Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Første gong eg spelte igjennom Journey tok det ikkje lang tid før eg møtte ein person som var på den same reisa som eg var på. Ganske tilfeldig, ikkjesant? Eg følte med ein gong eit bånd til denne personen. Vi gjekk gjennom farene med dei skumle stenrobotane og dei morsomme sklipartiane saman, men det som ga meg mest var at vi holdt saman heilt til siste slutt.

Då vi hadde "overvunne" døden fløg vi høgare og høgare heilt til vi landa på toppen. Vi gjekk saman innover i lyset. Denne augneblinken for meg var magisk, på ein rar måte følte eg at eg hadde utretta noko stort. Eg hadde vore gjennom ei reise, men det var reisen sjølv som var målet, kor eg kunne reflektere over den mystiske verda i spelet og kva for forbindingar den gir til den verkelege verda. Og eg hadde delt augneblinken med nokon andre, som gjorde det heile større. Musikken når vi gjekk innover i lyset er også heilt fantastisk, kor det heile kjenst ut som om tida stopper opp ved at musikken sakkar ned. Ein hørar også kyrkjeklokkar, som instinktivt gir deg ei kjensle av frelse. Eg er sikker på at eg ikkje er den einaste som følte det slik. Kva syns du om avslutninga av Journey?
  • 0
Siterer projecthammer:
Kva syns du om avslutninga av Journey?


Jeg, må innrømme at jeg ikke turte å lese mer enn dette og det er fordi jeg enda ikke har spilt Journey... xP

Jeg plukket det opp for ca. en måned siden, men det har havnet langt nok ned på prioritetslisten allerede. Har dog hørt at det ikke er særlig langt, så jeg skal nok få gjennomført det i nærmeste fremtid.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg fikk ikke noen magisk følelse etter Journey, som jeg f.eks. fikk etter The Last of Us. Nei, spillene kan kanskje ikke sammenlignes, men men en slutt kan være enten minneverdig eller ikke. Slutten i Journey var for meg ikke så minneverdig. Spillet selv derimot, reisen, miljøet, stemningen parallellene til vårt eget samfunn... Dét var magisk.

Mine tanker idet jeg gikk inn i lyset var at "ok, nå er spillet ferdig. Makan til langtekkelig slutt. Skal spillet tones ut i mange minutter? Det er lenge! Men, det er vel meningen at tempoet skal senkes, og at dette skal oppfattes litt vemodig og fint."

Mine tanker var litt mer der, litt meta, litt "dette er slutt", ikke "dette er fint". Jeg misunner deg din opplevelse av slutten. Særlig siden du hadde fulgt hele reisen med en annen spiller.

Husker jeg stusset voldsomt over hvem denne andre var. første gang jeg støtte på ham. Gikk ikke opp for meg før langt uti spillet at dette var andre spillere.

Siterer Glorfindel988:
Jeg plukket det opp for ca. en måned siden, men det har havnet langt nok ned på prioritetslisten allerede.

You bringeth shame on thyself! Neida, men spill det i kveld da. Stu eventuelle kjærester vekk, sprett en øl, ta på øreklokker og spill. Journey er et spill man med rette kan beskrive med <3. Tar ikke mer enn tre timer.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Joelspeanuts: Interessant vending på det, jeg tror jeg skjønner godt hva du mener. Jeg mener også at selve reisen er det beste med spillet, men hvis jeg skulle valgt et høydepunkt, synes jeg slutten er det aller beste. Etter at jeg hadde invistert en del følelser og blitt skikkelig oppslukt av spilllet var det viktig for meg at slutten virkelig var et punktum på hele opplevelsen. Så selv om slutten tok lang tid, følte jeg den var akkurat passe i lengde og følelse av fullendthet.
Siterer Glorfindel988:
Jeg plukket det opp for ca. en måned siden, men det har havnet langt nok ned på prioritetslisten allerede. Har dog hørt at det ikke er særlig langt, så jeg skal nok få gjennomført det i nærmeste fremtid.

Heldigvis kan du spille gjennom dette på en kveld slik Joelspeanuts sier, og da er det bare å følge impulsene. Plutselig en kveld kan du få lyst til å spille det, og gjøre deg ferdig med opplevelsen der og da. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at du blir helt ferdig med opplevelsen, ettersom den kan prege deg i ettertid også, på en god måte
  • 0
Hele spillet var et spilløyeblikk i seg selv.
  • 0
Jeg har lastet ned dette spillet, men tror ikke jeg hadde god nok tid da jeg testet det ut. Har ikke spilt gjennom det selv, men jeg skal nok ta meg tiden å fullføre det.

Jeg ser ikke for meg noen episk slutt på spillet, men tror nok at det blir selve opplevelsen som spikres som minne.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Slutten er ubeskrivelig. Den var både trist og lykkelig på en og samme stund, uten at jeg kunne forklare hvorfor. Et helt fantastisk spilløyeblikk.
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Hele spillet var magisk. En helt unik spillopplevelse, og en av de beste til PS3 spør du meg. Du er absolutt ikke den eneste, ph

Dette er også det eneste spillet jeg har opplevd at de jeg møter online ikke rusher. Kan være et tegn på at utviklerne lykkes i å roe ned tempoet for å skape stemning.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer LesMiserable:
Hele spillet var et spilløyeblikk i seg selv.

Enig

Siterer Dr Madnar Petrovich:
Jeg ser ikke for meg noen episk slutt på spillet, men tror nok at det blir selve opplevelsen som spikres som minne.

Jeg syns slutten var rimelig episk, men i forhold til resten av spillet, kanskje ikke så mye, ettersom spillet er utrolig bra.

Siterer Sofaspilleren:
Slutten er ubeskrivelig. Den var både trist og lykkelig på en og samme stund, uten at jeg kunne forklare hvorfor. Et helt fantastisk spilløyeblikk.

Er så enig, vanskelig å tolke slutten, og det i seg selv kan jo være veldig bra.

Siterer Subject 17:
Dette er også det eneste spillet jeg har opplevd at de jeg møter online ikke rusher. Kan være et tegn på at utviklerne lykkes i å roe ned tempoet for å skape stemning.

Enig, noe av den største prestasjonen med dette spillet må være at utviklerne har fått spillerne til å for det meste være tålmodige og greie mot hverandre.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!