Norsk
Nyeste
Atrás

Gamereactor

Bli kjent med Gamereactor og alle brukerne

Gamereactors funksjoner [101]


Gamereactors funksjoner for dummies

Innhold
.html-koder
Avatarer
Stjerner
Signaturer
Søkefunksjonen
Krypinnet
Blogger
Medlemsanmeldelser
My Live Feed

.html-koder

Tekststiler: Å få fet, kursiv eller understreket tekst er så enkelt som å trykke på ikonene ved til venstre for kommenterboksen, under smileyene. Du kan også få stiler ved å skrive ut kodene selv; <b*>*input tekst*</b*> for fet, <i*>*input tekst*</i*> for kursiv, og <u*>*input tekst*</u*> for understreket.

Ytterligere stiler: For gjennomstreket tekst behøver du bare å skrive <s*>*input tekst*</s*>.
Du kan også kombinere flere stiler. Bare sørg for at .html-kodene ikke er blandet. Den ytterste på den ene siden skal ytterst på den andre siden og vice versa.

Spoilere: For å markere tekst som en spoiler skal du bruke spoilertagen. Det er et regelbrudd å ikke gjøre dette. Denne skriver du ved å plassere kodene <spoiler*>*input spoiler*</spoiler*>
Det blir da seende slik ut: Spoiler poiler:Gamereactor vant Gullstikka for 2008 og 2009. (marker det transparente området for å se teksten).

Sitering: Siteringer brukes for å vise akkurat hva i en annen brukers post man svarer på i sin egen. For å sitere en annen brukers post er det bare å markere det tekststykket du vil sitere med musen og klikke "Sitere" nederst i høyre hjørnet i samme kommentarboks. Du kan også bare trykke "Sitere" for å sitere hele innlegget i ett. Du kan også sitere brukere eller eksterne nettsider ved å skrive: <quote author*="*input brukernavn eller navn på den/det du siterer*"*>*kopier inn teksten du siterer*</quote*>

Smileys: Gamereactor har en rekke smileys du kan bruke i kommentarene dine for å gjøre dem mer personlige. Du finner alle disse til venstre for kommentarboksen når du skriver en kommentar.

Tekstlenker: Du har sikkert sett at mange bruker tekstlenker for å bedre integrere linker i teksten. Kanskje lurer du på hvordan dette gjøres. Vel, det er to måter å lage tekstlenker:

1. Du kan lime inn URLen i posten din på vanlig måte og trykke *send*. Deretter blar du tilbake til posten og trykker *rediger* nederst i høyre hjørne. Der du plasserte lenken i posten vil de da se slik ut:

<*a href="*http://www.google.com*" target="_blank">*http://google.com*</a>

Adressen mellom ">" og "<" erstatter du med det du vil at skal stå i tekstlenken.

2. Alternativt kan du direkte skrive tekstlenken slik:

<*a href="*URL*" target="_blank">*tekst*</a>

Bloggbilder: for å plassere et bilde inne i teksten i en blogg kan du enkelt skrive <bild> der du ønsker at bildet skal plasseres. Du må i tillegg laste opp et bilde til bloggen.


P.S. I alle .html-koder listet her: Husk å fjerne * når du bruker dem.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Avatarer

Avataren er din representasjon på forumet. Det er bildet som vises til venstre for dine poster i forumet, over brukernavnet ditt.

Du legger opp et bilde som din personlige avatar ved å følge fem enkle trinn:
Mitt Krypinn -> Mine Innstillinger -> Personlig bilde -> Choose file -> Last opp

Du kan også legge det til ved å skrive følgende rett i adresselinjen i nettleseren:
http://www.gamereactor.no/profil/*ditt brukernavn*/?do=avatar
[NB] Nye brukere har ikke mulighet til å laste opp avatar før det er gått én dag fra registrering.

Til toppen
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Rankingsystemet

Stjerner: Gamereactor har et rankingsystem. Dette fungerer slik at du får stjerner (opptil 5 stykker) ved å være aktiv på forumet, skrive gode poster, få venner osv. Det er også mulig å gi hverandre stemmer, dårlige eller gode. Gode stemmer trekker opp, dårlige stemmer trekker ned. Du kan gi en stemme på to måter:

1. Du kan avgi stemme på en bruker ved å trykke "Stem" nede i høyre hjørne i et innlegg vedkommende har skrevet.

2. Du kan stemme ved å skrive følgende i adresselinjen i nettleseren:

http://www.gamereactor.no/profil/*brukernavn*/?do=vote
(Nei. Du kan ikke stemme på deg selv)

Du kan bare avgi én stemme per bruker, men du kan endre stemmen din ved en senere anledning. Ingen får vite hva du har stemt på dem - med mindre du avslører det selv.

Rankingsystemet er automatisk og det som avgjør hvor mange stjerner du har er en kombinasjon av; hvor mange poster du har, hvor mange tegn du har per post, hvor mange tegn du har totalt, hvor mange venner du har i vennelisten, hvor mange positive vs. negative stemmer du har fått, og hvor ofte du logger inn på siden.

Andre ranks: Det finnes også en del andre ranker på Gamereactor.
Skribenter for Gamereactor har ranken GR®.
Redaktøren, Kristian, har Sjefredaktør under navnet sitt.
Moderatorene har Moderator, slik jeg har.
Representanter for enkelte spillselskaper er på forumet og er merket med navn på selskapet, for eksempel Ubisoft. Dette for at det skal komme klart frem hvem de snakker på vegne av.
Det finnes også andre ranks, men de nevnte er de mest vanlige på den norske delen av forumet.

Til toppen
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Signaturer
Du lurer kanskje på hva den grå teksten folk har under postene sine er, og hvordan du selv får en. Den grå teksten er hva vi kaller en signatur. Du kan få din egen ved å følge disse trinnene:
Mitt krypinn -> Øvrige instillinger -> Signatur i forumet -> Skriv i det ledige feltet

Alternativt kan du følge URLen:
http://www.gamereactor.no/profil/?do=settings

Til toppen
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Søkefunksjonen

Du kan søke gjennom hele Gamereactor-nettsiden ved å skrive et ord i søkefeltet øverst på siden, ved sidenav flaggene som viser hvilke språk Gamereactor finnes på. Du får da opp alle matchende resultater i redaksjonstekster, redaksjonsmedlemmer, forummedlemmer, tekster, grupper, spillnavn, leserbrev m.m.

Du kan søke i forumet ved å skrive i søkefeltet "Søk i forumet" hvis du er inne i en tråd eller i et subforum.

For å søke mer spesifikt kan du spesifisere søket her.

Du kan velge hvilke subforum du vil søke i ved å huke av til venstre, og søke etter tittel, innhold eller bruker. Du kan for eksempel søke etter et spesifikt innlegg, skrevet av en spesifik bruker i en spesifik tråd, i et spesifikt subforum.Slik.

Du kan også søke opp alle innlegg en bruker har skrevet ved å skrive inn nicket i "Skrevet av:"-feltet og trykke "Send", mens de andre feltene er blanke.Slik.

Til toppen
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Krypinnet
Krypinnet er ditt personlige område av Gamereactor. Her kan du legge inn opplysninger om deg selv som andre kan se eller gjøre instillinger på profilen din.

Min profil: Her kan du skrive en liten presentasjon av deg selv. Bare trykk "Endre" oppe i hjørnet til høyre, så åpnes en tekstredigeringsboks.

Om meg: Her i kolonnen til høyre kan du legge inn informasjon om alt fra navnet ditt til hva som interesserer deg og hvilke filmer du liker å se.

Siste/nyeste/osv.: Disse kolonnene viser dine siste blogger, dine siste innlegg i forumet, og dine siste medlemsanmeldelser.

Gjestebok: Gjesteboken lar deg og andre kommunisere i hverandres krypinn. Du kan legge igjen en liten hilsen eller en forespørsel.

Personlige Meldinger (PM): Du kan skrive en privat melding kun synlig for deg og mottaker ved å trykke på "Skriv en privat melding til *brukernavn* under vedkommendes avatar i krypinnet. Eventuelt kan du lime inn lenken:
http://www.gamereactor.no/pm/?user=*brukernavn*

Spilliste: Under taben "Spill" i krypinnet kan du liste opp alle spillene du har i spillsamlingen.

Mine instillinger: Her kan du gjøre forskjellige forandringer i instillingene for medlemsskapet og brukeren din.

Venneliste: Du kan bli venner med andre brukere på forumet. Brukere som aksepterer venneforespørselen din havner i vennelisten din og vice versa.

Galleri: I krypinnet har du et galleri der du kan laste opp et begrenset antall bilder.

Siste besøkende: Denne funksjonen viser hvem som sist har vært innom krypinnet ditt (moderatorer vises ikke på denne listen).

Statistikk: I statistikk-boksen i krypinnet finner du triviell statistikk, som når du laget brukeren din. Hvor mange kommentarer du har skrevet på forumet totalt. Og hvor mange PMs du har sendt og mottatt.

Spillprofiler: Du kan legge inn spillprofilene dine fra de største online-tjenestene knyttet til de tre viktigste konsollene på markedet. Under Om meg kan du legge inn din Playstation Network, Wii Friendcode og Xbox Live Gamertag. Dermed kan andre se hvem du er på disse tjenestene og legge deg til.

Historikk: Historikken i krypinnet ditt viser deg hva du har gjort i det siste, og hva folk på vennelisten din har gjort. Her kan du følge med på om noen har svart i tråder der du har postet (historikken oppdateres ikke før noen svarer etter innlegget ditt).

Til toppen
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Blogger
Blogger er ment som en slags digital dagbok der du kan poste anekdoter, tanker, opplevelser og hendelser fra dagliglivet. Diskusjoner og spørsmål hører hjemme i forumet. Du starter å skrive en blogg ved å gå til krypinnet ditt og velge "Skriv nytt" under blogger-taben.

For full innføring i blogg-fenomenet se denne tråden.

Bloggbanner: For å legge opp ditt eget bloggbanner som kommer i alle blogger. Det må være 416x138 pixler og lastes opp under samme meny som du laster opp avatar.

Du kan lære mer om bloggbannere og få inspirasjon eller hjelp til ditt eget i denne tråden.

Til toppen
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Medlemsanmeldelser
Medlemsanmeldelser er en funksjon som lar deg skrive dine egne anmeldelser av spill og si hva du mener spillet fortjener i karakter, uavhengig av hva Gamereactors egne anmeldere har gitt spillet. Du skriver anmeldelser ved å gå til krypinnet ditt -> spillisten din -> "sett karakter" på det spillet du ønsker å anmelde.

Du kan lese mer om medlemsanmeldelser og hvordan du skriver dem ved å klikke her.

Til toppen
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
My Live Feed
My Live Feed lar deg oppdatere statusen din på Gamereactor, svært likt som på Twitter og Facebook. Oppdateringen din kommer på forsiden av forumet i kolonnen til høyre og på profilsiden din (krypinnet) under avataren. Du oppdaterer statusen din ved å gå til:
http://m.gamereactor.no -> Skriv i det tomme feltet etter "Hva gjør du?"

Du kan se andres status på deres profiler og i My Live Feed-taben i krypinnet.

Følg: Du kan velge å følge andre brukere for å få deres LiveFeed-oppdateringer rett i My Live Feed-taben i krypinnet og holde deg oppdatert på hva de gjør.

Trends: Viser hva andre brukere på Gamereactor nevner mest i sine oppdateringer.

Hashtags: Lar deg indeksere et ord i "Trends" ved å skrive # foran i LiveFeeden.

Til toppen
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Takk!
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Strategist:

Spillprofiler: Du kan legge inn spillprofilene dine fra de største online-tjenestene knyttet til de tre viktigste konsollene på markedet. Under Om meg kan du legge inn din Wii Friendcode, Wii Friendcode og Xbox Live Gamertag. Dermed kan andre se hvem du er på disse tjenestene og legge deg til.



2 Wii Friendcode, altså 2 styk WF? Skulle kanskje ikke stått PSN profil Strategist?
  • 0
Takker Parkour Gamer! Bra du sier fra.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Yes sir, thank you sir
  • 0
*slettet*
Shitting dick nipples
  • 0
Under "om meg"-seksjonen i høyre marg på krypinnet ditt velger du "personlig bilde", hvor du igjen laster opp ønsket profilbilde under "personlig bilde".

EDIT: Det er sleipt å fjerne spørsmålet etter at noen har svart på det, selv om førsteposten også gir svaret...
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
  • 192
  • 192
Fin og nyttig blogg. Du har initiativet du, Strategist!
Get ready for a better you
  • 0
Siterer 192:
Fin og nyttig blogg. Du har initiativet du, Strategist!
Sånn rent bortsett fra at dette er en stickytråd, og ingen blogg. Men takk skal du ha.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hver gang jeg pørver å legge inn brukernavnet som jeg bruker på Plasystation Networl får jeg denne beskejeden:
"tassenh93" seems to be an invalid Playstation Network ID...
  • 0
Jeg har ikke prøvd selv, men de fleste andre har fått til å legge til sin PSN-ID i krypinnet. Som jeg har sagt før, har jeg hørt noe om at man på PSN kan oppdatere/refreshe IDen sin og at det hjelper. Har ingen anelse om det stemmer dog. Håper det hjelper eller at du finner ut en annen måte å fikse problemet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer dwarf24:
Hver gang jeg pørver å legge inn brukernavnet som jeg bruker på Plasystation Networl får jeg denne beskejeden:
"tassenh93" seems to be an invalid Playstation Network ID...


Har du laget en overførbar ID på PSNs nettside?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
har ikke ærlig talt ikke peiling
  • 0
Siterer dwarf24:
har ikke ærlig talt ikke peiling


Da har du nok ikke gjort det. Logg deg inn med brukernavn og passord for PSN-kontoen din, og lag en. Da burde den komme opp i krypinnet ditt også.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Hvordan får du sånn hoppere som man bruker i innhold?

Eks:
Klikk #her



Så kommer du #her
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Om du vil linke noen til en spesifik post må du vite hvilket nummer posten er. For eksempel er din post nummer #741185

Så i lenken linker jeg til denne tråden, og legger på nummeret slik:
http://www.gamereactor.no/forum/?forum=22&thread=25976&pag
e=1#741185
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer dwarf24:
Hver gang jeg pørver å legge inn brukernavnet som jeg bruker på Plasystation Networl får jeg denne beskejeden:
"tassenh93" seems to be an invalid Playstation Network ID...


Dette skjer med meg også! Og det merkelige er at den har stått der lenge, men i går når jeg skulle legge til noen nye andre opplysninger så ble plutselig ikke ID-godtatt lenger....
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!