Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Å kalle meg for en tidligere filmentusiast ville vært å overdrive, men det var nå i det minste en periode tilbake i tiden, hvor jeg også så en del film. I senere år hvor man har begynt å studere, for så senere å jobbe, strekker ikke tiden like mye til som før og prioriteringer har måttet entre banen. Således er det spill og delvis TV-serier som har fått dette i nyere tid. Sistnevnte har jeg dog også falt litt ut av, men prøver sakte men sikkert å vende tilbake til (igjen...)

Jeg har allikevel flere filmer jeg kunne valgt å skrive om til denne ukas Stafettblogg. Men i stedet for å gå for favoritter som Ringenes Herre, Star Wars og andre filmer folk har hørt om et usaklig antall ganger før, har jeg valgt å velge ut noe drit.

Jeg har alltid vært en fantasifull sjel. Jeg tegnet dinosaurer på barneskolen, lever i et urealistisk håp om at Loch Ness monsteret eksisterer og trives oftest best i rolle eller eventyrspill. Historien vil derfor ha seg slik at jeg en dag i ... gud vet hvilket år ..., snublet over en DVD-film på Spaceworld. Tittelen på filmen var D-War, en forkortelse for Dragon Wars. "Kult, dragons and shit" tenkte jeg og dro med meg coveret bort til kassa.

D-War bygger på koreansk folketro, et i utgangspunktet spennende konsept. En "imoogi", som ifølge mytologien skal være en nær slektning til den koreanske dragen, invaderer Los Angeles i jakt på en "Yuh Yi Joo", et individ som har evnen til å forvandle imoogien til en celestial dragon (himmelsk drage, som kanskje er den dårlige norske oversettelsen).
Anyways, så bryter det ut en krig mellom menneskene og diverse skapninger. Og det er stort sett det. Historien er til å le seg ihjel av, skuespillet er pinlig dårlig og de fleste monstrene både ser og høres mer rare enn skremmende ut. Imoogien, aka. den forvokste cobraen, er dog litt kul.

Men det beste med hele filmen er faktisk rulleteksten. Ikke nødvendigvis fordi cringefesten er over, men fordi det dukker opp en låt som jaggu ikke står i stil til filmen. Steve Jablonsky, som nok har mer heldig arbeid på CV'en sin, har komponert en versjon av Korea's uoffisielle nasjonalsang: Arirang. Personlig synes jeg den er fantastisk og selv om den ikke "redder" filmen som helhet, løfter den i hvert fall filmen fra total forglemmelse til en liten anelse minneverdig.

Summa summarum er dette egentlig nok en "heads up" til hvor stor påvirkning musikk kan ha på ulike underholdningsmedier.

<bild>
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Sjeldent sånne filmer er noe bra, dessverre. Men bra rulleteksten scoret høyt i den filmen, det er da noe. Har du sett Troll 2? Det er glorious. https://m.youtube.com/watch?v=HyophYBP_w4

Og håper også på at Loch Ness monsteret eksisterer, kanskje den bare har dødd og skjelettet ligger på bunnen, derav få observasjoner de siste årene... I hope.
Jeg antar jeg bør heller satse på å få sett Godzilla i nærmeste fremtid da!

Veldig bra, beklager hvis du ble litt stressa med å skrive bloggen. Visste nemlig ikke om SirThomas kunne skrive tema i dag pga...#H4NG0V3R

Ser ikke ut som om bloggen din tok noen skade uansett...It`s Gloooorious!

Siterer Quinzel:
Har du sett Troll 2?


Har aldri sett den filmen der personlig, men har sett det klippet et mangfold av ganger i topp lister på "The Tube". Til og med jeg kan lage en bedre film enn det der(men komisk er den). Bare gi meg litt trolldeig...
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
  • 0
Siterer sideswipe:
Jeg antar jeg bør heller satse på å få sett Godzilla i nærmeste fremtid da!


Oh God. No, please don't....

Siterer sideswipe:
Ser ikke ut som om bloggen din tok noen skade uansett...It`s Gloooorious!


It's a glorious day todaaaay!

Siterer sideswipe:
Har aldri sett den filmen der personlig, men har sett det klippet et mangfold av ganger i topp lister på "The Tube". Til og med jeg kan lage en bedre film enn det der(men komisk er den). Bare gi meg litt trolldeig...


Åååå, den filmen er virkelig noe for seg selv. Lo godt da jeg så den, ingen i den filmen som er skuespillere, sååå det sier vel det meste. Må fortelle om den morsome endingen Spoiler: for å drepe trollene så må man spise en hamburger og holde på en stein... Handlingen er like god som skuespillet, for å si det sånn.
Siterer sideswipe:
Jeg antar jeg bør heller satse på å få sett Godzilla i nærmeste fremtid da!


Om du skal velge, så er det nok bare å gå for Godzilla ja. Ellers kan du spole frem til de 5 siste minuttene av denne filmen, for de er ikke like ille som resten.

Siterer Quinzel:
Har du sett Troll 2?


Nei, men som sideswipe nevner, så har jeg sett det "oh my goooood" klippet titt og ofte.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Who will win the D.

Husker jeg faktiskt tittet litt på denne for noen år siden. Kan desverre(?) ikke ta på meg å huske så veldig mye fra den da.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer dark samus nemesis:
Kan desverre(?) ikke ta på meg å huske så veldig mye fra den da.


Kan trøste deg med at det ikke er mye å huske.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Tror jeg digget den filmen da jeg så den for mange år siden, og jeg har den fortsatt i samlingen. Men, dette var i 12 årsalderen. I samme åndedrag kan jeg nevne The Host fra 2006.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!