Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Fordeler med å ha jobb: Istedenfor å sitte foran PC-skjermen hele dagen hjemme, sitter jeg nå foran PC-skjermen hele dagen ved et kontor. Ulemper: Det er betraktelig mye mindre tid til spill, men nå er det påaske og jeg har fri, så nå kan jeg oppdatere hvordan utfordringen min har gått så langt!

Har kommet meg gjennom tre gamle og to nye spill siden sist:

GAMMELT

Maximo - PS2

Jeg husker Super Ghouls 'N Ghosts til SNES. Det var et av de vanskeligste spillene jeg hadde vært borte i, men jeg klarte aldri å fullføre det og spillet ble bare et minne. Så kom den «spirituelle» oppfølgeren til PS2, denne gangen som full 3D action-platformer. Maximo var ikke noe jeg helt fikk sansen for. Joda, du endte opp i bare underbuksa om du ble truffet nok, men det var bare noe som ikke helt stemte. Det kunne være vanskelig til tider, men ikke like brutalt som jeg husker SNES-klassikeren. Det kan også ha noe med at spill som Demon's Souls og Dark Souls har herdet meg litt mer for denne sjangeren.

Skal også flaut innrømme at det ikke var før denne gjennomgangen av spillet at jeg endelig fant ut hvordan checkpoints fungerte... Hadde alltid trodd det var noe galt med spillet... Dobbelthopp og slå ned med sverdet. Hva er galt med checkpoint som aktiveres når du går gjennom dem?

Jade Cocoon 2 - PS2

Om du ikke har bodd under en stein siden midten av 90-tallet så vet du nok hva PokéMon er, og det er nettopp det Jade Cocoon 2 er. PokéMon for PS2. Nå er heldigvis ikke spillet en ren rip-off av PokéMon, men det er den enkleste måten å beskrive spillet på. Jade Cocoon 2 er et JRPG (HVORFOR HAR JEG SÅ MANGE AV DEM?!! AAARGH!) hvor hovedkonseptet er å fange forskjellige monstre, trene dem, la dem formere seg, og slåss. Alt for å oppfylle hovedpersonens drøm om å bli en Cocoon Master (hørtes kjent ut...).

Spillet har selvsagt mer å by på en bare det, men jeg vil ikke spoile alt her. Jeg er uansett overrasket over hvor få jeg har pratet med som faktisk har hørt om spillet, selv folk som er JRPG-fans. Tatt i betraktning til tiden spillet ble lansert så var dette et meget solid og innholdsrikt spill, spesielt om du ville sette deg inn i alle monstrene. Nuvel, nå er det et mindre spill på listen min.

Herdy Gerdy - PS2

Dette var et spill jeg bare kjøpte fordi det virket sprøtt nok. Og fordi alle spillmagasinene på det tidspunktet skrev om det. Herdy Gerdy. Bare navnet hørtes riktig ut for meg. Spillet ble skamspilt da jeg fikk kjøpt det, og for å være helt ærlig er jeg ikke sikker på om det burde være med på denne listen, men siden jeg ikke kan huske om jeg fullførte spillet tenkte jeg at det er bedre å være 100% sikker enn i tvil. Pluss jeg trengte noe å koble av med etter å ha vært igjennom et JRPG. Så inn i PS2en med plata.

Herdy Gerdy kan minne en del om Sheep, Dog 'n' Wolf til PS1. Froskjellen er selvsagt at istedenfor å prøve å stjele en sau, skal du nå samle en haug med små skapninger, bruke de forskjellige egenskapene deres og andre triks du har til å gjete dem til trygghet. Alt mens du unngår de store, sinte og farlige yeti-lignende skapningene som vil spise dem. Det skal også nevnes at disse yetiene er rosa. Man kan kjenne det riste i knærne bare ved tanken på dem.

Dette var et spill som var enten hatet eller elsket, spesielt om man ser hvor spredt anmeldelsene for det ligger. Jeg elsket spillet. Det var akkurat min type gåteløsing, og jeg fikk virkelig sansen for den grafiske stilen, som etter min mening var nydelig på tidspunktet.

NYTT

The Stanley Parable - PC

Dette spillet er litt vanskelig å beskrive uten å røpe for mye om hvor fantastisk og absurd det er, men jeg kan si en ting. Jeg erger meg virkelig over at jeg har utsatt å spille det før nå. Dette er virkelig en av de mest unike indie-spillene jeg har spilt på lenge. Mest fordi det handler om å observere mer enn det handler om å spille. Humoren, stemmen som prater til deg, og alle de surrealistiske situasjonene fikk meg virkelig til å måpe og le. Til alle som ikke har spilt The Stanley Parable. Spill det. Kjøp det og spill det nå!

Castle of Illusion Starring Mickey Mouse HD - PC

Castle of Illusion Starring Mickey Mouse er et av spillene jeg husker best på min Sega Megadrive, ved siden av Sonic, såklart. Dette var den tiden da Disney lagde gode plattformspill for både Sega og Nintendo. Løvenes Konge står fortsatt høyt på listen her, og om jeg ikke husker feil så var Alladin også en favoritt (men det kan være nostalgien som prater).

Motsetning til DucktTales HD som hold seg så tro til originalen som mulig, er Castle of Illusion HD en fullstendig remake og makeover. Litt friheter har de tatt seg, men likevel, dette var mest en nostalgitur mer enn noe annet, og det var hyggelig å se enda en tittel fra min barndom bli modernisert for den nye generasjonen. Hadde forøvrig hjulpet litt om de slapp spillet på PS4, Xbone og Wii U, men Steam-versjonen er tilgjengelig til en billig penge, så jeg skal ikke klage.

Hadde tenkt å ha enda et «nytt» spill med på listen, men har ikke klart å fullføre det enda, samt at jeg ikke ville usette denne bloggen mer. Gud vite når jeg faktisk får tid til å sette meg ned og skrive neste gang...

<bild>
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Skjønner ikke hva som kan være så galt med å ha mange JRPG's

Nå har jeg faktisk ikke spilt noen av spillene i denne bloggen, så det er ikke så mye jeg får kommet med. Husker dog å ha hørt om Herdy Gerdy fra mine yngre år.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hehe, ser at det ikke er bare meg som har en svær backlog. Og jeg trodde at jeg hadde det ille med mine 3-4 år gamle spill (når det gjelder hvor lenge siden jeg fikk dem, ikke spillets utgivelsesdato)
Lykke til med å komme deg gjennom alt!
Take off every zig, for great justice
  • 0
Siterer Glorfindel:
Skjønner ikke hva som kan være så galt med å ha mange JRPG's


Egentlig ikke noe galt med spillene, ettersom JRPG fra SNES og opp til PS2-eraen er blant de beste. Problemet er bare at det tar så forbannet lang tid å komme gjennom dem, spesielt når man ikke lenger har muligheten til å sitte til ut på morgenkvisten og spille.

Siterer Worst Username Ever:
Hehe, ser at det ikke er bare meg som har en svær backlog.


Jeg hadde ikke trodd at min var så stor heller, men så begynte jeg å se gjennom spillsamlingen min og oppdaget at det var ikke så mye jeg hadde spilt igjennom som jeg trodde...
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Siterer David Selnes:
Egentlig ikke noe galt med spillene, ettersom JRPG fra SNES og opp til PS2-eraen er blant de beste. Problemet er bare at det tar så forbannet lang tid å komme gjennom dem, spesielt når man ikke lenger har muligheten til å sitte til ut på morgenkvisten og spille.


True, true. Noen ganger synes jeg det kan bli litt for mye selv.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Maximo var kjempegøy, men kan men stor sikkerhet si at jeg ikke hadde satt like stor pris på det nå. Tviler sterkt på at jeg fullførte det..
''eh'' - Link
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!