Å kunne jobbe med spill. 
Antall innlegg: 11![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Å være involvert i spillebransjen er en jobb mange ønsker å ha, men nåløyet er verre en noen gang. Jeg har stor forståelse for at sider som Gamereactor, Spill.no osv har interne regler for hvem som blir ansatt og hvem som får betalt for å skrive, men likevel virker det som om det er enn usynlig nåløye for å ha muligheten til å faktisk leve av å skrive om spill. Selvfølgelig skal det være det, markedet er ikke stort nok for å at alle som skal få lov til å leve av det. Men at det er alltid en åpen kanal for dem som virkelig vil det har aldri skadet. Så jeg spør direkte, hva kreves for å kunne jobbe med å skrive artikkeler og anmeldelser for spill? Hva leter Gamereactor etter når de søker nye skribenter? Er det slik at man heller letter etter utdannede eller erfarne journalister skribenter eller vil man ha de kunnskapsrike spill ildsjelene? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Tror det er ganske viktig å kunne skrive godt og underholdende. HAKUNA MATATA! | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Sålenge du skriver bra, innholdsrikt og underholdende, er det et fett om du utdanna deg til forsker eller rørlegger. Så lenge du kan skrive, godt nok, tror jeg de godtar deg. Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Enig med Parkour Gamer og gnyg. "Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg har tenkt å jobbe med spill, ikke som skribent, men som programmerer. PG har skrevet det som trengs. "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed. | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Hvordan sjekker for eksempel GR skriveferdighetene dine da? du må høre ordentlig etter | |
| ||
Moderator | Leser det du har skrivd. Det er ganske obvious. Og sjekker tekster og anmeldelser du har skrevet. - You think you could break a log like that? - Don't know. Never been attacked by a tree. • Moderator @ Gamereactor.no® • | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Dersom du skriver relativt gode tekster over tid, med fin flyt og spenstig språk, så kan jeg personlig skrive under på at jobbtilbud dukker opp i innboksen Ja, det er meg. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Strife_Cloud, challenge accepted ;) Mest motiverende jeg har hørt på gamereactor | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Helt enig i hva PG skrev. Du trenger ikke å ha utdannelse for å bli en spillskribent, men så lenge du har gode skriveferdigheter, så burde det gå. Jeg kan ta meg som et eksempel: Jeg er 16 år og skriver allerede for to spillnettsider og har allerede laget mitt egen nettside som er i oppstartsfasen for øyeblikket Skriv mye, og det vil til slutt komme en mulighet i en slags form, forhåpentligvis. http://www.spiller1.net/ | Søker skribenter | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | PG sa nok det som er viktig å tenke på ja og i tillegg har bra peiling på spill generelt. For det har skjedd mye i spillhistorien og det vil skje mye og da er det viktig med kunnskaper som igjen kan brukes til skrivingen Bernt Erik Sandnes/Gamereactor Norge - Intel i7 3770K, Gigabyte X58+ G1.Guerrilla, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 12GB Kingston Hyper X, Kingston HyperX 240GB SSD, NEC multiSync LCD 24WMGX3, Philips amBX, CM HAF X kabinett | |
| ||