Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Medlemsinnlogging
amigo

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook
Velg forum
Søk forum
Tråd:

Alt skal samles! ALT!

Antall innlegg: 9

Robin Høyland
GR®
Nå har vel de fleste av dere fått med dere anmeldelsen av The Amazing Spider-Man. Jeg ga spillet en åtter, så selv om det ikke når helt til topps er det likevel ingen tvil om at dette er et spill jeg liker godt. Til tross for en tidvis lav kvalitetsstandard har jeg alltid kost meg med spillene basert på den rappkjefta vevslyngeren.

Og som jeg nevnte i anmeldelsen har det gått mye tid ned i Spider-Man 2 fra 2004 - det første spillet med Edderkoppen i hovedrollen som lot deg gå fritt i New York City. Likevel er det Ultimate Spider-Man jeg har mest kjærlighet til. Misforstå meg rett, Spider-Man 2 er absolutt et bedre spill, men Ultimate hadde en del kvaliteter som virkelig grep tak i meg. Først og fremst var grafikken nydelig. Spillet tok i bruk en tegneserieaktig stil som var mer eller mindre identisk med illustrasjonene til Mark Bagley fra serien spillet er basert på, selv om Nintendo taklet cel-shade-stilen bedre i The Legend of Zelda: The Wind Waker.

Foruten godt stemmeskuespill og en spenstig historie hadde spillet også et overdrevent stort antall med samleobjekter. Vi snakker alt fra hemmelige symboler skjult blant byens mange landemerker, til... vanlige symboler gjemt rundt om kring i det store eplet. Neida, det er ikke variasjonen jeg forelsket meg i, og heller ikke den konstante letingen etter nye skjulte symboler, men heller det faktum at nye kostymer ble låst opp hver gang du fant et visst antall samleobjekter.

I løpet av et helt år hadde jeg traversert Manhattans mange skyskrapere så mange ganger at jeg sikkert kunne spasert rundt kloden tre ganger på samme tid. Og hva satt jeg igjen med? Alt utenom ett eneste, forferdelig godt gjemt samleobjekt. Hadde jeg funnet denne hadde jeg ikke bare låst opp det sorte symbiote-kostymet, men også Peter Parker uten drakt i spillbar form. Det var den store drømmen og selv den dag, flere år etter jeg egentlig har gitt opp sliter jeg med søvnproblemer - jeg klarer ikke slutte å tenke på den fordømte lille dritten som fortsatt gjemmer seg under en bil eller noe i den duren. Men akk, det ble ingen Parker uten drakt på meg...

Og nå sitter jeg her med The Amazing Spider-Man, et spill som har minst like mange samleobjekter (om ikke fler). Jeg er selvsagt godt i gang, for det har seg slik at én av de to draktene jeg aldri klarte å snappe opp i Ultimate Spider-Man også finnes i Beenox' siste spill. Og hvordan låser man den opp spør du? Helt seriøst, hva tror du?

I likhet med Ultimate Spider-Man skal alt av hemmelige samleobjekter finnes og sideoppdrag fullføres. Kødder du?! En kan jo lure om det egentlig er meningen at jeg noen gang skal klare å få labbene i dette hersens kostymet, men jeg nekter å gi meg. Denne gangen skal jeg klare det, og det er ikke snakk om at genmodifiserte neshorn skal stoppe meg.

Det er visst ikke bare jeg som leter etter secret tokens...
albaga
Dette klarer du, Robin. Lykke til.
Å samle på ting, gjøre sideoppdrag, osv er vel ikke så vanskelig. Tar bare tid.
"Booker....are you afraid of God? No, but I'm afraid of you."
Bruscaps
Hahaha!! Husker jeg collecta en del av disse draktene jeg også. Jeg fikk heller ikke symbiote-kostymet lol. Må ha vært godt gjemt. ;)

Lykke til da Robin! You can do it!
Parkour Gamer
Ah, jeg hater alle de samleobjektene i Amazing Spider-Man. Hater den lyden de lager hver gang jeg svinger forbi! Altså, hele tiden! Har lyst til å samle alle, bare så jeg slipper å høre den lyden mer.

Lagt til 2012-07-05 15:52:
Åssen kostyme er det du prater om, egentlig?
Selv har jeg kun Mutant Spider-Man, Classic Black og Scarlett. Og vanlige da. Liker Scarlett best da.
Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies.
Robin Høyland
GR®
Citerer Parkour Gamer:
Ah, jeg hater alle de samleobjektene i Amazing Spider-Man. Hater den lyden de lager hver gang jeg svinger forbi! Altså, hele tiden! Har lyst til å samle alle, bare så jeg slipper å høre den lyden mer. Du må fortsatt finne Spidey-symbolene i byen for så å ta bilde av dem, selvfølgelig.

Lagt til 2012-07-05 15:52:
Åssen kostyme er det du prater om, egentlig?
Selv har jeg kun Mutant Spider-Man, Classic Black og Scarlett. Og vanlige da. Liker Scarlett best da.

Det finnes flere drakter skjønner du, men det er ikke alle som er tilgjengelige med én gang. Flere av draktene låses opp etter en viss dato, men Petter Smart fortalte meg at du kan endre tids- og datoinstillingene på konsollen for å låse de opp (men du må ikke være koblet til internett).

Classic Black, som du snakker om, er det sorte kostymet fra Spider-Man 3-filmen. Det bryr jeg meg ikke om, jeg vil ha den ordentlige drakten. Jeg kunne også tenkt meg Vigilante Suit og Classic Red Suit (fra de tidligere filmene. Ikke akkurat "classic"...), men de er begge eksklusive for forhåndsbestilte kopier. Jeg har dog hørt rykter om at noen av de eksklusive draktene er tilgjengelig over PSN, så forhåpentligvis gjelder dette også Live (får ikke sjekket, jeg har blitt - wait for it - bannet.
Parkour Gamer
Citerer Robin Høyland / GR®:
Det finnes flere drakter skjønner du, men det er ikke alle som er tilgjengelige med én gang. Flere av draktene låses opp etter en viss dato, men Petter Smart fortalte meg at du kan endre tids- og datoinstillingene på konsollen for å låse de opp (men du må ikke være koblet til internett).

Jeg vet. Vurderer å endre datoen og tiden for å få dem.

Btw, Classic red Suit må man, som du sier, ha forhåndsbestillt. Jeg vil ha den røde drakta fra filmene!

Hvorfor er du bannet fra Live?

Lagt til 2012-07-05 21:27:
Det irriter meg virkelig at jeg er ferdig med alle bankran, biltyveri og slåsskamper. Er idiotisk at man blir ferdig med dem! Da er det jo plutselig ikke noe å gjøre.
Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies.
Grallen
Hah, har slitt med det samme sjøl, da skulle alt samles. Bolter av edelt metall på Ratchet & Clank, kamuflasjer på MGS3, trofeer på PS3 og så videre. Men samlemanien har tatt av, og det er kanskje like så greit.

Jaujau, du får ha lykke til i jakten på samleobjektene!
Er verden blitt gal, eller er det bare meg?
Robin Høyland
GR®
Citerer Parkour Gamer:
Citerer Robin Høyland / GR® et finnes flere drakter skjønner du, men det er ikke alle som er tilgjengelige med én gang. Flere av draktene låses opp etter en viss dato, men Petter Smart fortalte meg at du kan endre tids- og datoinstillingene på konsollen for å låse de opp (men du må ikke være koblet til internett).

Jeg vet. Vurderer å endre datoen og tiden for å få dem.

Btw, Classic red Suit må man, som du sier, ha forhåndsbestillt. Jeg vil ha den røde drakta fra filmene!

Hvorfor er du bannet fra Live?

Lagt til 2012-07-05 21:27:
Det irriter meg virkelig at jeg er ferdig med alle bankran, biltyveri og slåsskamper. Er idiotisk at man blir ferdig med dem! Da er det jo plutselig ikke noe å gjøre.

Jeg ble bannet fra Live for å wallhacke i Battlefield.

...

Neida, jeg har rett og slett ikke betalt regningen. Når det ikke er mer penger på kortet vil de forsøke å belaste deg for ytterlige to måneder(kan være fler, er ikke helt sikker), og legger du ikke inn pengene før en viss tid er gått blir du bannet. Helt til du betaler tilbake pengene du skylder dem, selvsagt.
Bernt Erik
Da er du lik meg Robin Jeg prøver også å samle alt som finnes i spillene, koste hva det koste vil

Om samlingen blir i dette spillet er nok usikkert ja, men samling i f.eks. Diablo III pågår for fullt. Hver eneste krok blir saumfart
Bernt Erik Sandnes/Gamereactor Norge - Intel i7 3770K, Gigabyte X58+ G1.Guerrilla, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 12GB Kingston Hyper X, Kingston HyperX 240GB SSD, NEC multiSync LCD 24WMGX3, Philips amBX, CM HAF X kabinett

Skriv et innlegg

For å kunne diskutere må du logget inn. Ny bruker? - bli medlem n!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--

Poll Hvilket spill blir størst i sommer?
  • 8% Metro: Last Light
  • 5% Grid 2
  • 3% Call of Juarez: Gunslinger
  • 0% The Wonderful 101
  • 1% Remember Me
  • 1% Animal Crossing: New Leaf
  • 1% Fuse
  • 44% The Last of Us
  • 8% Amnesia: A Machine for Pigs
  • 5% Plants vs Zombies 2: It's About Time
  • 3% Tales of Xillia
  • 0% Disney Infinity
  • 2% Pikmin 3
  • 5% Splinter Cell: Blacklist
  • 1% The Bureau: Xcom Declassified
  • 6% Saints Row IV
  • 0% Rayman Legends
  • 9% Noe helt annet
Resultat
gnyg: Her står vi sammen på vannski ååååååaaahhhhhhFølg
2013-05-19 03:30
Kristiano: Pga varmen måtte jeg utsette gamingen til sent på kvelden. Men det ble litt Bf3 spelling tilslutt! Følg
2013-05-19 02:23
Duck Song: Gratulerer danmark!Følg
2013-05-19 00:28
xXAkresSXx94: @The Cookiemonster: Ja, hvertfall Romania. Håper Norge vinner, men Ukraina og Danmark er dei store favorittene trur eg.Følg
2013-05-19 00:17
Kim og Christer: Laget montasje-video nå av "skremme øyeblikk" lastes opp i morgen :)Følg
2013-05-18 23:10
The Cookiemonster: @Akres: Det er jo hele moroa med det! Det er så sjokkerende mye dårlig at det er morsomt!Følg
2013-05-18 23:08
xXAkresSXx94: @The Cookiemonster: Det er for mange rare sanger, spesielt Romania sin. Prøver å unngå det programmet.Følg
2013-05-18 23:04
The Cookiemonster: "It's like this guy has swallowed Susan Boyle and she's trying to scream for help through his abdominal wall." The Guardian om Romanias sangFølg
2013-05-18 22:21
The Cookiemonster: Hva var det jeg nettopp hørte fra Romania?Følg
2013-05-18 22:15
Jack the Lack of Crack: Wehoo, da er endelig internettet tilbake i hula mi!Følg
2013-05-18 21:00
Gamingisforlife: Hjemmebrent Mojito fra Kristiansand smakte bra. Håper jeg fortsatt ser i morgen. Følg
2013-05-18 18:36
ElGamer: @Tommy: Sitter og smelter i Saltnes med 32 grader i skyggen. Er nesten for jævlig :PFølg
2013-05-18 17:43
albaga: Ute i det fine været med energidrikk. Deilig.Følg
2013-05-18 17:37
Gamingisforlife: Har vært innestengt på jobb i dag, var faen glovarmt. Nå skal varmen nytes på terassen med en kald pils eller 12.Følg
2013-05-18 17:33
sunnygamer23: huff å huff!! så grusomt varmt. :(Følg
2013-05-18 17:13
Tommy Kvaernerud: 31 grader her i Tønsberg nå. Noen bedre? Eller skal jeg si værre, ettersom jeg ikke liker varmen.Følg
2013-05-18 16:48
sonic og link: TK: Er også varmt her i Bergen, kan ikke kalle det noe annet enn sommer.Følg
2013-05-18 16:05
Tommy Kvaernerud: 27 grader i sola og stort sett vindstille... dette blir for mye for meg. Holder meg i kjelleren med 15 grader.Følg
2013-05-18 14:31
Duck Song: Velkommen tilbakeFølg
2013-05-18 14:24
The Gamer 459: Okay. Nå er jeg tilbake på GR! Forhåpentligvis i en god lang stundFølg
2013-05-18 13:08
BETA +