Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Første spørsmål, er du på internett?, siden du leser hva jeg skriver så antar jeg det... Bra, da kan jeg fortsette!.. Om man har besøkt noen andre sider enn Habbo, og kanskje Gamereactor de siste dagene har man fått med seg at det har blitt lagt ut nakenbilder av mange kjendiser, og nettsider som 4chan og Reddit har virkelig gått av skaftet, og kaller denne lekasjen for "The Fappering" eller noe sånt.

Så vidt jeg har lest meg opp så er det en hacker som har noe med skrekkpost nettsiden "4chan". Bildene er hentet fra iCloud til de diverse kjendisene som har uheldigvist fått synkronisert bildene sine på datalagringstjenesten. Det er mange av dagens kjendiser som har fått vist fram brystene og rumpa si ufrivlig de siste dagene, til du som ikke vet noen av navnene så kan jeg bare meddele at kjendisen som står bak kvinnen på coveret til Grand Theft Auto V har funnet sine egne nakenbilder på nett, navn får dere lov til å søke opp skjøl.

Ikke sant, det avsnittet jeg skrev der var veeeldig intressant, men dessverre så dekker alle nakennyhetene opp for det som virkelig skjer i verden... Ukraina og Russland er i strid, Alle har fått med seg om hva ISIL (Islamic State of Iraq and the Levant)( Nå kjent som IS for Islamic State) gjør for å vinne til seg frykt, og respekt. Tror det var denne uken journalist nummer to som fikk møtt på IS sin vrede. Uten å gå så skrekkelig mye inn på detaljer så har IS vist fram deres neste offer som er en britisk soldat av et slag, navnet orker jeg heller ikke å gå så mye inn på, det er bare å lese på VG, Dagbladet eller de fleste andre nyhetssider i verden. Jeg har et syn på krig hvor jeg virkelig prøver å se en sak fra begge sidene, men i dette tilfelle så er det helt umulig fordi IS ser ut til å være så uhuman det er mulig å være.

Ikke bare er det IS og Russland som viser seg fram , så har vi enda en konflikt jeg bare vil gå så langt innpå det, og om jeg skal fortelle min mening fult ut så ser det nok til å lage en egen bloggserie.Alle kjenner jo til de følgende stikkordene "Hamas, Israel, Gaza-stripa. Min personlige mening er at media skal senke litt ned på å peike fingrene på Israel og beskriv den delen hvor Hamaz bruker sivill befolkningene som rakettskjold.

Desverre så går alle disse fryktelige tingene som andrevalg til avisa, mens nakenskandalen dekker over alt det fæle som skjer i verden.
Om dere vil høre mer om mine meninger så kan jeg skrive en fortsettelses blogg på dette.



Venom
*MacGyver Theme*
  • 0
Takk for at du endelig informerte meg om hva #thefappening var for noe Venom, nå følte jeg meg dum - og man skulle tro jeg har bodd under en stein de siste dagene.
  • 0
Unnskyld, men hvilke aviser leser du? Var nettopp inne på Dagbladet, VG og Aftenposten sine nettsider. Akkurat nå er det viktigste en kornsilo som velta i Oslo og mange artikler om IS og Ukraina. På Dagbladet kan du langt nede på siden finne en liten link til en artikkel om Jennifer Lawrence og de lekka bildene. En tankefull kommentar om nakne kjendiser vs. verdens konflikter men den stemmer ikke helt med norske aviser ihvertfall.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Takker, jeg også. Var innom tumblr en dag (har en konto, men er så langt fra en aktiv bruker!) bare for å sjekke opp litt på internetbrukernes side av saken, og ikke medias. Må si jeg ble gal av feminister, eller hva enn de vil bli kalt. Alle men er gale voldtektsmenn, mens alle kvinner er de uskyldige ofrene. Er ikke ofte jeg uttrykker meningene på disse områdene, men må si at noen feminister er like ille som utøverne! Ikke alle da, og er alt for likegyldighet, men det er feil på begge sidene.

Og er sant som du sier, media skuffer hver gang med at de velger drama og kjendiser over krig...
  • 0
Heljar, det som er pointet er at totalt sett så bryr verden seg mer om nakene kjendiser enn krig, nå er jo det fyrt om med IS krigen pga de henrettet enda en mann på kamera.

Lazara: "Feminister" som oppfører seg sånn er ikke feminister, rett og slett. Ikke bare er det at de velger kjendis over krig men når de først skal dekke krig så går de helt vestern på det med å beskrive en del som de onde og den andre som de gode, i IS saken så er det jo sånn, men uten å gå for langt innpå det så mener jeg selv at Israel/Hamas krigen blir dellet enformig og i norsk media så viser de til at Israel er de onde, mens Hamas er de gode. Det jeg mener mangler i media er at man skal se en krig fra to sider og det gjør ikke media. Isteden lar de Mads Gilbert snakke om hvor slem Israel er mens Hamas er engler som aldri har skadet en flue. Om jeg får tid i dag så kan jeg publisere en blogg hvor jeg sier mer om min mening om Hamas og Israel

Lagt til 2014-09-03 12:59:
Sir-T - Burde jeg antyde sarkasme der?
*MacGyver Theme*
  • 0
Det er alltid krig og konflikter et eller annet sted i verden, det har det alltid vært.
Folk flest er lei av den deprimerende følelsen som oppstår når en følger med på for mye krigsrelatert stoff.
Men disse lekkede bildene er noe "nytt", det er mer spennende.
Her har man bilder av kjendiser på sitt mest private, slik det aldri var meningen at verden skulle se dem. Og siden det skjer i USA, så blir det jo en meganyhet/skandale med en gang, når det er snakk om nakne kropper.
Media vet hva folk vil ha, og da blir fokuset gjerne flyttet over på nakenbilder fremfor krig.

For min del er begge nyhetene ganske uinteressante.
Og det virker f.eks. helt absurd hvordan folk tar helt av når det gjelder bildene, og lager kjempesaker ut av det. Skriker ut om at man må fjerne bildene og legge lokk på saken, men samtidig hjelper til med å spre både nyhetene og bildene ut til enda flere.
Jeg er sikker på at de avbildede hadde foretrukket om alle bare holdt kjeft og ikke lot hele verden få vite om noe det ikke var meningen at vi skulle se i det hele tatt. Bildene hadde fremdeles blitt spredd utover i lang tid fremover, men en betydelig del av de som nå har sett dem, ville antakelig ikke visst om det.
Men slik fungerer selvfølgelig ikke vår verden.
Her er det dramatiske overskrifter og millioner av lesere/seere som teller.
På et tidspunkt i historien hadde krig fast plass i overskriftene, men i våre dager er det som regel sladder og skandaler.

Det er en grunn til at jeg holder meg til lokalavisen og spillnyheter.
  • 0
Verden er merkelig på mange måter og nakenhet selger som bare rakkern Nei, håpløst er det i alle fall.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Nettavisene er opptatt av flest mulig klikk og nakenhet selger. Så en artikkel om nakenhet har nok stor sannsynlighet for å generere klikk. Noen av avisene begynner å ligne på rene sladreblader også, så det er kanskje ikke så rart at slike "nyheter" får prioritet heller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Synes du virkelig at The Fappening får en større mediedekning enn IS, slagene ved Gazastripen og Russland/Ukraina-situasjonen? Jeg er fast leser av bla. VG og Dagbladet, og har notert meg at de selvsagt har dekket The Fappening, men har helt klart ikke gjort det til sin førsteprioritet. Det er jo en sak verdt å dekke, da det faktisk er en big deal som viser om farene med data-hacking, og hvor sikker "The Cloud" egentlig er. Det at bildene tilfrestiller tusener av menneskers våte drømmer får andre til å tenke at man burde lagt saken død og ikke dekket den, men det man må jo helt klart gjøre, av overnevnte grunner + det Glorfindel nevnte; nakenhet selger.

Nei, personlig mener jeg at prioriteringene hos de fleste nyhetssider (les: fks. Side2 er vel en nettside som nogenlunde beviser poenget ditt) er på rett sted. De dekker The Fappening og andre skandaler blant kjendislivet i varierende grad, men jeg føler hvertfall at blant de aviser jeg leser, får viktige saker som IS forståelig nok større dekning.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Synes du virkelig at The Fappening får en større mediedekning enn IS, slagene ved Gazastripen og Russland/Ukraina-situasjonen? Jeg er fast leser av bla. VG og Dagbladet, og har notert meg at de selvsagt har dekket The Fappening, men har helt klart ikke gjort det til sin førsteprioritet. Det er jo en sak verdt å dekke, da det faktisk er en big deal som viser om farene med data-hacking, og hvor sikker "The Cloud" egentlig er. Det at bildene tilfrestiller tusener av menneskers våte drømmer får andre til å tenke at man burde lagt saken død og ikke dekket den, men det man må jo helt klart gjøre, av overnevnte grunner + det Glorfindel nevnte; nakenhet selger.

Nei, personlig mener jeg at prioriteringene hos de fleste nyhetssider (les: fks. Side2 er vel en nettside som nogenlunde beviser poenget ditt) er på rett sted. De dekker The Fappening og andre skandaler blant kjendislivet i varierende grad, men jeg føler hvertfall at blant de aviser jeg leser, får viktige saker som IS forståelig nok større dekning.


Det var jo det jeg også mente, men det er vel ikke ønskelig i å forstyrre et godt poeng i en blogg med hvordan ting virkelig står til.
Når det gjelder Side2 så er det jo bare kjendis-nyheter der uansett. "The fappening" har ikke hatt noe betydning for deres dekning av IS og Ukraina fordi de ikke skriver om dette uansett.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Her er noen tips: Slutt å lese tabloide aviser som VG og DB. På nett leser jeg Nrk.no, de er mye bedre. Som avis leser jeg Klassekampen daglig, der er det aldri noe tull, og de dekker saker ingen andre dekker. Og ikke klikk deg innpå slike saker, for da «støtter» du dem. De burde ikke skrevet om slikt i det hele tatt, men det er det eneste vi kan gjøre.

Overflatiske nyheter og nakenbilder selger alltid godt, så de avisene som skriver om det vil overleve, mens de som ikke gjør det vil dø ut uten statlig støtte. Vær obs på at den borgerlige regjeringa lenge har hatt planer om å senke pressestøtta. Jeg vet ikke hvordan det står seg nå, men det har møtt mye motstand. Hvis det skjer, er det farvel til mange seriøse aviser.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Krig og nakne kropper går hånd i hånd. Det er hva folket vil ha. Derfor er Game of Thrones tidenes mest sette TV serie.

Og på tampen.. et tips til alle. Hvis du ikke vil at noen skal se nakenbilder av deg. IKKE TA NAKENBILDER
The gavel corrupts
  • 0
Mange gode poeng her, og ja jeg vet at jeg burde lese andre typer aviser, men jeg tar å les fra de nettavisene jeg er mest kjent med, og ja det har trampet opp med IS nå men når nakenbildene kom så var annen hver nyhet om det, så kom det et par om IS, Israel eller Hamas imellom der, så kom agurknytt som skal vise deg hvilken ost som er trendy nå... VG og Dagbladet i et nøtteskall. remote: liker NRK jeg fordi de er saklige på nyheter. Om dere tar en titt på iTromsø som er min lokale avis (leser nettavisen jeg) så ser dere 70% agurknytt, og det er en pest og en plage for min del.
*MacGyver Theme*
  • 0
Siterer remote:
Her er noen tips: Slutt å lese tabloide aviser som VG og DB. På nett leser jeg Nrk.no, de er mye bedre. Som avis leser jeg Klassekampen daglig, der er det aldri noe tull, og de dekker saker ingen andre dekker.


Enn så lenge NRK dekker flere saker på nynorsk ønsker jeg helt ærlig ikke å benytte meg spesielt mye av nettsiden deres. Klassekampen er for venstresiden, gjerne et stykke ute der også, så det er helt uaktuelt.

Uansett, om selve bloggen: nå har jeg riktignok vært på Kreta den siste uka, så jeg har kun fått med meg enkelte ting gjennom Twitter, VG, Dagbladet og Aftenposten når jeg har sjekket innom der en eller to ganger daglig. Jeg må derimot si at jeg så langt mer dekking av konfliktene i Irak og Ukraina enn the fappening. I tillegg påvirker ikke dekkingen av the fappening dekkingen av konfliktene, som enkelte har nevnt over her.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg har vurdert å hive ut et par nakenbilder av min feite bleike kropp i svært utfordrende positur. De som får festet øynene på de bildene vil aldri igjen søke etter noe som helst som har med nakenhet å gjøre, og skvette når de ser seg selv naken i speilet og husker dagen de så mine bilder. Da kan vi få balanse i verden igjen!


hmmmm....vent litt...*løper å henter boratbadedrakten*
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Enn så lenge NRK dekker flere saker på nynorsk ønsker jeg helt ærlig ikke å benytte meg spesielt mye av nettsiden deres. Klassekampen er for venstresiden, gjerne et stykke ute der også, så det er helt uaktuelt.


Kanskje en liten overdrivelse, men ja, Nrk har flere journalister som skriver på nynorsk. Det tar ikke lang tid før man ikke bryr seg om det er skrevet på bokmål eller nynorsk. Det bør ikke være en hindring for å lese noen av sakene de skriver om.

Klassekampen er for alle. Kanskje den viktigste avisa i Norge, fordi de dekker saker ingen andre dekker. I tillegg er de veldig gode på kultur og utenriks, men de er ingen nummer-én-avis og ønsker heller ikke å være det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
God blogg om medietilstanden i verden. Jeg har egentlig ikke sett så mange saker på nettaviser om "The Fappening", men poenget med bloggen er likevel godt. Ispedd alle de "virkelige" nyhetene har ofte avisene artikler om alt mulig bullshit, og da særlig om kjendiser. Det viser kanskje at penger har blitt viktigere enn det å skrive gode saker. Men sånn går det vel når det er den frie konkurransen som bestemmer.

Likevel: Hvis alle bullshitartiklene er med på å skaffe penger til å lage artikler om mer viktige temaer for et samfunn, så er det vel bra?
  • 0
Siterer remote:
Klassekampen er for alle. Kanskje den viktigste avisa i Norge, fordi de dekker saker ingen andre dekker. I tillegg er de veldig gode på kultur og utenriks, men de er ingen nummer-én-avis og ønsker heller ikke å være det.


Klassekampen er ekstremt venstrevridd. Jeg er fullstendig uenig at den er for alle. Når erkekommunister som Mímir Kristjánsson har jobbet der, så sier det litt om hvilken side de står på. Tror ikke jeg har sett en positiv artikkel angående FrP eller Høyre der.

Itillegg bruker de definisjonen venstresidas dagsavis om seg selv, er selverklærte sosialister, Rødt eier 20 % og redaktøren er Bjørgulv Braanen som er sterkt tilknyttet Rødt. Ikke for å snakke om at de var landsavisen til AKP-m i 21 år
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Klassekampen er ekstremt venstrevridd. Jeg er fullstendig uenig at den er for alle. Når erkekommunister som Mímir Kristjánsson har jobbet der, så sier det litt om hvilken side de står på. Tror ikke jeg har sett en positiv artikkel angående FrP eller Høyre der.

Itillegg bruker de definisjonen venstresidas dagsavis om seg selv, er selverklærte sosialister, Rødt eier 20 % og redaktøren er Bjørgulv Braanen som er sterkt tilknyttet Rødt. Ikke for å snakke om at de var landsavisen til AKP-m i 21 år


Ekstremt og ekstremt. Jeg har lest avisa i flere år, og de dekker saker få andre dekker som er til interesse for alle. De skriver om alt fra Frp til Rødt og til begge utkantene. Frp'ere og folk fra Høyre har jevnlig debattinnlegg der, f.eks. De tar opp betimelige saker og kritiserer etablerte ideer som kanskje ikke stemmer. Det er i det hele tatt en god kanal for opplysning og dannelse, og jeg tror folk får en utvidet forståelse av verden gjennom å lese klassekampen. Jeg tror dog mange høyresympatisører vil ha problemer med å lese KK, og det tror jeg er fordi de møter gode argumenter mot deres politiske ståsted de ikke klarer å svare på,. f.eks. boka til Piketty om ulikhet.

Avisa følger alle regler for aviser, så nyhetssakene er ikke mer vridde enn andre, men det er fokuset som skiller seg ut. Der er de tydelige istedenfor å late som om de er «nøytrale» som mye annen presse gjør.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!