Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette kommer til å bli en forbanna kontroversiell blogg for mange, men jeg må få lettet hjertet på dette temaet. For dere som ikke har hørt om denne serien min av blogger, så betyr det "things that really grinds my gears". Her går jeg løs på alle ting som plager og irriterer meg. I dag er temaet, kanskje, det mest dagsaktuelle som jeg har skrevet om, nemlig gazakonflikten.

For er det noe jeg hater mer enn folk som skriver høylytte kommentarer og sprer irrelevante påstander og bilder på forskjellige nettsider, så er det arabere som gjør nettopp dette. Jeg skal ikke gre alle under samme kam, men jeg er forbanna lei av å se de klikke mentalt og glorifiserer religionen Islam på alle forbanna nettsider og facebookgrupper/bilder. Jeg er møkkalei. Altså, ærlig talt, det må da gå an å ikke kommentere at Allah er stor i hvert jævla bilde? Dette gjelder alt fra treningsvideoer til fotballbilder på facebook. Er det en ting jeg legger mye merke til, så er det at det bombarderes av "Muslim <3333" hver gang det kommer et bilde av en muslimsk fotballspiller. Skal folk som er kristne gjøre det samme hver gang fotballspillere er kristne? Er de så stolt av at de har ca 5-6 virkelig gode fotballspillere, som Mesut Özil og Arda Turan?

Så kommer det til den kontroversielle siden av bloggen - nemlig den nynazistiske og antisemittiske siden av islam som har koket under overflaten i mange år. HVERT bilde jeg trykker inn på som er offentlig, så kommer det opp et bilde av det palestinske flagget, hvor det enten står "You don't have to be muslim to support Palestina, you just have to be human". NEI, det må man da for faen meg ikke! Det er jo en del av det som handler om ytringsfrihet, noe mange av dem ikke er vant med. Er det altså ikke lov til å mene at HAMAS er en terrorgruppe som har gjort det mye verre for Palestina enn de tror? Nei, det er det altså ikke. Jeg er på den siden som faktisk sympatiserer med Israel og mener at mye av det som har skjedd er på grunn av terrorgrupper som har sendt flere hundre missiler, men fordi nettopp Israel svarer, så er det plutselig de som har gjort alt. Jeg er forbanna lei denne dobbeltmoralen som har kommet. Det er jo som å se andre verdenskrig igjen. Jødene/sionistene blir anklagd og får skylden for alt som skjer, og palestinerne blir sett på som offeret av dette tyranniet. Det blir helt feil, mener jeg. I tillegg, så dør flere hundretusen i året av krig i Afrika, pga korrupte styrer og rasisme, men DET bryr de seg ikke om. De bryr seg kun om trender og om sin egen religion (artig nok er nesten majoriteten i Afrika muslimer).

Gjør det heller ikke noe særlig mer pent når muslimer nå begynner å hylle Adolf Hitler og skriver at han lot noen leve, for at verden skulle forstå hvorfor han gjorde det. Sånne ting blir jeg faktisk kvalm av. Forbanna antisemitter.


Så da fikk jeg det av hjertet. Hovedgrunnen til at dette plager meg, fortalte jeg i min forrige blogg. Jeg klarer, rett og slett, ikke å bry meg om det. Jeg har lite sympati for noen av sidene i saken, men jeg får mer og mer sympati for Israel for hvert jævla bilde jeg ser på newsfeeden min på facebook. Jeg er så forbanna drittlei av å se denne offergråtingen og dobbelmoralen at jeg holder på å spy. Og ikke kom med noe "Palestina mistet landet sitt, bladibladibla". Jeg klarer ikke å bry meg om det heller.
Natta.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Jeg håper og tror at lengden på kommentarene mine ikke alltid er det viktigste, for her er jeg faktisk ganske blank - Har så lite innsikt i dette temaet at jeg knapt vet hva jeg skal skrive.

Men må noe sies, så er det dette - Tror ikke jeg har sett et bilde som representerer TTRGMG og temaet generelt, enn bildet du brukte i denne bloggen.

Begynner forresten nesten å spørre meg selv om du tidligere har skrevet en TTRGMG-blogg om tiggere.

Det er heller virkelig ikke ofte jeg føler for å gjøre DETTE, men denne gangen skal jeg faktisk linke bloggen til min bror, som jeg mener å tro er mer engasjert i akkurat dette temaet enn jeg, og høre hva han har å si om saken, så deler jeg muligens responsen hans i en senere kommentar.

Hva har Gaza, muslimer og nettet til felles?

A to the H følger med.
  • 0
Jeg har ikke sett noe slikt i sosiale medier, eller noe annet sted for den saks skyld.
Kan ikke si jeg har satt meg inn i hva det handler om heller (utover det du skriver).

Jeg har generelt liten interesse for å sette meg inn i hva som skjer utenfor min lille del av verden og de få tingene jeg er interessert i. Religion, krig, politikk and whatnot er ikke blandt de tingene. Jeg er opptatt med meg, mitt og mine, jeg vier ikke tid til noe jeg ikke kan gjøre noe med.
  • 0
Vel, kontroversielt er dette ihvertfall ikke. For en med din politiske overbevisning er jo dette et typisk standpunkt. Men uansett, godt jobbet med det som kan være en spennende debatt, selv om de fleste skyr unna akkurat Gaza-konflikten.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
#Kritiske Hole has returned.

Jeg er vel litt i samme båt som TK jeg da. Har egentlig sett lite til noe av det du nevner her, men jeg har vel heller ikke lett særlig godt. Bryr meg ikke så mye om alt som skjer utenfor Norges grenser heller. Tankegangen og tilknytningen til det religiøse er helt annerledes nede i de landene der, så jeg tror det er vanskelig for oss nordmenn å sette oss inn det. Derfor lar jeg heller være
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Det beste hadde vært om alle bare ikke hadde drept hverandre. Men det er jo lite sannsynlig.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg er helt enig med deg i denne saken.

Siterer JoEy_Odd:
selv om de fleste skyr unna akkurat Gaza-konflikten.


Det er fordi man blir hudlfettet og bombardert med hets og usaklige kommentarer så fort man betviler palestina og Hamas "uskyldighet".

Om den konflikten beviser noe, så er det at religion er noe herk. Jeg håper at verden en dag tar til fornuften, så kanskje vi en gang for alle kan bli kvitt disse unødvendige og tullete konfliktene.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Denne filmen er på sett og vis relevant for denne bloggen:

Denne viser jo veldig tydelig at det aldri kan bli noe enighet.

Men hvis man ser på den konflikten som foregår akkurat nå så er det jo ingen tvil om at Hamas startet det, og da må Israel få lov til å slå tilbake (med dobbel kraft). Hele denne krigen har jo også blitt en propagandakrig. Hamas oppfordrer innbyggere til å bruke sosiale medier for å fortelle om alle ødeleggelsene på Gaza og jeg har enda ikke funnet noen nettaviser som er særlig Israelvennlige (med unntak av idag.no). I følge det israelske forsvarets Twitter-konto så lagrer Hamas våpen og har hovedkvarter i og nær både skoler, sykehus og moskeer, bare for at de skal få mediene på sin side. Isreal beskytter bare sin egen befolkning. Hamas bruker befolkningen til å beskytte seg selv.
  • 0
Siterer remote:
Denne filmen er på sett og vis relevant for denne bloggen:


Jeg elsket den. Så meget spot on.

Siterer Mexis:
Men hvis man ser på den konflikten som foregår akkurat nå så er det jo ingen tvil om at Hamas startet det, og da må Israel få lov til å slå tilbake (med dobbel kraft). Hele denne krigen har jo også blitt en propagandakrig. Hamas oppfordrer innbyggere til å bruke sosiale medier for å fortelle om alle ødeleggelsene på Gaza og jeg har enda ikke funnet noen nettaviser som er særlig Israelvennlige (med unntak av idag.no). I følge det israelske forsvarets Twitter-konto så lagrer Hamas våpen og har hovedkvarter i og nær både skoler, sykehus og moskeer, bare for at de skal få mediene på sin side. Isreal beskytter bare sin egen befolkning. Hamas bruker befolkningen til å beskytte seg selv.


Det er nettopp dette som plager meg. De påtar seg offerrollen og spiller på muslimsk samhold. Dette gjør da at muslimene = good guys, og sionistene = bad guys. Jeg er lei denne svartmalingen av Israel, bare fordi de ikke får viljen sin. Filmen remote postet er vel det absolutt beste eksempelet på denne krigen/alle andre kriger som har vært i Jerusalem området.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Det er nettopp dette som plager meg. De påtar seg offerrollen og spiller på muslimsk samhold. Dette gjør da at muslimene = good guys, og sionistene = bad guys. Jeg er lei denne svartmalingen av Israel, bare fordi de ikke får viljen sin.


For å gjøre det hele verre så blir man bombardert med hets så fort man våger å ta det opp. T gruppen Politisk Ungdom på Facebook for eksempel, der er det en mindretall som faktisk klarer å se det hele i et større bilde, mens resten klikker i vinkel bare man kritiserer Hamas sine handlinger. Sånt gjør det er et ork bare å ta opp diskusjonen, fordi det er garantert at man blir hetset og kritisert for det av en hel drøss med folk.

All denne støtten til Palestina og Hamas nærmer seg tragikomisk.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
For å gjøre det hele verre så blir man bombardert med hets så fort man våger å ta det opp. T gruppen Politisk Ungdom på Facebook for eksempel, der er det en mindretall som faktisk klarer å se det hele i et større bilde, mens resten klikker i vinkel bare man kritiserer Hamas sine handlinger. Sånt gjør det er et ork bare å ta opp diskusjonen, fordi det er garantert at man blir hetset og kritisert for det av en hel drøss med folk.


Politisk ungdom holder jeg meg langt unna. Det er en haug av sosialister som er Palestinavenner der. Det er jo som å si at IRA var en vennskapelig organisasjon som brukte klemmer og kyss som våpen mot de slemme britene.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Politisk ungdom holder jeg meg langt unna. Det er en haug av sosialister som er Palestinavenner der. Det er jo som å si at IRA var en vennskapelig organisasjon som brukte klemmer og kyss som våpen mot de slemme britene.


Jeg vurderer å melde meg ut igjen selv. Jeg liker å anse meg selv som en sosialliberalist, altså ganske så midt på den politiske aksen her i Norge, men overtallet av medlemmer i gruppen som hører til ytre venstre gjør at jeg sjelden får spesielt mye ut av gruppa.

Forøvrig, en liten kuriøs ting som jeg har lagt merke til siden ungdomsskolen. Når det har vært skolevalg o.l. har merkverdig nok Rødt gjort det latterlig mye bedre enn de gjør ved stortings- og kommunevalg.

Dog, det er sikkert fordi store deler ikke bryr seg om politikk, og kun vil ha leksefri.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Forøvrig, en liten kuriøs ting som jeg har lagt merke til siden ungdomsskolen. Når det har vært skolevalg o.l. har merkverdig nok Rødt gjort det latterlig mye bedre enn de gjør ved stortings- og kommunevalg.


Alle skolevalg har en god del antall stemmer fra Rødt. Mye er pga alle skal ha-mentalitet, kommunisme høres kult ut og at pga Rød Ungdom, som faktisk er en av de bedre ungdomspartiene. SU og AUF er forferdelige ungdomspartier, så skjønner godt at småkids dras mot det beste alternativet på venstresiden.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Fotballsider på facebook blir jo oversvømt av dette. En rask tur innom Troll Football, og det første man ser er "proud to be muslim" og "Allah is great". Slik har det vært så lenge jeg kan huske, men særlig siden konflikten mellom Israel og Gaza plusset opp igjen. Jeg holder ikke med noen av partene, men annerkjenner at dekningen i Norge er meget skjev og i favør palestinerne.

Israel har de siste dagene drept alt for mange sivile, det er noe jeg ikke vil støtte, men likevel er det åpenbart at dette er en taktikk fra Hamas. De lagrer våpen og utskytningsramper på offentlige plasser der det finnes mange sivile, nettopp fordi da er det mindre sannsynlighet for at de blir ødelagt, og hvis de mot formodning blir angrepet, så vinner de sympati og mediets gunst pga sivile dødsfall. Det er selvsagt den som trykker på avtrekkeren som er ansvarlig, altså Israel, men om de virkelig brydde seg om sine sivile så hadde de ikke plassert sin militære virksomhet midt i et overbefolket nabolag med skoler og moskéer.

Det er også vanskelig for Israel, som eneste demokratiske stat i midtøsten, å forholde seg til naboer som ikke erkjenner deres rett til å eksistere. Hvor begynner man når motparten vil se deg tilintetgjort? Den etniske segregeringen som Israel har holdt på med er helt klart fæl, men etter at muren ble bygget har selvmordsbombingen nesten forsvunnet. Som en stat som skal beskytte befolkningen sin for angrep er effekten av denne muren uvurderlig. Begge parter har for mange liv på sin samvittighet, og jeg klarer ikke å se hvordan denne konfliktet noen gang skal opphøre, særig når det er hellige bøker i bilde som har alt for stor makt.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Jeg elsker det når folk som ikke aner hva de snakker om uttrykker seg på nettet. Enten det er om konflikter, religion eller politikk. Det er noe trygt over det å gang på gang bli på minnet om at verden ikke går fremover.

Jeg vil derfor takke deg for et fabelaktig bidrag i så måte.
Matte din ignoranse og totalt fraværende evne til å trekke linjer, paralleller og se sammenhenger berike denne debatten. Da blir nok verden.. og da mener jeg selvsagt verdensveven eller nettet om du vil, et MYE bedre sted.
The gavel corrupts
  • 0
Nå satt jeg bare og ventet på din kommentar Marlboro, og du skuffer ikke. Du får en liker fra meg.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Matte din ignoranse og totalt fraværende evne til å trekke linjer, paralleller og se sammenhenger berike denne debatten. Da blir nok verden.. og da mener jeg selvsagt verdensveven eller nettet om du vil, et MYE bedre sted.


Du er meget flink på hersketeknikker og minimalisering av mennesker. Det skal du ha. Hvordan denne kommentaren bidrar til framgang i verden stusser jeg veldig over, ettersom det er åpenbart at det er nettopp det du åpenbart vil. Den kommentaren bidrar ikke på noen som helst måte. Denne bloggserien er ikke ment for å trekke paralleller og linjer eller starte debatt, men heller et utløp for min frustrasjon ovenfor dobbelmoralske handlinger og ytringer.

Siterer Marlboro Red:
Jeg elsker det når folk som ikke aner hva de snakker om uttrykker seg på nettet. Enten det er om konflikter, religion eller politikk.


Ved denne kommentaren viser du også null kompetanse om dette temaet. Hva med å spytte inn litt informasjon og synspunkter om temaet istedenfor å rakke ned på meg? Da får vi se om du har så peiling som du gir inntrykk for.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Joda litt sein her da. Men takk for at du skriver denne bloggen. Er selv ganske lei av arrogante muslimer og folk som tror Hamas er en slags superhelt-gruppe.
mah boi
  • 0
Hamas er definitivt ikke uskyldig på noen som helst måte å det er helt klart at de har en del av skylden i det som foregår der nede nå. Med det sagt, når man ser på antall døde per side er det vanskelig å ha noe sympati med de Israelske styresmaktene. Måten de har angrepet tilbake på har vært over stokk og stein.

For å være ærlig ser det ikke ut som det er noen fredelig løsning. Etter at Isreal ble opprettet i 1948 med helt vilkårlige grenser midt i et området hvor arabere, jøder og andre folkegrupper hadde levd i fred i lang tid.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Mexis:
Denne viser jo veldig tydelig at det aldri kan bli noe enighet.


Den handler vel mer om premisset på at gruppene hevder at landet er deres, når det er hundrevis av ulike grupper gjennom alle tider som har gjort det. Derfor blir det meningsløst. Også å snakke om hvem som «begynte» konflikten.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer A to the H:
Du er meget flink på hersketeknikker og minimalisering av mennesker. Det skal du ha.


Ja Hadde du ikke vist bedre skulle man tro jeg var Israeler.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Jeg elsker det når folk som ikke aner hva de snakker om uttrykker seg på nettet. Enten det er om konflikter, religion eller politikk. Det er noe trygt over det å gang på gang bli på minnet om at verden ikke går fremover.

Jeg vil derfor takke deg for et fabelaktig bidrag i så måte.
Matte din ignoranse og totalt fraværende evne til å trekke linjer, paralleller og se sammenhenger berike denne debatten. Da blir nok verden.. og da mener jeg selvsagt verdensveven eller nettet om du vil, et MYE bedre sted.


Den her kommentaren passer til kommentaren rett over meg.
  • 0
Siterer Mexis:
Den her kommentaren passer til kommentaren rett over meg.


+1.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
+1


- 2.
The gavel corrupts
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!