Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Når jeg skriver denne bloggen, er det vanskelig å unngå å tenke over at 2004 var et rimelig heftig spillår. Egentlig kunne denne bloggen vært en eneste stor hyllest til spillåret 2004, men jeg velger å fokusere på to spill som står meg veldig nær. To spill som også er ganske aktuelle den dag i dag. Det ene som forløperen til et kommende storspill, mens det andre nylig fikk sin femte utvidelsespakke.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

17. november 2004 (i USA vel og merke) kom det tredje spillet i Metal Gear Solid serien, en serie jeg anser som en av mine favorittspillserier gjennom tidene. Mange holder nok dette spillet som det beste i serien, noe jeg også ville gjort om det ikke var for det enorme nostalgiforholdet jeg knyttet til det første spillet. Dog skal det sies at det kun er hårstrå som skiller de tre første spillene i serien. Kronologisk sett er Snake Eater det aller første i serien og forteller historien om Solid Snake's genetiske far: Naked Snake, senere kjent som Big Boss, som blir sendt ut på oppdrag i de sovjetiske skoger. Snake Eater er i bunn og grunn veldig gjennomført på alle områder. Det har en snedig historie, minneverdige antagonister og den karakteristiske stemningen disse spillene er så kjent for. Og særlig gameplayet er kanskje det artigste i serien til nå. Her handler det om å bruke alt naturen har å by på til å overleve. Big Boss's historie vil fortsette i det kommende spillet Metal Gear Solid V: Phantom Pain, et av spillene jeg ser desidert mest frem til i året som kommer.

World of Warcraft

World of Warcraft er på dagen i dag 10 år gammelt og har begynt feiringen som vil vare helt frem til 5. januar. Blizzard spiller på nostalgistrengene ved å innføre en oppdatert 40-manns versjon av det populære raidet Molten Core, samt en klassisk battleground.
Selv begynte jeg i overkant et år etter, nærmere bestemt den 6. januar 2006. Minnene er mange. Faktisk så mange at jeg sliter med å holde styr på den lenger. Alt fra å trave rundt i magiske skoger, raide med gærne italienere og queste sammen med kompiser til sene morgentimer. Sannsynligvis er det dette som også gjør at jeg holder det gående fremdeles og gang på gang returnerer til Azeroth etter noen dødperioder.

Den nyeste utvidelsen Warlords of Draenor hadde kanskje ikke den mest heldige lanseringen, men begynner nå å ligne på en av de beste utvidelsene som er gitt ut på lang tid. Sonene er flotte, musikken er strålende og loren er interessant. Jeg gleder meg til å se hva de får til videre med noen av de mest kjente karakterene i Warcraft universet. Blizzard har vel også både nok stoff og nok spillere til å holde på i godt og vel 10 år til.

<bild>
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det er sykt å tenke på at WoW har holdt ut så lenge. Og da snakker vi ikke bare om å holde ut heller, men å ha en så stor og aktiv spillerbase over så lang tid er store greier for et spill.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer Royality-indeed:
Det er sykt å tenke på at WoW har holdt ut så lenge. Og da snakker vi ikke bare om å holde ut heller, men å ha en så stor og aktiv spillerbase over så lang tid er store greier for et spill.


Indeed. Nå har det bikket over 10 mill igjen også. Går nok en del år til før Blizzard begynner å tape penger på Wow.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
MGS3 <3 GOTY Every year.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Føler jeg burde spille MGS3 en gang i fremtiden. Har tross alt gamet MGS4, og det var litt av en opplevelse.

Lagt til 2014-11-24 19:21:
Føler jeg burde spille MGS3 en gang i fremtiden. Har tross alt gamet MGS4, og det var litt av en opplevelse.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer gnyg:
MGS3 <3 GOTY Every year.


Yes. Almost.

Siterer Predator:
Føler jeg burde spille MGS3 en gang i fremtiden. Har tross alt gamet MGS4, og det var litt av en opplevelse.


Har du spilt ett burde du vel egentlig spille alle
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Har du spilt ett burde du vel egentlig spille alle


Ikke gitt at man må bør det, men kanskje jeg burde ta en nærmere titt, før eller senere. MGSV ser veldig interessant ut, forøvrig. Open world-spill er fremtiden.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Herregud, ti år. Jeg følte meg akkurat kjempegammel. Kanskje jeg burde begynne med Wow igjen. Er noen år siden jeg har spilt det sist.
  • 0
Siterer Predator:
Ikke gitt at man må bør det, men kanskje jeg burde ta en nærmere titt, før eller senere.


Nei, man må jo alltids ingenting. Men jeg regner med du ikke skjønte så alt for mye av sammenhengen ved å spille MGS4 alene? (selv om det oppsummeres ganske godt på slutten).

Siterer stikox93:
Herregud, ti år. Jeg følte meg akkurat kjempegammel. Kanskje jeg burde begynne med Wow igjen. Er noen år siden jeg har spilt det sist.


Tida flyr. Er en del som har returnert til Wow igjen. Jeg har vel aldri tatt større pauser på mer enn i overkant av et halvt år.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg spiller i gjennom MGS serien på nytt i disse dager, begynt på andre playthrough av MGS3. Prøver på en No kill rundt. Skal starte kampen mot The Pain når jeg kommer hjem.

Kan kjapt anbefale Metall Gear Scanlon som er en serie for Premium medlemmer av Giant Bomb.com hvor en som aldri har spilt Metall Gear Solid før spiler igjennom serien sammen med en som elsker serien og faktisk har møtt Hideo Kojima
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Wow, er WoW så gammelt? Må si det holder seg godt. Bare forestill deg om spillet kom i 1994. Da tror jeg det neppe hadde holdt seg like lenge som det har gjort nå. Jeg er ingen fan av mmo, men jeg spilte WoW en periode i 2007, tror jeg det var. Men jeg gikk lei ganske fort.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer AndyLonn:
Jeg spiller i gjennom MGS serien på nytt i disse dager, begynt på andre playthrough av MGS3. Prøver på en No kill rundt. Skal starte kampen mot The Pain når jeg kommer hjem.


Kjørte gjennom HD-versjonen av MGS3 for et par måneder siden selv. Tok platinum trofeet i samme slengen. Det var fantastic.

Siterer remote:
Bare forestill deg om spillet kom i 1994.


Da hadde det nok sett ut som noe ala det her
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Da hadde det nok sett ut som noe ala det her


Må si de hadde jobbet med det lenge. men det er også langt fra 1999 til 1994 (grøss).
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Glorfindel:
Kjørte gjennom HD-versjonen av MGS3 for et par måneder siden selv. Tok platinum trofeet i samme slengen. Det var fantastic.


Holder på med det nå, knallartig! Må bare finne ut hvordan jeg får 100% camouflage, for dne var kjip. Jeg klarer 95.
  • 0
Siterer remote:
Må si de hadde jobbet med det lenge. men det er også langt fra 1999 til 1994 (grøss).


Everquest og Ultima Online kom vel i perioden 1997-1999 og de lever vel, så vidt jeg vet, fremdeles. Hvor godt er vel en annen sak.

Siterer stikox93:
Må bare finne ut hvordan jeg får 100% camouflage, for dne var kjip. Jeg klarer 95.


Det er egentlig bare å få tak Moss Camouflage kostymet fra The End og deretter legge seg ned på de mørkeste plassene i Sokrovenno.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Predator:
Open world-spill er fremtiden.


Bullshit. Det er fortsatt rom for fantastiske linære opplevelser som Catherine. Bare fordi et spill er i en stor verden så trenger det ikke bety at det er mer å gjøre.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Glorfindel:
Tok platinum trofeet i samme slengen. Det var fantastic.



Å det frister, men det er jo helt syke ting man skal gjøre
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer Glorfindel:
Everquest og Ultima Online kom vel i perioden 1997-1999 og de lever vel, så vidt jeg vet, fremdeles. Hvor godt er vel en annen sak.


De har vel, som WoW, oppdatert grafikken, men det finnes vel en grense for hva som kan gjøres etter hvert. Med 10 millioner spillere tipper jeg WoW lever i hvert fall ti år til.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Med 10 millioner spillere tipper jeg WoW lever i hvert fall ti år til.


Minst. Når de nå også har droppet Titan, som visstnok skulle være deres nye MMO, er vel det et tegn på at de vil fortsette å videreutvikle Wow en god del år til.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!