Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Wii U'en har fått svingt seg i huset. Både barn og voksne synes den er like gøy og må vel tilstå at jeg stortrives med både gamepaden og hvordan spillene oppleves sammen med andre.

I dag fikk jeg derimot teste den uten små unger som driver å river og sliter for å få spille. Lastet ned Super Mario bros Wii U for å ha noe annet å bryne meg på en Nintendo Land.

For det første er det herlig å få et klart bilde når man spiller Wii U. En av mine største sorger var det siste Zelda hvor jeg rett og slett begynte å lure på om jeg trengte briller. Snakk om tåkete og kornete.
Så at det faktisk er HDMI på boksen gjør meg meget fornøyd.

Så her satt jeg da og koste meg med å hoppe rundt og samle mynter en god stund da det plutselig slo meg: Jeg ser ikke på TV'en, jeg bruker Gamepaden istedenfor!

Slo av TV'en og kunne med andre ord sitte i stolen med den lille skjermen i fanget og jeg følte at det virket like bra.
Nå vet jeg at det ikke blir alle spill som blir slik men når man kan sitte på den måten og spille, er det vel egentlig en bærbar sak? En utrolig stor klumpete bærbar som trenger at du holder deg i huset..men alikavel..

Betalte jeg nettopp for en veldig dyr bærbar spillemaskin?!?

Ble tilogmed sitte og gruble litt over dette da det plutselig går opp for meg:
Jeg sitter og spiller på en enorm DS!
To skjermer, en trykkfølsom og en ikke. Bare at nå er det litt mer avstand mellom begge skjermene.

Jeg har vel enda ikke brukt Gamepaden på noe som helst annen måte enn hva jeg har gjordt med Nintendo DS.

Bruker fingrene mer enn penna, men det funker fordi skjermen er større.

Men jeg kaster og sikter, har kart...det gir meg mer og mer følelsen av at jeg har jo gjordt dette før. Dette er ikke noe nytt, men en riktig så godt utprøvd metode for å spille på fra Nintendo.

Men gjør det at jeg er mindre fornøyd med kjøpet? Nei.
Gjør det at jeg føler meg lurt? Nei.
Gleder jeg meg til flere spill som bruker gamepaden på nye måter? JA.
Tror jeg at jeg kommer til å bli skikkelig overrasket? Nei.


Og om noen av spillene, derav dette nye Zelda som det hviskes og tiskes om blir halvparten så gøy som til DS...da gleder jeg meg som en liten unge.

Inntil da skal jeg kose meg med min enorme DS i stua.

Game on!
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Jeg synes det er litt feil å betegne Wii U som en bærbar konsoll. Om gamepaden kunne streames over nettet, ville den kanskje kunne blitt kalt det. Å utelukkende spille på gamepaden er uansett en god, ekstra egenskap med den.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Synes det er en litt snål sammenligning, men er enig at det definitivt er likheter mellom WIIU og DS. Det til tross, så lenge jeg får gode eksklusive titler slik som jeg fikk med WIIen er jeg mer enn fornøyd.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Blir nok en stund til det nye Zelda, men satser på at spillet kommer til å bruke maskinen til det fulleste.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Foretrekker fortsatt 3DSen som bærbar konsoll, men jeg skal innrømme at jeg gjerne setter opp U'en på togturer og sånt. Såpass til nerd er jeg faktisk.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Kunne ikke annet enn og le litt når jeg leste dette innlegget og tanken din om en enorm DS som man sitter og spiller på,så endte opp med og se for meg en svær NDS da sammenlignet med en stor en.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Hehehe. Det er satt litt på spissen,ja. Men jeg liker den og en av fordelene er at man kan sitte sammen hele 5 stykker og spille på den med nintendoland. Helt genialt


Men grunnprinsippet er likt en DS, uten tvil
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Nettopp, samme følelsen har jeg også. Elsker gamepaden og de muligheter som ligger til rett for den

Wii U er flittig brukt for tiden og nå som Emil har kommet hjem fra skolen sammen med to venninner, så spilles det Wii U og Luigi's Ghost Mansion
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
En svær DS??!! Jo, akkurat det jeg trenger..neeh..
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Ååå joooda ..du må komme å prøve den i det minste bakkompatibeeeeel
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Hehe....skeptisk.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Akkurat den egenskapen er ganske interressant med WiiU... Hadde bare remote play til Vita fungert ordentlig.
  • 0
XXXL Ds, men ikkje fullt så bærbar som Ds.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!