Kaizers Orchestra kan slåss om førsteplassen.

- Top 3 Sanger

Igjen, nesten umulig å velge når en hører på så mye forskjellig.
De tre jeg liker best en dag, kan jeg være drit lei den neste.

- Hva syntes du om verdens første møte med Chris Daughtry?

Aldri hørt om han.
  • 0
Siterer Zook:
Eksempler er Radiohead, Tom Waits, Nick Cave, David Bowie (albumene Low og Heroes) og Björk.


Ja, dette er typiske eksempler på artister og band som går for å ha beholdt selvrespekten sin. Nevnte selv et par kjente artister som jeg hørte på i slutten av innlegget. Snakker man om kjent og mainstream musikk retter man det mot den musikken som er folkelig kjent og som troner på toppen av hovedsjangerene. GY!BE er uten tvil på toppen i post-rock og er bredt kjent blant de som hører på post-rock mens andre band jeg nevnte som Suffocate FFS og *shels mer eller mindre er navn som kanskje 10.000 mennesker kjenner til. Går man bort til noen på gata er sannsynligheten liten for at de har hørt om GY!BE kontra Muse liksom.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Musikk er noe av det beste for meg. Når jeg sitter i bussen, bil eller kjeder meg hører jeg på musikk. Personlig liker jeg soundtracks fra spill, men ellers er det jo vanlige sanger. Phil Collins er en artist jeg liker, utrolig flink.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
I likhet med deg, og veldig mange andre er musikk veldig viktig for meg. Når du sitter i bilen eller på bussen og hører på musikk, og merker at du ikke vil ut, bare bli sittende å høre ferdig albumet er herlig.

På barneskolen hørte jeg mye på RnB, Rap osv. jeg hørte mye på Karpe Diem spesielt(i 4. klasse, altså 3 år før de slapp "Piano", som gjorde at de slo gjennom *hipster, I know*). Når jeg begynte i 6. klasse viste søsteren min meg på litt heldigvis "Welcome to the black parade" av MCR. Jeg ble trollbundet og hørte ikke på annet. Sommeren 2007 dro jeg til Göteborg og så de live. På samme festival var Billy Talent, som sørget for at jeg gikk litt bort fra MCR, og over til BT. Billy Talent og My Chemical Romance er hovedårsakene til at jeg hører på den musikken jeg gjør i dag. Var en periode jeg hørte mye på band som A7X, Bullet for My Valentine, litt Disturbed osv. Hva jeg hører på endres hele tiden, og for tiden går det mest i Indie-pop/rock og punk, samt alternativt.

Anbefaler deg å høre på disse artistene, om du vil "utvide musikksmaken" din litt:
- Team Me (Fantastisk norsk indie-pop. Hør spesielt "With my hands covering both of my eyes I am too scared to have a look at you now")
- Honningbarna( Herlig, ung, aggresiv norsk punk)
- Oslo Ess(God gammal norsk rock)
- Pulled Apart By Horses(Hardcore/Indie)
- Biffy Clyro(Fantastisk skotsk "alternativ" band)
Samt mye mer. Om du er interessert i mer kan du bare ta kontakt

Jeg har også blitt veldig glad i å dra på konserter, de siste årene har jeg blant annet sett:
AC/DC to ganger, KISS to ganger, Avenged Sevenfold, MUSE(Hove 2010), Alexisonfire(Hove 2010), Paramore(Hove 2010), Empire of the sun(Hove 2010), Foo Fighters, Green Day, My Chemical Romance to ganger, Billy Talent tre ganger, Honningbarna to ganger, Slottsfjell 2011(Biffy Clyro, Pulled Apart By Horses, Oslo Ess, Honningbarna, Anthrax, Two Door Cinema Club, Wolf Gang og mye mer) + en god del andre artister.

Til neste år skal jeg se Rise Against(billett i boks), håper å anskaffe billett til Metallica på Valle Hovin, samt at jeg skal på Slottsfjell- og Hovefestivalen.
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Mange gode besvarelser her !
*MacGyver Theme*
  • 0
Musikk vil alltid ha en spesiell plass i livet mitt.
Fint å høre på på bussen eller mens jeg leser bøker eller tegneserier

Hører for det meste på Metal,Rock, Punk og Blues. Men hører også på litt pop, klassisk, rap og hip hop. Holdt nesten på å glemme Industrial(Da er det Goth musikk som gjelder )

Daughtry er en av de mange bandene jeg liker
Vanskelig å velge bare 3 band men her de:
1: In This Moment

2: Sonata Arctica

3: Alien Vampires(Utrolig bra goth band, anbefales om du vil høre noe du aldri hørt ført )

4: Hanna Pakarinen ( Anbefales om du vil høre en pop sanger som er mye bedre enn de fleste amerikanske pop sangere)

3 sanger blir enda værre å velge bare 3 men her er 3 sanger jeg liker veldig godt:

1: In This Moment: Iron Army

2: Hysterica: Message

3: Asphyxia: Oliterate My Fate
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Musikk er noe jeg hører på minst èn time hver dag, hadde garantert ikke klart meg uten. Når jeg skal koble av helt, da slår jeg på musikk. For da er det den som teller, og ikke stort annet. Gjør jo som oftest andre ting når jeg hører på musikk, men tar meg ofte stunder der jeg bare legger meg på sofaen, og slår anlegget på et passelig nivå, og bare lar det synke inn. Det er rett og slett deilig.

Nå bør det nevnes at jeg svært sjelden hører på noe annet enn soundtracks og lignende, men tar gjerne noen stunder med Jamie Cullum og Tom Waits i ny og né. Kaizers er også meget velkomment.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
hehe
*MacGyver Theme*
  • 0
-Musikk er alt for meg, klarer meg ikke en dag uten det, betyr alt !
-Avenged Sevenfold
-Rise Against
-Skrillex

Kansas - Carry on wayward son
Avenged Sevenfold - Second heartbeat
Kvelertak - Blodtørst

Chris Daughtry var helt ok, minnet meg veldig om Nickelback vokalisten..
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Han legger samme trykk i som vokalisten i nickelback ^^
*MacGyver Theme*
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!