Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Medlemsinnlogging
amigo

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook
Velg forum
Søk forum
Tråd:

..en fryktelig telefonsamtale..

Antall innlegg: 9

Strife_Cloud
Det er din feil. På grunn av deg så får mange andre problemer. Men ikke vær redd. Dette kan jeg fikse for deg hvis du ønsker det. Bare gi meg litt informasjon først.

Jeg ble satt ut et sekund. Tenk at jeg spredte virus. Alle mine venner, familie, bekjente, kunder og ukjente som hadde mailen min fikk problemer på grunn av meg. Meg. De måtte jo hate meg akkurat nå.

Heldigvis hadde den hyggelige inderen fra Microsoft en løsning på lager. Bare noen sekunder etter å ha satt støkken i meg, fått meg til å tro at jeg var skyld i all verdens problemer, kom han med en idé til hvordan dette kunne løses. Først var han ondskapens sendebud. Nå var han blitt min reddende engel.

Ivrig som jeg var etter å ordne disse problemene, lyttet jeg til hvert eneste lille ord som kom på gebrokkent engelsk fra denne hyggelige mannen. Min helt. Men han trengte litt informasjon først. Dette var jo ikke uvanlig. Jeg spør jo selv om informasjon når jeg skal hjelpe kunder på jobben.

Så det første han trengte var CLSID. Jeg svarte ok, og han leste opp noen tall som skulle matche mine. Dette var for å bekrefte at han var fra Microsoft. Han ba meg sjekke, men det trengte jeg jo ikke. Alle vet jo at CLSIDen er lik på alle maskiner. I tillegg hadde han navnet mitt, så dette var ikke et slikt svindelforsøk som man kan lese om, forklarte han meg. Jeg gikk hadde jo ikke noen grunn til å ikke stole på denne mannen. Han skulle jo redde meg!

Så han spurte meg om jeg satt med maskinen nå, for han skulle forklare meg hvor alle problemene lå. Jeg sa at nei, jeg hadde den ikke rett foran meg, men at jeg skulle slå den på. Tilfeldigvis hadde jeg spilt litt gamle DOS-spill på den gamle maskinen min dagen før, så alt var koblet opp. Mens den slo seg på, så jeg en episode av Entorurage. Selv om inderen var høflig, så fikk det være grenser på hvor mye tomprat jeg skulle holde på meg. Jeg visste jo at maskinen var treg i oppstarten.

Tyve minutt senere gikk jeg tilbake til min reddende engel, og sa at jeg var klar for hjelp. Han spurte meg om hvilken Windows-versjon jeg brukte, og jeg sa 3.11. Tror ikke han forventet den versjonen, for han måtte tilkalle en assisterende engel.

Etter mye om og men, fant han ut at jeg skulle åpne filbehandling. Jeg sa at jeg syns det var underlig at denne maskinen sendte ut virus, siden den aldri har vært tilkoblet internett. Noen gang! Men neida, begge de to reddende englene, både den opprinnelige og den assisterende, var samstemte i at, joda, dette var ikke noe problem nå lenger. Noen kunne ha koblet den til internett via wifi. Joda, hvorfor ikke tenkte jeg. Nå til dags er jo alt mulig.

Mens de to hyggelige inderne hadde en samtal seg imellom på noe jeg antar er indisk, satt jeg meg til å se en annen episode av Entourage.

Da episoden var over, vendte jeg tilbake til heltene mine. De diskuterte fortsatt seg imellom på et språk jeg ikke kjente igjen, så jeg brøt inn og spurte hvor lenge siden de hadde oppdaget problemet. De sa at det hadde begynt for en uke siden, og at det hadde økt dag for dag.

Jeg fortalte de at jeg ikke hadde brukt denne maskinen på to år, før jeg koblet den opp i går, så det måtte være den andre maskinen min. Jeg hørte at de ble lettet, og den opprinnelige reddende engelen sendte den assisterende engelen vekk. Så spurte han, nesten med en selvfølge i stemmen, om det var Windows 7 jeg brukte.

Nei, sa jeg. Jeg bruker X. Han skjønte ikke hva jeg mente. Så jeg fortalte han at jeg var imponert over servicen til Microsoft. Selv om jeg hadde hatt Windows-maskiner i +/- 20 år, så trødde de fortsatt til med en hjelpende hånd etter at jeg hadde byttet til Apple og Mac OSX. Så sa jeg once you go Mac, you never go back. Da ble litt stille i den andre enden.

Plutselig så brøt det. Og utrolig nok, så har jeg ikke merket noe mer til problemene etterpå! Så det var jammen godt jeg rakk å takke de for hjelpen før vi ble avbrutt!...
Ja, det er meg.
sonic og link
Mac kommer jeg nok aldri til å eie, er ikke noe særlig begeistret for Apple.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
313
Mac OSX er bra etter min mening
Grallen
Citerer sonic og link:
Mac kommer jeg nok aldri til å eie, er ikke noe særlig begeistret for Apple.

This^
Er verden blitt gal, eller er det bare meg?
Kakashi sensei
Sier meg enig med Grallen og SoL. Windows er tingen!
http://www.spillfeber.no/
Bernt Erik
Hehe - lo meg skakk i hjel her nå

Du er rett og slett unik

Kongebra blogg igjen

...og svindlere finnes det utrolig mange av så du gjorde akkurat slik jeg ville ha gjort om jeg hadde blitt oppringt
Bernt Erik Sandnes/Gamereactor Norge - Intel i7 3770K, Gigabyte X58+ G1.Guerrilla, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 12GB Kingston Hyper X, Kingston HyperX 240GB SSD, NEC multiSync LCD 24WMGX3, Philips amBX, CM HAF X kabinett
RockFuzzEleven
Genialt!

Skjønner ikke at noen faktisk går på sånne svindelforsøk. Når personen i den andre enden ikke snakker ordentlig engelsk så burde det ringe en bjelle for de fleste.

Angående Windows vs OSX.
Hvis man har et lite snev av fornuft, så får man ikke virus på Windows heller. Jeg har aldri hatt virus, og kommer sannsynligvis aldri til å få det.
"Viva la Revolution" - Jesus
Ursa Minora
Fornøyelig lesning, men en ting irriterte meg dog: en inders morsmål er engelsk. Engelsken til disse herremennene ville dermed ikke vært gebrokken, men med aksent.

Jeg tør derimot å påstå at de ikke var indiske i det hele tatt, selv om de selvfølgelig i bakgrunnen kunne pludret av gårde på "indisk", bedre kjent som hindi, er det mye større sannsynlighet for at de kom fra et annet sør-vest-asiatisk land.

Beklager nerdrablinga. Teksten/blogginnlegget, kall det hva du vil, var det fattigste jeg har lest en bruker skrive på Gamereactor på en måned, minst, men at techsupportsjarlatanene var indiske, tviler jeg på.
Duckislate
Genial blogg!

Når det gjelder Mac må jeg si meg enig med de over meg, kommer nok ikke til å skaffes i nærmeste fremtid.
"There is no use crying over every mistake, you just keep on trying 'till you run out of cake." -GladOS

Skriv et innlegg

For å kunne diskutere må du logget inn. Ny bruker? - bli medlem n!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--

Poll Hvilken konsoll velger du?
  • 18% Wii U
  • 35% Playstation 4
  • 14% Xbox One
  • 24% PC
  • 8% ALLE!!
Resultat
ElGamer: @Ole-Christian: Du har nok rett i at vi ikke får se alle. Så vi må vel bare håpe at de nye blir vist frem.Følg
2013-05-22 13:26
gnyg: Eter en liten spekkhogger. Far Cry 3 er morro.Følg
2013-05-22 13:14
Ole-Christian: @Akres: Vil mye heller ha grått regnvær enn nærmere 30 grader hver dag. Det var nesten uutholdelig.Følg
2013-05-22 13:12
xXAkresSXx94: @O-C: Rettferdig vær der da.Følg
2013-05-22 13:11
remote: Etter hva One og PS4 har vist, konkluderer jeg med å skaffe Wii U. HA!Følg
2013-05-22 13:07
Ole-Christian: @ElGamer: Tviler veldig sterkt på at vi får se samtlige. Det mest interessante er de 8 tilsynelatende helt nye titlene.Følg
2013-05-22 13:00
ElGamer: @Ole-Christian: Får vel håpe at de viser frem alle sammen. Og at det er eksklusiver som selger. + et mulig ess i ermet som vil overaske.Følg
2013-05-22 12:51
Ole-Christian: @Akres: Nesten motsatt av været her i øst da. Nå er det regn og drittvær her.Følg
2013-05-22 12:47
Ole-Christian: @ElGamer: De burde ha noe virkelig imponerende å vise frem på E3, iallfall. Lurer på hvor mange av de 15 ekslusivene de viser frem.Følg
2013-05-22 12:46
xXAkresSXx94: @O-C: Når det gjelder Vest-landet så veit ein aldri kva vær som kommer. Men idag var det ikkje så verst, på 17. Mai var det dårlig vær.Følg
2013-05-22 12:42
ElGamer: @Ole-Christian: Det er en dårlig start ja, så får se om de klarer å hente seg inn igjen med noen sabla gode spill.Følg
2013-05-22 12:31
Music og Gameiac: Prøvd Bioshock demoen for første gang, skal kjøpe eneren og toeren om ikke lenge :)Følg
2013-05-22 12:30
Ole-Christian: @Akres: Endelig? Her var det da nærmere 30 grader og strålende sol fra 17. mai til søndag.Følg
2013-05-22 12:12
xXAkresSXx94: Endelig vart det fint vær, håper det halder seg slik hele dag.Følg
2013-05-22 12:03
Ole-Christian: @ElGamer: De har iallfall fått en dårlig start. I tillegg til at de ikke får det samme forspranget som de hadde med 360. Blir spennende.Følg
2013-05-22 11:57
ElGamer: @Ole-Christian: Ser ikke sånn ut nei. Så med mindre Xbox kommer med noe sykt under E3, så har de nok tapt denne nye generasjonen.Følg
2013-05-22 11:46
Ole-Christian: @ElGamer: Du ser ikke akkurat ut til å være den eneste som har mer eller mindre konkludert med PS4.Følg
2013-05-22 11:31
sonic og link: Etter å ha vasket felles arealet, blir det vel snart øving på den praktiske delen av XNA hjemmeeksamen (koding).Følg
2013-05-22 11:01
ElGamer: Lest meg opp på det meste om Xbox One. Og nå ser det ut som PS4 blir min neste konsoll. Men må se hva E3 byr på før jeg tar valget.Følg
2013-05-22 10:57
Grallen: Eksamensnerver 15 min før det braker løs. Faen.Følg
2013-05-22 08:46
BETA +