Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hver gang noen tar opp Star Wars Battlefront tenker jeg på timene vi har brakt oppe på gutterommet, jeg, Karl-Johan, Sindre og Isak, i langfriminuttene på ungdomsskolen. Huset vårt lå drøye hundre meter fra skolen, så det tok ikke lange minuttet å løpe fra kantina og hjem til meg. Sånn holdt vi på, store deler av åttende klasse.

Rutinen var den samme. Spis brød med ost og skinke, løp hjem til Alex, forser de to trappene opp til kvisten og fyr opp Battlefront, "Instant action". Vi velger baner... eller nei la meg omformulere: Vi finner banene, de vi alltid spiller: Hoth - Echo Base og Bespin - Platforms. Alltid de to. Jeg tror det hadde noe å gjøre med den åpne følelsen, og muligheten for å fly, masse.

Når jeg tenker meg om, så sitter ikke minnet av selve spillingen så godt. Det er denne sosiale begivenheten rundt det hele som har etset seg fast som et utrolig godt minne fra barndommen, at vi løper hjem i friminuttet, løper tilbake, og at jeg alltid, ALLTID blir left behind fordi jeg må knyte skoene, mens de andre bare smetter dem på seg. Jævla knytesko...

Happy times

<bild>
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Sto for det meste og linket Pokémon i friminuttene vi, det var jo i perioden da konseptet hadde tatt HELT av med både spill, figurer, serier, samlekort og gud veit hva. Hvor enn du snudde deg fikk du et eller annet Pokémon relatert slengt i trynet.

Men jeg husker pleide å spille Star Wars Battlefront hos noen kompiser. Satt alltid og ventet på muligheten til å kunne spille som jedi i de vs. matchene. Det var rimelig heftig.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Fikk dere lov til å forlate skolens område? Hvis ikke må det jo ha vært en enda bedre opplevelse.
  • 0
Siterer Mexis:
Fikk dere lov til å forlate skolens område? Hvis ikke må det jo ha vært en enda bedre opplevelse.

Storungene på ungdomstrinnet hadde lov til det, ja. De fleste stakk på Prix og kjøpte brus og Drumstick, men vi brukte altså den knappe halvtimen på Star Wars Battlefront
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
vi brukte altså den knappe halvtimen på Star Wars Battlefront


Time well spent. Husker det beste som skjedde hver fredag, i mange uker, var at vennegjengen samlet seg for å spille Star Wars Battlefront. Jeg mener, halve bygda er jo Star Wars fans, så det ble jo en smule livlig også. Vi byttet kontroller fra person til person etter hvert som man døde, og holdt på hele dagen fra etter skoleslutt. Good good times.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!