Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er sjelden jeg ber om hjelp. Det er sjelden jeg orker å bry andre, men dette her finner jeg meg rett og slett ikke i!

Mange har klaget over bilfysikken i Watch Dogs, og jeg er en av dem. Jeg er derimot ikke en av dem som skriver "fix the fucking game", "Ubisoft is the worst company ever" og "Wheres my money back fagets" i kommentarfelter i ulike sosiale medier.

Nei, i stedet for å hate ønsker jeg å komme med konstruktive tilbakemeldinger som kan være med å forbedre Watch Dogs. Jeg sender derfor en melding til Ubisoft Support. Der forklarer jeg hva det er jeg misliker med bilfysikken slik den er i dag, og hva jeg synes de kan gjøre for å forbedre den.

Basically er jeg misfornøyd med den sirupseige styringa, og at kameraet ikke kan snus ordentlig til siden når man sitter i cockpit view.

Så jeg forklarte dem det, og foreslo så at de kunne se til Driver San Fransisco, et spill utviklet av et Ubisoft-studio. Bilfysikken i Driver er kanskje ikke mer enn ok, men kjøreopplevelsen og måten de har utført cockpit viewen i Driver er etter min mening enestående.

Jeg fikk svar. De takket for tilbakemeldingen og skulle ta ønsket mitt om å gjøre kjøringen mer lik den i Driver til "teamet". Nei, jeg tror ikke det betyr at jeg får viljen min.

Men jeg ser for meg at Ubisoft er litt mer tilbøyelige til å høre på forslaget siden det går ut på å implementere mekanikker fra et spill som faktisk er deres, i stedet for å be dem se til hovedkonkurrenten Rockstar (som strengt tatt heller ikke har mer enn ok bilfysikk i sitt GTA V).

Jeg har bare én stemme. Én stemme gjør liten forskjell. Likevel vet selskaper som Ubisoft at bak hver tilbakemelding de får inn finnes det sannsynligvis hundre andre som mener det samme, men som ikke sier fra.

Så jeg oppfordrer alle som har spilt Watch Dogs, og erfart at styringa er seig, upresis og ekkel: Rally all your friends, og bombarder Ubisoft med tilbakemeldinger! Nei, men seriøst, er du misfornøyd, som meg, send Ubisoft Support en melding og si fra. Stryk dem med håra, og nevn Driver. Kom eventuelt med egne forslag til forbedringer, bare hold det innenfor realistiske rammer.

Hvis mange nok sier fra, vel, det er et long shot, jeg vet ikke en gang om det er teknisk mulig å bare patche inn bedre styring, så kanskje, kanskje vi får noe bedre enn det som er i dag.

Hva synes du kunne vært gjort bedre med kjøringa i Watch Dogs? Tror du Ubisoft hører på oss?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg vil tro de hører, de burde iallefall det. Har ikke spilt Watch Dogs, men bloggen fikk meg til å tenke på noe, og det er det å gi tilbakemelding. Har selv aldri gitt tilbakemelding til personer på nettet eller firmaer hvis jeg ønsker at noe skal bli endret eller jeg liker det de gjør, men har lyst til å endre det. Jeg ønsker å bli en som sier ifra, som engasjerer seg, for som du sier så går nok slike selskaper utifra at mange mener det samme som deg om du sender en melding til dem. Og da betyr den meldingen noe. God blogg!
  • 0
Totalt enig med deg. Bilfysikken er ikke noe å skrive hjem om nei, men så tror jeg ikke hovedfokuset har vært på bilfysikken heller på lik linje med GTA-seriens bilfysikk.

Veldig god blogg igjen Joelspeanuts
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg skal ta din oppfordring til etterretning og sende det videre til teamet ...

Okei, jeg har ikke spillet, så kommer ikke til å gjøre det. Men jeg støtter deg i kampen. Bilfysikk er tross alt noe som ikke burde være så vanskelig å ha i ok stand.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg har knapt spilt det selv, men bilfysikken er grusom.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har mer eller mindre vent meg til bilfysikken nå, men liker ikke det at spillet prøver å gjøre det umulig for bilen å havne på taket. Har vært borti noen rare barrel rolls der bilen stopper å spinne momentant i det den ligger plan med bakken igjen, for så å lande perfekt. Teit.

Og hvorfor... Hvorfor ikke la meg vri kamera når jeg sitter inne i bilen!?!??!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!