Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Medlemsinnlogging
amigo

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook
Velg forum
Søk forum
Tråd:

Gullkloden 2011 - Del 2

Antall innlegg: 8

Ursa Minora
Listegalskapen fortsetter. Jeg avgjør hvilke spill som har gjort seg fortjent til oppmerksomheten vi spillentusiaster med glede gir. Før du nå skal kaste deg over ribba, medisterkakene og den grøsselige surkålen kan du kose deg med denne lettfattelige oppsummeringa av årets beste spill.

Årets Minecraft - Terraria - Re-Logic - PC
Terraria er ufattelig lett å avfeie som lite mer enn "Minecraft i 2D". Kanskje en grei måte å introdusere det på, ettersom de fleste vet hva Minecraft går ut på, men de to spillene har ikke veldig mye til felles. Greit nok, du kan grave med ei hakke på begge spillene og det er dessuten ganske viktig å samle materialer for å lage seg utstyr, men det er vanvittig mye mer å gjøre på Terraria. Bosser må bekjempes, det fins flere ulike miljø med forskjellige fiender, sjeldne våpen og oppgraderinger og over hundre forskjellige typer fiender. Et søtt soundtrack og enda søtere 16-bits grafikk gjør Terraria til årets definitive indiespill. Og før du spør: ja, jeg er klar over at også Minecraft ble sluppet i år. Terraria er simpelthen bedre og får Minecraft til å fremstå som en simpel level editor.

Årets kulturkjerring - Rayman Origins - Ubisoft - Xbox 360, PS3, Wii og 3DS
Rent estetisk er Rayman Origins det beste jeg har spilt i år. God grafikk er mer enn bare realisme. Alt i spillet er håndtegnet, og er det beste beviset på at spill er kunst vi har blitt servert i år. Musikken er sjarmerende og snål, og passer det unike særpreget spillet har. Etter floppen Rayman 3D tidligere i år var jeg svært skeptisk til Rayman Origins og tvilte på at jeg noen gang fikk se Rayman i toppform igjen. Men oboy som jeg tok feil. Det er ganske sjeldent jeg blir lykkelig over å ta feil, men i dette tilfellet er jeg sjeleglad. Rayman endte opp som et av mine beste og et av mine verste spillopplevelser i 2011, men jeg kan ikke unngå å elske den armløse lille banditten. Franskmennene har nok engang satt standarden for hva begrepet kultur innebærer.

Årets maskeradeball - Batman: Arkham City - Rocksteady - Xbox 360, PS3 og PC
Batman er kanskje ikledd tettsittende latexdrakt og støvletter, men har er ufattelig macho likevel. Arkham City imponerer med en god historie, herlig atmosfære og et lett tilgjengelig gameplay. Selv om det kanskje blir litt lite fokus på hver skurk i historien, er Arkham City en fantastisk skildring av Lynvingens eskapader i Gothams slum. Rocksteady klarer nesten å konvertere meg fra Marvelmanien til et dyp DC Comics-fanatisme, men bare nesten. Likevel sitter jeg igjen med en litt bitter smak i munnen; jeg er nemlig usikker på hvordan Rocksteady kan tøye konseptet enda lengre, og ryktene sier at de jobber med en oppfølger.

Årets kneskadde - The Elder Scrolls V: Skyrim - Bethesda Game Studios - Xbox 360, PS3 og PC
Hvor mange gledet seg hvor mye til den 11.11.2011 i år? Hvor mange kan si at de synes Skyrim innfridde alle forventninger? Svært mange. Og jeg slenger meg med i hyllestene, gledesropene og fanatismen. En så stor verden skal man lete lenge etter, i hvertfall på riktig side av skjermen, og det å legge en drage i bakken oser sånn av testosteron at selv Chuck Norris rødmer. Likevel må det sies at det fins en del bugs i spillet som kan ødelegge spillopplevelsen, men for det meste er det bare kos å reise rundt i det åpne, digre landskapet som er en fryd for øyet og balsam for en sliten sjel. Det eneste som gir en større sannsynelighet for skulking av skole eller jobb enn Skyrim er om du får ei pil i kneet. Da må du pensjoneres.

Årets terminator - Deus Ex: Human Revolution - Eidos Montreal - Xbox 360, PS3 og PC
Deus Ex: Human Revolution er en heidundrende samling godt gameplay, filosofiske spørsmål og herlig design. Adam Jensen er halvt menneske, halvt robot, men helt episk. Det holdt ikke å få innbygd superstyrke, kamuflasje og hackerverktøy i sin egen kropp; årets kuleste helt måtte også ha solbriller innbefattet i sine egne øyne. Legg til en dystopisk atmosfære og et par konspirasjonsteorier, og du har antakelig snublet over oppskriften på et av årets beste spill.

Årets definitivt-beste-superkule -nostalgiske-og-innovative-grønnkledde spill - The Legend of Zelda: Skyward Sword - Nintendo - Wii
Om dere har noe imot folk som geeker ut, ber jeg om at dere slutter å lese nå, og scroller videre ned til kommentarfeltet. Du vil fortsette og lese? Fint. Zelda er, til tross for at jeg ikke oppdaga serien før i 2008, min favorittspillserie. Jeg har spilt Ocarina of Time, både 3D og standard, og her kommer den oppriktige sannhet: Om Ocarina of Time er fantastisk så er Skyward Sword perfeksjon. Skyward Sword er resultatet av fem års eksperimentering med bevegelseskontroller, noe jeg tidligere har vært skeptisk til, men som nå sitter som et skudd. Fortellergleden Nintendo viser i spillet er unik, og selv uten stemmeskuespill er det dialogene i Skyward Sword som har brent seg best fast i løpet av året. Den underliggende romansen kan få enhver kaldhjertet klump til å smelte og grafikken er ikke bare det peneste vi har sett på Wii noen gang, men til tross for sin mangel på HD og maskinkraft generelt, klarer Nintendo å presse maskina si til å konkurrere med spill fra 360ens tidlige æra. I januar 2011 hadde jeg ingen tro på at årets spill ville være på Nintendo Wii. Om dere vil ha meg unnskyldt skal jeg nå gå og spise min egen hatt.

God jul og DFTBA. Vi snakkes på nyåret og sannsyneligvis i romjula.
dr peace
Svært velskrevet og god kåring dette.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
lazgo
Du har fått meg nysgjerrig på Terraria, aldri hørt om det før, men, skal sjekke det ut, helt klart
A sense of humor is a major defense against minor troubles. -Mignon McLaughlin
albaga
Er helt enig med deg her og selv synes jeg Zelda: Skyward Sword er årets beste spill. God og velskrevet blogg Ursa Minora og takk for alle disse bloggene du har skrevet.

God jul!
"Booker....are you afraid of God? No, but I'm afraid of you."
192
Satt faktisk og spilte Terraria rett før jeg leste denne bloggen. Helt enig at det er bedre enn Minecraft!

Og god blogg, enig med deg i mye her! Og du ser det sikkert selv, men du feilet litt på den uthevet skriften rundt Deus Ex der
"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." Albert Einstein
Kakashi sensei
Liker grafikken på Terraria, god gammel pixel art!
http://www.spillfeber.no/
Ursa Minora
192: Fiksa, og skal legge inn link til anmeldelse av de spillene jeg har anmeldt.
sonic og link
Artig liste, godt og variert språk. Er ikke så mange av disse spillene jeg har spilt, så kan ikke uttale meg om listen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.

Skriv et innlegg

For å kunne diskutere må du logget inn. Ny bruker? - bli medlem n!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--

Poll Hvilket spill blir størst i sommer?
  • 8% Metro: Last Light
  • 5% Grid 2
  • 3% Call of Juarez: Gunslinger
  • 0% The Wonderful 101
  • 1% Remember Me
  • 1% Animal Crossing: New Leaf
  • 1% Fuse
  • 44% The Last of Us
  • 8% Amnesia: A Machine for Pigs
  • 5% Plants vs Zombies 2: It's About Time
  • 3% Tales of Xillia
  • 0% Disney Infinity
  • 2% Pikmin 3
  • 5% Splinter Cell: Blacklist
  • 1% The Bureau: Xcom Declassified
  • 6% Saints Row IV
  • 0% Rayman Legends
  • 9% Noe helt annet
Resultat
Kristiano: Pga varmen måtte jeg utsette gamingen til sent på kvelden. Men det ble litt Bf3 spelling tilslutt! Følg
2013-05-19 02:23
Duck Song: Gratulerer danmark!Følg
2013-05-19 00:28
xXAkresSXx94: @The Cookiemonster: Ja, hvertfall Romania. Håper Norge vinner, men Ukraina og Danmark er dei store favorittene trur eg.Følg
2013-05-19 00:17
Kim og Christer: Laget montasje-video nå av "skremme øyeblikk" lastes opp i morgen :)Følg
2013-05-18 23:10
The Cookiemonster: @Akres: Det er jo hele moroa med det! Det er så sjokkerende mye dårlig at det er morsomt!Følg
2013-05-18 23:08
xXAkresSXx94: @The Cookiemonster: Det er for mange rare sanger, spesielt Romania sin. Prøver å unngå det programmet.Følg
2013-05-18 23:04
The Cookiemonster: "It's like this guy has swallowed Susan Boyle and she's trying to scream for help through his abdominal wall." The Guardian om Romanias sangFølg
2013-05-18 22:21
The Cookiemonster: Hva var det jeg nettopp hørte fra Romania?Følg
2013-05-18 22:15
Jack the Lack of Crack: Wehoo, da er endelig internettet tilbake i hula mi!Følg
2013-05-18 21:00
Gamingisforlife: Hjemmebrent Mojito fra Kristiansand smakte bra. Håper jeg fortsatt ser i morgen. Følg
2013-05-18 18:36
ElGamer: @Tommy: Sitter og smelter i Saltnes med 32 grader i skyggen. Er nesten for jævlig :PFølg
2013-05-18 17:43
albaga: Ute i det fine været med energidrikk. Deilig.Følg
2013-05-18 17:37
Gamingisforlife: Har vært innestengt på jobb i dag, var faen glovarmt. Nå skal varmen nytes på terassen med en kald pils eller 12.Følg
2013-05-18 17:33
sunnygamer23: huff å huff!! så grusomt varmt. :(Følg
2013-05-18 17:13
Tommy Kvaernerud: 31 grader her i Tønsberg nå. Noen bedre? Eller skal jeg si værre, ettersom jeg ikke liker varmen.Følg
2013-05-18 16:48
sonic og link: TK: Er også varmt her i Bergen, kan ikke kalle det noe annet enn sommer.Følg
2013-05-18 16:05
Tommy Kvaernerud: 27 grader i sola og stort sett vindstille... dette blir for mye for meg. Holder meg i kjelleren med 15 grader.Følg
2013-05-18 14:31
Duck Song: Velkommen tilbakeFølg
2013-05-18 14:24
The Gamer 459: Okay. Nå er jeg tilbake på GR! Forhåpentligvis i en god lang stundFølg
2013-05-18 13:08
sonic og link: Da blir det litt anime seeing, har en god del serier jeg må ta igjen.Følg
2013-05-18 13:01
BETA +