Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har en hypotese på hvorfor aktiviteten på GR går i bølger. Tipper redaksjonen, admins og de av dere som kan å hacke henholdsvis sitter på, kan be om eller kan skaffe statistikk som kan styrke eller slakte den.

I hvert fall, så baserer jeg hypotesen utelukkende på egne erfaringer. Jeg merker nemlig at det er enkelte perioder i året da jeg er mye mer aktiv på GR. Det er i perioder da jeg egentlig bør gjøre andre ting. Akkurat nå bør jeg egentlig lære meg polarkoordinater, fluks i vektorfelt og stokes teorem. Men det gjør jeg altså ikke. Jeg skriver blogg på GR. Jeg prokrastrinerer.

Det er nemlig slik GR har blitt brukt av meg i det siste året. Som prokrastrineringsverktøy, på lik linje med facebook. Jeg husker ikke om mønsteret kommer til å være det samme hvis vi ser enda lenger tilbake i tid, men det siste året har jeg altså være mye mer aktiv på GR under eksamensoppkjøringer. Det vil si en aktivitetsboost et par måneders tid før både sommerferie og juleferie.

Med det sagt, synes jeg det er litt urettferdig av meg å kalle GR utelukkende for et prokrastineringsverktøy. Det er et veldig koselig nettsted med trivelige brukere og en hyggelig og kompetent redaksjon. Artiklene og bloggene her er slettes ingenting å kimse av, så det at jeg kaller det et prokrastrineringsverktøy er kun for å illustrere et bruksmønster. Det er tross alt en grunn til at det GR jeg bruker som dette "verktøyet", og ikke... gamer.no, eller 4chan for den saks skyld.

Såh, det var hypotesen min - Aktiviteten stiger i eksamensperiodene. Er det noen som kjenner seg igjen?

<bild>
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Såh, det var hypotesen min - Aktiviteten stiger i eksamensperiodene. Er det noen som kjenner seg igjen?


Jeg har enda ikke tatt noe månedslangt avbrekk og synes det er greit med et nokså jevnt aktivitetsnivå. Men at man kan finne på å gjøre alt annet enn det man skal i eksamensperioden, det kjenner jeg så til grader igjen. Det siste semesteret har jeg også vært så lei og umotivert at jeg omtrent må binde meg fast til stolen for å lese....
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Vanligvis leser jeg bloggene deres på kveldstid, men nå som vi kryper stadig nærmere neste deadline er det mye morsommere å bruke tid her inne.

Jeg vil i hvert fall si at jeg absolutt er positiv til litt sunn prokrastrinering, selv om de gjerne kunne valgt et ord som er enklere å stave.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Er veldig jo veldig sant det du sier. Men hvorfor det er sånn er vanskelig å si.
  • 0
Aktiviteten min er som oftest på sitt høyeste når jeg har litt å gjøre på skolen, men ikke så altfor mye. Blir det for mye skolearbeid, eller at jeg har ferie, så pleier aktiviteten min å bli en god del lavere.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hypotesen virker å være ganske sannsynlig, kjenner meg igjen til en viss grad med dette mønsteret, desverre
  • 0
Jeg tror aktiviteten som regel er mer tilfeldig enn som så, men det kan godt stemme at mange er mer aktive i hektiske perioder når de er i høygir. Tror ikke det stemmer med akkurat meg. Har i alle fall ikke funnet noe mønster for hvordan aktiviteten går opp og ned.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Nja. Det var ganske aktivt under hele høsten i fjor.
  • 0
Føler aktiviteten min er ganske tilfeldig. Av og til skjer det mye spennende jeg bare må kommentere på, men ofte er ikke det tilfellet og da holder aktiviteten seg som oftest lav.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Selv er en av grunnene til at jeg har kommet tilbake her, etter å ha vært så godt som borte i nesten et år, at det andre forumet jeg henger på har vært nede med ødelagt server de siste månedene. Trengte et annet sted å være (savnet litt et norsk spillcommunity) og når den andre sida kommer tilbake igjen, kommer jeg nok til å være mer der. Så ja, innrømmer at dette er mer et midlertidig andrevalg. Men dette er for all del en hyggelig side, og selv da kommer jeg nok til å stikke innom nå og da for å se hvordan det går.
Take off every zig, for great justice
  • 0
Aner ikke hva du snakker om...
Oh wait, jeg burde ha lest til eksamen (fredag) og arbeidet med eksamensinnlevering (neste fredag)
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!