Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter min forrige video var ikke Kaptein Kaos sein med å minne meg på at det er på høy tid at jeg tar tak i denne sagnomsuste sjangeren, "Bullet Hell". Jeg har vært klar over disse spille i lang tid faktisk, men har bare aldri kommet dithen at jeg har gjort noe med det. Nå har jeg altså anskaffet Bullet Heaven 2 for å finne ut en gang for alle om denne sjangeren er noe for meg som liker shmups. Og om jeg likte? Det skal være sikkert & visst! Jeg blir bare irritert på meg selv for at jeg ikke har tatt tak i dette for flere år siden, men bedre sent enn aldri. Dette ser jeg for meg kan bli et spill jeg skal utfordre meg selv i en god stund framover.

Hvordan er det med dere, har dere hatt lignende opplevelser? Har dere hatt spill eller sjangere dere har ventet i overkant lenge med å prøve, bare for å finne ut at dette skulle vært gjort for lenge siden?

https://www.youtube.com/watch?v=rtMZsGtCTHs
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Hva er dette? Space Invaders for ulvejegere?
Flirte litt av at det heter Bullet Heaven også skyter du sverd.

Herregud det var irriterende hvor lenge den trekatta holdt seg.
Virket ikke som om det var noe hit-detection på deg heller, så jeg kan se for meg at det må være irriterende å dø uten å være klar over nøyaktig hva som traff deg, men svaret virker jo å være såre enkelt i dette spillet; Alt. Alt traff deg.

Kjøpte du dette, forresten? Dette slår meg virkelig som noe jeg kunne ha spilt på Newgrounds i en flash player.
  • 0
Siterer onkelcleo:
Herregud det var irriterende hvor lenge den trekatta holdt seg.

Haaahahaha, ja det var en seig jævel. Jeg har spilt meg til spillets siste boss på normal nå, og den klarer jeg bare ikke. Det krever noe ekstra akkurat nå, noe jeg ikke har.

Hit detection i dette spillet er faktisk den lille hvite prikken på karakteren. Når du ser hva bossene slenger etter deg på Heavenly vanskelighetsgrad så skulle du ønske den lille prikke var mindre. Det er faktisk litt "Burnout" tendenser her. Jo fler "bullets" som streifer karakteren uten å treffe den hvite lille prikken, jo mer poeng får du. Om å gjøre å kjøre litt aggressivt og farlig.

Spillet kostet 80 kroner på Steam, så jeg griner ikke over det. Jeg får hente fram Zen mesteren i meg å runde dette på Heavenly vanskelighetsgrad.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Jeg elsker slike typer skytespill, men det er litt for old-school, så jeg kommer sjeldent over det. Hva kan sjangeren kalles, egentlig?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hva kan sjangeren kalles, egentlig?

Det er vel en "ekstrem" shoot'em up. Jeg har sett akkurat disse spillene omtalt som "bullet hell" spill. Noen påstår at de bruker disse spillene på akkurat samme måte som mange bruker Tetris for mediterende effekt. Står fast på bossen i stage 7 på hard, og jeg kan ikke si at jeg personlig føler det avslappende på noen måte.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!