Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da er jeg tilbake igjen med enda en blogg om hvordan å bli bedre i Dota 2. Denne gangen kommer det til å være fokus på hvordan å kontrollere aggression i forhold til creeps og tårn, samt andre småting jeg har glemt å nevne i de andre bloggene.

Har du noengang prøvd å angripe en fiendtlig helt, for så at alle motstander creeps begynner å angripe deg? Dette er et eksempel på aggresion, og det jeg har tenkt å skrive om, er kontrollere dette til sin fordel. Creeps er bygget opp på den måten at de angriper alt som truer sine allierte helter med vanlige angrep. Dette betyr at når du prøver å bruke vanlig angrep på en fiendtlig helt, vil creepsene komme etter deg, til og med om du ikke skulle være innenfor rekkevidde til å få gjort et angrep. Nå er det riktignok ikke slik at de kommer etter deg uansett hva. Creepsene har en viss rekkevidde de kan merke deg. Det vil altså si at de vil kun komme etter deg om du faktisk er i samme lane som helten du prøver å angripe. For å unngå å ta skade fra creeps i størst mulig grad, bør man derfor ikke klikke på den fiendtlige helten før man er innenfor rekkevidde til å angripe.

Om man prøver å bruke evner på motstander helten, vil ikke creepene reagere. Dette gjelder også visst man bruker auto-cast evner manuelt. Det er altså lettere å harasse med helter som kan spamme evner. Til slutt vil jeg nevne at det går an å få vekk aggression ved å prøve å angripe allierte creeps, helter eller tårn som er i nærheten, (det er ikke nødvendig å få av et angrep). Dette er nyttig om man skulle ha en god del creeps etter seg. Dette hjelper selvfølgelig ikke visst man ikke har noen andre helter, tårn eller creeps med seg. Noe må jo de tross alt angripe.

Tårn har lignende mekanikker, men litt forandret. Tårn går etter hvem som angriper det, samt om det er noen som går etter allierte helter. Tårnet fokuserer som oftest på det som angriper enn, men vil skifte mål til fiendtlige helter som prøver å angripe allierte helter, om det er tilfellet. En annen liten ting som kan være verdt å nevne, er at når tårnet har siktet seg innpå et creep, vil det ikke skifte mål inntil creepet er dødt, eller for langt unna. Får å få vekk aggression, gjør man nøyaktig det samme som man gjør i mot creeps.

Da som det er unnagjort, tenkte jeg å nevne noen småting, som kan være nyttig å huske på. Dette er info som jeg har glemt å ta med, eller som er såpass lite å skrive om at det ikke kan skrives en hel blogg om det.

Gull kan deles opp i to typer, unreliable gold og reliable gold. Unreliable gold er det man tjener via tid, samt det man får av å kverke creeps. Det er kun denne typen gull man kan miste av å dø, og det er også den typen som brukes først når man kjøper gjenstander. Reliable gold kan opparbeides ved å ta roshan, få kills, eller ta tårn. Gullet kan ikke mistes ved å dø, men er den typen som tappes først om man kjøper seg tilbake fra døden.

Tiden det tar å komme tilbake fra døden, samt summen for å kjøpe seg tilbake, øker etterhvert som en går opp i nivå. Å kjøpe seg tilbake har cooldown på fem minutter.

Rollene som krever mest map awarness er ganker og support. Ganker fordi de må følge med etter eventuelle ofre, og supports fordi de ikke må konsentrere seg på samme måte som carries må. En annen ting jeg vil nevne angående supports, er at de bør huske å ta tid på når rosh blir tatt. Dette er for å vite når rosh kommer tilbake.

Alle helter er bygd opp av tre attributter, samt gjenstander. Disse attributtene er strenght (str), agility (agi) og intelligence (int). Strenght gir helse og helse regenerasjon, agility gir armor og angreps-hastighet, mens intelligence gir mer mana og mana regenerasjon. Alle helter har en av dem som hovedattributt, og ved å øke hovedattributten, øker man også skaden man kan påføre ved vanlig angrep.

En teknikk som kan være nyttig er den som kalles Thread switching. For å gjøre dette må man ha Power Threads. Som de fleste vet, kan man skifte mellom å få åtte str, agi, eller int. Dette gjør blant annet at man kan få mer helse eller mana. Det mest opplagte er å bytte i kampens hete etter hva enn trenger, men det finnes mer som kan gjøres med denne mekanikken. Når man bytter, fra og til str, vil helsen justeres prosentvis deretter. Det betyr at man kan for eksempel bytte over til å agi sko, bruke en salve, bytte tilbake til str, og man vil ha tjent opp mer helse, om enn man brukte salve uten å bytte sko. Dette trikset kan også gjøres når man skal få opp mana.

Det var alt jeg hadde å skrive om for denne gang. Om det var noe som forvirret, eller noe som ikke stemmer, er det bare til å si i fra i kommentarfeltet.

-Specific hero.
-Armor & weapon types.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Blir fort forvirrende når du begynner å ta med det du ikke har fått med i de tidligere bloggene. Ellers er bloggen godt skrevet!

Å få vekk aggresjon ved å angripe allierte creeps er noe jeg fortsatt må øve på. Er bevist på det, men instinktet mitt når jeg blir angrepet er å løpe vekk. Så hender at jeg kaster vekk mye tid og tar mer skade enn strengt tatt nødvendig enkelte ganger.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Skjønner at det kan bli litt forvirrende, men kom ikke på en bedre måte, så det får gå.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Lenge siden jeg har spilt Dota, men kjenner igjen litt av det du skriver. Kanskje jeg skal prøve Dota 2... Har neppe tid til å sette meg ordentlig inn i det men
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Lenge siden jeg har spilt Dota, men kjenner igjen litt av det du skriver. Kanskje jeg skal prøve Dota 2... Har neppe tid til å sette meg ordentlig inn i det men


Har selv spilt Dota fra WC3, men synes det flyter mye dårligere, så selv holder jeg meg til Dota 2, som forbedrer på alle områder. Om du lurer på noe, er det bare å spørre.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!