Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Du kjører buss i Kristiansand. Turen din startet ved Dyreparken og skal ende på Flekkerøy. Samtidig som du gikk om bord, gikk også Alice om bord. Hun er tyve år, med langt lyst hår ned til nedre del av ryggen og trønderdialekt.

Ved Sørlandssenteret kommer det på to jenter. Hun ene heter Sofie, er halvveis trønder og kan betegnes som svigermors drøm. Hun skal bli barneskolelærer og jobber frivillig på et suppekjøkken ved siden av studiene. Venninna hennes heter Anna, og er svigerfarsdrøm. Mystisk og mørkhåret, med diamant i navlen som glinser mer enn stjernehimmelen.

På neste busstopp som ligger ved nye Sørlandssenteret, kommer Hans om bord. Han har hatt en lang dag som tilkallingshjelp på Subway, er ser sliten ut. Han setter seg bak deg.

Så går det noen busstopp før det kommer flere om bord på bussen, faktisk ikke før bussen stopper ved Universitet i Agder. Der går Sofie av og hun sier hadet til deg. Ragnhild, den nitti år gamle mosjonisten som har hatt sin daglige svømmetur på Spicheren, triller rullatoren om bord og er så takknemlig for at Simen, it-studenten på tredje året med sleeve-tattoo og piercing i øret, slipper henne forbi seg.

På neste busstopp ved Gimle Katedralskole (jeg nekter å kalle den Kristiansand Katedralskole Gimle) kommer Emilie og Odd Arne om bord. De var begge russ i år, og tror du ikke de fant kjærligheten med hverandre over en sen natts dyrking av toalettguden? Joda, og nå har de holdt sammen i tre uker. Ingenting som kjærlighet. Her går forresten Anna av, mens hun snakker på italiensk på telefonen sin. Ja, det glemte jeg å fortelle. Anna heter egentlig Anastacia og er russisk, men hun kaller seg bare for Anna, og hun snakker vestlandsk som enhver nærbøing.

Siden størstedelen av Sørlandet koser seg med de fire S-ene (Sørland, Sommer, Sol og CB) på denne årstiden, skjer det ikke noe spennende før Tollbodgata.

I Tollbodgata triller Ragnhild av gårde, mens hun vinker farvel til Simen. Morten og Jørgen, de to tvillingene som begge jobber som isselgere i Markens, kommer om bord. Morten har mørkt hår og er 190cm høy. Jørgen er 190cm høy og har mørkt hår. De er forresten identiske! Og jeg holdt på å glemme Ida. Hun er søt, sånn typisk nabojenteaktig og glad i en god flaske gul enke, som hun kommer med i en pose fra Vinmonopolet.

Da bussen stanser i Vestre Strandgate, spankulerer Hans av bussen. Han gledet seg til å komme hjem til hybelleiligheten sin for å se siste episode av Frustrerte Fruer som han hadde spart på i noen dager, som en belønning til seg selv etter en lang og hard dag på jobb.

Resten av turen er lite begivenhetsfull. Emilie og Odd Arne kliner, Morten og Jørgen tar bilder av en stakkars mann som er tatt i fartskontroll i Flekkerøytunnelen, og Ida gjemmer enka i veska for ikke å bli sett ned av de innfødte på øya. Hun skal nemlig bare på besøk der ute, og hun har hørt rykter om øyboernes syn på edle dråper. Ja, faktisk alle slags dråper man må være over atten for å kjøpe.

Ved siste holdeplass går samtlige av bussen. Odd Arne med hånda i baklomma på Emilie. Jørgen og Morten med mobilen i hånda for å oppdatere Face med sine nye bilder. Ida med flaska godt skjult. Simen, som har brettet opp buksebeina på turen, rusler av gårde med hendene godt plantet i lommene. Og Alice vinker farvel til deg idet dere går hver deres retning.

Når du kommer hjem, koste du deg med Max Payne 3 i to timer, samtidig som du drakk en iskald Pepsi og spiste kalde pizzarester fra middagen i går. Idet du legger deg i senga, får du plutselig en melding på iPhonen din:

"Hæi. Æ så dæ på buss'n i dag schø, å æ lurt på om du veit ka sjåfør'n heite?;) Nattaklæm fra ho Sofie :)".

Og spørsmålet er: Hva svarer du da?
Ja, det er meg.
  • 0
Hva svarer jeg?

"Forstår knapt hva du prøver å formidle i meldingen. Du burde virkelig vurdere å forbedre skriftspråket ditt."
  • 0
Jeg håper det kommer en forklaring på denne bloggen, for jeg vet ikke om jeg tør å gi et svar. God lesning iallefall
Jeg var her
  • 0
Da sier jeg navnet mitt selvsagt jeg kjører jo bussen
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Tror Lykkedragen er inne på noe, så sier mitt eget navn jeg også.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • Los
  • Los
Ja.. Det hele starter jo med å spesifisere at du kjører buss. Da er det meg da, så Lars-Ole blir svaret
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Hehe - Lykkedragen sa det

Er nå spent på hva svaret er da Strife_Cloud

Tusen takk for nok en kongeblogg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Lykkedragen hadde helt rett
Ja, det er meg.
  • 0
Er det ikke litt rart at Sofie kan nummeret ditt, men ikke navnet?
  • 0
Hun kan nummeret, vet hvem du er, men ikke hva du heter. Dessuten snakker hun om "deg" i tredjeperson. "Ikke hva heter du?", men "Hva heter bussjåføren?".

Dessuten har jeg vanskelig for å tro at bussjåføren klarer å få med seg alt det som skjer der bak i bussen.

Eller har jeg misforstått noe her?

Litt søkt nøtt, men god lesning
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Du vet hvem hun er, og hun vet hvem du er. Men til forskjell fra deg, vet hun ikke navnet ditt. Derfor spør hun om navnet til "bussjåføren" i tredjeperson for at det ikke skal være litt "gøy" og ikke "hva heter du?" som kan tolkes...

Veldig dårlig forklaring av meg fordi jeg ikke hadde tenkt på den detaljen
Ja, det er meg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!