Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Forumet generelt er ganske dødt for tiden
- Glorfindel, 29. januar 2014

Det har gått 2 måneder, og jeg må spørre: Hvem sier seg enig med påstanden til Glorfindel? I sin helhet har ikke jeg vært aktiv på forumet så fryktelig lenge, men perioden etter jul som utgjør rundt de to siste månedene, har definitivt forumet vært inne i sin stillere periode på lenge, med minimal aktivitet. Hva kommer dette av?

Lite diskusjon? Få brukere? De samme trådene om og om igjen? Mangel på tiltak fra moderasjonen? Den store oppdateringen av forumet rett før jul? Eller har folk rett og slett gått lei?

De eneste som har svaret på det, er brukerne. Det er de som sitter med makten, og det er de som bestemmer hva GR skal være. En, to eller tre brukere klarer det ikke alene - Vi må hjelpe hverandre som en helhet for at det skal bli krydret med forskjellige diskusjoner, temaer, leker og gode samtaler hver i mellom.

Nå er det jo sånn at det er strengt forbudt å hobbymoderere, så det er ikke det jeg prøver på her. Det er ikke intensjonen min å fortelle noen hva de kan gjøre, eller hva de må gjøre. Jeg prøver ganske enkelt å se tilbake på hvordan forumet har vært, og hva jeg med brukernes hjelp ønsker at det skal fortsette å være.

De fleste på forumet kjenner meg under et enkelt navn - SirThomas. Men hvem er denne brukeren egentlig? Hva forbinder folk han mest med, hva er det som skiller han ut fra andre? Å bli kåret som GR's "Beste" Bruker av Predator i desember, for så å få en delt førsteplass med Glorfindel som Årets Bruker på nyåret var en stor ære. Men mye skjedde på GR i løpet av 2013, og hva skjedde?

Hvordan er det mulig å nevne Joey så mange ganger i løpet av en blogg? JUST HOW?!
- ElGamer, 21. Mars 2014

You're about to find out...

Hvem visste hvem SirThomas var for et år siden, i Mars 2013? Det er ikke godt å si... Men så skjedde det noe. Noe stort. Noe som skulle være avgjørende for hvordan SirThomas utviklet seg som bruker, men også noe som skulle forandre hele forumåret 2013 slik vi som var der kjente det:

dette stedet har skikkelig normal døgnrytme
- JoEy_Odd, 7. April 2013 klokken 05:51

Med nevnte kommentar gjorde Joey sitt comeback i Chat 4.0, og herfra skulle det bare gå oppover. Klokken 09:58 samme morgen fulgte han opp med bloggen It's a long way to the top som skulle bli den aller første utgaven av det han idag kaller Nattdagbok.

Joey hadde et eneste mål for øyet, og det var å klatre til topps på aktivitetslisten, og dermed ta førsteplassen i Topp ti bloggen til moderatorne. Ole-Christian.

bare navnet mitt kommer på den bloggen din har jeg oppnådd noe i livet, mamma kommer til å være stolt
- JoEy_Odd, 7. April 2013

I dette forsøket tok han i løpet av natten hele forumet i sitt jerngrep, som han mot alle odds beviste ved å ta bildet av sin egen skjerm for å kunne gi oss dette beviset på hvordan OC ødelagte hele systemet hans.

Han trengte aktivitet, posting i trådene og noen han kunne svare - Men han trengte definitivt ikke OC...

JoEy_Odd: jaja, skal komme meg inn på den bloggen din, må bare døgne, fortsette samtalen og håpe du ikke sovner
OC: Jeg sovner aldri. Søvn er for pyser.

Her sier dette bildet mer enn tusen ord

Noen timer senere samme dag...

Ole, den dagen du endelig sovner skal jeg krones konge
- JoEy_Odd

Det å komme på toppen av listen over de mest aktive er ikke så vanskelig, tenker du kanskje - Jeg er jo der den dag idag. Men dere nykommere har ikke sett det vi har sett... Saken er at aktiviteten anno April 2013 utviklet seg til helt sinnsyke høyder.

Uten noen form for tidligere aktivitetspoeng, tok det Joey én dag å gjøre det utrolige:

Dere er her vitne til en verdensrekord. Ingen i verden har tidligere fått seg inn på lista over mest aktive brukere for GR i Norge på én dag. Han har gitt beskjed til meg at han ikke skriver autografer før etter klokka seks i ettermiddag.
- remote, 8. April 2013

En respektabel syvendeplass på et døgn var likevel ikke nok for Joey, som holdt aktiviteten gående koste hva det koste ville - Spesielt gjennom samtaler med Ole-Christian på nattestid, mens han desperat prøvde å finne andre metoder.

gjestebokinnlegg gjelds som aktivitetspoeng - hei
- JoEy_Odd i min gjestebok, 15. April 2013

...Og det var nettopp gjennom disse timene på natten der OC og Joey fylte side på side i Chat 4.0, at undertegnede begynte å få opp interessen og ville henge seg på:

Du skal joine oss inn i de sene nattetimer, SirThomas? Kult.
- Ole-Christian, 10. April 2013 klokken 02:41

På bare et par dager i løpet av episke nattetimer uten søvn, ble jeg utrolig godt kjent med de få som holdt seg oppe, som ofte bare var oss tre. Det var en tid der både meg og Joey gikk ganske langt for å oppnå godkjennelse fra OC. Om det skjedde, var dagen vår gjort - Min i hvert fall. Han var definitivt hardere mot Joey og sine forsøk. OC var sjefen, og dette fikk spesielt ElGamer erfare 3. April 2013, noen dager før historien om Joey finner sted:

OC: Jeg ser helst at fotballdiskusjonen flyttes til fotballtråden.
ElGamer: Også burde vi gjøre som OC anbefaler.
OC: Det er ingen "anbefalning".
ElGamer: Okai. Som OC sier. Fordi han har alltid rett. Men det er ingen overraskelse.
OC: Siden når handler det om om jeg alltid har rett eller ikke? Det er et pålegg fra en moderator, og det skal følges. Der slår vi også en strek.

A to the Mod trenger bare litt tid, men her ser du altså hva du har å leve opp til, Glorfindel!

Samtaler som dette viste hvordan makten til OC var et faktum, noe som hele tiden trigget Joey til å trosse systemet hver gang han ble avvist, eller påpeke aktiviteten til moderasjonen:

O-C, Strategist, det er min store glede å informere dere om at dere virkelig ikke har noe liv, kleint at dere sitter oppe en hel natt og spammer 4.0
- JoEy_Odd, 13. April 2013

Men han var langt ifra den eneste:

Det er bra du trosser systemet og fortsetter samtalen i alle fall SirThomas.
- Strategist, 15. April 2013

Akkurat 15. April ble en ganske ekstrem natt for meg:

Skriver denne meldingen fra mobilen. Ironisk nok kom min mor inn rett etter at jeg skrev den siste meldingen, skjelte meg ut fordi jeg ikke sov og tok av det trådløse internettet. God Natt folkens!
- Klokken 04:44

Fiks den forrige posten min er du snill, Strategist. Det ble for mye. God natt.
- Klokken 05:52

Klokken 06:21 fulgte Joey etter:

faenass, jeg legger meg, fornøyd med #5

Og han kom hardt tilbake allerede klokken 14:50:

damn, måtte ditche skolen idag fordi jeg ikke hadde sovet nok, verdt det

Det å være oppe såpass sent ble definitivt verdt det for meg også - Det var tross alt natt til mandag, som betydde at Ukens Topp 10 skulle skrives noen timere senere - Bloggen der jeg kom meg inn på listen til OC for første gang på en respektabel tredjeplass med 301 poeng, to plasseringer høyere enn Joey, var et av de stolteste øyeblikkene i min tid på GR.

Men til tross for min overlegne tredjeplass, var det ikke tvil om hvem som var frontfiguren:

JoEy_Odd: digger at de to helgene jeg har vært her og postet i det siste så blir det alltid så jævlig mye styr rett etter at topp 10 lista blir postet. ah, you guys are so amazing
OC: Ja. Det er helt åpenbart at det er du som er årsaken til den nåværende aktiviteten.

Og som om det var igår, var svaret mitt til OC tydelig:

Bra vi er enig, OC. Selv jeg ble inspirert. Og det finner jeg litt merkelig. Jeg mener, se på profilbildet hans.

Profilbildet hans, ja - Uansett hvilket han bruker nå, så vil jeg alltid forbinde JoEy_Odd aller mest med dette bildet av Tyler, The Creator

En annen veldig ikonisk ting med Joey på den tiden, var måten han skrev på.

Dagens filosofiske spørsmål: Hvorfor i huleste bruker ikke Joey store forbokstaver i setningene sine? Er han helt "fuck the grammar" eller er han bare for lat? Jeg vil ha svar, Joey.
- Predator, 15. April 2013

Back then, hadde jeg en idé på alt Joey kunne gjøre med denne evnen:

Har du tenkt på at du faktisk kan gå Undercover som en annen person hvis du endrer skrivestil?
JoEy_Odd: desidert den absolutt lameste måten å gå undercover på.

Som dere sikkert også skjønte ut ifra kommentaren hans om at han måtte ditche skolen, så var dette en tid der Chat 4.0 var åpen, noe som tillot oss å ha løst småprat hele dagen og ikke bare på natten. Som den dag idag, var vi også avhengige av hverandre for å få det til å gå rundt for et år siden. Chat 4.0 ble selve hjertet av forumet, stedet der de mest aktive brukerne jevnlig kommenterte.

Mon tro om aktivitetsnivået kommer til å holde seg på dette nivået en stund, eller om det er en kortvarig glede. Skulle ønske forumet var slik hele tiden. Men det er alt for mange av de samme personene som er aktive. Vi burde vært flere.
- RockFuzzEleven, 14. April 2013

Det var aldri en kjedelig dag, og vi hadde alltid noe jævlig interessant å snakke om, enten det var positivt eller "negativt" rettet. Aktiviteten var til å ta og føle på, uansett om du var midt oppi det eller ikke, så var aldri livefeed langt unna, der de som feedet om andre ting brukte hashtaggen #ikkeomaktiviteten.

Er ikke akkurat mange ganger GR Norge har hatt så stor aktivitet.
- fantomena, 15. April 2013

Med dette sagt, og med 685 sider bak seg, så var Chat 4.0 inne i sine siste timer. Med Predator sine ord Absolutt, no doubt about that. ble tråden stengt av Strategist, og Nattråden ble introdusert av OC en halvtime senere.

I denne nye tråden som kun var (og fortsatt er) åpen mellom 23:00 og 09:00, tok aktiviteten ENDA mer av enn tidligere. Nå som man ikke kunne skaffe seg lette aktivitetspoeng på dagen, måtte det minst dobbelt så mye innsats til for å holde koken og få en velfortjent plass blant Topp 10 Aktive.

hater å ha et liv, mye enklere å komme på topp 10 når man ikke har det
- JoEy_Odd, 15. April 2013

Nattråden ble ikke bare en enorm suksess, den inspirerte også til mer aktivitet, deriblant for Predator.

Denne tråden kommer til å gi meg et much needed boost for "Predator for #1".

Mindre aktivitet på dagen betydde som sagt mye mer aktivitet på natten, som igjen betydde at søvn selvfølgelig skulle nedprioriteres. Joey har skrevet mange blogger om hvordan han holdt ut, mens jeg beskrev uken Nattråden ble lansert i en blogg kalt Siste Innsats.

Stadig mer awesome introduksjoner i Topp 10 holdt alltid motivasjonen oppe:

Jeg kan ikke noe for det. Jeg bare motiverer folk. Det er en gave, men også en forbannelse.
- Ole-Christian, 22. April 2013

Det føltes faktisk aldri som om aktiviteten stoppet opp, selv om den naturligvis ikke holdt seg oppe på det samme skyhøye nivået hele tiden. Det gikk mot stadig nærmere eksamenstider og sommer, men selv om moderasjonen leverte Topp 10 bloggene (nesten) hver uke hele sommeren, så tok moderasjonen grep og fant ut at det vanvittige aktivitetsrushet måtte ta slutt en gang...

<bild>
Takk til RockFuzzEleven for den fantastiske propaganda-plakaten!
  • 0
Denne bloggen vil nok skuffe noen, og glede andre. - Med følgende beskjed startet OC budskapet om at han nå skrev den aller siste Topp 10. Det gledet enkelte som var sliten, ikke klarte å holde tritt med den enorme aktiviteten, og mente at den beveget seg over til meningsløs spam. På en annen side skuffet det nok noen av oss andre som hadde bloggene som hovedmotivasjon, men vi vendte oss til det.

Vi hadde uansett litt av noen måneder, og dette førte til at meg, Joey, A to the H og Predator avtalte å møtes, som resulterte i tidenes aller første #GRMEETUP! - Et fenomen som fortsatte videre utover i 2013.

Det tok heller ikke lang tid før remote introduserte Ukas brukere som skulle legge større fokus på blogger og medlemsanmeldelser.

Dette konseptet holdt det gående i 5 måneder før remote skrev den foreløbig siste utgaven av Ukas brukere 13. januar 2014. Mangel på tid og muligheter for moderasjonen kan være en del av grunnen, mens en annen grunn ble sagt å være at behovet for slike blogger ikke var like stort og nødvendig lenger, forbi brukerne klarer å være aktive uten den type "motivasjon" som bloggene skulle gi.

Og det er her vi står nå.

I starten av denne bloggen skrev jeg hvordan et par brukere ikke kunne bære forumet alene. Men ut ifra det lille tilbakeblikket jeg nå har gitt dere fra i fjor, så ser dere hvordan vi faktisk klarte det, med god hjelp fra moderasjonen. Beviset på at alt som skal til er dedikasjon.

Dedikasjon er nemlig et viktig ord her, for jeg føler at det er et aldri så lite skille mellom enkelte av brukere. Den typen som er her for å kun bli underholdt selv og forvente at alle andre skal gjøre jobben, og den typen som virkelig viser at de bryr seg om forumet og communitiet vi har her.

Jeg er her bare på faen.
- Victorfinne

Akkurat den kommentaren fikk meg til å tenke på akkurat dette skillet jeg nevner. Bryr vi oss om GR, eller driter vi i det og er bare her når vi kjeder oss?

Hvis vi gjør GR til et kjedelig sted å være, så blir det et kjedelig sted å være. Hvis vi gjør GR til et herlig sted å være, så BLIR det et FUCKINGS herlig sted å være! Det er oss brukere som er hjertet av GR, vi som sitter med kontrollen i hendene og vi som har mulighet til å skape de største forandringene.

Dette har vår trofaste aktivitetsmann funnet ut og kommet opp med En God Idé om et system som etter planen skal erstatte de tidligere Topp 10 bloggene.

Så hva sier dere folkens - Skal vi gå inn for å lage liv på GR anno April 2014?!
  • 0
FAAAAAAK DEG, DU RAPPET IDÉEN MIN, DIN FREKKE BERGENSER. HAR IKKE LEST BLOGGEN ENGANG OG FAEN LIKSOM ALLEREDE
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
FAAAAAAK DEG, DU RAPPET IDÉEN MIN, DIN FREKKE BERGENSER. HAR IKKE LEST BLOGGEN ENGANG OG FAEN LIKSOM ALLEREDE


DO IT YOUR WAY!
  • 0
Siterer SirThomas:
DO IT YOUR WAY!


JEG SKAL DET!

Har uansett lest bloggen nå og er imponert og litt redd. Jeg er imponert over at du har klart å skrive så fyldig om ting jeg såvidt husker og du har skrevet et bedre overblikk av mitt (og andres) år på GR enn jeg kunne klart, selv om jeg var kilden til halvparten av tingene her. Redd er jeg fordi jeg kjenner stalkingen din av Chat 4.0 og Nattråden stikke langt inn i margen.

Men en god blogg var det jo som fuckings vanlig.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
JEG SKAL DET!


SER FREM TIL DET!

Siterer JoEy_Odd:
du har skrevet et bedre overblikk av mitt (og andres) år på GR enn jeg kunne klart


Nå ble jeg litt redd, et år? Dette utspilte jo seg bare på noen måneder, og da spesielt den vi går inn i nå.
Siterer JoEy_Odd:
Redd er jeg fordi jeg kjenner stalkingen din av Chat 4.0 og Nattråden stikke langt inn i margen.


Innholdet var nok hentet mest fra Chat 4.0 ja.

Siterer JoEy_Odd:
Men en god blogg var det jo som fuckings vanlig.


Er ikke så lett å levere hver gang!
  • 0
Siterer SirThomas:
Nå ble jeg litt redd, et år?


Du vet hva jeg mener.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Basically det jeg skrev i "O2K" gjelder også her.

+ at jeg må hylle deg for din sinnsyke hukommelse / stalking av Nattråden og chat 4.0, og ditt talent for å nevne Joey veldig mange ganger i løpet av en blogg. Og meg bare rundt fem. Pokker altså.

Neida. Du skriver bra, kjakan.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
God blogg.

Håper ikke dette er en aprisnarr.

Neida, men sånn seriøst håper jeg folk blir mer aktivitet i april og utover, inkludert meg.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Enig. Ofte jeg får siste ord i kommentarfeltene (ikke at der er en debatt eller no...). Kjedelig.
Men går ikke aktiviteten litt i bølger? Nytter det med slike maseblogger?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
FAAAAAAK DEG, DU RAPPET IDÉEN MIN, DIN FREKKE BERGENSER. HAR IKKE LEST BLOGGEN ENGANG OG FAEN LIKSOM ALLEREDE


Bergenser o_O? *Sjekker Sir Thomas krypinn* Woah! Man lærer noe nytt hver dag.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Godt anbefalingsbrev for Joey i kampen om ny moderatorjobb. Visse andre må begynne å gjøre litt innsats hvis de vil være med i kampen.
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Du vet hva jeg mener.


Du kjenner meg så godt.

Siterer Predator:
jeg må hylle deg for din sinnsyke hukommelse / stalking av Nattråden og chat 4.0,


Ble en god del frem og tilbake i Chat 4.0 ja!

Siterer Predator:
Du skriver bra, kjakan.


Takker Predz <3

Siterer albaga:
Håper ikke dette er en aprisnarr.


Tenk å skrive så mye tekst for en aprilsnarr...

Siterer albaga:
Neida, men sånn seriøst håper jeg folk blir mer aktivitet i april og utover, inkludert meg.


Det håper jeg også på, albaga!

Siterer Joelspeanuts:
Ofte jeg får siste ord i kommentarfeltene (ikke at der er en debatt eller no...). Kjedelig.


Skjønner definitivt hva du mener - Er egentlig derfor jeg ikke kommenterer like ofte på nyhetene, fordi diskusjonen som regel stopper opp uansett. Nyhetene blir flyttet ned av nye, og jeg tro at de fleste ikke klikker seg inn på artiklene mer enn én gang.

Siterer Joelspeanuts:
Men går ikke aktiviteten litt i bølger?


Jo, den gjør vel det, men mye av aktiviteten skjer jo i Nattråden også, så vi prøver å få spredd den litt. Spesielt nå som store deler av moderasjonen er borte, må jo NOEN ta til ordet for å vise at vi ikke ønsker at forumet skal dø helt ut.

Siterer Joelspeanuts:
Nytter det med slike maseblogger?


Det vil jo tiden vise, men vi håper jo selvfølgelig at folk blir motivert og går inn for å bidra med det de kan.

Siterer Kakashi sensei:
Bergenser o_O? *Sjekker Sir Thomas krypinn* Woah! Man lærer noe nytt hver dag.


Hahaha, made my day Markus! Jeg har vel visst at du og SoL kommer fra Bergen en god stund, men det var deg jeg "hørte" først om, gjennom Daniel som du kjenner gjennom Aposis Gaming, som jeg forresten ble kjent med gjennom et nettsted jeg hang på når vi var rundt 11-12 år. Vi må bare ta å treffes så vi kan finne på noe en dag, heh.

Siterer Mexis:
Visse andre må begynne å gjøre litt innsats hvis de vil være med i kampen.


Jeg liker virkelig måten du observerer fra skyggene, Mexis.
  • 0
Siterer SirThomas:
Siterer Kakashi sensei:Bergenser o_O? *Sjekker Sir Thomas krypinn* Woah! Man lærer noe nytt hver dag.

Hahaha, made my day Markus! Jeg har vel visst at du og SoL kommer fra Bergen en god stund, men det var deg jeg "hørte" først om, gjennom Daniel som du kjenner gjennom Aposis Gaming, som jeg forresten ble kjent med gjennom et nettsted jeg hang på når vi var rundt 11-12 år. Vi må bare ta å treffes så vi kan finne på noe en dag, heh.


Må nesten være noe spillrelatert i så fall. Er veldig dårlig på å finne på noe annet.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Må nesten være noe spillrelatert i så fall.


Tror du kan lære meg en ting eller to om PC gaming, det hadde jeg hatt godt av.

Siterer Kakashi sensei:
Er veldig dårlig på å finne på noe annet.


Haha, så kino hadde vært en dårlig idé altså?
  • 0
En solid blogg dette her. Skulle gjerne vært mer aktiv, men skolen er ikke like enig. Forhåpentligvis forandrer det seg til påske/sommerferien.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Veit da pokker hvor jeg i det hele tatt skal begynne, men det er flott å se at jeg tydeligvis har vært en inspirasjonskilde til bloggen.

Og i stedet for å sitere det ene og det andre og lage en diktsamling på størrelse med Ivar Aasen sin, så kan jeg si meg ganske enig med hele denne stilen bloggen.

...........

........

......

Ok, jeg må visst sitere allikevel...

Siterer SirThomas:
De eneste som har svaret på det, er brukerne. Det er de som sitter med makten, og det er de som bestemmer hva GR skal være. En, to eller tre brukere klarer det ikke alene - Vi må hjelpe hverandre som en helhet for at det skal bli krydret med forskjellige diskusjoner, temaer, leker og gode samtaler hver i mellom.


Det der er spot on, og uten initiativ fra brukere så stopper det selvfølgelig opp. Om alle kun hadde vært her for å bli underholdt, så tror jeg det kunne sett stygt ut til slutt.

Angående de listene, så vet jeg ikke om jeg skal si så alt for mye om det. Men om det viser seg at den labre aktiviteten er på grunn av at disse listene ikke har vært skrevet på flere måneder, så mener jeg vi har et problem. Aktiviteten her skal basere seg på egen vilje, lyst og glede til å ville diskutere og fremheve interessene sine, ikke et jag om å være på toppen av en liste over "beste brukere". Falsk aktivitet møter til slutt veggen.

Jeg tror også denne litt stille perioden kommer til å avta etterhvert. Alle forum har vel en slik periode til tider. Det kommer fortsatt mye spill fremover, mange som kanskje venter på å bli annonsert, vi har beveget oss inn i en ny generasjon og det er generelt sett nok spillrelatert å diskutere.

Siterer SirThomas:
Lite diskusjon? Få brukere? De samme trådene om og om igjen? Mangel på tiltak fra moderasjonen? Den store oppdateringen av forumet rett før jul? Eller har folk rett og slett gått lei?


Vi er nok ikke for få brukere. Problemet ligger kanskje heller at vi er mye av de samme brukerne som går igjen. Jeg tror det er en del nye brukere, i tillegg til en del i nyhetskommentarene, som enda ikke har tatt steget inn i forumet. Når det er sagt, så har vi vel ikke gått lei vi som allerede er her heller?

Anyways, uansett, however. Nok en gang en meget god, fyldig og innholdsrik bok blogg, T.Lars. Du markerer virkelig ditt gevir.

Siterer SirThomas:
A to the Mod trenger bare litt tid, men her ser du altså hva du har å leve opp til, Glorfindel!


Jeg kommer aldri til å bli like skummel som OC. Jeg er tross alt lysets forkjemper. Skal love deg at det samme gjelder A to the Troll Mod (?)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer SirThomas:
Jeg liker virkelig måten du observerer fra skyggene, Mexis.

Jeg skriver faktisk regelmessig i flere tråder, det er bare at de er ikke er så fremtredende. Men jeg har også fått med meg at når det gjelder lusking og observasjon fra skygger så er du en person med tyngde, så jeg takker så mye for komplimenten.

Videre tror jeg vi får se en oppblomstring så fort påsken kommer.
  • 0
Siterer SirThomas:
Siterer Kakashi sensei:Må nesten være noe spillrelatert i så fall.

Tror du kan lære meg en ting eller to om PC gaming, det hadde jeg hatt godt av.


Det kan hende.

Siterer SirThomas:
Siterer Kakashi sensei:Er veldig dårlig på å finne på noe annet.

Haha, så kino hadde vært en dårlig idé altså?


Særdeles dårlig.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Men går ikke aktiviteten litt i bølger? Nytter det med slike maseblogger?


Aktiviteten går så absolutt i bølger, det har den jo alltid gjort. Etter at sjøen nå har trukket seg utover og utover i lengre tid er det på tide at den metaforiske tsunamien kræsjer ned på forumet med all sin destruktive aktivitetskraft.

Og ja, masebloggene er vel en annen sak. De er en ekstremt kortvarig løsning på et langtidsproblem. Det skal derimot sies at mange får øynene opp for disse bloggene når de kommer. Jeg kan ikke snakke på vegne av SirThomas, men jeg har ihvertfall skrevet min for å prøve å være en slags frontmann for et mer aktivt forum. Noen som kan stimulere vekst i forskjellige deler av forumet. Det høres ekstremt egoistisk ut, jeg vet, men om vi får en god kjerne med brukere som aktivt bruker forumet så tror jeg at det til slutt vil dra inn mange brukere som kanskje ikke har like god tid eller mulighet til å være her fordi de gjerne vil slenge seg inn i noen av de gode diskusjonene vi har her.

I would like to coin the phrase "trickle-down activity"
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer Glorfindel:
det er flott å se at jeg tydeligvis har vært en inspirasjonskilde til bloggen.


Du har dine øyeblikk!

Siterer Glorfindel:
diktsamling på størrelse med Ivar Aasen sin


Den har jeg ikke lest.

Siterer Glorfindel:
Om alle kun hadde vært her for å bli underholdt, så tror jeg det kunne sett stygt ut til slutt.


Ja, du kan si jeg hadde sett for meg et par MNO og Victor-kopier.

Siterer Glorfindel:
Aktiviteten her skal basere seg på egen vilje, lyst og glede til å ville diskutere og fremheve interessene sine, ikke et jag om å være på toppen av en liste over "beste brukere". Falsk aktivitet møter til slutt veggen.


Tatt på kornet, så har du et veldig godt poeng her. Listene fungerte jo som moderasjonen selv har sagt, som en stimuli og ekstra boost for lysten til å være aktiv på siden og føle at de "fikk noe igjen" for det, eller "ble markert" i løpet av ukene som gikk. Men når dette gikk for langt, gjennom denne aktivitetsboosten som jeg beskriver og det BLE en konkurranse brukerne i mellom om å være mest aktive, så fant moderasjonen ut at dette var en metode som ikke fungerte like godt som det den hadde gjort tidligere.

Siterer Glorfindel:
Jeg tror også denne litt stille perioden kommer til å avta etterhvert. Alle forum har vel en slik periode til tider.


Det er jo så absolutt dette vi håper på, spesielt med dette tiltaket vårt som igjen forhåpentligvis kan gi folk mer lyst til å være aktive og kommentere.

Siterer Glorfindel:
Det kommer fortsatt mye spill fremover, mange som kanskje venter på å bli annonsert, vi har beveget oss inn i en ny generasjon og det er generelt sett nok spillrelatert å diskutere.


Du har rett i det, men samtidig føler jeg at dette argumentet faller til kort. Det kommer mange nye spill, men for at folk skal kunne snakke om dem, må vi som allerede er her (eller helt nye medlemmer) lage tråder og gjøre klar bane for diskusjon rundt dem. Og for at dette igjen skal skje må folk vise interesse, og det er DEN interessen som er fraværende. Ikke nødvendig på grunn av at folk ikke er interessert i spillene, men det er altså denne interessen/aktiviteten vi prøver å motivere til.

Spesielt Parkour Gamer har påpekt for meg at han føler det var mer interesse for spilldiskusjon før. Jeg var ikke her på den tiden så jeg kan ikke uttale meg så mye om det, men jeg ble ganske overrasket over hvor stor interessen for Black Flag var etter at jeg lagde tråden i fjor. Selv om det til tider ofte var de samme som kommenterte, så tråden seg godt aktiv lenge før og etter lanseringen. Det trenger vi mer av.

Siterer Glorfindel:
Jeg tror det er en del nye brukere, i tillegg til en del i nyhetskommentarene, som enda ikke har tatt steget inn i forumet.


Det har det nok alltid vært. Utfordringen ligger i hvordan vi skal øke interessen deres til å komme inn i forumet. Så en eventuell metode der kunne vært å observere hvilke brukere som spesielt er aktive til å kommentere nyheter, for så å påpeke dette for dem i gjesteboken og anbefale at de tar turen innom forumet.

Siterer Glorfindel:
Når det er sagt, så har vi vel ikke gått lei vi som allerede er her heller?


Såvidt jeg vet er det noen som har gitt inntrykk for det, men jeg kan jo så klart ikke snakke på vegne av alle.

Siterer Glorfindel:
Anyways, uansett, however. Nok en gang en meget god, fyldig og innholdsrik bok blogg, T.Lars.


Setter pris på det - Du er glad i å lese bøker antar jeg?

Siterer Glorfindel:
Du markerer virkelig ditt gevir.


Du får meg til å fremstå som en hvithai.

Siterer Glorfindel:
Jeg kommer aldri til å bli like skummel som OC.


OC er da ikke skummel?

Siterer Glorfindel:
Jeg er tross alt lysets forkjemper.


Du burde vært forumets forkjemper, så snakker vi.

Siterer Mexis:
Jeg skriver faktisk regelmessig i flere tråder, det er bare at de er ikke er så fremtredende.


Du markerer deg fra tid til annen, ja.

Siterer Mexis:
Men jeg har også fått med meg at når det gjelder lusking og observasjon fra skygger så er du en person med tyngde, så jeg takker så mye for komplimenten.


Av og til elsker jeg formuleringene dine.

Siterer Mexis:
Videre tror jeg vi får se en oppblomstring så fort påsken kommer.


Du sier noe der - Enten det, eller så forsvinner alle opp på fjellet.

Siterer Kakashi sensei:
Det kan hende.


Jeg håper det.

Siterer Kakashi sensei:
Særdeles dårlig.


Bowling?
  • 0
Siterer SirThomas:
Siterer Kakashi sensei ærdeles dårlig.

Bowling?


Vet ikke hvordan du klarte det, men du kom på et enda verre forslag! Gratulerer!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Jeg kan ikke snakke på vegne av SirThomas, men jeg har ihvertfall skrevet min for å prøve å være en slags frontmann for et mer aktivt forum.


Jeg trodde vi sto i frontlinjen?!

Siterer Kakashi sensei:
Vet ikke hvordan du klarte det, men du kom på et enda verre forslag! Gratulerer!


Tenkte å nevne Badeland, men det er ikke jeg så glad i!
  • 0
Siterer SirThomas:
Siterer Kakashi sensei:Vet ikke hvordan du klarte det, men du kom på et enda verre forslag! Gratulerer!

Tenkte å nevne Badeland, men det er ikke jeg så glad i!


Da er vi to!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer SirThomas:
Den har jeg ikke lest.


Ikke jeg heller, men kan tenke meg den er omfattende.

Siterer SirThomas:
Du har rett i det, men samtidig føler jeg at dette argumentet faller til kort. Det kommer mange nye spill, men for at folk skal kunne snakke om dem, må vi som allerede er her (eller helt nye medlemmer) lage tråder og gjøre klar bane for diskusjon rundt dem. Og for at dette igjen skal skje må folk vise interesse, og det er DEN interessen som er fraværende. Ikke nødvendig på grunn av at folk ikke er interessert i spillene, men det er altså denne interessen/aktiviteten vi prøver å motivere til.


Det er selvfølgelig et kriterie at det finnes folk som vil diskutere spillene ja. Men det at det ikke "er noe å diskutere her", vet jeg ikke helt om jeg kan si meg enig i. Det er som du sier, vi må vise interesse, ikke sitte og vente på at det detter i fanget.

Siterer SirThomas:
Spesielt Parkour Gamer har påpekt for meg at han føler det var mer interesse for spilldiskusjon før. Jeg var ikke her på den tiden så jeg kan ikke uttale meg så mye om det,


Det samme gjelder jo meg, men du skal ikke se bort ifra at det stemmer. Det er til tider veldig lite spilldiskusjoner her, til å være et spillforum. Vet ikke om folk er mer opptatt av å spille spillene enn å diskutere dem, men det er en trend i hvertfall jeg kunne tenkt meg å snu litt på.

Siterer SirThomas:
Så en eventuell metode der kunne vært å observere hvilke brukere som spesielt er aktive til å kommentere nyheter, for så å påpeke dette for dem i gjesteboken og anbefale at de tar turen innom forumet.


Jepp. Allerede gjort med noen. Men er nok mye å hente der fremdeles.

Siterer SirThomas:
Setter pris på det - Du er glad i å lese bøker antar jeg?


Tolkien sine i hvertfall.

Siterer SirThomas:
Du får meg til å fremstå som en hvithai.


Hvithai...? Av alle dyr...

Siterer SirThomas:
Du burde vært forumets forkjemper, så snakker vi.


Det går under samme kategori.

Siterer SirThomas:
OC er da ikke skummel?


Vet du om noen skumlere på GR?

Siterer SirThomas:
Du har dine øyeblikk!


Nei, jeg har vel heller mange.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!