Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg bryr meg ikke noe særlig om GTA.

Der. Sjokkbomben er sluppet. Brannfakkelen kastet.

Det hender ikke rent sjeldent at jeg føler at jeg stikker meg ut her i verden. Blant spillere er denne følelsen heldigvis noe mindre, men det hender at jeg også her føler meg litt som en oddjob (nei, ikke han i James Bond-filmen Goldfinger med den livsfarlige bowlerhatten). Min lunkne interesse for førstepersons skytespill gjør at samtalen med skyteglade spillere gjerne stopper opp. Min manglende interesse for sandkassespill gjør at jeg blir sett rart på at GTA-entusiastene.

Jeg sier ikke at GTA er dårlig. Jeg sier heller ikke at sandkassesjangeren eller FPS-spill er dårlige. Det finnes endatil de hederlige unntak innenfor sjangrene som til og med jeg sperrer øynene opp for. Men tiden er knapp, og spillene man skal spille så altfor mange. Da er det andre sjangere som frister meg mer.

Problemet er bare at september måned i all hovedsak er orientert rundt to konkrete spillanseringer: GTA V- og FIFA 14-lanseringene. Hva gjør man så når man ikke har særlig interesse for noen av dem?

Det er som sagt ikke mangel på spill å spille her i verden. Og selv om vi spillanmeldere gjør vårt beste for å holde oss oppdaterte, hender det at vi rett og slett ikke har tid til å få med oss alt når det lanseres (enkelte av oss har tross alt andre ting som krever oppmerksomheten vår, som venner, arbeid, utdanning, fritidsaktiviteter). Derfor forsøker jeg mitt beste for å kutte litt ned på backloggen i september.

Og hovedspillet på tapeten? Intet mindre enn BioShock Infinite. Jeg vet, det er skandaløst at jeg ikke har spilt det før nå (jeg holder fremdeles på, så ingen avsløringer ennå, takk), men ettersom jeg ikke hadde spilt BioShock eller BioShock 2 (*gisp! dån! erremulig?!*) ville jeg gå gjennom disse to perlene først. Morten har mast om spillet hver bidige gang jeg har vært innom kontoret, men som regel har han roet seg når jeg minner ham på hvilke spill jeg har anmeldt for GR i mellomtiden. Bedre sent enn aldri, må vi vel kunne si. Andre spill fra backloggen inkluderer spill som Remember Me, Tomb Raider og det noe eldre Star Wars: Republic Commando.

Det kan også nevnes at på TV-fronten har jeg i det siste begynt å se Dollhouse og Babylon 5. Det er ikke bare backloggen på spill hvor jeg ligger uforskammet langt bak...

<bild>
Ikke et dårlig feriemål å besøke når høstmørket senker seg over Oslo by...
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Jeg har heller ikke spilt GTA V. Først og fremst fordi jeg ikke har konsoller riktignok, men jeg klarer meg godt uten GTA selvom jeg liker sandkassespill. Før eller siden kommer jeg dog til å skaffe det. Dersom det kommer til PC that is. Kanskje tar det like mange år som det tok før jeg spilte GTA San Andreas for første gang - i år.

Siterer Ingar Hauge:
(enkelte av oss har tross alt andre ting som krever oppmerksomheten vår, som venner, arbeid, utdanning, fritidsaktivitetet)
Hva er dette for noe?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Ingar Hauge:
<i<BioShock 2</i>


Du burde fikse den der.

Jeg har ikke kjøpt GTA V selv, men det står på lista.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Det er godt jeg har gode (korrektur)lesere

Lagt til 2013-09-24 14:21:
Siterer Strategist:
Før eller siden kommer jeg dog til å skaffe det. Dersom det kommer til PC that is.
Omtrentlig der jeg også befinner meg, kjenner jeg. Vi får se hva tiden bringer.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Har kjøpt GTA, men det er ikke slik at jeg har sittet klistret med det siden det ble lansert. Faktisk driver jeg og kombinerer det med andre spill jeg har lyst til å fullføre også. Fifa står jeg over i år, det er for lite forandring fra spill til spill så jeg begynner å gå lei.

Angående Bioshock burde jeg vel spille gjennom det selv snart. Er nesten flau over å ikke ha prøvd det eller The Last of Us enda....
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Ingar Hauge:
(enkelte av oss har tross alt andre ting som krever oppmerksomheten vår, som venner, arbeid, utdanning, fritidsaktivitetet)


Dis casual.
  • 0
Har heller ikke særlig interesse for sandkassesjangeren eller FPS sjangeren så jeg skjønner hva du mener. Mange spill som kommer er jo nettop en av de sjangrene. Koser meg isteden med Pikmin 3 og Wonderful 101 til Wii U, og snart kommer WW HD, så jeg kan anbefale de!
  • 0
Driver selv med spill fra PS plus. AC 3 nå, så blir det FC3. To gode spill, jeg vet passer meg bra.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Driver selv med spill fra PS plus. AC 3 nå, så blir det FC3. To gode spill, jeg vet passer meg bra.


Ble litt trist nå. Spilte de spillene i fjord. Når været var grått. Kos deg!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Jeg har fremdeles The Last of Us og Dishonored som skal rundes og jeg skal skrive en anmeldelse av begge to, før et kjøp av GTA V skjer. Prinsippsak.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Spillsmaken min er nokså sær, noe som gjør at jeg har litt problemer med å diskutere det jeg brenner for.

Har selv ingen av GTA spillene, noe som ikke kommer til å forandre seg med det første.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Spillsmaken min er nokså sær, noe som gjør at jeg har litt problemer med å diskutere det jeg brenner for.

Har selv ingen av GTA spillene, noe som ikke kommer til å forandre seg med det første.


Så stor og populær som GTA serien er, så er det ikke rart at et nytt spill automatisk får et "must play" stempel på seg. Og selv om spillene er fantastiske så overlever du nok uten uansett

Og spillsmaken din er svært god den SoL.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Og spillsmaken din er svært god den SoL.


Takker for det, kan si det samme om din spillsmak.

Tror riktignok å kategorisere det som sær er litt mer riktig, ettersom det er mange spill jeg liker, som andre ikke har hørt om (Eksempelvis Conduit 2, Lost Kingdoms 2, Xenoblade osv).
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Too edgy for me
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
WHAA..?!?! Er det mulig å LEVE uten å spille GTA V?!!

Fra spøk til revolver, det virker som det er mange som av ulike årsaker ikke spiller det nyeste GTA-spillet. Selv er jeg ikke en av dem, og har vel så langt stemplet inn over 20 timer med pur moro i Los Santos og omegn. Rett og slett et fantastisk spill etter min mening!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Jeg synes GTA er en forfriskende serie og jeg skal nok prøve GTA V før eller siden, men jeg tror ikke det blir i september for min del heller. September er forresten snart over, din luring.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
September er forresten snart over, din luring.

Jepp, og mye interessant som kommer den måneden. Dragon's Crown, Beyond: Two Souls og Battlefield 4, bare for å nevne noe.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Du går glipp av mye.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Har heller ikke fått spilt Bioshock, men hører at det er knallgode spill. Som du sier er det nok av spill å prøve ut.
''eh'' - Link
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!