Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ta en titt på denne siden. Det du ser her er en liste over denne ukens "dårligste" nettjenester på downdetector.com, en side som holder oversikt over serveres oppe- og nedetid. Ta en titt på et par av de forrige ukene. Ser du en gjenganger?

Tjenesten jeg sikter til er PSN, som topper listen hele tre av de fem siste ukene. Nå skal det sies at downdetector ikke er noen perfekt undersøkelse. Listene baserer seg på hvilke tjenester som har blitt varslet å ha problemer flest ganger fra brukere. Det er mulig at det er spesielt mange som bruker PSN på denne siden, og det er også mulig at brukere har større sjanse for å rapportere problemer på PSN enn på andre tjenester. Grunnen til at jeg lenker til denne listen er simpelthen at den reflekterer mine egne erfaringer den siste tiden.

Etter lanseringen av Destiny, og spesielt etter den påfølgende lanseringen av Driveclub, har jeg hatt usedvanlig mye trøbbel med PSN. Det er mulig at jeg simpelthen har hatt mye uflaks, men på det verste har jeg opplevd problemer opptil flere ganger i uken, enten ved at vennelisten på PS4 ikke fungerer, at PlayStation Store er nede, at man ikke kan spille over nett eller at What's New-seksjonen ikke lastes inn. Dette uten at jeg har tid til å overvåke nettet 24 timer i døgnet.

Alle tjenester på PSN er sjeldent nede på en gang, og de er som regel ikke utilgjengelige lenge, men problemene inntreffer ofte og som regel uten forvarsel fra Sony. Det hele føles veldig uforutsigbart. Jeg er glad jeg ikke driver med organisert gaming.

Det som er enda verre er nettjenesten til Sonys Driveclub. Flere uker etter at spillets servere ble overrumplet på lansering, har Driveclub fortsatt ikke klart å levere en stabil online-opplevelse. Challenges er fortsatt ikke tilgjengelige og å koble seg til spill og venner er til tider et lite kunststykke. De siste dagene ser det til og med ut som det har blitt en smule verre. Jeg opplevde det i hvert fall sånn.

Før PS4 kom på banen kunne man unnskylde at det ikke var like stabilt som Xbox Live. Det var jo gratis, og personlig syntes jeg det var gode mellomrom mellom nedetidene. Nå betaler man imidlertid for å spille online på PS Plus, og alle unnskyldninger føles mindre gode. PSN virker dessuten mer ustabilt enn noensinne.

Jeg synes rett og slett det er litt for dårlig. Man burde kunne forvente mer av en tjeneste man betaler en månedlig sum for, og for spill man har brukt et par hundre kroner på (gratisutgaven er tross alt ikke ute enda).

Har du hatt noen lignende problemer i det siste? Hva synes du om PSN?
  • 0
Om jeg har hatt problemer?Eh hell yes.Sony har forbedra ps4 og ødelagt ps3.Den fryser jo hver gang jeg går inn på ps store.Jeg er ikke alene om problemet heller.Mange kunder på gamestop har samme problem.Har prøvd alt fra formatering til sys gjenoppretting og resetting av ruter.Folk har mista alt på hardisken pga psn problemer.
  • 0
PS3 har jeg slitt litt med, men PS4 har gått rimelig knirkefritt frem til nå. Har ikke spilt så mye online på den enda heller og kjøper fortsatt spill fysisk, så det kan vel også være en grunn til at jeg har "slippet unna" disse problemene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
På PS3 har PS Store vært grisetregt de siste to-tre årene, men på PS4 har det vært problemfritt for meg i den korte tiden jeg har hatt konsollen.

Ellers kan jeg leve med at serverne i Driveclub er nede, for det er fantastisk bilspill uansett. Mange har sett seg blinde av serverproblemene til spillet og glemt at det er et utrolig godt gjennomført spill når det kommer til gameplayet, det visuelle, og ikke minst lydene i spillet. Eneste jeg oppriktig savner i spillet er noen Lamborghinier.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer sulesnus:
Om jeg har hatt problemer?Eh hell yes.Sony har forbedra ps4 og ødelagt ps3.Den fryser jo hver gang jeg går inn på ps store.Jeg er ikke alene om problemet heller.Mange kunder på gamestop har samme problem.Har prøvd alt fra formatering til sys gjenoppretting og resetting av ruter.Folk har mista alt på hardisken pga psn problemer.


Min teori er at Sony forverret ps store til ps3 slik at flere skulle bli fristet til å kjøpe ps4.
Naughty dog
  • 0
Har hatt sykt mye kødd med Driveclub. Jeg forhåndsbestilte spillet på PSN, og på utgivelsesdagen fikk jeg kun tilgang til PS+ versjonen av spillet. JA, den versjonen som ingen andre har fått tilgang til enda. Eller hvertfall en tidlig versjon av den.

I tillegg tok det over en uke før jeg fikk svar fra Sony angående problemet. Utrolig irriterende når jeg hadde betalt for å spille spillet på lanseringsdagen... I protest og sinne gikk jeg til nærmeste Spaceworld, hvor jeg kjøpte en Xbox One med Forza Horizon 2. Og jeg må virkelig si at jeg trives veldig godt med Xboxen. Det var egentlig en av de første gangene jeg fikk litt følelsen av å spille noe som er next-gen.

Ikke at jeg tenker å forlate PS4´en min helt. Men jeg liker Xboxen atskillig bedre faktisk
There are 3 kinds of people: those who can count and those who can't.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!