Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Forrige uke fikk vi besøk av en hyggelig kar ved navn Niklas Arnell her på Gamereactor-kontoret. Niklas jobber hos Namco Bandai Partners og med seg i sekken hadde han en tidlig kode av det kommende racingspillet Dirt Showdown.

Som redaksjonens største racingentusiast var jeg ikke vond å be, og jeg satte meg godt til rett foran skjermen med en nydelig kopp kaffe og kontrolleren i hendene. Straks etter dukket Codemasters' nyeste opp på skjermen.

Det er litt tidlig å trekke noen konklusjoner, men jeg likte det jeg så. Dirt Showdown er et mer arkadepreget spill enn fjorårets ypperlige Dirt 3, og bilene er blant annet utstyrt med en hendig boost-funksjon. Likevel var den gode kjørefølelsen og hjulfysikken Codemasters er kjent for på plass.

Jeg fikk prøve meg på tre forskjellige øvelser, et 8 ball-løp der banen ikke overraskende gikk i et åttetall, et radisjonelt løp på bane, og en runde med destruction derby i rampage-modusen. I det ferdige spillet loves i tillegg en rekke andre moduser, både innenfor tradisjonelle løp óg rampage-øvelser som Knock Out. Disse tre øvelsene var likevel nok til å gi mersmak for mitt vedkommende, selv om Tor Erik slo meg på resultatlista i rampage-modusen (grrrrr).

Teknisk virker spillet solid. Det kjører på den samme motoren Dirt 3 , og grafikken var nokså lik. Bildeoppdateringen var litt treg til tider, men Codemasters pleier å ha stålkontroll på det tekniske ved sine lanseringer.

Utgivelsen blir en gang i løpet av mai måned, men jeg regner med å få skrevet litt mer om spillet innen den tid.

Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Dette er et spill jeg ser frem til og håper inderlig at interfacen blir litt bedre enn det den var i Dirt 3

Skal bli spennende å se og lese mer om spillet
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Gleder meg til mer gameplay.
  • 0
Noen er bare flinkere til å ødelegge enn til å bygge...sorry Morty
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!