Mørke hemmeligheter i spill: Lavender... 
Antall innlegg: 21![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Det er mye mystisk som kan skjule seg i et spill. Det kan de tidligste versjonene av Pokemon spillene være et glimrende eksempel på. De to første versjonene, rød og blå ble utgitt så tidlig som i 1996 i japan. Først solgte spillene bra, men plutselig ble den første versjonen av spillet tilbakekalt av produsentene, uten noen forklaring på hvorfor. Samtidig hadde selvmordsraten blant personer mellom 8-15 gått merkverdig opp. Tilfeldigheter ville noen si, men japanske etterforskere oppdaget et sammentreff blant de fleste av dem, de hadde alle spilt Pokemon på Gameboy. Mysteriet hadde begynt. Ok, legendene har mange forskjellige versjoner av hva som skjedde, men jeg vil fortelle den som er blitt sett på som den mest korrekte versjonen. Vi begynner først med en liten oppklaring. For dem som ikke er godt kjent med Lavender, så er det en by i Pokemon universet. Kjent for sin Pokemon kirkegård. I de første versjonene av spillet var det mange som påsto at de kunne se spøkelser når de gikk rundt byen, og hele atmosfæren er spooky for å si det mildt. Jeg kommer tilbake til dette senere. I Japan begynte etterforskerene nå å gå etter spillutviklerene. En etter en ble de avhørt, men ingen kunne fortelle noe nytt. Det var helt til en av programmerene kunne fortelle om en ukjent person som ble brakt inn for to dagers arbeid helt på slutten av spillet. Ingen husket navnet hans, men en kunne påpeke at den mystiske programmeren ikke engang ville ha navnet sitt på rulleteksten. Etterforskerene kontaktet sjefsdesigneren for spillet. Han hadde husket navnet på den siste progammeren, men da de besøkte denne personen kort tid etterpå var det for sent, han var død. Uten noe ledetråder eller annet avsluttet de saken. Men noen lydteknikkere hadde oppdaget noe. Sønnen til en av dem hadde begynt å blø neseblod etter å ha kommet fram til Lavendel by. Dette var interessant, for alle de andre barna som hadde tatt selvmord, hadde ingen kommet lengre enn til Lavendel. Det første lydteknikeren la merke til var den spooky musikken som ble spilt da man ankom Lavendel by. Han kjørte den gjenom et lydprogram og oppdaget noe svært interesant. Inne i musikken lå det gjemt en note som var så høy at den ikke kunne høres av andre enn unge ører. Særlig for dem som spilte med øretelefoner var dette en kraftig påkjenning. Man begynte å spørre foreldre som hadde unger som spilte spillet, og nesten alle sa at de opplevde barna endret etter de hadde spilt spillet. Noen nektet å legge det fra seg, andre følte seg kvalme når de spilte og noen opplevde neseblod og svimte av. Nintendo tilbakekalte alle versjoner av spillet og la en ny versjon av musikken på spillet til fremtidige utgivelser. Den dag i dag er det spørsmål om denne musikken hadde noe med dødsfallene å gjøre. Jeg har personlig hørt på denne uredigerte musikken fra Lavender og følte meg faktisk litt kvalm etterpå. VERSJON 2: En annen versjon av denne myten forteller at hemmligheten lå et annet sted i spillet. Etter at de japanske etterforskerene fant den døde programmeren, fant de også et notat hvor det stod: Come follow me, rolle the wheel, find the secret!!! Detektivene skjønte lite av dette, men fant en siste ledetråd. Nemlig at spillets banedesigner var en god venn av denne programmeren, og mest trolig at det var han som ga han jobben med å programmere Pokemon. De kalte inn banedesigneren, men han var et vrak. Naboer kunne fortelle om en mann som ikke hadde nesten spist eller forlatt kontoret sitt som han hadde i huset. I avhøret fortalte han om en "ny måte å spille spill på", og hvordan han fikk programmeren til å putte inn noen koder så godt gjemt at ingen andre fant det. Da detektivene spurte om hva disse kodene var for noe, lo banedesigneren og sa at de måtte spille spillet selv, "Roll the wheel, and who knows? Maybe you'll learn the secret for yourself!" I et rask vending tok banedesigneren pistolen fra en av politibetjentenens hylster og skjøt seg selv. Politiet avsluttet saken, spillet ble trukket tilbake og det ble brukt en ny kildekode som de brukte til spillet. Siden Nintendo visste hvilken dag programmeren hadde jobbet slettet de alt som ble gjort denne dagen og bygde opp koden på nytt. Ikke før Ti år senere ble denne saken avsluttet. En av detektivene som hadde jobbet med saken var nå pensjonert og hadde tatt en siste tur til stasjonen. Der oppdaget han en boks full av kassetter fra det orginale Pokemon spillet. Han tok en av de frem og puttet den inn i en gameboy som også lå i boksen. Man vet ikke hva som skjedde etter det. En tilfeldig politibetjent hørte et skudd og løp inn i bevisrommet hvor detektiven hadde vært alene og spilt og oppdaget at han hadde skutt seg selv. I hånden hadde han fremdeles en gameboy, senere oppdaget man to ting, han hadde akkurat kommet til Lavender by før han skjøt seg selv, og at lagringsfilen het Tomoko, navnet på hans sønn som døde en stund tilbake. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Har faktisk hørt om den første versjonen selv, kom over den på en creepypasta-side en dag, men den andre versjonen har jeg ikke hørt om. Er egentlig ganske creepy å tenke på det. Anyway, fortsett med slike blogger, for dette er spennende lesestoff. Er verden blitt gal, eller er det bare meg? | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Har hørt om den første versjonen jeg også, meget interessant lesning. "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed. | |
| ||
![]() ![]() | Dette var nytt for meg, ikke hvor creepy Lavender musikken er vel og merke. Springer alltid inn i pokecenter før musikken starter. Det er ikke mye musikk man har mindre lyst til å høre når man ligger i senga Intressant lesning, skriv flere plz Jeg var her | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Hørte på original-versjonen selv for å sjekke, men følte ikke noe spesielt annet enn at det var litt ekkelt ja. Her er den om noen andre vil høre: http://www.youtube.com/watch?v=-sOadAaGiq4 "You're a clever man. I'd call you a genius except I'm in the room." | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Wow. Elsker disse bloggene dine! Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Dette er creepy saker altså!! Digger det. Høres fryktelig ut som konspirasjon og urban myths, og tror egentlig ikke helt på det, men likefullt spennende å lese. Keep 'em coming! If you could reason with religious people, there would be no religious people. - Gregory House, M.D. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Der røk barndommen. Hadde ikke hørt om dette før nå, men jeg har alltid ment at det var noe galt med Lavender. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Dette er noe av det mest creepy jeg har lest på lenge! Jeg vet ikke helt om det er ekte eller tull? Dette gjør meg nervøs og redd. Men jeg håper det kommer flere av disse bloggene, fordi det er utrolig spennende å lese ‘Unreal Engine 4 doesn't surprise us. CryEngine 3 is the benchmark' Cevat Yerli | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Fy søren så creepy, digger å lese sånn! Fortsett videre med det I loved Dumbledore in Narnia, especially when he tells Luke Skywalker: "A Lannister always pays his debts" | |
| ||
Seemslegit.jpg | ||
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Har brukt formiddagen til å finne andre rare ting i Pokemon spillene. Damn, det var mange myter og teorier som lå der ute. Den som var mest troverdig, var teorien om Gary`s Raticate. Trodde ikke Nintendo inkluderte så mye død i spill som har aldersgrense tre år. God blogg forresten. Disse bloggene interesserer og skremmer på samme tid. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Alle kan bli gal av den der lyden! Fysj!! Glad jeg ikke spilte det spillet;) men god blogg;) liker disse ...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Selvmord blant unge på den tiden kan ha økt pga. Pokemon, men da ville det mest sannsynlig skyldes escapism gone bad. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Lavender Town er ikke til å spøke med. http://www.spillfeber.no/ | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Kakashi sensei: Lavender Town er ikke til å spøke med. http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/01/i-see-what -you-did-there.png | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Kakashi sensei: Lavender Town er ikke til å spøke med. http://www.youtube.com/watch?v=7yl3UMO-TkE If you could reason with religious people, there would be no religious people. - Gregory House, M.D. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Chuck Norris got passed Lavender... lol trollface GR Minecraft server: 95.143.206.150:26165 el. 1650821.mc.mpgs.co | |
| ||
Hvis du vil ha mer å skrive om i denne bloggserien (som er helt genial forresten) vil jeg anbefale deg å gå på creepypasta wiki og søke på BEN, der har du litt creepy shit om en gjemsøkt majoras mask cartridge | ||
| ||
![]() ![]() ![]() | O.o snasent lesestoff ja. Kanskje like greit jeg aldri spillte disse spillene da, tror faktisk at doom var mer oppbyggende Time has run out, time to die heretic! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer rageface: Hvis du vil ha mer å skrive om i denne bloggserien (som er helt genial forresten) vil jeg anbefale deg å gå på creepypasta wiki og søke på BEN, der har du litt creepy shit om en gjemsøkt majoras mask cartridge Han var faktisk min neste bloggpost i denne serien | |
| ||