Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det går noe tid mellom hver gang jeg finner det for godt å skrive noe. Jeg tenker det burde være noe å skrive om når jeg først skal gidde. Derfor deler jeg opp litt av det jeg har holdt på med i det siste, og skriver litt nå og litt senere i stedet for å skrive side opp og ned

Det har gått noen dager som jeg liker å si det, for da høres det ikke så lenge ut, siden min første datter kom til verden. Nå har jente nummer 2 kommet og hun fyller forresten 1 år i morgen, herre jemini. Jeg har vært mye av og på i spillfronten og tiden har gått i battlefield 4 og Diablo 3 når det har vært snakk om spill. Men jeg har hele tiden holdt meg til tema spill når jeg har hatt tid å syssle med noe på fritiden utenom arbeid.

Det jeg hadde tenkt å skrive litt om her nå er trenden som tar landet vårt med storm for tiden, det som alle holder på med... Nei... Det er ikke noe trend, men det er forbannet coolt selvom! Jeg har sittet noen sene kvelder og okkupert kjøkkenbord og stuegulv med noen kreasjoner som har fått fruen i huset til og rett dampe av ergelse, og det er disse fantastiske Hama perlene som barna liker å lage flotte figurer med. Jeg har tatt det et par steg videre og konsentrert meg om spillfigurer eller game sprites som de kaller det. Jeg fikk ideen da jeg var på spillexpo det første året det ble arrangert. Der satt de å laget slike søte små Yoshi egg og Mario figurer.. «Det må da gå an å lage noe heftigere enn dette» tenkte jeg, og så begynte ballen å trille.

Det er i utgangspunktet ikke så alvorlig dyrt å holde på med dette, men skulle man få ånden over seg så må man regne med å investere omtrent en 1000-lapp på alt man trenger for å lage et skikkelig bilde. De største jeg har laget består av omtrent 20.000 perler og omlag 18-19 forskjellige farger, noen ganger mer. Bildet viser noen av de første jeg og min datter laget, mens jeg i ettertid har laget et bilde av Link og et av zombie-hunden i Resident evil som løper. De største prosjektene tar meg omtrent 3 uker å ferdigstille, og da regner jeg 2 timer på ræva hver dag.

Dette er et lite innblikk i noe av det jeg har gjort. Jeg skal gjøre det jeg kan for å skrive mer om andre ting etter hvert. Inntil da, play&stay up!
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Hehe, de blei veldig kule. Godt å se deg tilbake!
  • 0
Ja, du er hjertelig velkommen tilbake i "varmen".

Figurene der så grisestilige ut. Kunne vært noe og hatt på veggen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det må jeg faen meg si.. Kanon bra !
jeg er imponert både over resultatet OG det faktum at du i det hele tatt kom på å sette i gang med noe sånt.
The gavel corrupts
  • 0
Shut up and take my money!

Ser utrolig bra ut! Både moro og viktig å kunne utfolde seg kreativt.
''eh'' - Link
  • 0
Heftig.
Tar du imot bestilling?
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Takk for tilbakemeldinger, det er jo morsomt at folk setter pris på disse Hama-verkene. Tenkte lenge på å stille opp med dette på spill-expo fjor, men alt gikk på skakke i den perioden og jeg fikk ikke tid og mulighet.

Kan dessverre ikke ta noe bestillinger på dette Bent_a, fruen kommer til å ta full fyr i hatten om jeg blir sittende med dette mer enn "nødvendig". Men jeg har flere planer klare for nye figurer, og ettersom det tar så mye tid og plass som det gjør så liker jeg å være sikker på hva jeg lager, i alle fall de største. Chibi Kawaii figurene er fort gjort å lage egentlig, men de egner seg bare som underlag for kaffekoppen.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Flott perlet disse også. Jenta i hjørnet er spesielt realistisk. Hehe, neida. Mener joda.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!