Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

På fredag var ventetiden over. Den åtte år lange ventetiden, hvis jeg ikke husker feil. Fanprosjektet Black Mesa, som på ambisiøst vis hadde som mål å pusse opp Half-Life 1, spillhistoriens kanskje beste skytespill, var endelig lansert. Det er ingen hemmelighet at jeg er svak for Valve-spillene, men dette har også sin årsak. Alt de tar i blir til gull. Denne gangen var det ikke Gabe Newell og co. som stod bak, men forventningene var minst like høye likevel. I hvert fall nå som spillet omsider var ferdig, det har jo tatt sin tid. Jeg har spilt gjennom Half-Life mange ganger, og jeg var klar for HD-utgaven. Veldig klar.

Og jaggu har ikke Carlos Montero og resten av utviklingsteamet klart å nå målet sitt. Black Mesa er en fryd å spille, og nostalgien oser fra første sekund. Det er ikke snakk om banebrytende grafikk og effekter, men spillet har fått en solid ansiktsløfting som kler Gordon Freeman og kollegene hans godt. Det er imponerende hvor oppslukende og spennende Black Mesa-komplekset fortsatt er og hvor godt spillet har tålt tidens tann. Kvaliteten er fremdeles langt høyere enn det meste annet i sjangeren, også av nyere spill. Black Mesa-teamet har dessuten jobbet mye med detaljene (tusenvis av nye teksturer, modeller og dialoglinjer har blitt laget) og fysikken har blitt jekket opp til HL2-standard. Lydsporet er også veldig, veldig bra!

Jeg har snart spilt gjennom hele greia, og jeg har kost meg hele veien. Oppfordrer alle til å gjøre det samme, enten du har spilt HL1 før eller ei. Gordon Freemans første eventyr har aldri sett bedre ut, og jeg kan ikke annet enn å applaudere utviklerne. De frivillige, lidenskapelige utviklerne. Bravo!

Black Mesa-modden kan lastes ned fra blackmesasource.com. Du trenger også Steam og Source SDK Base 2007 for å spille. Alt er gratis.

<bild>
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Har spilt igjennom Half-Life x antall ganger. Begynte på Black Mesa i helga, og det var lite magisk og spennende som første gang jeg spilte Half-Life.
  • 0
Laster det ned i skrivende stund. Blir spennede å se om det er så bra som alle skal ha det til.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Kjempebra spill. Litt dumt at du MÅ trykke CTRL og SPACE for å hoppe ordentlig, men ellers virker det meget bra.
Deadpool FTW. "Duct tape, duct tape, I love duct tape."
  • 0
Hadde det ikke vært for at jeg er mitt i en gjennomspilling av originale Half Life, ville jeg lastet dette ned med en gang! Half Life er et av tidenes mest geniale spill. De som ikke har fått testet det ut, burde absolutt gå for denne versjonen ettersom Half Life 1 sin ut-daterte grafikk kan være litt turn of for nyere spillere.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Skal definitivt testes når det kommer i Steam neste uke! Half Life 2 er fantastisk, og blir forbanna tøft å kunne prøve første spillet med oppgradert grafikk!
  • 0
Har ikke spilt igjennom half life på maaaaaaaaaaaaange år så dette skal bli kos å bruke uka på.

Gledermeg!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Skulle ønske jeg hadde bedre PC. Har aldri spilt eneren, men jeg har spilt toern, episode 1 og 2 også. Hadde vært fint om jeg kunne spilt det :/
NOBS 4 LYF!
  • 0
Siterer TheAdrian:
Skulle ønske jeg hadde bedre PC. Har aldri spilt eneren, men jeg har spilt toern, episode 1 og 2 også. Hadde vært fint om jeg kunne spilt det :/


Hvis du fortsatt har PCen du brukte til å spille HL2 og ep 1 og 2, bør du fint kunne kjøre Black Mesa. Den benytter seg av samme motor som HL2.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!