Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Den første som klarer å utvikle en konsoll hvor mus og tastatur fungerer like godt som å spille meg gamepad, har fanget mange som PCkjøpere. Selv om jeg vet det finnes muligheter å spille konsoll med mus og tastatur, vet jeg også at dette ikke fungerer helt optimalt ennå. I følge de som har prøvd dette, sier at signalene fortsatt blir litt for trege i forhold til å spille med gamepad.

Jeg er bra sikker på at PCen som spillkonsoll ville ha sett sin død om en konsoll hadde kommet med mus og tastatur som en del av oppsettet. Da ville mange PCspillere ha hoppet over til konsollen. For det første er det jo langt billigere å kjøpe en konsoll enn å kjøpe seg en spillPC og med oppgraderingene som kommer i etterkant. Det andre er at man også slipper problemer med spill som ikke fungerer på grunn drivere eller generelt det oppsettet PCen har. Slikt skjer sjelden eller aldri i konsollspill.

Det som er viktig om en slik konsoll i fremtiden dukker opp, er at alle muligheter som å koble til mus og tastatur, skikkelig flystikke og et godt ratt med pedaler med mer bør væe med. Om noen fikser dette så vil det igjen sørge for at den den som produserer en konsoll med disse mulighetene vil vinne stort og slå knockout på konkurrenten.

Er det slik utviklingen egentlig burde gå? Synes det er litt merkelig at ikke Microsoft har satset på dette, men så skal det jo også sies at Microsoft har foten i begge leirer og tjener både på PCsalg og konsollsalg. Derfor kaster jeg i grunnen ballen videre til Sony eller Nintendo som faktisk har muligheten til å få et stort forsprang på konkurrentene om de satser på en konsoll hvor mus og tastatur fugerer like godt som å spille med gamepad.

Selv om jeg vet at grafikk aldri kommer til å bli like bra til konsoll som vi ser til PC, så tror jeg at gamere kan være er tjent med spill som fungerer optimalt til en hver tid og hvor man slipper problemer med drivere eller andre ting som er kjent fra PCen.

Hva tror du, ville du som PCspiller kjøpt en konsoll hvor mus og tastatur var en del av oppsettet eller ville du fortsatt holdt deg til PCen som spillmaskin? Er dette veien å gå for konsoll eller må det være en viss skille mellom PC og konsoll? Hva tror du fremtiden vil bringe oss som spiller mye?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg tror ikke mus og tastatur i seg selv er grunnen til at PC-spillere holder seg foran tastaturet. Jeg bruker nesten alltid 360-kontrolleren min når jeg spiller på data'en, og jeg kjenner ganske mange andre som gjør det samme (Battlefield og andre nettbaserte skytespill er selvfølgelig et unntak).

Det at det ikke (enda) er mulig å oppgradere innmaten i konsollene er nok grunnen til at det forsatt finnes så mange PC-spillere, og så lenge det ikke er mulig med en konsoll tviler jeg på at mange av dem ville gått for en.

Jeg tror nok ikke håndkontrollere kommer til å forsvinne med det første, men hvis neste konsollgenerasjon har full kompatibilitet med mus og tastatur så klager ikke jeg.
  • 0
Nei, jeg vil nok holde meg til pcen min alikevel, selv om jeg elsker å bruke tastatur og mus for bedre nøyaktighet i skytespill. Hater fps på konsoll. En annen grunn til at jeg holder meg på pc er frihet, som å spille med mods og skins og slikt + Pc har overlegen grafikk
  • 0
Det går fint an å bruke mus og tastatur på PS3. Har prøvd det borte med venner, hvor det fungerte kjempebra!
  • 0
Det er jo mangelen på mus og tastatur som gjør at jeg liker å game på konsoll istede for på PC. Er jo ekstremt mange taster å holde styr på om man spiller på PC.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Holder meg til både PC spilling, og de konsollene jeg har hjemme, ser ikke helt den store nødvendigheten for å blande dem. Foretrekker selv å spille med en vanlig kontroller, ala Xbox 360 sine trådløse kontroller.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Har lenge ønsket å bli en PC-gamer, men det ser litt komplisert å lage sin egen PC-selv.

Men det finnes vel nettsider som selger ferdigbygde PCer?
I started out with nothing, and I still have most of it
  • 0
Jeg liker ikke 3. persons skyte spill, med mus og tastatur, så jeg kjøpte en 360pad til PCen for å spille GTA IV

Jeg har egentlig ikke noe problem med at det er gamepad til konsoll, men støtte for keyboard hadde vært fint når man skriver meldinger og slikt, pluss at det hadde åpnet muligheter for spill som starcraft på konsoll <3
  • 0
Det som mangler på konsoll er ikke mus og tastatur, men mer åpne plattformer og videre inngangsport for utviklere.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Bruker både PC og konsoll, og liker begge kontrollene. Kan kanskje bli litt uvant med den ene etter å ha brukt den andre en stund, men dette venner jeg meg raskt til. Jeg ville ikke sluttet med PC hvis konsoll fikk mus og tastatur, fordi hovedgrunnen til at PC er en så god plattform etter min mening er alle mulighetene, f. eks. oppgradering, grafikk og mye mer styrke
  • 0
Jeg ville definitivt kjøpt en konsoll med mus og tastatur, selv om jeg ikke er særlig erfaren på evnet. Altså bare for å prøve én gang. Hovedgrunnen til at jeg spiller hovedsaklig på PC er at jeg ikke takler Xbox- og Playstation-kontrollere, jeg får til og med vondt i fingrene.

Enig med Jakob L også, 3. persons skytespill kan gjerne spilles med kontroller.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!