Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå som de ulike rollene er dekket, er det på tide å sette dem sammen, til et optimalt lag. Det finnes noen ulike varianter, som jeg skal ta for meg.

Det er dog en ting som bør nevnes, før rollesammensettingen tar sted. Laget bør ha helter, med evner av ulike typer, for ulike situasjoner. Man bør for eksempel ha noe som har stun eller slow, noen som har AOE, osv. Å ha de riktige rollene er i seg selv ikke nok, man må også ha ulike evner, for ulike situasjoner, samt velge helter som er god mot de motstanderne velger. Det er ingen generell regel for hvem som er god mot hvem, dette er noe man forstår bedre, ettersom man begynner å få en god del runder på skulderen. Med det sagt, la oss ta for oss de ulike sammensetningene.


Standard.
Easy-lane: 1 support, 1 carry.
Mid: Ganker/Carry.
Hard-lane: 1 support, 1 iniator.

Dette er et ganske standard oppsett, med fokus på at de som trenger mest gull, får det. På easy-lane (nede radiant, oppe dire), skal carry farme, mens support hjelper til. I midten, bør en ganker være, men ettersom det er lettere å farme i midten, er det også mulig å ha en carry der. Siden iniator ikke trenger like mye gull som carry, blir den plassert på hard-lane (oppe radiant, nede dire), med en support til hjelp.


Tri-lane.
Easy-lane: 1 carry, 2 support.
Mid: Ganker/Carry.
Hard-lane: 1 solo.

Mid er samme som standard, men de 2 andre veiene, er ganske så forandret. På easy-lane, vil man ha 2 supports, som støtter opp under carry. Ofte innebærer dette at en gjør stacking + pulling, mens den andre er i nærheten av carry, og hjelper til. Målet her er å sikre at carry blir så sterk som overhode mulig. På hard-lane, er det en helt, alene. Hvilke rolle helten har, kan variere, men et krav er at helten må ha mulighet for å komme seg unna fiendene, eller farme uten å måte konfrontere dem. Ofte innebærer dette usynlighet, høy movment speed, påkallinger eller andre unnslipnings/påkallings evner. evnene, bør være god nok, til at man klarer å skaffe seg både XP, og noe gull. Enkelte eksempler på dette er: Bounty Hunter, Windrunner, Brood Mother, og Beastmaster. Mange helter kan spille opp til flere roller, og man bør derfor velge en helt, som også kan gjøre iniator rollen.


Jungling.
Easy-lane: carry/solo
Mid: ganker/carry
Hard-lane: 1 support, 1 iniator/carry

Dette er en ganske fleksibel sammensetting. Målet er å utfylle de ulike rollene, slik at man har helter for alle situasjoner/stadier. På easy-lane, bør man velge en som klarer seg noenlunde alene, eller en carry, som får litt hjelp av den som er i jungelen (stack + pull). Det er altså en helt som jungler. Avhengig av hvilken rolle helten fyller utenom å være jungler, bør riktig valg bli tatt. Om det er en som er veldig avhengig av gull, er målet å farme, mens om helten ikke trenger det, kan jungleren hjelpe til på easy-lane, etter behov. På hard-lane, er det 1 support, samt en annen helt, avhengig av hva laget mangler.

Med litt eksperimentering, kan man nok få til flere typer lag, men disse er de mest sentrale. Begynner å gå tom for ting å skrive om, så bare si i fra i kommentarfeltet, om det er noe dere vil vite mer om.

-Specific hero.
-Gold.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Bra blogg. Enig i det du sier.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Synes jeg fikk med meg det meste, flott å se en bekreftelse på det.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Søren, jeg kjenner og ser at jeg er en skikkelig nybegynner innenfor sjangeren...
Jeg har lest alle Tips & Tricks bloggene dine nå, men det er langt ifra at jeg forstår alt. Jeg får spille meg inn i det også heller komme tilbake når jeg skjønner mer hva jeg driver med
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Er bare til å spørre, om det er noe du lurer på, så skal jeg prøve å forklare så godt jeg kan.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Skal gjøre det!
Jeg la deg til som venn på Steam forresten ;)
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Om SoL ikke er tilgjenglig kan jeg også hjelpe, selv om min erfaring er litt mindre enn SoL sin i ren spilletid. (Har bare et par hundre timer på Dota 2)
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!