Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Medlemsinnlogging
amigo

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook
Velg forum
Søk forum
Tråd:

"J*ævla idiot"

Antall innlegg: 25

Duckislate
Jepp. Plenty av meldingene som sendes via Playstation Network lyder akkurat slik. Hvorfor? Aner ikke. Kanskje har det noe med småunger som ikke har noe bedre å finne på enn å sende dritt-meldinger til andre å gjøre, kanskje er det noe helt annet. Ikke vet jeg. Det jeg derimot vet, er at det er fryktelig unødvendig.

Det skjedde med meg for første gang i dag, siden jeg ikke har spilt noe særlig online frem til nå. Har hatt venner som har mottatt flere slike, og disse havnet selfølgelig rett på blokkeringslista deres, rett etter en spydig tilbakemelding. Jeg mottok min under Ghost Recon: Future Soldier-betaen, og kan ikke akkurat si meg fornøyd med det. Dette var nemlig en fyr som syntes han var den eneste på laget som drev med lagarbeid, noe som for meg hørtes rart ut. Virket litt for selvmotsigende syntes jeg, så jeg uttrykte mine meninger overfor kommentaren hans, og det hele endte med at han kom med en dårlig unnskyldning om at jeg hadde drept han da han var på laget mitt.

Men det er ikke friendly fire i Ghost Recon, og det er noe de fleste som har rørt håndkontrolleren vet ganske så godt. Da fyren attpåtil kalte meg tilbakestående rant glasset over, og han ble blokkert. Dagen etterpå fikk jeg en ny melding av samme person med en ny bruker, med meningsløst innhold på en helt uforståelig "engelsk-dialekt." Ja, noen er faktisk så desperate. Etter enda en blokkering var jeg endelig tilbake i spillet uten flere slike problemer.

Om jeg skal komme til poenget, hva er egentlig vitsen med slike meldinger? Blokkeringslista er kanskje ikke nok for å hindre dette, kanskje det heller bør innføres et system som stenger ute slike rapporterte brukere som dette. Gamereactor har det sånn, spill.no har det sånn. De fleste internett-samfunn har det slik. Hvorfor har da ikke PSN et slags ban-system?

Har du noen gang motatt slike meldinger? Har du noe du noen slike tilfeller du vil fortelle om? Del meningene dine i kommentarfeltet da vel!
"There is no use crying over every mistake, you just keep on trying 'till you run out of cake." -GladOS
Elektro Banana
Ganske sikker på at det finnes en funksjon på PS3en som gjør at du kun kan motta meldinger fra venner. Sikkert greit ettersom, jeg aldri sender meldinger til andre enn venner, og pleier egentlig heller aldri å sende meldinger over PS3 i det hele tatt.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
Duckislate
Det var jeg ikke klar over, men siden jeg også kun sender meldinger til venner bør jeg vel bruke den funksjonen da.
"There is no use crying over every mistake, you just keep on trying 'till you run out of cake." -GladOS
Los
http://penny-arcade.com/patv/episode/harassment

Se denne! Veldig bra serie, og de tar opp akkurat dette!
Vis vinden løye går e rett på tryne
Duckislate
Den videoen var både undeholdende og seriøs på en gang, og samtidig kom den med mange gode forslag til hvordan man kan stoppe slikt tull! Takk for tipset!
Los
Extra Credits er veldig bra! Jeg følger med hver uke. Ny episode hver onsdag på penny-arcade.com Hehe. Det ble veldig reklame

Men jeg er helt enig i det du sier. Jeg spiller ikke online jeg, fordi jeg syntes det er for mye slikt. Og jeg liker det ikke. Det tar vekk gleden av å sette seg ned å spille om jeg må få og lese slikt i tillegg. Så jeg er logget av, og nyter spillet slik.
Vis vinden løye går e rett på tryne
Crazy Eyed Gamer93
Los: +1

Extra Credits er fantastisk! ^^
Duckislate
Citerer Los:
Extra Credits er veldig bra! Jeg følger med hver uke. Ny episode hver onsdag på penny-arcade.com Hehe. Det ble veldig reklame

Nice, får se noen flere episoder, fikk hvertfall et veldig godt inntrykk!

Hehe, ble vel kanskje litt reklame ja
sonic og link
Har blitt fortalt at jeg spiller elendig, og at familien min burde dø osv. De skal dog sies at i de fleste tilfeller så er ikke den som kjefter noe bedre selv.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
Duckislate
Citerer sonic og link:
Det skal dog sies at i de fleste tilfeller så er ikke den som kjefter noe bedre selv.

Det er sant det, dessuten "fortjener" vel ikke slike meldinger noe svar heller.
Grallen
Har fått noen homo-anklager, men det er vel mest pga mitt litt uheldige valg av brukernavn ^^,. Men spiller nesten ikke online lengre, så opplever det ikke mer.
Er verden blitt gal, eller er det bare meg?
Filimonki
Enig, og enig. Men, det betyr ikke at det ikke finnes enkelte fuckers over nettet som faktisk fortjener slike meldinger. Det er enkelte ganger jeg faktisk kunne tenke meg å spore opp personen som spiller usportslig, for deretter å maltraktere ansiktet til rundt middles ugjenkjennelighet.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
LesMiserable
Føler meg alltid god etter å ha fått slike meldinger.
gnyg
Jeg har roet meg på meldingsfronten. Var en periode med mange slike.

Spesielt på fifa 12 mot folk som scorer et tidlig mål og deretter drar ut tida med å sentre i forsvarsfireren sin.
HAKUNA MATATA!
Bernt Erik
I grunnen er det faktisk merkelig at ikke PSN har det slik. Får inderlig håpe det dukker opp før eller siden. Bare å press på Sony, så kanskje en vakker dag

God blogg, godt tema
Bernt Erik Sandnes/Gamereactor Norge - Intel i7 3770K, Gigabyte X58+ G1.Guerrilla, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 12GB Kingston Hyper X, Kingston HyperX 240GB SSD, NEC multiSync LCD 24WMGX3, Philips amBX, CM HAF X kabinett
The Cookiemonster
Moderator
Merka det før.
Spilte en kamp i MW2, og så fikk jeg en friend request etter en kamp fra en motspiller. Jeg avslo, naturligvis, siden jeg ikke kjente han irl eller fra noe forum.
Dermed begynte han å spamme med med at jeg var en "fucking cunt"fordi jeg nekta å bli venn med han. En U mad melding fikk han til å holde kjeft.
- You think you could break a log like that? - Don't know. Never been attacked by a tree.                                         • Moderator @ Gamereactor.no® •
Filimonki
U mad bro?
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
Blue One
det er irriterende med slike mennesker, når de tar valget og går inn på en online server må de forvente at det ikke er som i singelplaye spillet. har selv fått meldinger av mindreårige som ikke greier å beherske seg. uansett tror jeg ikke utestengning fører til noe, men burde heller snakke det ut sånn at samfunnet blir et bedre
sted.

-----Blue One
Temujin
En av grunnene til at jeg sjelden spiller online lengere, men en bra blogg
Time has run out, time to die heretic!
Kengro
Får slikt hele tiden, gidder ikke bry meg i 2 sekunder. Så lenge det finnes idioter vil slikt skje, og den siste idioten er ikke født enda
http://vimeo.com/16393021
Maabren
Vil alltid dukke opp nokon som har negative vibber å melde. Er ikkje verdt å ta ille opp. Di søker kanskje kontakt og sliter litt på den sosiale fronten. Mange har i tillegg eit ganske negativt språk seg imellom utan å meine noko større med det. Livet er for kort til å la negative vibber ta for mykje plass. Flott blogg!
torleif
Fått noen på Fifa. Får bare meldinger hvis du vinner, så er bare kos
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
peanut-butter-yummy
jeg har fått melding på BF3, som "F*UCKING BASER*PER eller F*KCING CAMPER, men jeg er en troller, så det så.
u mad bro?
WideBoy
Jeg blir like ofte irritert som underholdt av disse meldingene. Irritert side folk burde vokse opp litt, men underholdt når jeg ser hvor bunnløst idiotien går.

Og dere burde sjekke ut fatuglyslutty.com om dere vill se hvor håpløst langt unna vi er et modent samfun :/
(det er en side som har samlet mange screencaps og videoer av idioter på Live/PSN
Joelspeanuts
Rage er vel en naturlig del av internettverden, akkurat som løver som så alt for brutalt dreper de stakkars antilopene, eller religiøs fanatsime. Jeg liker det ikke, men det må liksom bare aksepteres, eller ignoreres.

Har selv aldri fått slike meldinger, men har en kompis ssom har fått en. Jeg spiller så få skytespill, og jeg tror det er stort sett der slike meldinger oppstår. Kanskje bilspill, men... jeg spiller så fint at folk ikke har grunn til å bli sint på meg
If you could reason with religious people, there would be no religious people. - Gregory House, M.D.

Skriv et innlegg

For å kunne diskutere må du logget inn. Ny bruker? - bli medlem n!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--

Poll Hvilken konsoll velger du?
  • 20% Wii U
  • 32% Playstation 4
  • 14% Xbox One
  • 25% PC
  • 9% ALLE!!
Resultat
Ole-Christian: @ElGamer: Du ser ikke akkurat ut til å være den eneste som har mer eller mindre konkludert med PS4.Følg
2013-05-22 11:31
sonic og link: Etter å ha vasket felles arealet, blir det vel snart øving på den praktiske delen av XNA hjemmeeksamen (koding).Følg
2013-05-22 11:01
ElGamer: Lest meg opp på det meste om Xbox One. Og nå ser det ut som PS4 blir min neste konsoll. Men må se hva E3 byr på før jeg tar valget.Følg
2013-05-22 10:57
Grallen: Eksamensnerver 15 min før det braker løs. Faen.Følg
2013-05-22 08:46
sonic og link: OC: Om det er et par must have spill, som ikke er noe mindre enn mesterverk, så ja.Følg
2013-05-21 23:36
Ole-Christian: @Kakashi sensei: Det var litt ustabilt tidligere i kveld, men fungerer fint nå.Følg
2013-05-21 22:37
Kakashi sensei: Bare meg Gamereactor ikke funker for?Følg
2013-05-21 22:35
Ole-Christian: @remote: Definitivt. Tror ikke vi skal legge altfor mye i mangelen av viste spill så langt, dog.Følg
2013-05-21 22:18
remote: @OC: Lettere, men kanskje ikke i form av kortere tid. Det blir nok lettere å konvertere til PS4 nå som den har pc-arkitektur, da.Følg
2013-05-21 22:15
Ole-Christian: @remote: Både PS4 og Xbox One ser ut til å bli lettere å utvikle til enn PS3 og 360 da.Følg
2013-05-21 22:09
remote: @OC: Det gjør de nok. Når de begynner med et slikt fokus, aner det meg at det tar lang tid å utvikle spill til den. Tenker på PS4 også.Følg
2013-05-21 22:07
NorGaMaGamer: Gratis? Ja, Gratis kom og ta! http://www.gamereactor.no/blog/norgamagamer/59281/Følg
2013-05-21 22:06
Ole-Christian: @remote: Forventer at de retter opp i en del av skaden på E3.Følg
2013-05-21 22:02
remote: @OC: Ikke av det jeg har sett til nå. Det meste var som forventet. Det er nok bare spillene som kan imponere.Følg
2013-05-21 21:59
skeptisk-heksa: Varme og sol....ergo fluer...Følg
2013-05-21 21:57
Ole-Christian: Ble du imponert, remote?Følg
2013-05-21 21:43
Animorpher: Uff,pengene har flydd ut denne måneden og har enda en storregning som jeg venter på skal komme i posten... :(Følg
2013-05-21 21:42
The Cookiemonster: http://www.gamereactor.no/blog/the+cookiemonster/59271/ Da er bloggserien i gang! Vi starter med en oppsummering av sesong 12/13!Følg
2013-05-21 21:42
remote: Det skal tydeligvis mye til for å imponere i spillbransjen.Følg
2013-05-21 21:36
Ole-Christian: @sonic og link: Du kjøper en konsoll for ett enkelt spill?Følg
2013-05-21 20:56
BETA +