Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det ikke mange vet, og som vi har holdt hemmelig av forskjellige grunner, er at jeg møtte SirThomas i Bergen onsdag 23. juli.

Vi skulle møtes ved den blå steinen, som ikke så blå ut i det hele tatt, men først måtte jeg finne fram til hovedgata. For å gjøre historien kortere, fant jeg fram til hovedgata. Jeg gikk bare tvers over ved første forsøk.

På vei til den blå steinen møtte jeg enda en hindring. En kul kis fra en veldedighetsorganisasjon kjente igjen Mr. T t-skjorta mi og hilste på meg som en gangster. Jeg lette febrilsk etter en unnskyldning for å gå videre i cirka 0,23 sekunder, og sa at jeg hadde det travelt. Senere fant jeg ut at det i Bergen er flere selgere enn innbyggere.

Der stod SirThomas med sin røde Dexter-t-skjorte og en is i varmen. Jeg kom mot ham bakfra, stod der en stund, og prikket ham i rygget. Så hilste vi. Det var ikke kjærlighet ved første blikk, men noe som lignet.

Så var samtalen akkurat slik:

«Hva vil du gjøre?» sa SirThomas i begeistring.
«Jeg har aldri vært i Bergen før,» sa jeg i fortvilelse.
«Så hva vil du gjøre da?» sa SirThomas i ekstase.
«Jeg vet ikke,» sa jeg i desperasjon.
«Ok,» sa SirThomas. «Daså,» sa han igjen.
Lang pause.

Vi gikk omsider mot nærmeste spillbutikk, så gikk vi til en kiosk for å kjøpe drikke. Der hadde vi denne samtalen:

«Alt som er gratis, er bra,» sa jeg. «Hvis det ikke er gratis, er det ikke verdt å kjøpe».
«Ok,» sa SirThomas. Han kjøpte en brus og en is. Jeg fikk flaska etterpå.

Vi gikk ut og prøvde å unngå noen selgere. Jeg tror det var nå vi gikk mot Outland. På vei dit møtte vi på en selger som reklamerte for acai med strø på. De som husker mine Brasil-blogger, vet hva jeg snakker om når jeg snakker om acai. Jeg tror jeg i alle fall nevnte det.
«Er det gratis?» spurte jeg. Og det var det også.

Etter å ha nytet acaien sakte, gikk vi inn på Outland for å se på alle de rare folkene der inne. Istedenfor så vi en sexbombe. SirThomas så på alt som hadde noe med Assassin's Creed og sexbomben å gjøre. Han holdt på å kjøpe en statue til 1000 kr. Istedenfor kjøpte han en kokebok for vampyrer til moren sin.

Vis-a-vis lå Löplabbet, så der måtte vi gå inn. Jeg prøvde ti par løpesko, men kjøpte ingen siden det ikke var gratis. Der hadde de forresten delt opp damebutikken og herrebutikken i to forskjellige butikker, så jeg skriver nå på en klage til Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet. Neida, kødda.

Så gikk vi rundt i byen og snakket om GR og livet generelt.

Trett av dage satte vi oss ned på noen benker i skyggen fordi det var så varmt. Jeg ventet på at den personen jeg bodde hos, skulle dukke opp. En tigger kom bort til oss med en lapp som ønsket familien min all lykke, og jeg ga ham alle mine småpenger.

Rett før våre veier måtte skilles, gikk vi inn på Platekompaniet. SirThomas sa at jeg måtte vente og sprang opp alle trappene til andre etasje. Så kom han ned igjen med en pose i hendene.
«Hva har du i posen?» spurte jeg.
«Du skal få den gratis,» sa SirThomas. Oppi lå «John Dies at the End». For de som ikke vet hva det er, har ikke vært på forumet siden SirThomas laget brukeren sin.

Og akkurat slik skjedde det hemmelige møtet mellom remote og SirThomas i Bergen onsdag den 23. juli.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Når skal vi møtes da, remote?

Men da skal vi ikke gå rundt i en by og tulle. Da skal vi drikke, og siden du bare liker ting som er gratis kan jeg godt spandere litt på deg.
  • 0
Jeg trodde aldri at du kom til å skrive denne bloggen - og nå som jeg holder på å innse at du har gjort det, så føler jeg at mye av innholdet er manipulert kontra hva som skjedde i virkeligheten.

Men på internett kan man tross alt pynte på sannheten.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Når skal vi møtes da, remote?


Når du er klar.

Siterer Jeppzki:
Men da skal vi ikke gå rundt i en by og tulle. Da skal vi drikke, og siden du bare liker ting som er gratis kan jeg godt spandere litt på deg.


Jeg kan spandere på meg selv, så du trenger ikke bruke penger på meg. Jeg liker ikke å bruke penger, men jeg liker heller ikke at andre bruker penger. Så skal jeg drikke deg under bordet.

Siterer SirThomas:
Jeg trodde aldri at du kom til å skrive denne bloggen - og nå som jeg holder på å innse at du har gjort det, så føler jeg at mye av innholdet er manipulert kontra hva som skjedde i virkeligheten.

Men på internett kan man tross alt pynte på sannheten.


Hvor vi gikk hen var i alle fall det som skjedde i virkeligheten, og historien er i alle fall basert på den.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Selgerne i Bergen er det nærmeste du kommer pop-up reklame i det virkelige liv.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Selgerne i Bergen er det nærmeste du kommer pop-up reklame i det virkelige liv.


I hovedgata var det helt ekstremt, og det var jo selgere av det samme produktet over alt. Har ikke opplevd maken i Trondheim eller Oslo. Det var også mange tiggere med de samme lappene, og de var veldig innpåslitne. De så heller ikke så på nøden ut.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Litt av et møte! Men kunne forestilt starten hadde blitt litt lignende om du møtte på meg eller broren min. Å finne på ting er ikke vår styrke!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg og Sir.T hadde et kleint førstemøte vi også, så du trenger ikke å bekymre deg for det remote.

Siterer remote:
SirThomas så på alt som hadde noe med Assassin's Creed og sexbomben å gjøre. Han holdt på å kjøpe en statue til 1000 kr.


Which one was it?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Litt av et møte! Men kunne forestilt starten hadde blitt litt lignende om du møtte på meg eller broren min. Å finne på ting er ikke vår styrke!


Det skal ikke mye til når man er ny i byen. Man trenger bare å gå rundt. Jeg har flere ganger fått spørsmålet om hva jeg har lyst til å gjøre i en ny by, og jeg skjønner ikke logikken bak det. Jeg er jo ny i byen og vet ikke hva som er severdig!

Siterer Glorfindel:
Jeg og Sir.T hadde et kleint førstemøte vi også, så du trenger ikke å bekymre deg for det remote.


Jeg framstiller det kanskje som litt kleint her, men det var faktisk ikke det i det hele tatt. Heldigvis har jeg nok sosial intelligens til å ikke være klein under mange omstendigheter.

Siterer Glorfindel:
Which one was it?


Jeg vet ikke. Den var ikke så stor, og kostet kanskje ikke 1000 kr, men den var dyr i alle fall.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Selgerne i Bergen er det nærmeste du kommer pop-up reklame i det virkelige liv.


Det er faktisk så sant som det er sagt. Nå har de desverre begynt å dukke opp i Haugesund også, På tide å ta på meg Punisher kostyme og "go nuts!"

Remote: Kom deg til Haugesund, Vi har ikke Outland, lite er gratis men det regner ikke fult så mye her så sånt sett ligger vi godt an.
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer Glorfindel:
Which one was it?


Var nok denne, ikke sant remote?

Siterer remote:
Jeg framstiller det kanskje som litt kleint her, men det var faktisk ikke det i det hele tatt.


Kunne fort blitt det hvis jeg hadde mistet isen min på deg.
  • 0
Temmelig fantastisk meet-up blogg som jeg virkelig ikke så komme.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer AndyLonn:
Remote: Kom deg til Haugesund, Vi har ikke Outland, lite er gratis men det regner ikke fult så mye her så sånt sett ligger vi godt an.


På bussen fra Kristiansand til Bergen, kjørte vi innom Stavanger. Det er nok det nærmeste jeg har vært Haugesund, dessverre. Men jeg kjenner en meget god folkehøyskolelærer fra Haugesund. Det er egentlig mitt forhold til byen.

Siterer SirThomas:
Var nok denne, ikke sant remote?


Det var trolig noe som lignet, men den må da ha kostet mer enn 249 kr?

Siterer SirThomas:
Kunne fort blitt det hvis jeg hadde mistet isen min på deg.


Da hadde jeg ikke spandert en ny en, for å si det sånn.

Siterer JoEy_Odd:
Temmelig fantastisk meet-up blogg som jeg virkelig ikke så komme.


Vi brukte ikke så mye tid på å annonsere treffet akkurat.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Skal jeg til Bergen, så håper jeg også på å få møte SirThomas
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer remote:
Vi brukte ikke så mye tid på å annonsere treffet akkurat.


Var ikke akkurat det, var bare det faktum at hvis SirThomas har gjort noe så hører vanligvis alle om det. Overraskende skjult tilnærming fra ham.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Ga du småpenger til en tigger? I min bok er ikke det gratis..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer Bernt Erik:
Skal jeg til Bergen, så håper jeg også på å få møte SirThomas


Flott! Da får du hilse!

Siterer JoEy_Odd:
Var ikke akkurat det, var bare det faktum at hvis SirThomas har gjort noe så hører vanligvis alle om det. Overraskende skjult tilnærming fra ham.


Jaaa, men det har sine grunner. Du får spørre ham.

Siterer bent_a:
Ga du småpenger til en tigger? I min bok er ikke det gratis..


Jeg vet. Det utgjorde 89 % av alle utgiftene mine i Bergen. Jeg syntes synd på ham, men jeg angret etterpå da jeg så at det var rene banden som gikk rundt med de samme lappene.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
For faen da, remote, ga du tiggeren pengene dine? Nå kommer han til å være enda mer pågående.... Nå har jeg ignorert dem i et år og de begynte å la meg være i fred, og så kommer du og ødelegger alt.. Si unnskyld!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Jeg hørte gjetord om møtet deres da jeg selv møtte SirThomas i Bergen i August. Godt å få det beskrevet i detalj og helt uten omskrivinger.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Har aldri vært i Bergen, og vet ikke om det muligens frister enda mindre å stikke innom etter å ha lest dette. Siden SirThomas er så begeistret for John Dies at the End at noe av det første han gjør etter å ha møtt noen er å kjøpe den til dem, så får jeg vel få sett den snart.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Temmelig fantastisk meet-up blogg som jeg virkelig ikke så komme.


Skal innrømme at jeg ikke hadde sett det komme heller.

Siterer remote:
Det var trolig noe som lignet, men den må da ha kostet mer enn 249 kr?


399 kr hvis jeg ikke tar feil.

Siterer remote:
Da hadde jeg ikke spandert en ny en, for å si det sånn.


Nei, da kunne jeg vel spandert en serviett på deg.

Siterer remote:
Vi brukte ikke så mye tid på å annonsere treffet akkurat.


Spoiler:Ikke her i hvert fall.

Siterer Bernt Erik:
Skal jeg til Bergen, så håper jeg også på å få møte SirThomas


Da håper jeg til gjengjeld at du tar med deg foredraget ditt, Bernt

Siterer JoEy_Odd:
Overraskende skjult tilnærming fra ham.


"Fortsett gjerne med det" ?

Siterer remote:
Du får spørre ham.


Tror ikke han har så lyst.

Siterer Strategist:
Jeg hørte gjetord om møtet deres da jeg selv møtte SirThomas i Bergen i August.


Det ble en lærepenge opplevelse jeg sent kommer til å glemme...

Siterer Ole-Christian:
Har aldri vært i Bergen, og vet ikke om det muligens frister enda mindre å stikke innom etter å ha lest dette.


Vet ikke om jeg muligens finner det støtende.

Siterer Ole-Christian:
Siden SirThomas er så begeistret for John Dies at the End at noe av det første han gjør etter å ha møtt noen er å kjøpe den til dem, så får jeg vel få sett den snart.


Kom på SpillExpo, så skal jeg ta med en kopi til deg.
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
For faen da, remote, ga du tiggeren pengene dine? Nå kommer han til å være enda mer pågående.... Nå har jeg ignorert dem i et år og de begynte å la meg være i fred, og så kommer du og ødelegger alt.. Si unnskyld!


Unnskyld

Jeg har aldri vært borti den slags type tiggere før, så jeg ble tatt av medlidenheten og ga ham penger, men jeg skal aldri gjøre det igjen. Bor du i Bergen?

Lagt til 2014-08-19 09:45:
Siterer Strategist:
Jeg hørte gjetord om møtet deres da jeg selv møtte SirThomas i Bergen i August. Godt å få det beskrevet i detalj og helt uten omskrivinger.


Jeg bruker aldri omskrivinger, så stol på meg.

Siterer Ole-Christian:
Har aldri vært i Bergen, og vet ikke om det muligens frister enda mindre å stikke innom etter å ha lest dette. Siden SirThomas er så begeistret for John Dies at the End at noe av det første han gjør etter å ha møtt noen er å kjøpe den til dem, så får jeg vel få sett den snart.


Hvis du vil se den eller få den, er det bare å dra til Bergen. Det er en fin by, så det får du ta som en bonus.

Siterer SirThomas:
399 kr hvis jeg ikke tar feil.


Det må jo ha vært enda mer enn det. I hvert fall 501 kr, så det er nærmere 1000 enn 0 kr.

Siterer SirThomas:
Nei, da kunne jeg vel spandert en serviett på deg.


Takk, det hadde vært fint. Og kanskje vanskepulver.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Har aldri vært i Bergen,


WHAT ??
Da vet vi hva du skal i høstferien !
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
WHAT ??
Da vet vi hva du skal i høstferien !


Vi kan jo spleise alle sammen, så blir det ikke så dyrt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Litt av et møte! Men kunne forestilt starten hadde blitt litt lignende om du møtte på meg eller broren min. Å finne på ting er ikke vår styrke!


Ikke akkurat min styrke heller. Det var det verste med å faktisk finne ei dame som faktisk liker meg. Hver eneste gang vi finner på noe spør hun om hva jeg har lyst til å gjøre. Vanskelig spørsmål kan jeg love dere.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." - Voltaire
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!