Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Kommentar til tittelen: Jeg er imot engelske termer i Det Norske Sprog (ser dere ironien i setingen?). Derfor oversetter jeg «guilty pleasure» med «skyldige nytelse». Jeg vet ikke om det er en bra oversettelse, men da er det bare å komme med innspill. Takk til Google Translate.

Min skyldige nytelse er at jeg digger vørterøl, både til hverdags og fest. Jeg skal faktisk for første gang i dag se hvordan folk reagerer når du står der og drikker vørterøl mens de andre tar fram karsken, eller hva det skal være. Hvis de ser rart på meg, skal jeg si at det er et sosialt eksperiment og at de må fylle ut et skjema i morgen tidlig.

Som barn drakk jeg en del vørterøl. Det kan høres merkelig ut at en unge drikker øl, men man må huske på at denne drikken er alkoholfri og «gir kraft i kroppen». Det er i alle fall det som står på flaska. Så man får faktisk en del næring av å drikke det. Derfor er det mye bedre å drikke vørterøl enn brus. Det er foreldrene som serverer sistnevnte som burde skamme seg. La ungene drikke vørterøl i stedet!

Jeg kom på at vørterøl er en bra erstatter i anledninger hvor man vanligvis ville ha drukket brus. I påska, hvor jeg gikk flere timer på ski hver dag, må man få i seg så mange karbohydrater som mulig. Til middags blir det vanligvis servert brus, men så stod det vørterøl på bordet. Da var det veldig lenge siden sist jeg hadde drukket det, så jeg klarte ikke å stoppe begjæret. I euforien kom jeg på at det smaker like godt som brus i tillegg til at det gir god næring. En milepæl var nådd i mitt kostholdsdiktatur.

Og, ja, vørterøl er godt. Det er faktisk en av de få ølene jeg synes smaker godt. Jeg drikker øl med små djevler i en gang i blant, men all den ølen jeg kjøper, som er billig, smaker ikke godt. Så hvis man ikke vil bli overstadig beruset på alkohol, men på livsglede og nytelse, bør flere dra med seg vørterøl i alle slags lag. De burde selge det på utesteder og restauranter.

Vørterøl er digg. Nå er grøten min klar. Vi prates.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Derfor oversetter jeg «guilty pleasure» med «skyldige nytelse». Jeg vet ikke om det er en bra oversettelse, men da er det bare å komme med innspill. Takk til Google Translate.


Det er legit. Google Translate har alltid rett.

Jeg kan ærlig innrømme at jeg egentlig liker vørterøl bedre enn vanlig øl (som jeg som regel pleier å sammenligne med kattepiss) jeg også. Hjemmebrygget alkoholfritt er kanskje det jeg liker aller best av alle forskjellige ølslag.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Bra blogg remote.

Tja en skjelden gang drikker jeg vørterøl, men du har helt rett. Det smaker like godt.

Flott bidrag til guilty pleasure. Da må jeg bare få opp farten jeg og.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Jeg har hørt om det, men jeg har aldri drukket noe som inneholder ordet øl, enten det er alkoholfritt eller ei, så jeg kan ikke si stort mer om saken.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg kan ærlig innrømme at jeg egentlig liker vørterøl bedre enn vanlig øl (som jeg som regel pleier å sammenligne med kattepiss) jeg også. Hjemmebrygget alkoholfritt er kanskje det jeg liker aller best av alle forskjellige ølslag.


Til jul bruker vi å ha hjemmebrygget øl, og det er også blant mine favoritter! Det smaker rett og slett godt! Jeg har enda igjen å smake en øl med alkohol som faktisk smaker bra. Men jeg har som sagt ikke så bevandret.

Siterer thosol01:
Tja en skjelden gang drikker jeg vørterøl, men du har helt rett. Det smaker like godt.


Da håper jeg du sammenligner det med brus?

Siterer Tommy Kvaernerud:
Jeg har hørt om det, men jeg har aldri drukket noe som inneholder ordet øl, enten det er alkoholfritt eller ei, så jeg kan ikke si stort mer om saken.


Da burde du smake vørterøl, så vil du ikke drikke noe annet lenger.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Jeg har hørt om det, men jeg har aldri drukket noe som inneholder ordet øl, enten det er alkoholfritt eller ei, så jeg kan ikke si stort mer om saken.


Livsglede. Enten det er Vørter, alkoholfri, eller alkoholholdig. En varm sommerdag, en kald høstkveld eller mørk vinternatt. ØL er livsglede.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer remote:
Da håper jeg du sammenligner det med brus?


Whops skrev visst litt for fort der ja. Jeg samenligner med brus ja.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Tror jeg aldri har smakt denne vidunderdrikken, isåfall husker jeg ikke smaken.
Siterer Glorfindel:
Jeg kan ærlig innrømme at jeg egentlig liker vørterøl bedre enn vanlig øl (som jeg som regel pleier å sammenligne med kattepiss)

Øl smaker ikke godt, har ikke smakt kattepiss, men lurer på om smaken ville vært ganske lik ja.
  • 0
Dr Pepper er min vidunderdrikk
mah boi
  • 0
Har aldri smakt vørterøl. Husker det var noen som drakk det når vi var små barn, og det synes jeg alltid var vedlig rart. Har ingen planer om å ta meg en tur i butikken og kjøpe en flaske vørteøl, så med mindre noen serverer meg det tviler jeg på at jeg skal smake det med det første.

Siterer Duck Song:
Dr Pepper er min vidunderdrikk

Ah. Fantastisk brus.
  • 0
Lenge siden jeg har drukket vørterøl ass. Jeg husker forøvrig, fra min barndom, at jeg beundret den råkule turneren på etiketten til Hansas vørterøl.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Livsglede. Enten det er Vørter, alkoholfri, eller alkoholholdig. En varm sommerdag, en kald høstkveld eller mørk vinternatt. ØL er livsglede.


Denne karen er inne på noe her.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Livsglede. Enten det er Vørter, alkoholfri, eller alkoholholdig. En varm sommerdag, en kald høstkveld eller mørk vinternatt. ØL er livsglede.


Man burde i alle fall prøve det (snakker til Tommy K). Men det viktigste er å drikke det man liker, men man kan prøve det ut. For min egen del vet jeg at å drikke alkohol ikke er bra for kroppen, så da klarer jeg ikke like det i så stor grad. Men når det gjelder vørterøl, som både er godt, alkoholfritt og gir deg energi, er det virkelig en drikk jeg klarer å nyte fullt ut.

Siterer thosol01:
Whops skrev visst litt for fort der ja. Jeg samenligner med brus ja.


Hehe, måtte bare sjekke!

Siterer projecthammer:
Tror jeg aldri har smakt denne vidunderdrikken, isåfall husker jeg ikke smaken.


Du kommer til å bli solgt. Koster bare rundt 10 kr. I alle fall Ringnes sin.

Siterer Duck Song:
Dr Pepper er min vidunderdrikk


Den har jeg aldri smakt, kanskje fordi den ikke finnes i de butikkene jeg vandrer i. Men smaker det ikke nogenlunde som Cola?

Siterer Mexis:
Har aldri smakt vørterøl. Husker det var noen som drakk det når vi var små barn, og det synes jeg alltid var vedlig rart. Har ingen planer om å ta meg en tur i butikken og kjøpe en flaske vørteøl, så med mindre noen serverer meg det tviler jeg på at jeg skal smake det med det første.


Du burde gjøre det. Det er faktisk en næringsrik drikk i motsetning til brus. Og det smaker godt.

Siterer tradetown:
Lenge siden jeg har drukket vørterøl ass. Jeg husker forøvrig, fra min barndom, at jeg beundret den råkule turneren på etiketten til Hansas vørterøl.


På Ringnes sine gamle var det en muskuløs arm. Derfor trodde jeg at man ble sterk av å drikke den. Nå er det OL-ringer, men jeg er usikker på om de sterke armene framdeles er der. De reklamerer i alle fall med at idrettsutøvere (spesielt før i tiden) drakk vørterøl under konkurranser.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!