Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Lenge siden sist, men jeg kom på noe nytt å skrive om, noe som nyere spillere virker til å slite med, nemlig multitasking. Denne bloggen vil ta for seg hva man trenger hotkeys til, og hvilke jeg selv bruker. Hotkeys kan forandres innad i spillet, ved å trykke på tannhjulet, og finne Controls

De første jeg vil nevne, er evnene og gjenstander man kan bruke. Evnene har ganske greie hotkeys, som er lett å nå (Q,W,E,R), det burde ikke være noen grunn til å forandre disse. Gjenstand snarveiene er F1 til F6 om jeg ikke husker feil, noe jeg vil si ikke er optimalt, siden disse tastene er som oftest ganske små, og ikke like lett å få grep om. Det jeg selv har gjort her, er å ta dem på 1-6, ettersom controle groups for det meste er unødvendig. For å denye, må man bruke angreps hotkeyen på enheten man vil denye. Denne ligger vanligvis på A, noe som ikke bør forandres.

Neste er helten man spiller. Det er viktig å ha en knapp for helten, i tilfellet man kontrollere mer enn bare helten, ettersom man for eksempel vil flykte kun med helten, og ikke alle de sterke monstrene man har påkalt. Her bruker jeg selv Space. For å hente gjenstander fra stash, med helten, bruker jeg selv G. For å lære evner, bruker jeg Z, men om man er rask med datamusen, spiller det ikke så altfor stor rolle.

Courier er viktig får å få livsviktige gjenstander til seg, og det er derfor opplagt, at man bør ha en knapp for dette. Selv bruker jeg tab for å komme inn på courieren, samt Q for å hente fra stash, W for å sende gjenstander, E for å legge gjenstander i stash, og R for boost til flying courier. Det finnes også en snarvei for de late, som gjør at courier henter fra stash, og leverer, bare med et tastetrykk. Denne er vanligvis K, men jeg bruker selv V.

For de som benytter seg av mer enn bare helten, som for eksempel Naga Siren, eller Lone Druid, er det greit med en hoktey for alle enheter, utenom selve helten. Hva denne er som standard, husker jeg ikke, men selv benytter jeg C. Man bør også ha en knapp for å bla igjennom alle enheter man kontrollerer, denne pleier å ligge på tab, men selv har jeg den på X.

For å kommunisere effektivt med laget, har jeg selv M for å si «Missing», B for «Get back», og P for «Push». Det er selvfølgelig flere utsagn man kan legge knapper til, men disse vil jeg påstå er de viktigste.

Til slutt, vil jeg anbefale under Game, å ta av auto-attack, og sette på double tap. Er det noe jeg har glemt, eller noe du er uenig med, skriv det i kommentarfeltet.

-Specific hero.
-Gold.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Selv er hotkeys noe jeg helt klart har forbedringspotensialet på. Er ikke særlig effektiv på å bruke itemer eller andre monstre.

Stemmer for at du tar en spesifikk helte neste gang, selv om å skjønne pengesystemet i spillet kan være nyttig.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Får se hva som skje videre med serien, vet ikke når neste del kommer, men burde få til noe i løpet av sommerferien.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Der ja

Jeg må ta en skikkelig tur innom Controls-menyen og få meg oversikt. Jeg skal få dra nytte av kommuniseringsknappene og knappene for andre enheter i første omgang. Også får jeg slå til med de jeg ser på som mer avanserte senere

Hva er disse double-tap greiene for noe?
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer Royality-indeed:
Hva er disse double-tap greiene for noe?


Det er at om man kan bruke noe på seg selv, så kan man trykke snarveien 2 ganger, og evnen/gjenstanden vil brukes på en selv.

Eks: Om man skal bruke en salve, kan man trykke 2 ganger, i stedet for 1 gang + trykke på helt med mus. Dette fungerer også med TP scroll, der man teleporteres til fontenen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Aha, smart!
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Vil nevne at om man har knapper på musen, kan man bruke de. Selv har jeg nå skiftet det å bla mellom enheter fra X til tilbake knappen på musen. Fungerer utmerket, og gjør blink poofing med Meepo mye lettere.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!