Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I dag hadde jeg en SMS-utveksling med min eldre bror. Min bror og jeg er svært like på mange områder, og det må nok han ta mye av æren for. Det var han som gav meg mine første eksemplar av Hobbiten og Ringenes Herre i jule- og bursdagsgaver. Det var han som introduserte meg for Monty Python. Dessuten er vi begge teologer.

Heldigvis har også jeg kunne åpenbare noe for ham. Det var gjennom meg han først stiftet bekjentskap med Game of Thrones. Ikke overraskende fortærte han de fem utgitte bøkene i et jafs (noe som er godt gjort av en tobarnspappa i full jobb). Og det var Game of Thrones som var tema for vår lille SMS-dialog i dag. Det, og en dose teologi.

Etter den nyeste episoden (S03E04) var det ikke overraskende Daenerys fra slekta Targaryen som var samtaleemnet vårt. Det var da min bror kom med et lite apropos:

"Jeg tenkte på en sak. House Targaryen har ordene 'Fire and Blood.' Har du lagt merke til hva som er mottoet til Frelsesarméen?"

Det hadde jeg ikke, så det måtte sjekkes på nett.

Frelsesarméens motto er overraskende nok "Blood and Fire."

Dermed var vi enige: Targaryen-slekta lever i beste velgående gjennom Frelsesarméen. Videre var vi enige i at dette må FA ta tak i. Tenk på rekrutteringsmulighetene de kan oppnå blant den yngre nerde-garde dersom de begynte å spille mer på dette. Kastrerte slaver fra hele verden ville strømme til...
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Hahaha, den satt. Er på vei til nærmeste FA-kontor for å verve meg. Er egentlig passifist, men denne armeen kan jeg kjempe for!
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Haha, det har jeg aldri merket.
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Er nok bare et spørsmål om tid før vi må bli frelst eller slukt av drager.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!