Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Er vi blitt for kresne? Er spillene og konsollene blitt for dårlige i forhold til hva vi vil ha? For i følge spillutviklerne og spilldistributørene så har interessen for spill dalt en del den siste tiden. Hovedårsaken skal visst være i vente på nye konsoller fra Microsoft og Sony.

Jeg er som dere vet en grafikkhore og elsker grafikk. Jeg gleder meg til de nye konsollene kommer og vet at disse vil kunne kjøre spill med mye bedre grafikk enn det vi har i dag. Men hva annet kan de nye konsollene by på utenom bedre grafikk? Er grafikken årsaken til at interessen for spill er dalende hos oss? Hva forventer du deg av en ny konsoll fra Sony og Microsoft?

Er det grafikken som holder deg oppe som spiller eller er det andre aspekter som "spiller" inn? Er det kun grafikken til de nye konsollene som kommer til å utgjøre at interessen for konsollspill øker? Selv synes jeg det er litt vagt å si at salget krymper på grunn av at de nye konsollene enda ikke er her. Det er nå søren meg opp til spillutviklerne om å lage gode nok spill som fenger oss. For da blir jo også spillene kjøpt og interessen opprettholdt.

PC-en har alltid hatt den beste grafikken og pr. i dag spiller jeg mest på PC-en nettopp på grunn av mye bedre grafikk og for ikke å glemme mus og tastatur. Faktisk har interessen for spill på PC økt den siste tiden og det takket være spill på sosiale medier, gratis spill (free-to-play) og mange gode online rollespill. For meg er dette vel og bra for da vet jeg PC-en kommer til å henge med som spillmaskin enda en stund fremover.

Nei, det skal ikke være enkelt dette her, men jeg synes det er litt for lett av spillselskapene og si at på grunn av manglende nye konsoller, så dabber også interessen av. Det er jo søren meg ikke bare grafikken som gjør at et spill er bra, men også mange andre aspekter eller hva? Da blir det igjen opp til spillutviklerne og lage gode nok spill slik at vi blir interessert.

Hva mener du? Burde de nye konsollene fra Sony og Microsoft forlengst ha vært her eller det spillselskapene sin feil at interessen daler? Har interessen din falt i det siste for konsollspilling? Hvilken konsoll spiller du mest på?

Tror du denne Android-konsollen Ouya kan sørge for at interessen dabber av for Sonys og Microsofts konsoller?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Så lenge det kommer orginale spill, som byr på titalls av timer med morsomt gameplay eller en god story som er lett å leve seg inn i, så driter jeg personelig i grafikken. Tror vi med denne holdningen er en minoritet, men hadde nok ikke hatt noe imot en ny konsoll de nærmeste årene heller.
Hilsen en som spiller Xbox, Ps3 og PC
  • 0
Tror den dalende spillinteressen henger sammen med den haltende økonomien i Europa og den noe usikre økonomiske situasjonen i Nord-Amerika.
  • 0
Grafikken har såklart mye og si for min del men hvis spillet har en dårlig historie så redder det seg ikke i land selv om grafikken er det beste på markedet.
For meg så går det i PS3 og X-Box 360 for tiden.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Spillinteressen min har alltid vært på top, synes det er greit at Wii U kommer før de andre, gjør at jeg får tid til alle konsollene. Spiller mest på PC, Wii og Xbox 360.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Spiller nå mest på Wii'en, jeg da, så da sier det seg vel selv at jeg ikke er ei grafikkhore..hehe..

Men må si at spillinteressen min har vel falt litt.... Skjønt det er fordi det er så sjelden det kommer spill til konsollen som jeg syns er digg.. Okei, når det kommer ett Mario el Zelda, spiller jeg det til jeg kan det ut og inn og er drita lei...også er det å vente...og vente....og vente...og vente på ett nytt...sukk..
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Jeg mener at dagens konsoller klarer seg fint. Om f.eks Xbox 720 ikke kommer før i 2014, så no big deal for meg. Det jeg mener er problemet, er at spillene ikke er interessante. Dette er ikke en stikker til alle som spiller CoD (jeg var selv en stor fan frem til MW), men la oss være helt ærlige. CoD-serien har sikkert den største andelen av spillere på konsoll, og det er en av de aller simpleste spillseriene jeg har sett. Den sluttet å være nyskapende etter MW, og nå bare pøses det på med det som jeg personlig mener er uintelligent rambo-skyting.

Hadde det ikke vært for BioWare og Bethesda, så hadde jeg for lengst kastet konsollene mine ut i havet, men som sagt: Konsollen er ikke problemet, det er spillene.

Og btw: Jeg sier ikke at ALLE konsoll-spill er uintelligente, for det er de ikke.. Poengterer bare det faktum at en simpel spillserie er regjerende mester!
  • 0
At interessen for spill har dalt har nok flere årsaker.
Men ja, at konsollene er gamle nå har litt av skylden, men jeg er enig med Ursa Minora.
Vanskeig økonomi etter finanskrisen i store deler av verden har nok også noe av skylden.
Folk prioterer heller andre ting dersom det er trangt økonomiskt.

Og både Store deler av europa og USA sliter som kjent med akkurat det.

Ett annet problem er den store masseproduksjonen av spill i samme sjanger
som feks FPS.
Hvis det blir overflod av noe så vil folk før eller senere bli lei, siden det kommer bare generisk av den samme kaken med veldig lik smak.

Vi er vant med stor variasjon og vil ha det.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!