En ganske spesiell dag. 
Antall innlegg: 9![]() ![]() ![]() | Selv om dagen i sitt sammendrag kan sies å ha vært ganske spesiell, startet den med en helt normal morgen. Jeg hadde fri, så jeg følte for å være litt rebelsk. Leve litt på kanten. Jeg sov ekstra lenge. Vil tro jeg hadde en morsom drøm, siden jeg våknet med et smil om munnen. Ikke det at jeg husker noe, men det er vel ikke så rart. Uansett, jeg rullet ut av senga og fikk på meg noen klær. Helt normale klær. Du vet, bukse, skjorte. Slike klær. Løp som en okse inn på kjøkkenet og fikset meg frokost. Vanligvis er jeg ikke så sulten rett etter at jeg har våknet, men dagen i dag var et unntak. Fire mektige brødskiver forsvant på flekken. Ryddet opp. Ingen brødsmuler. Alt var som før jeg kom. Vakkert. Stoppet i stua, studerte kattene litt, før jeg gikk ut for å klippe plenen. Det lange gresset sang på sitt siste vers, og jeg takket gressklipperen for at den tok seg tid til å hjelpe meg. Er ikke alle gressklippere som er så generøse nå til dags. Dere skulle sett hvordan den rødmet når jeg ga tommel opp. Morsomt å tenke på hvor lite som skal til for at en gressklipper blir fornøyd. Fasinerende greier, for si det mildt. Siden dagens gjøremål var unnagjort, returnerte jeg til innsiden av veggene. Jeg befant meg nå inne i huset vårt. Ganske normalt, vil jeg påstå. Det var tid for å leke cowboy, så jeg gikk til rommet mitt for å spille litt Red Dead Redemption. Fange noen kjeltringer, temme noen hester, spille litt poker. Det var det som var planen. Plutselig hørte jeg noen mistenksomt høye lyder. De kom utenfra. Første som slo meg var at naboen hadde blitt lurt til å betale masse penger for eksotisk kaffe, men det var nok ikke tilfellet. Jeg satte spillet på pause, og gikk for å se hva som skjedde. Temperaturen hadde sunket nokså kraftig. Av den grunn valgte jeg å ta på meg jakke. Ut gikk jeg, for å spore opp hvor lyden kom fra. En av naboene hadde også hørt lyden, og kom bort til meg. Han slo av en vits. Jeg lo. Et morsomt øyeblikk. Så kom det nok en lyd. Nærmere et brøl. Denne gangen var det tydelig. Det kunne ikke være menneskelig. Jeg skal innrømme at jeg ble litt satt ut. Naboen slo av nok en vits. Jeg lo atter en gang. Denne vitsen var ekstra morsom. Han måtte le også, når han innså hvor god vitsen virkelig var. Sjelden vare, det må jeg si. Vi kunne skimte røyk oppe ved skogkanten. Merkelig. Uansett, vi bestemte oss for å sjekke ut hva røyken kom fra. Når vi nærmet oss, oppdaget vi at noen av trærne sto i brann. Vi konkluderte med at vi måtte slukke ilden, før den spredte seg. I det vi skulle til å løpe tilbake, kom brølet. Denne gangen var det ekstremt nærme. Opp fra trærne kom det en skikkelse flygende. Det var et magisk øyeblikk, når vi innså hva det var. En Trønders Fjelldrage. Den var ikke særlig stor. Jeg vil anslå rundt 600 kilo. En ungdommelig drage med andre ord. Trønderske Fjelldrager er sjelden vare, men er lett gjenkjennelige. Med sin grålige farge, og en trønderbart nær perfeksjon, er denne dragetypen den som skiller seg mest ut fra resten av Norges drager. Andre gangen i mitt liv at jeg får oppleve et slikt vakkert syn. Uansett, den fløy fort forbi, og over fjellene i sør. Jeg og naboen slukket de få trærne som sto i brann, og ruslet tilbake. Så klart måtte han slå av en siste vits. Denne gangen om drager. Den var ikke morsom, men jeg lo allikevel, bare for å gi han gleden. Det hadde vært en ganske spesiell dag, tatt hendelsene i betraktning. Er jo ikke hver dag man ser en drage så nærme. Har du sett drager noen gang? Kanskje en Lofot Loffedrage? En Sunnmørsk Alpedrage? Eller en Hamar Flakseflaksdrage, for den saks skyld? ![]() Hei. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Hva med en Snåsadrage. Vet det bor en slik drage langt opp i fjellene her omkring. Heldigvis er dragen litt sky slik at den ikke plager oss nevnverdig Veldig bra blogg igjen Babalu En fryd å lese Bernt Erik Sandnes/Gamereactor Norge - Intel i7 3770K, Gigabyte X58+ G1.Guerrilla, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 12GB Kingston Hyper X, Kingston HyperX 240GB SSD, NEC multiSync LCD 24WMGX3, Philips amBX, CM HAF X kabinett | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | På en tur mellom Sogndal og Oslo med fly hadde jeg gleden av å se en drage fly side om side med flyet, hele veien. Det var vanskelig å fastslå typen, men jeg tror det var en Sognefjording. Den fløy langs flyet, å dyttet borti med nesen, nysgjerrig og leken. Det ristet godt i hele flyet, både morsomt og litt skummelt på samme tid. Når vi gikk inn for landlig snudde den.. Håper den fant veien hjem, den var tross alt langt hjemme fra. Vis vinden løye går e rett på tryne | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Er du serriøs ? I loved Dumbledore in Narnia, especially when he tells Luke Skywalker: "A Lannister always pays his debts" | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Har inntrykk av at det ikke er noen drager her i Bergen, tror ikke de liker alt regnet som plasker ned. "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg bor i Ramnes, som ligger i en urgammel, enorm vulkan. Helt sant. Er ikke mer enn et par uker mellom hver gang jeg ser en av Re's (Kommunen jeg bor i) berømte Magmadrager. De er vakre, med et rødlig skjær langs kanten av hvert eneste skjell. De spruter røyk ut av de gjellelignende hullene på siden av halsen, men det er svært sjelden de spruter magma. Var nesten en gang nabohuset tok fyr, da en drage ble vettskremt av bråket til den nye motorsykkelen til nabo'n. Den spruter nemlig magma som en forsvarsmekanisme. Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Er ikke så mange drager her nede i Sør, bare et Gimletroll innimellom! Ja, det er meg. | |
| ||
![]() ![]() | Det er bare en og annen døladrage der jeg bor. Den kommer bare ut for å ta seg en elg en gang i blant med den karakteristiske brølingen som høres ut som en hardingfele. Ellers var det en gang jeg så en gammel skoledrage, nærmere bestemt en eldre Vikardrage. Jeg og klassa ante fred og ingen fare før den kom brasende inn i klasserommet. Vi holdt oss i ro mens den prøvde å kommunisere med oss gjennom en nasal, irriterende lyd vi antok skulle ligne tale. Etter 45 min med masing dro den til hulen sin for aldri å komme tilbake. Vi lever fortsatt i frykten for at den skal komme tilbake og bite hodet av oss... Genial bloog, virkelig god lesning Jeg var her | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Strife_Cloud: Er ikke så mange drager her nede i Sør, bare et Gimletroll innimellom! http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/01/i-see-what -you-did-there.png | |
| ||