Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siterer DickJustice:
Etter å ha lest reaksjonene etter Xbox One sin presentasjon så lurer jeg på om jeg har logget meg inn på PlayStation Home... Men jeg har vist logget meg inn på Gamereactor hvor til og med redaktøren tror han er inne på PlayStation Home


Hva har det å være misfornøyd med Microsofts presentasjon å gjøre med å være Playstation-fans?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Er relativt skuffet av MS etter denne avdukingen.
Jon Cato beskrev det så perfekt på Spill.no: " Microsoft har presentert en USA-sentrisk konsoll med fokus på langt mer enn spill, tilpasset en virkelighet som ikke lenger eksisterer." I det hele tatt så reflekterer hele side 3 av hans artikkel "Playstation 4 - Xbox 1" akkurat det samme jeg følte etter presse-eventen til MS idag.

Og det blir vel det samme med Xbox nå som med Windows 8. Der mente jo MS at touch var framtiden, og at det var derfor de hadde lagd Win 8 slik den er. Og nå er de vel, i blind tro, bestemt på at TVen skal være "center of attention" i stua. Noe det ikke er lenger.

Så hvis jeg skal kjøpe en ny spillkonsoll til høsten/vinteren da blir det nok Nintendo 3DS, eller Playstation 4 (så sant den ikke faller i noen av de samme hullene som MS har gjort med Xbox One). For begge disse har gitt meg inntrykket av at de satser først og fremst på spillerne, og ikke de imaginære tv-slavene som MS ser for seg..
"We interrupt this program to annoy you and make things generally irritating."- Monty Python's Flying Circus.
  • 0
Jajaja. Vi fikk ikke sett så mye spill. Det er primært en hjemmeunderholdningsmaskin og sekundert en spillkonsoll osv osv. Dårlig presentasjon, for mye fokus på Kinect osv. Jeg skjønner det og er helt enig. Men det hjelper ikke å sutre om det. Folk er mye mer opptatt av alt-i-ett dingser nå enn før, og sånn vil det bli enten man liker det eller ikke. Hva så om Kinect alltid er der og den kanskje ikke er på norsk? Ingen tvinger deg til å bruke det? Jeg regner med at man kan manøvrere som før med håndkontroll også, eller hva? Man MÅ ikke bruke Smartglass-funksjoner heller. Og det kommer nok mange bra spill til denne maskinen også. De har selv sagt at de skal vise det på E3. Hvor blir det av tålmodigheten folkens? Maskinen kommer ikke ut om en uke uansett, så jeg regner med at vi får nok av info om spill som kommer til den fremover. Tror Xbox One kommer til å bli konge, akkurat som PS4 ligger an til å bli og Wii U blir med litt mer tid på baken. Slapp av litt nå og nyt den spennende tiden som ligger foran oss! Det kommer til å bli bra skal dere se
From green to red our days pass by, waiting for a sign to tell us why. Are we dancing all alone? Collect some stars to shine for you and start today, there are only a few. The sign of times my friend
  • 0
Blir meir og meir skuffa over Xbox One. Ein TV-mediaboks med spillmuligheter der bruktspill-sperre, daglig behov for internett-tilkobling og Kinect-always blir påprakka kjøpere. Var ikkje dette eg hadde håpa på. Pokker ta MS!
  • 0
Nå må vi heller ikke glemme at MS er et firma og som alle andre firmar vil de tjene.... "Hva" sier dere? PENGER!!!

For å tjene sine drakmer må de... "Hva" sier dere? SELGE!!!

Jon Cato skriver på Spill.no: "Microsoft har presentert en USA-sentrisk konsoll med fokus på langt mer enn spill, tilpasset en virkelighet som ikke lenger eksisterer." Vel.. Ta utgangspunkt i hva jeg skrev over. De vil tjene penger ved å selge konsollen sin. USA er en veldig stor og viktig porsjon av salget. Da passer "USA-sentrisk" veldig bra. Forhåpentligvis vil flere av disse TV-funksjonene være tilgjengelige i Norge også, men det gjenstår å se.
Å nei! Hva er det jeg skriver? Det er jo det alle klager på? Følg med nå.

Microsoft vil SELGE og vi (jeg ihvertfall) vil at de skal gjøre akkurat det, så det blir litt spennende fremover. Kanskje de gidder å satse litt på spennende ting hvis de selger? Det er veldig mange som vil ha multi-duppeditter og mange som er gimmick-entusiaster. Det er mange salg det. Derfor la de frem dette i dag. Får å trekke til seg de letteste kundene med en gang, så var det gjort. Fokuser på Kinect og swipe-i-lufta-greier, bare for å trekke til seg kunder.
For oss core-gamere derimot, var ikke dagen i dag så veldig viktig. Vi fikk se alle gimmickene og fikk specs. Vi fikk se en kontroll som så ENDA deiligere ut enn den forrige. Vi fikk se en stygg konsoll med et teit navn.
MEN DET SPILLER VEL INGEN ROLLE OM DEN ER STYGG OG HAR ET DUSTETE, UÆRLIG NAVN?? Det er spillene jeg bryr meg om ihvertfall. Jeg skal ikke sette min X-box One på utstilling.mden skal stå i skapet under TV'en min hvor den hører hjemme og navnet kan den holde for seg selv.

Microsoft skal vinne den vanskelige kundegruppen i det neste slaget. E3! Først DER får vi se hva vi vil se. Der skal vi bestemme oss for om vi vil ha den eller ikke. Ikke i dag. Det var myntet mer på å gi den et navn, utseende og vise frem standard "nyvinninger" man ikke bryr seg om etter en måned har gått.

Kan man ikke bare være tålmodige og se, istedet for å sutre over ting man kanskje ikke bryr seg om etter man får se hva maskinen er god for på spillsiden? Jeg tror nok det er det sterkeste kortet til X-box One. Spill. De har allerede den beste spillmaskinen på markedet, mens PS3 tar 1. Plass på underholdningsbiten. Jeg tror MS klarer 1. Plass på begge pallene denne gangen. Bare vent og se

DonKello
From green to red our days pass by, waiting for a sign to tell us why. Are we dancing all alone? Collect some stars to shine for you and start today, there are only a few. The sign of times my friend
  • 0
Basert på bruker navnet mitt tror vel de fleste av dere at jeg er en diehard-Playstation-fan... men nei, jeg er faktisk ganske åpen for andre konsoller som Nintendo og Xbox ( bare det at Nintendo har skuffet veldig siden Gameqube egentlig ). Jeg digger den nye funksjonen hvor du kan komandere Xboxen ved å simpelt fortelle hva du vil den skal vise/starte/søke/osv... ( kommer til å Picarde den den der i måndesvis )...
  • 0
Nå gjenstår det å se spillene og å prøve maskinene, da. Det gjelder både PS4 og denne xboxen..
Det har jo blitt et sytekor uten like her. Etter år(!) med gnål etter ny konsoll er alle allerede misfornøyd.

PC en min har et hav av muligheter jeg IKKE benytter meg av. Det er MASSE funksjoner på Xbox360`en min som aldri har vært prøvd og det samme gjelder mobilen.

At der er flere funksjoner jeg ikke gidder å bruke på en ny maskin er jo helt naturlig.

Så får vi se da hva som venter oss på E3.

Men slutt å grin alle sammen. Det er et patetisk skue å være vitne til.
The gavel corrupts
  • 0
Er litt glad for at tørrpraten og konsollen kom nå, da er det ett potensiale for at E3 kan ta tilbake sin former glory og vise at de faktisk er der for spillerne. Så la oss håpe at spillene er i fokus under årets E3, i motsetning til de siste årene.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
BRA KONSOLL, GLEDER MEG TIL SPILLENE BLIR VIST FREM!!

Håper på Alan Wake 2 først og fremst
  • 0
Skuffende show, men med tanke på at E3 er rett rundt hjørnet vil jeg vente med dommen min inntil videre.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
En vennlig sjel tok seg bryet med å korte ned gårsdagens presentasjon til en video på ca 2 min:

http://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw&feature=youtu.b
e
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg likte mangen av funksjonene til xbox kenect. Men tviler på at vi vil få dem til Norge når det kommer til og se tv. Jeg har mer tror på ps4 en hva jeg fikk se xbox one.

Jeg kommer til og kjøpe ps4
  • 0
Faen så negative alle er! Helt enig med Marlboro. Nå kom konsollen dere alle har lengtet sånn etter, og så er det bare sure miner å spore.

Jeg digger at de prøver å gjøre det til en alt-i-ett-maskin. Streaming-TV er fremtiden, og jeg vil veldig gjerne ha muligheten til å streame Netflix, HBO osv på en maskin jeg allerede har koblet opp til TV-en, fremfor å styre med knotete HDMI-kabler eller nettverkskommunikasjon mellom PC og TV og brannmurer som blokkerer og DLNA server port LAN-syntax error helvete.

Fokuset konsollene har på brukervennlighet er fantastisk. PC er vel og bra, men hvor mange timer plages du på PC-en kontra foran en konsoll? Jeg lar den henge litt...

...

Men jeg er forsåvidt enig med Kristian, først og fremst spill, dernest multimediesenter. Men for meg er multimediesenter en andreplass som ligger helt oppi ræva på førsteplassen.

Stemmestyring, bevegelseskontroller... Det klarer jeg meg uten ass', men hvem vet, kanskje er dette eraen der bevegelseskontroll blir presist, ja kanskje til og med stuereint.

Og så likte jeg navnet. Elegant, dekkende og fint.

Likevel, det blir nok PS4 på meg. Med tiden. Med tiden...
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Det er ting som tyder på at min neste spillkonsoll blir en ny xbox 360... I tillegg til en pc..

Kinect - uinteressant
Stemmestyring - uinteressant
Ikke bakoverkompatabilitet - uinteressant


Gi meg en SPILLkonsoll, med MEG i fokus! En konsoll jeg kan sitte alene og isolere meg fra verden på....

Hvis dette er fremtiden, så kommer jeg til å leve i fortiden en god stund til...
@chubbyviking
  • 0
Xbox GO HOME!
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Det har jo blitt et sytekor uten like her. Etter år(!) med gnål etter ny konsoll er alle allerede misfornøyd.
Siterer Joelspeanuts:
Faen så negative alle er! Helt enig med Marlboro. Nå kom konsollen dere alle har lengtet sånn etter, og så er det bare sure miner å spore.


Med store forventninger er det bare enda mer naturlig med misfornøyd "syting".
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian / GR®:
Med store forventninger er det bare enda mer naturlig med misfornøyd "syting".


Desverre er det sånn. Men folk må ha tålmodighet nå. Sa tidligere at presentasjonen for oss gamere ikke har vært ennå. Den kommer på E3. Og man MÅ absolutt ikke bruke tv funksjonene og jeg tror man kan bruke håndkontrollen for å navigere i menyer og man MÅ heller ikke twitre mens man sitter på skype og hører på musikk og spiller og ser på film mens man surfer. Det er bare det at mulighetene er der.

Kanskje man har GR oppe i nettleserer, men får lyst til å spille litt. Etter en halvtime spill tar man seg kanskje en pause og vil streame en kul film. Underveis i filmen kjeder man seg litt og har heller lyst til å fortsette å spille. I situasjoner som det er det ganske praktisk å kunne bytte rett over uten å måtte vente på oppstart av spill igjen og ditt og datt. Jeg hater å se Netflix og få lyst til å spille på PS3 og etter en halvtime med Top Gear har jeg lyst til å spille Dishonored igjen. Det er noe herk.. Gleder meg til Xbox One jeg. Skal nok ha PS4 også
From green to red our days pass by, waiting for a sign to tell us why. Are we dancing all alone? Collect some stars to shine for you and start today, there are only a few. The sign of times my friend
  • 0
Siterer DonKello:
Kanskje man har GR oppe i nettleserer, men får lyst til å spille litt. Etter en halvtime spill tar man seg kanskje en pause og vil streame en kul film. Underveis i filmen kjeder man seg litt og har heller lyst til å fortsette å spille. I situasjoner som det er det ganske praktisk å kunne bytte rett over uten å måtte vente på oppstart av spill igjen og ditt og datt. Jeg hater å se Netflix og få lyst til å spille på PS3 og etter en halvtime med Top Gear har jeg lyst til å spille Dishonored igjen. Det er noe herk.. Gleder meg til Xbox One jeg. Skal nok ha PS4 også


ADHD much? Ta ritalinen din så klarer du deg bedre i hverdagen... ;)
@chubbyviking
  • 0
Den så meget bra ut! Det er bare det at jeg er mer en Sony type, så det blir nok Playstation på meg denne gangen å Jeg ble glad da jeg hørte nyheten til Sony om at jeg kunne bruke ps vita som en type håndkontroll i noen sammenhenger!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
ADHD much? Ta ritalinen din så klarer du deg bedre i hverdagen... ;)

Tror ikke bare det er DonKello som er lei av tiden det tar fra du avslutter Netflix/Viaplay/Blu-Rayen til spillet er lastet inn og klart til å spilles. Ja, det tar "bare" ett til to minutter, men om den ventetiden kan elimineres så stemmer jeg i med DonKello og sier hjertelig takk.

Håper på en PSP-løsning, der du kan forlate spillmodusen og komme tilbake nøyaktig der du slapp. Og det ser jo ut som i hvert fall Xbox kommer til å tilby noe slikt. Applaus for det.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Nå gjenstår det å se spillene og å prøve maskinene, da. Det gjelder både PS4 og denne xboxen..
Det har jo blitt et sytekor uten like her. Etter år(!) med gnål etter ny konsoll er alle allerede misfornøyd.

PC en min har et hav av muligheter jeg IKKE benytter meg av. Det er MASSE funksjoner på Xbox360`en min som aldri har vært prøvd og det samme gjelder mobilen.

At der er flere funksjoner jeg ikke gidder å bruke på en ny maskin er jo helt naturlig.

Så får vi se da hva som venter oss på E3.

Men slutt å grin alle sammen. Det er et patetisk skue å være vitne til.


Langt på vei enig med deg, men jeg skulle virkelig ønske den var bakoverkompatibel, hadde større hdd, ikke det nettkravet og at de ikke hadde en bruktspillsperre.

Men nå er det bare å vente på spilla. Det er det som bryr de aller fleste av oss her inne....
  • 0
jesus.. de sa at de skulle fokusere på konsollen på denne framvisningen å spare på spillene til e3..
å konkludere med at konsollen kommer til å suge før e3 er patetisk...
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
ADHD much? Ta ritalinen din så klarer du deg bedre i hverdagen... ;)


Personangrep er bare idiotisk og hjelper ingen. Det jeg mener er at noen ganger har man lyst til å spille, andre ganger se på film eller serie og noen ganger bytter man mellom dette. Ventetid er greit nok det, men jeg sier ikke nei takk til å få den bort om det går. Har heller ikke ADHD, jeg er nok den mest bedagelige personen du kan finne på den nordlige halvkule. Men nok om det.

Nå har USA og gimmick-entusiastene fått sitt. Gamere må vente til E3. Slutt å grin
Siterer Joelspeanuts:
Citerer Drakenbourgh:ADHD much? Ta ritalinen din så klarer du deg bedre i hverdagen... ;)
Tror ikke bare det er DonKello som er lei av tiden det tar fra du avslutter Netflix/Viaplay/Blu-Rayen til spillet er lastet inn og klart til å spilles. Ja, det tar "bare" ett til to minutter, men om den ventetiden kan elimineres så stemmer jeg i med DonKello og sier hjertelig takk.


Noen som forstår det. Tusen takk for at verden ikke har gjort alle til grinebitere og sutreunger!
From green to red our days pass by, waiting for a sign to tell us why. Are we dancing all alone? Collect some stars to shine for you and start today, there are only a few. The sign of times my friend
  • 0
Siterer DonKello:
Nå må vi heller ikke glemme at MS er et firma og som alle andre firmar vil de tjene.... "Hva" sier dere? PENGER!!!

For å tjene sine drakmer må de... "Hva" sier dere? SELGE!!!

Jon Cato skriver på Spill.no: "Microsoft har presentert en USA-sentrisk konsoll med fokus på langt mer enn spill, tilpasset en virkelighet som ikke lenger eksisterer."... *snip*


Vel sony satser på spill denne genrasjonen så tenker ps4 blir den nye xbox 360. Jeg har plenti av media servere for og nevne noen: Apple tv, Smart TV, ps3, wii u, pc osv.. Så hvorfor skal jeg ha xbox one hvis den IKKE SATSER PÅ SPILL...

Endret av moderator fordi: Monstersitat. /Ole-Christian
  • 0
Siterer alebre95:
Vel sony satser på spill denne genrasjonen så tenker ps4 blir den nye xbox 360. Jeg har plenti av media servere for og nevne noen: Apple tv, Smart TV, ps3, wii u, pc osv.. Så hvorfor skal jeg ha xbox one hvis den IKKE SATSER PÅ SPILL


Den satser nok på spill og skal du se. Har du ikke fått med noe? Både Sony og MS har holdt tilbake visse ting for ikke å havne bak i racet. Hvis en av dem slipper all informasjon kan den andre utnytte dette. Sony har nesten ikke snakket noe om mediabiten på PS4 og MS har nesten ikke snakket om spillbiten på XB One. Vi får vite en hel masse mer på E3 om begge konsollene. Sony kommer til å ha et enormt fokus på media-biten de også, men de valge å ta det senere. Da skal du sikkert ikke han noen av dem vel? Det er jo logikken i hva du og de fleste andre sier her. De som sier de skal ha PS4 nå fordi den er en spillmaskin kommer til måtte se seg skuffet når Sony snakker om multimedia funksjonene på den om noen uker.

I pity the fool...!
From green to red our days pass by, waiting for a sign to tell us why. Are we dancing all alone? Collect some stars to shine for you and start today, there are only a few. The sign of times my friend
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!