Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Vært litt bizzi i helga, så har ikke fått vært noe særlig aktiv her, pluss i går var det Victoria Day her i Canada, så da ble det langhelgsslaffing da også. Sååå tenkte å kicke off uka (på en tirsdag, freeekt) med litt spillmusikk.

Det jeg elsker med spillmusikk er at både de og filmmusikk er innenfor min favorittsjanger; production music. Jeg er stor fan av f.eks Two Steps from Hell med vår egen Thomas Bergersen, samt f.eks Mark Petrie og Hans Zimmer.

For spill er jeg helt enig med Quinzel, som bl.a. har nevnt soundtracket til Skyrim. Men før Skyrim, så må soundtracket til Morrowind nevnes. Jeremy Soule, du lot mine ungdomsår flyte bort i deilig musikk. Kjenner minnene om å rusle rundt i Morrowind bare strømmer på.
-Nerevar Rising aka Morrowind Main Theme.
-The Road Most Traveled.

Ellers har vi selvsagt også Harvest Dawn fra Elder Scrolls IV - Oblivion. Jeg har aldri vært blodfan av Oblivion som spill, men Jeremy Soule leverer som vanlig...Men jeg synes nok hans beste verk (ut av disse to) er soundtracket til Morrowind.

Når det så gjelder Skyrim, så er jeg enig med Quinzel i valgene av Awake og From Past to Present. Jeg er også glad i Frostfall.

Jeg er ihuga Mass Effect fan, og soundtracket i hvert eneste av spillene utgjør en stor del av det emosjonelle aspektene. Mass Effect 1 hadde en mer retro feeling synes jeg, og spilte ikke så mye på håpløshet og tristhet som det ME2 og etterhvert ME3 gjorde, men hadde en mer upbeat fremtoning gjennom spillet.
Nevner f.eks The Citadel og Criminal Elements.
Når det kommer til ME3, vil jeg trekke frem følelser av håpløsthet, redsel og gryende håp i Clint Mansells Leaving Earth fra Mass Effect 3.
Når Mass Effect 3 nevnes kan man heller ikke unngå de fantastiske stykkene An End, Once And For All (som forøvrig alltid gir meg en tåre i øyekroken), og A Future for the Krogan.

Jeg tror faktisk ikke jeg kunne kommet meg gjennom vårsemesteret i fjor uten Ari Pulkkinen og soundtrackene til spillene Trine 1 og 2. Disse gikk på repeat i ukevis mens jeg jobbet med skolearbeid, ofte 15-timersdager. Merkelig nok er jeg ikke lei selv om jeg hører de i dag. Kanskje de hjelper meg å slutte å prokrastinere? Hmmm...Uansett.
Herunder vil jeg spesielt nevne Astral Academy og Crystal Caverns fra Trine, og Waltz Of The Temple Forest Elves og Icewarden Keep fra Trine 2.

Uten å linke (for nå er jeg lei av å leite de opp på youtube, sorry), så vil jeg også nevne:
Overworld Night (Terraria)
Underground Corruption (Terraria)
Taste of Tea (Samorost 3)
Soundtrack 2 (Tormentum: Dark Sorrow. Tror dette er stock music eller noe, lite info om soundtracket. Men creepy AF).

Helt til slutt må jeg også nevne, og linke til, Slipping Away, som er "Good Ending" låta i Tormentum: Dark Sorrow.

Lagt til 2017-05-23 15:38:
#ferdigmedåryddeoppiegetHTMLrot
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Haha, tittelen på bloggen var skikkelig #feelgood!

Det var et lignende bilde du brukte som jeg først så etter til bloggen jeg skrev igår, siden det var more talk and less feels.

Tror ikke jeg har hørt noen av soundtrackene du lister opp, men det skyldtes nok ganske åpenbart at jeg ikke har spilt spillene. Gått glipp av noe? Garantert. Mener å huske du anbefalte Trine-spillene til Dr Madnar Petrovich også.

Beste med at denne bloggen kom på en tirsdag? Blame Canada!
Siterer SirThomas:
Gått glipp av noe? Garantert. Mener å huske du anbefalte Trine-spillene til Dr Madnar Petrovich også.


Hvis du spiller Mass Effect spillene, så skal jeg våge meg på AC.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
Siterer Archana:
Hvis du spiller Mass Effect spillene, så skal jeg våge meg på AC.


Heh, litt av en deal.
Oblivion all day erryday!

Hehe, neida. Eller, joda, men skjønner hvorfor du gikk for Morrowind. Elsker begge to, men hvis jeg må så må jeg nok velge Oblivion grunnet at jeg har mest minner knytta til det. Det var det vi gikk og snakka om i skolegården. Det var det vi spilte på loftet til kompisen min hvor PC-en deres stod.

Mass Effect er blant mine favoritt univers uavhengig av medie. På visse dager kan jeg til og med strekke meg så langt som å si at det er mitt favoritt univers uavhengig av medie. Elsker alle spillene, og alle lydsporene. Hvis jeg skulle ha valg et favorittspill så måtte det nok ha vært Mass Effect 2, men lydspor er jeg mer usikker på. Mass Effect 3 har noen veldig gode låter, og liker spesielt godt de du har valgt ut.

Trine-spillene er helt fantastiske, og musikken, som spillene, har en sjarm du skal lete lenge etter.

Har dessverre faktisk ikke hørt om verken Samorost eller Tormentum før, men hvis de lydsporene er noe å gå etter så burde jeg kanskje sjekke de ut.
"It is only by fate that any life ends, and only by chance that it is mine... not yours." - Worn, Faded Note by Ghola gro-Muzgol (The Elder Scrolls IV: Oblivion)
The road most traveled er fantastisk, magisk, musikken i morrowind var meget solid når jeg spilt det for litt over 1 år siden nå. Kan ikke skjønne at jeg ikke har noe annet enn bare morrowind themet på spill lista mi.
haha å jeg som hadde tenkt å ta med leaving earth i bloggen min på mass effect 3. Men, and end once and for all er meget bra.

Mye annet musikk her jeg bør vurdere å få prøvd.
  • 0
Siterer Archana:
Når det så gjelder Skyrim, så er jeg enig med Quinzel i valgene av Awake og From Past to Present. Jeg er også glad i Frostfall.


Ja, det er noe nydelig med det der. So epic!

Siterer Archana:
Når Mass Effect 3 nevnes kan man heller ikke unngå de fantastiske stykkene An End, Once And For All (som forøvrig alltid gir meg en tåre i øyekroken), og A Future for the Krogan.


Oh yes! Hele ME3 var bare megaemosjonelt for meg, men for et spill! Jeg likte det så godt og musikken er gloooorious!

Fin liste og setter pris på at du nevnte meg, takk
Siterer Quinzel:
Hele ME3 var bare megaemosjonelt for meg, men for et spill!


Jeg griner hver eneste gang jeg spiller det. Kommer aldri utenom.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Jeg griner hver eneste gang jeg spiller det. Kommer aldri utenom.


Det er virkelig triste saker og så rart å møte igjen alle de andre karakterene, reunion!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!