Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Først og fremst hadde jeg planlagt at bloggen skulle ha et sommertema, om hva jeg skal gjøre i sommer. Jeg kom derimot på at jeg har fått en ny tv favoritt, nemlig Game Of Thrones som jeg vil skrive litt om. For å være ærlig ser jeg sjeldent å TV, men når jeg først finner en TV serie jeg liker, må jeg prate om det.

For mindre enn 1 måned siden visste ikke noenting om GoT. Jeg synes det hørtes kjedelig ut og ikke noe jeg ville likt. Så kom all den hypen for sesong 4 og folk gledet seg så utrolig mye til den nye sesongen. Interessen min begynte å stige, men jeg begynte ikke å se den før noen venner av meg anbefalte serien til meg. De hadde nettopp startet serien og sa at dette er noe jeg definitivt burde se. Så her er jeg. Har nådd opp til der serien er nå og står å skriver om den.

Så her er grunnen til hvorfor jeg synes den er så bra og hvorfor dere burde se den. Først og fremst: om du er en som ikke liker nakenhet, sex, lite action(skjønner ikke hvordan det er mulig), burde du kanskje revurdere eller tenke over å sjekke ut serien. Ikke misforstå nå, det er god action og kamper der, men det beste med Game Of Thrones er karakterene og historien. Verdiene i serien ligger uten tvil i karakterene og noen av høydepunktene er dialogene. Spesielt noen av tvistene som jeg ble veldig sjokkert over. Bare etter 4-5 episoder er du med i handlingen. Det var mitt tilfellet i alle fall. Også må jeg ikke glemme skuespillerpresentasjonen som er helt fantastisk.

Serien kan du se på HBO Nordic eller eventuelt kjøpe på DVD/Blu Ray. Det er 4 sesongen så langt. Sesong 4 er pågående. Kom innom GoT tråden også:
http://www.gamereactor.no/forum/?forum=11&thread=75904&pag
e=4#2451674


Nå over til det andre teamet, nemlig sommerferien. Først og fremst har jeg planer om å gå til Hovefestivalen i år. Med tanke på at jeg bor 5 minutter unna, virker det som en gøy ting å gjøre. Mange gode artister skal komme og det blir mye gøy og kos. Forhåpentligvis skal jeg ikke jobbe de dagene. Så det er bare å spare penger! Håper jeg får kommet meg dit i år.

Nå angående sommerjobben. Jeg var så heldig at jeg fikk en jobb denne sommeren også på samme plass som i fjor, nemlig Quality hotell. Nå som jeg er 16 får jeg tjent mer penger enn det jeg gjorde i fjor. Bil kommer til å være i fokus etter det. Ikke den gøyeste jobben å være stuepike(siden det er veldig repeterende), men hey, cash is king.

Alt i alt gleder jeg meg til sommeren og fortsettelsen av Game Of Thrones. 2014 ser ut til å fortsette ganske bra.

Har du sett Game Of Thrones? Hva skal du gjøre i sommerferien? Har du en sommerjobb klar?
#O2K
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Har du sett Game Of Thrones?


Jeg driver på. Jeg har jo hele tiden visst at det er en serie for meg, så hvorfor jeg ikke har sett den før er et mysterium... Jeg får vel prøve å se ferdig resten så jeg får begynt på sesong 4 jeg også.

Siterer albaga:
Hva skal du gjøre i sommerferien?


Slække noe voldsomt, trene MYE og ellers ta ting som det kommer. Kommer sikkert til å gå med en del timer til spill også.

Siterer albaga:
Har du en sommerjobb klar?


Ja, jobber på Elkjøp hjemme i ferier og regner med det kommer til å bli kjør denne sommeren også.

Pen blogg! #O2K.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg driver på. Jeg har jo hele tiden visst at det er en serie for meg, så hvorfor jeg ikke har sett den før er et mysterium... Jeg får vel prøve å se ferdig resten så jeg får begynt på sesong 4 jeg også.


Nice! Du får si din mening om de siste episodene og serien generelt.

Siterer Glorfindel:
Slække noe voldsomt, trene MYE og ellers ta ting som det kommer. Kommer sikkert til å gå med en del timer til spill også.


Spill og trening er ting jeg liker å høre. Blir nok mye av det samme her.

Siterer Glorfindel:
Ja, jobber på Elkjøp hjemme i ferier og regner med det kommer til å bli kjør denne sommeren også.


Heftig at vi begge jobber med noe innenfor service. Det er nok en populær mulighet innenfor sommerjobb ser det ut som.

Siterer Glorfindel:
Pen blogg! #O2K


Tusen Takk!
"O2K
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
I likhet med deg selv albaga, så begynte jeg på Game of Thrones for litt over en uke siden selv, og jeg hadde overtaket på deg de første episodene - Helt til jeg gikk altfor tregt fremover med Sesong 2, og du tok meg igjen!

Godt å se at (ikke overraskende) likte serien, og jeg håper du vil like The Blacklist også.

Jeg har Sesong 1 & 2 på DVD, men når jeg sett ferdig andre sesong, kjøper jeg meg HBO Nordic og tar Sesong 3 derfra.

Har faktisk vurdert Hovefestivalen i år selv, siden Joey har hatt som tradisjon å reise dit, men han virker å bryte med det i år. Så er jo ikke billetten den billigste, i tillegg på at jeg må tenke på reisekostnader - Men det virker jo veldig chill for deg at du bor 5 minutter unna - Så om du drar dit og jeg ikke gjør det, må du i hvert fall fortelle hvordan det var!

Ellers vil jeg si at dette var en forfriskende blogg med behagelig lengde.

Siterer Glorfindel:
mysterium


Du og de mysteriumene dine...
  • 0
Siterer Glorfindel:
Slække noe voldsomt, trene MYE

Føler de to tingene er selvmotsigende, hvertfall for meg

God blogg! Jeg har fulgt med på GoT og syns serien har vært underholdende hele tiden, Jeg liker at hele greia er satt i et Fantasyunivers, men at det fortsatt er størst fokus på karakterer og sånn, og ikke alt mulig annet som kamper, trolldom, magiske vesener osv.

Digg at du bor så nærme Hove Jeg håper på å få dratt på noen konserter i sommer, jeg var på Kaizers Orchestra ifjor, noe som var et skikkelig høydepunkt.
  • 0
Siterer albaga:
Nice! Du får si din mening om de siste episodene og serien generelt.


Ja, som sagt, så har jeg lenge visst at serien definitivt passer meg, med krig og drager og tjohei. Og den har også levert sakene så langt, så jeg gleder meg bare til å fortsette.

Siterer albaga:
Spill og trening er ting jeg liker å høre. Blir nok mye av det samme her.


Ypperlig kombinasjon

Siterer albaga:
Heftig at vi begge jobber med noe innenfor service. Det er nok en populær mulighet innenfor sommerjobb ser det ut som.


Det er det nok helt klart. Feriene pleier å være de travleste periodene hos oss, da butikken kjører tilbud gjennom nesten hele sommeren. Hoteller har sikkert nok av besøkende og kommunen også pleier å lyse ut diverse ryddejobber o.l.

Siterer SirThomas:
Du og de mysteriumene dine...


De er en essensiell del av meg som individ.

Siterer projecthammer:
Føler de to tingene er selvmotsigende, hvertfall for meg


Neida. Trene først, slække etterpå. Restitusjon er viktig.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer projecthammer:
Siterer Glorfindel lække noe voldsomt, trene MYE
Føler de to tingene er selvmotsigende, hvertfall for meg

God blogg! Jeg har fulgt med på GoT og syns serien har vært underholdende hele tiden, Jeg liker at hele greia er satt i et Fantasyunivers, men at det fortsatt er størst fokus på karakterer og sånn, og ikke alt mulig annet som kamper, trolldom, magiske vesener osv.

Digg at du bor så nærme Hove Jeg håper på å få dratt på noen konserter i sommer, jeg var på Kaizers Orchestra ifjor, noe som var et skikkelig høydepunkt.


Jo, tusen takk, det håper jeg også. Håper du også får dratt på en konsert i sommer.

Godt å høre du liker GoT.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Flott blogg dette! Følger med på Game of Thrones, og liker serien veldig godt. Til sommeren skal jeg to uker til NYC, resten blir vel mest å slække hjemme. Har dessverre ikke fått meg noen sommerjobb enda. Ikke at jeg i det hele tatt har prøvd noe særlig, eller tror jeg kommer til å gjøre det frem mot sommeren heller. Noen som har noen tips til å skaffe seg en sein sommerjobb? Ellers blir det vel å dra på festival med gode venner. Vurdere i hvert fall en av dagene på Øya sterkt, men da må jeg jo klare å holde igjen penger fra Amerika-turen.
  • 0
Skal nok vente med å se serien til alle episodene er kommet, og ikke minst til eksamensperioden er over. Men alle dør, sikkert.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!