Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Tenkte jeg skulle skrive en kort blogg om noe som tross alt må markeres. Har skrevet slike blogger nesten hvert år, og jeg kan ikke være dårligere i denne gangen.

Det første som slår meg når jeg tenker på GR for åtte år siden, er at det var mindre seriøst. Det krydde av fanboys som ikke kunne formulere noe som helst fornuftig, og jeg var en av dem. Det var ikke lenge før Wii (og noe senere PS3) skulle lanseres i Europa, og folk var snarsinte når det gjaldt krangelen i hva som var den beste konsollen sammenlignet med Xbox 360. Grafikken var ikke alt, gameplay er viktigere. Bedre grafikk gir ikke bedre spill. Det var de vanligste uttalelsene på min side i debatten, noe man også kan bruke om den nye generasjonen.

En annen debatt som kom senere, var hvem som hadde flest av de beste spillene. Jeg heiv meg alltid inn i slike debatter og argumenterte med at PS3 og 360 kanskje har flere gode spill enn Wii, men Wii har flere gode eksklusiver enn konkurrentene. I tillegg var mange av de gode spillene på de andre konsollene tilgjengelig på hvilken som helst av plattformene pluss PC. Det spilte med andre ord ingenting om man eide en 360 eller PS3, men man måtte eie en Wii. I en het diskusjon brukte jeg også flere timer på å telle alle eksklusive spill til 360 og Wii som hadde fått over 75 i skåre på Metacritics. Og heldigvis for mitt gode navn og rykte stemte uttalelsene. Wii hadde mange flere gode eksklusive spill enn konkurrentene, som motbeviste all hetsingen om at Wii bare hadde mange dårlige spill.

Dette er bare to eksempler på gamle debatter i konsollkrigen som har blitt utkjempet på dette forum. Jeg savner fanboys- (og girls-)debatter om konsollene. Det er ikke nødvendigvis jeg som skal delta i dem, for da blir de ødelagt av saklighet, men jeg tror det ville vært moro for forumet som helhet. Kjenner du en fanboy/girl, skriv et provoserende innlegg og henvis vedkommende til forumet. De er velkomne!

Etter åtte år med GR er det deilig å se tilbake på gamle minner, men vi trenger jo også nye!:

PS4 og One suger hardt. De har ingen kule spill, bare remakes. Det er så dyrt å lage spill til dem at ingen utviklere gidder. Wii U har masse brae spill nå og er helt klart best.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hehe, good times...

Kan nok stemme at forumet og brukerne har blitt litt mer skjerpa.

Når det er snakk om meg selv så må jeg si at jeg nesten skammer meg over hvor idiotiske mange av mine innlegg var
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
#Anyien, heheh! neida. joda.
Nei.

Uansett så la jeg nå merke til at jeg har vært her i over 5 år! Jeg husker den tiden jeg kom som en veldig morsom tid på forumet selv om mange har omtalt samme tid som den dårligste. Det kan ha noe med at jeg kun hang i gjestebøker og på Wii-tråden, da. Dessuten hadde jeg nettopp fått meg Wii og hadde aldri hatt noen å snakke om Nintendo med, så det var bare veldig nytt og spennende for meg!
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer P-Dude:
Hehe, good times...

Kan nok stemme at forumet og brukerne har blitt litt mer skjerpa.

Når det er snakk om meg selv så må jeg si at jeg nesten skammer meg over hvor idiotiske mange av mine innlegg var


Det er ingen grunn til å skamme seg over fortidens idioti. Jeg synes det er morsomt å se tilbake. Derfor har jeg blant annet ikke slettet noen blogger. Innleggene står også der av seg selv.

Siterer Royality-indeed:
Uansett så la jeg nå merke til at jeg har vært her i over 5 år! Jeg husker den tiden jeg kom som en veldig morsom tid på forumet selv om mange har omtalt samme tid som den dårligste. Det kan ha noe med at jeg kun hang i gjestebøker og på Wii-tråden, da. Dessuten hadde jeg nettopp fått meg Wii og hadde aldri hatt noen å snakke om Nintendo med, så det var bare veldig nytt og spennende for meg!


Husker ikke alt i detalj, og man husker jo forskjellige ting. Jeg kan komme på at mange har klaget på forumet, men aldri at noen har anklaget det for å være på sitt dårligste. Men det betyr derimot ikke at det har forekommet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Grattis med 8 år. Det er ikke småtteri.

Jeg kunne kanskje slengt meg med på det siste avsnittet, men siden jeg eier både PS4 og Wii U, så hadde det blitt temmelig dobbeltmoralsk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Heh, gratulerer. Som Nintendo-fan kjenner jeg meg godt igjen i det du sier, følte jeg ofte måtte "prove myself" som gamer fordi jeg foretrakk Nintendo, og en mer "cartoony"/fargerik stil framfor dark and gritty. Var kanskje færre "bra" spill totalt, men Wii hadde fantastiske eksklusiver der noen få var bedre enn de fleste PS360, dessuten var det nesten ingen av PS360-spillene jeg var interessert i. "Good" times...

Litt enig med det siste egentlig, Wii U har mange bra spill mens det er ingen eksklusiver på PS4/Xbone som interesserer meg. Nå har jeg begynt å like Playstation de siste årene, og regner med å skaffe meg PS4 på et eller annet tidspunkt, men det blir ikke før den får flere bra eksklusiver. Xbox, derimot, har jeg aldri hatt sansen for.
Take off every zig, for great justice
  • 0
Nesten 7 år på GR selv, håper på å en dag nå opp til dine høyder, remote.

Og konsollkrig er forresten sååååå 2007.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Har ikke vært så lenge her som deg (Nesten 6 år), men har hatt min del av "fanboy" debatter angående hva konsoller som er best. Som oftest holdt jeg med Nintendo nesten uansett hva det var snakk om, Nintendo er jo tross alt best!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Wii U sugr så mye dn har ignen gdoe spil, og mario er baer fo smunger som like å bæse på seg. (jeg skriver faktisk dette på Wii U-en min, ha ha.)

Gratulerer med åtte år, remote!
  • 0
Sjekket nå, og har vært medlem på GR i syv år fra 3. desember. Har skrevet for GR i to av dem. Kjenner meg også igjen i å ha vært en skikkelig fanboy. For min del var det cell prosessorer, Blu-Ray og Metal Gear Solid argumentasjonen gikk i. Dere kan jo gjette hvilket system jeg hadde brukt 6000kr på.

Jeg er helt enig i at det er roligere tilstander og færre fanboys nå enn før. Generelt sett, synes jeg GR-communityet er gode på å forholde seg nøkternt til konsollkrigen. Vet at det er mange som har klare favorittplattformer, men krigstilstandene slik de er spesielt på flere utenlandske sider ser jeg ikke mye av her, og det er befriende.
  • 0
Fanboyismen her på GR døde etter Cod vs. BF3-"krigen".

Når det er sagt så er nok det et resultat av at siden nå har rundt 5 aktive brukere, sammenlignet med antallet som var jevnlig aktive før er det i alle fall et knøttlite antall aktive nå.

Gratulerer med åtte år!
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Gratulerer! Har ikke vært her fullt så lenge som deg, men en dag skal jeg nå deg igjen.
Har planer om å kjøpe en ekstra Pro Controller til U'en om ikke lenge. Ingen jul uten Nintendo.
''eh'' - Link
  • 0
Må innrømme nostalgien nøkket tak i meg da jeg la merke til denne bloggen. Deltok aldri noe særlig i konsollkrigen i begynnelsen av forrige generasjon, men husker derimot jeg var involvert i noen heftige debatter vedrørende piratkopiering av musikk. Skjebnens ironi har gjort det slik at jeg mener det motsatte av det jeg promoterte under mine heydays med aktivitet på GR på den tiden.
  • 0
Akkurat i disse dager virker forumet rett og slett stagnert.. Håper det snur på et tidspunkt.. Håper å se deg her i noen år til.
The gavel corrupts
  • 0
PS4 er homo
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg kunne kanskje slengt meg med på det siste avsnittet, men siden jeg eier både PS4 og Wii U, så hadde det blitt temmelig dobbeltmoralsk.


Da bør man finne argumenter for kjøpet så fort som mulig for å slippe den fæle kognitive dissonansen.

Siterer Worst Username Ever:
Heh, gratulerer. Som Nintendo-fan kjenner jeg meg godt igjen i det du sier, følte jeg ofte måtte "prove myself" som gamer fordi jeg foretrakk Nintendo, og en mer "cartoony"/fargerik stil framfor dark and gritty. Var kanskje færre "bra" spill totalt, men Wii hadde fantastiske eksklusiver der noen få var bedre enn de fleste PS360, dessuten var det nesten ingen av PS360-spillene jeg var interessert i. "Good" times...

Litt enig med det siste egentlig, Wii U har mange bra spill mens det er ingen eksklusiver på PS4/Xbone som interesserer meg. Nå har jeg begynt å like Playstation de siste årene, og regner med å skaffe meg PS4 på et eller annet tidspunkt, men det blir ikke før den får flere bra eksklusiver. Xbox, derimot, har jeg aldri hatt sansen for.


Man kan ikke bare la seg underholde av blod og gørr for å finne Wii U tiltalende, men konsollen har uansett en del spill med gode kritikker. Det skulle kanskje også bare mangle, i og med at den har vært på markedet lenger.

Siterer JoEy_Odd:
Nesten 7 år på GR selv, håper på å en dag nå opp til dine høyder, remote.

Og konsollkrig er forresten sååååå 2007.


Det er ikke så lenge til det, da.

Synes konsollkrigen burde være in igjen.

Siterer Kakashi sensei:
Har ikke vært så lenge her som deg (Nesten 6 år), men har hatt min del av "fanboy" debatter angående hva konsoller som er best. Som oftest holdt jeg med Nintendo nesten uansett hva det var snakk om, Nintendo er jo tross alt best!


Du sa det!

Siterer Linebeck:
Gratulerer med åtte år, remote!


Takk skal du ha!

Siterer Tomas Veiden:
Sjekket nå, og har vært medlem på GR i syv år fra 3. desember. Har skrevet for GR i to av dem. Kjenner meg også igjen i å ha vært en skikkelig fanboy. For min del var det cell prosessorer, Blu-Ray og Metal Gear Solid argumentasjonen gikk i. Dere kan jo gjette hvilket system jeg hadde brukt 6000kr på.

Jeg er helt enig i at det er roligere tilstander og færre fanboys nå enn før. Generelt sett, synes jeg GR-communityet er gode på å forholde seg nøkternt til konsollkrigen. Vet at det er mange som har klare favorittplattformer, men krigstilstandene slik de er spesielt på flere utenlandske sider ser jeg ikke mye av her, og det er befriende.


Hvilket brukernavn gikk du under da?

Husker at prisen på PS3 var et hett tema, men de fikk den ganske rimelig etter hvert.

Siterer The Cookiemonster:
Fanboyismen her på GR døde etter Cod vs. BF3-"krigen".

Når det er sagt så er nok det et resultat av at siden nå har rundt 5 aktive brukere, sammenlignet med antallet som var jevnlig aktive før er det i alle fall et knøttlite antall aktive nå.

Gratulerer med åtte år!


Det kan godt hende at den gjorde. La ikke merke til det selv.

Det er litt laber aktivitet akkurat nå, men jeg synes det har tatt seg opp litt siden du postet innlegget ditt og jeg mitt. Det skal ikke så mye til før det baller på seg.

Siterer Subject 17:
Gratulerer! Har ikke vært her fullt så lenge som deg, men en dag skal jeg nå deg igjen.
Har planer om å kjøpe en ekstra Pro Controller til U'en om ikke lenge. Ingen jul uten Nintendo.


Man trenger så mange kontrollere som mulig nå som SSB har 8-spiller!

Siterer tradetown:
Må innrømme nostalgien nøkket tak i meg da jeg la merke til denne bloggen. Deltok aldri noe særlig i konsollkrigen i begynnelsen av forrige generasjon, men husker derimot jeg var involvert i noen heftige debatter vedrørende piratkopiering av musikk. Skjebnens ironi har gjort det slik at jeg mener det motsatte av det jeg promoterte under mine heydays med aktivitet på GR på den tiden.


Jeg har også skiftet en del meninger opp gjennom tida, og har hatt mye ut av å diskutere på GR!

Siterer Marlboro Red:
Akkurat i disse dager virker forumet rett og slett stagnert.. Håper det snur på et tidspunkt.. Håper å se deg her i noen år til.


Det er bare å skrive litt mer, så tror jeg mange flere gjør det samme. Har lært at det ikke skal så mye til før noe skjer.

Siterer peterernoob:
PS4 er homo


Da kan den ikke få barn med mindre den adopterer. Lurer på hva de gjør med kjønnsorganene.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg så mange PS4 på Elkjøp idag. Hhahahahahahahahhafhah. De selger ingen PS4, jo. De hade bare to Wii U igjen. Dessuten liker jeg ikke at PS4 ikke har noen spill. Wii U har mange bedre spill. Har du prøvd Pikmin 3? Jeg liker Super Mario 3D World. Iwata er Kawaii.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Jompapa:
Jeg så mange PS4 på Elkjøp idag. Hhahahahahahahahhafhah. De selger ingen PS4, jo. De hade bare to Wii U igjen. Dessuten liker jeg ikke at PS4 ikke har noen spill. Wii U har mange bedre spill. Har du prøvd Pikmin 3? Jeg liker Super Mario 3D World. Iwata er Kawaii.


Hehe. He. Jeg lastet det ned da jeg kjøpte MK8, men har ikke spilt igjennom det. Morsomt spill, men det varer ikke så lenge, spesielt ikke når man tross alt har kjøpt MK8.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hvilket brukernavn gikk du under da?


Tommykrem.

Men det snakker vi ikke høyt om.
  • 0
Siterer Tomas Veiden:
Tommykrem.

Men det snakker vi ikke høyt om.



Haha, men det stemmer jo!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!