Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Avengers: Age of Ultron er i bunn og grunn Robopocalypse (en bok av Daniel Wilson) i Marvel-forkledning, og ikke en filmatisering av tegneserien Age of Ultron. Og det er bra! En filmatisering av den tegneserien hadde bare blitt et eneste stort rot, med reiser frem og tilbake i tid og en sommerfugl-effekt som ikke ligner grisen, i tillegg til at det ville introdusert en masse nye karakterer vi ikke kjenner til fra tidligere filmer, og crossover-karakterer i hytt og pine.

Nei, Avengers: Age of Ultron er en finfin Avengers-film! Velbalansert, morsom og underholdende, og lett å sette seg inn i for de som ikke har sett alle de andre filmene, samtidig som den inneholder en del hint og vink til de som har fulgt med og vet hva som skjer seinere. Den legger et godt grunnlag for den neste fasen av Marvel-filmer (spesielt Civil War). Jeg gleder meg!

Jeg ville anbefalt filmen nesten bare på grunnlag av trynet til Thor når Captain America prøver å løfte Mjølner.

<bild>
  • 0
Årets mest ærlige bloggtittel går herved til deg!

Siterer Suzanne Berget:
lett å sette seg inn i for de som ikke har sett alle de andre filmene


Fantastisk - det er nettopp derfor jeg stort sett ikke har tatt sjansen på å se disse filmene. Ikke nok med at jeg ikke har sett den første Avengers-filmen, men heller ikke alt som visstnok leder opp til hendelsene i filmen, som Thor 1-2, The Incredible Hulk, Iron Man 1-3, Captain America 1-2, Guardians of the Galaxy osv - det blir for mye, rett og slett!

Men her kommer du som en reddende engel - dessuten har jeg lyst å se filmen bare for James Spader.
  • 0
Herlig blogg og helt enig. Elsket filmen. Civil War blir så hype i alle fall nå som Spider Man mest sannsynlig skal være med.

Siterer SirThomas:
ikke har sett den første Avengers-filmen


Tror jeg nettopp fikk kreft.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Bør vel kanskje få rotet med til å se denne. Liker den første filmen godt.

Siterer SirThomas:
ikke har sett den første Avengers-filmen


Siterer albaga:
Tror jeg nettopp fikk kreft.


Det er langt ifra det verste
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer SirThomas:
Årets mest ærlige bloggtittel går herved til deg!

Siterer Suzanne Berget:lett å sette seg inn i for de som ikke har sett alle de andre filmene

Fantastisk - det er nettopp derfor jeg stort sett ikke har tatt sjansen på å se disse filmene. Ikke nok med at jeg ikke har sett den første Avengers-filmen, men heller ikke alt som visstnok leder opp til hendelsene i filmen, som Thor 1-2, The Incredible Hulk, Iron Man 1-3, Captain America 1-2, Guardians of the Galaxy osv - det blir for mye, rett og slett!

Men her kommer du som en reddende engel - dessuten har jeg lyst å se filmen bare for James Spader.


James Spader/Ultron er en fryd som skurk! For et utrolig bra valg

Age of Ultron er jo ment å være en mer tilgjengelig film. Joss Whedon har jo selv sagt at han ville lage en film som alle kunne se, uten å ha et tonn med forkunnskap som visse film/tegneserie-entusiaster har, hehe.

Siterer albaga:
Herlig blogg og helt enig. Elsket filmen. Civil War blir så hype i alle fall nå som Spider Man mest sannsynlig skal være med.

Siterer SirThomas:ikke har sett den første Avengers-filmen

Tror jeg nettopp fikk kreft.


De neste årene er så sykt lovende hva superhelt-filmer angår! Det blir helt klart en gyllen æra, skal man dømme utifra filmene de tre siste årene.

Blir det Andrew Garfield som Spiderman, eller skal de få inn noen andre sånn som de gjorde med Quicksilver?


Siterer Glorfindel:
Bør vel kanskje få rotet med til å se denne. Liker den første filmen godt.

Siterer SirThomas:ikke har sett den første Avengers-filmen

Siterer albaga:Tror jeg nettopp fikk kreft.

Det er langt ifra det verste


Age of Ultron er på mange måter bedre enn den første, den er bedre balansert, og man slipper den heidundrendes slitsomme, langdradde Michael Bayesque kampscenen på slutten. Men er fortsatt nok av action så klart
  • 0
Siterer Suzanne Berget:
og man slipper den heidundrendes slitsomme, langdradde Michael Bayesque kampscenen på slutten

Åh? Hadde fått inntrykk av at Age of Ultron var mer Michael Bayesque enn eneren. Hvis så ikke er tilfellet: Nice! Tror jeg må dra på kino likevel.

Og SirThomas... Få huet ut av ræva og se Marvel-filmene som leder opp til The Avengers istedet for alle de terningkast 2-filmene du har sendt meg på snap Deretter kan du begynne å følge med på Agents of Shield. Thor 2 og Captain America 2 foregår innimellom noen av episodene til Agents of Shield, så det er litt fett å se dem kronologisk. Derefter: Agent Carter og Daredevil. Kjempeserier begge to!

Siterer Suzanne Berget:
Det blir helt klart en gyllen æra, skal man dømme utifra filmene de tre siste årene.

Ord, søster.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Suzanne Berget:
Blir det Andrew Garfield som Spiderman, eller skal de få inn noen andre sånn som de gjorde med Quicksilver?


De skal få inn en annen. Heldigvis skal de hoppe over den "origin" storien som jeg føler jeg har sett så mange ganger før.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
Jeg så eneren. Mye bra action, men den var kanskje litt for lang. Alt i alt en grei film. Må vel se toeren også en gang da,
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Og SirThomas... Få huet ut av ræva og se Marvel-filmene som leder opp til The Avengers istedet for alle de terningkast 2-filmene du har sendt meg på snap Deretter kan du begynne å følge med på Agents of Shield. Thor 2 og Captain America 2 foregår innimellom noen av episodene til Agents of Shield, så det er litt fett å se dem kronologisk. Derefter: Agent Carter og Daredevil. Kjempeserier begge to!



oooh, heeeyooo!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!