Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da var endelig jul og nyttår overstått for denne gang. 2013 er lagt bak oss, og 2014 er nå klar til å bombardere oss med enda mer krig, kjendisdrama, propaganda, pop musikk, miljøpolitikk og kapitalisme. Men viktigst av alt: Spill.

Jeg er iallefall glad for at høyttidene er over for denne gang. Jul er like mye stress hvert år. Jeg tror noe av skylden ligger i at jeg aldri klarer å begynne på gavehandelen før et sted mellom dagen før og dagen etter jul, men det kan diskuteres.

Uansett, det er 2014 som gjelder nå. Jeg har aldri vært en stor tilhenger av nyttårsforsetter. Mest fordi jeg sjeldent husker dem i mer enn en uke, og fordi jeg tror at hvis man først må ha en unnskyldning for å i det hele tatt prøve å forbedre seg selv, så er man ikke akkurat så seriøs med det hele.

Men nå har jeg satt meg et par nyttårsforsetter likevel. Iallefall noen praktiske noen.

1.

Få meg en ordentlig jobb fremfor alt det praksis/kurs/foretak skitet jeg har tilbragt 2013 med. Etter å ha levd de siste 18 månedene med snaue 10 tusen måneden er det på tide med noe bedre. Samt at det er alt for mye piss jeg ønsker å få kjøpt (samt ta igjen for det jeg har gått glipp av). Dette nyttårsforsettet er meget viktig ettersom 2 og 3 sin suksessrate avhenger av en solid inntekt.

2.

Få tatt lappen. Ja, jeg har somlet veldig med dette. Jeg har strengt tatt ikke trengt lappen mens jeg studerte. Da var det nok å ta bussen halv 9 på morgenen og klokken 15 hjem igjen. Den lille hybelen min trengte heller ikke stort mye. Nå, med egen leilighet og en litt mer aktiv samt sosial hverdag, begynner jeg å se fordelene med en bil. Kollektivtrafikken TIDLIG på morgenen (kl 7 - 8ish) befinner seg utenfor min komfortable intimsone, og jeg har enda til gode å finne en praktisk måte å få med meg en veggseksjon fra Ikea inn på bussen.

3.

Få kjøpt en bil. Lappen er ikke akkurat til stor hjelp om jeg ikke har en bil, så om steg 1 og 2 er vellykket blir dette altså tredje og siste del av mitt nyttårsforsett(er). Jeg skal være realistisk å si at jeg ikke kommer til å bruke penger på et vidunder. Som førstegangsbil holder det med noe som enkelt og greit kan ta meg fra A til B, og gjerne helt til Å, uten problemer. Dette vil gjøre hverdagen min enklere og litt mer effektiv.

Så der har vi mine planer for 2014. Realistisk, praktisk og greit. Ikke noe tull om å sette meg i hardtrening, spise sunnere, eller bli blod/organdonor. Ikke noe vas om å bli et bedre menneske, nei, her handler det om å gjøre min egen livssituasjon bedre og enklere!

God nyttår!

Og til de som enda ikke har klart å filtrert ut gårsdagens alkoholinntak. Ligg unna telefonen, takk...

<bild>
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
En bil er aldri helt uten problemer. Så lær deg å skru litt. (som f.eks å skifte lys selv) så blir det greit. Godt nyttår.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
En bil er aldri helt uten problemer. Så lær deg å skru litt. (som f.eks å skifte lys selv) så blir det greit. Godt nyttår.


Det er jeg fult klar over. Derfor er jeg for en gangs skyld faktisk glad over at jeg bor i en rånerbygd. Alle jeg kjenner her vet hvordan de skal skru og fikse på en bil. Det sies at nordmenn er født med ski på bena, men venndøler er født med evnen til å tyvstarte en bil.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Må si nyttårsforsettene dine er skremmende like mine. Helt like faktisk, vel bortsett fra noen små detaljer her og der. Har bare igen teorien og oppkjøring, så er lappen i boks. Så jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg ikke har prøvd litt hardere for å få fatt i den.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer David Selnes / GR®:
Det er jeg fult klar over. Derfor er jeg for en gangs skyld faktisk glad over at jeg bor i en rånerbygd.


Da er det jo ikke noe problem. Deilig det.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Nyttårsfortsetter pleier jeg som regel å holde meg unna. Ikke har jeg spesielt mye jeg ønsker å forandre på heller. Men jeg er veldig fristet til å kjøpe bil igjen selv. Jeg er ikke dødsavhengig av det per dags dato, men det er ufattelig kjedelig å ikke ha det også. Men som gnyg sier, så kan det føre med seg problemer og nok av utgifter.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!