Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Internett - Hadde DU klart deg uten?


Wikipedia

"Internett er et verdensomspennende datanettverk. Nettet har omfattende anvendelser og er et viktig hjelpemiddel for informasjonsspredning, kommunikasjon, handel, og forvaltning. Fra det ble alminnelig kjent omkring 1994 har nettet hatt økende trafikk og utbredelse. Stadig flere anvendelser kommer til ved bruk og behandling av informasjon.

Vanlige former for informasjon er tekst, bilder og lyd. Forskjellige handlinger kan også utføres via nettet. Eksempler er overføring av pengebeløp, fjernstyring av tekniske innretninger."


Internett er uten tvil veldig viktig for veldig mange av oss i dag. Faktisk har det blitt så viktig at jeg mistenker at mange ville hatt problemer med å tilpasse seg et liv uten. Personlig er jeg utrolig usikker på hvordan verden ville vært uten tilgang til internett. Mye ville ha stoppet opp? Hvordan ville folk reagert på den nye tilværelsen?

Jeg vil at dere skal tenke dere et scenario hvor internett plutselig forsvinner, og alle er fullstendig klar over det.. Hvordan ville dette påvirket deg og din omgangskrets? Tenk nøye over alle goder vi får fra dette mediet.
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Internett - Hadde DU klart deg uten?

-Nei!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ikke jeg heller.
Heihei
  • 0
Siterer remote:
Internett - Hadde DU klart deg uten?

-Nei!


Hehe, må faktisk si meg enig! Men hva ville du ha brukt tiden på? Eller er det fullstendig utenkelig?
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Siterer braxboy:
Hehe, må faktisk si meg enig! Men hva ville du ha brukt tiden på? Eller er det fullstendig utenkelig?


Fullstendig Utenkelig. x)
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
Aldri, gief me my internets!
Ralph Wiggum "Super Nintendo Chalmers? I got carsick in your office"
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Klart jeg hadde klart meg uten. Om jeg hadde vokst opp uten internett, så hadde jeg ikke hatt noen formening om hvordan internett var i det hele tatt, og om jeg vokste opp med internett og internett ble tatt ifra meg/ødelagt, måtte jeg faktisk ha klart meg uten uansett.

Vi blir faktisk direkte tvunget til å gi avkall på en del privilegier som MSN, Facebook/Nettby og blant annet Gamereactor, og selv om dette hadde vært vondt, så må jeg poengtere at dette er tvang, så vi MÅ klare oss

Om du mener mer effekten vi hadde fått av å bli fratatt internett, er det en ganske annerledes diskusjon, men vi kan godt leke litt med den ideen.

Først og fremst ville det ikke blitt mer gamereactor forum, eller noen av de andre forumene jeg skriver på for den saks skyld. Dette ville nok skapt en trang i meg til å mer aktiv delta i muntlige debatter med andre. Jeg hadde nok ringt med telefon mye mer, og jeg hadde sikkert brukt andre medier som kompensasjon for de tjenestene jeg mistet gjennom internett. Stort sett hadde jeg klart meg ganske godt.
  • 0
Gode svar : )

Kan jo snakke litt for meg selv også! Kjenner meg veldig igjen av mye dere skriver, spesielt enig med deg Ragish! Ville garantert savnet alt på internett i starten, men det ville kanskje jevnet seg ut etterhvert..

I dagens samfunn har vi uansett sinnsykt god tilgang på informasjon, så vi kunne sikkert fått vite alt vi ønsket på andre måter.

Internett er på ingen måte nytt nei.. Ble vel allemannseie på slutten av 90- tallet, før det har tatt av med bredbånd / adsl i det siste.

Tenker også svært lite på internett når jeg er på ferie. Det er litt merkelig egentlig, vet ikke helt hvorfor. Man får brått andre ting å tenke på, noe som jeg tror kan være veldig sunt i grunn. Hehe.

Personlig hadde jeg greid meg uten internett til en viss grad, men jeg antar at det ville hatt en veldig destruktiv effekt på samfunnet som helhet. Mye ville kollapset. PC ville blitt et mindre nyttig verktøy. Tenk bare hvor kjedelig det er med en PC uten internett!
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Tror jeg ville kalrt meg nogenludne fint uten internett, det er tross alt tvang så man må bare tilpasse seg til tilværelse uten. Selvsagt ville ejg savnet det som bare fy i begynnelsen, men jeg tror jeg ville ha kommet meg mer ut slik at jeg kunne oppretole det sosiale nettverket internett skaper noe som kanskje ville vært en god ting
Buuuuuuurn!
  • 0
Jeg levde da 8-9 år av mitt liv uten internett, men klarte meg da greit. I dag er jeg veldig avhengig av internett. Jeg kan fint være uten på ferie osv. da, for da har jeg noe annet å finne på. Skulle jeg sitte hjemme og kjede meg, hadde det vært en pine uten nett.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Missing Avatar
  • vegz
Ja?

Men fy faen jeg er glad for at jeg har
  • 0
Internett var ikke viktig for meg før jeg joinet Gamereactor, ville sannsynligvis sett på det som en skikkelig nedtur om nettet hadde blitt stoppet opp nå.

Man bruker jo internett til alt. Alt fra å bestille spill, til å finne informasjon, til å finne det kåte fjortisser bruker tiden på.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
hadde aldri klart meg uten internett
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Hadde vel klart det... Men da hadde jeg vel brukt det meste av tiden min hos psykolog..
  • 0
Hadde fint klart meg uten internett i lengden, men de første 14 dagene hadde jeg nok slått av og på datamaskinen til en hver tid for å se om ikke nettet kom tilbake. Desutten måtte jeg gå over til andre kilder til kunnskap. Kanskje begynne med å åpne noen av skolebøkene
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Nevar!

Internet står for sånn.. 70% av underholdningen min?

Eller, når jeg tenker meg om.. Så driver jeg for det meste på forumer, facebook, etc. på internet og hvis det da hadde blitt borte, ville det ikke skjedd noe på disse sidene heller, ikke sant? Da tror jeg at jeg ville klart meg uten.. en god stund. Gaming går fint som singleplayer/co-op/split-screen for min del også.. Så ja, jeg hadde muligens klart meg bedre uten en det jeg tror selv.

Best med, selvfølgelig.
  • 0
Hva med elektronikk? Hvis alt plutselig ble skrudd 100 år tilbake? Da hadde hvertfall jeg hatt problemer! Hehe..
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Om jeg hadde klart meg uten? Aldri. Internett er min kilde til all informasjon og all form for media, såfremt internett eksisterer for alle andre er det helt absurd for meg å kunne leve uten the great intarwebs.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Uten internett hadde jeg ikke funnet info til skolen så kjapt. Da måtte jeg let gjennom bøker tar land tid noen ganger....
"Objection!"
  • 0
  • Trym
  • Trym
Aldri...
Upassende.
  • 0
Siterer braxboy:
Citerer remote:Internett - Hadde DU klart deg uten?

-Nei!

Hehe, må faktisk si meg enig! Men hva ville du ha brukt tiden på? Eller er det fullstendig utenkelig?


Alle hadde klart seg uten, men internett er jo en snarvei til informasjon og den største underholdningskilden vi har. Vi kan gjøre alt mulig på internett, og det fungerer som et narkotika. Når man er vendt til det klarer man seg ikke uten i en lang tidsperiode uten abstinenser.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hadde klart meg uten internett, hva har man spill til? Men å spille online er det som er best, så det ville vært veldig kjedelig uten online tilgang.

Har levd uten nett i, hm, ca 12 - 13 år, og faktisk så husker jeg den tiden mer enn de 3 årene med nett. Var mer ute, var ute mye av dagen. Spilte selfølgelig på konsoll og TV- Cartoon Network ftw. Men ser ikke på TV så veldig ofte lenger, er kjedelig i forhold til internett. Men noen ganger går jeg lei internett, finner ingen sider å gå på. Og det er da jeg spiller spill.

Konklusjon: Ja, jeg kunne levd fint uten internett. Men jeg ville foretrukket internett, da jeg kan komunisere med andre.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Uten nett? -Fuck no! Ikke sjans i svartegrisen. Det er for sent å snu nå..
Selger The Simsons sesong 1-10, Sopranos 1-5, Rome 1-2, Futurama 1-4, Prison Break 1-2 og Seinfeld 1-3 ALT ER UBRUKT OG I PLASTIKK Ta kontakt.
  • 0
jeg hadde nok klart meg helt fint uten Internett.
jeg levde de ti første årene av mitt liv tilnærmet uten internett, og besøkte det vel ikke ukentlig før jeg var tolv.

jeg tror hverdagen min ville sett veldig annerledes ut uten nettet, men jeg tror jeg ville klart meg fint. (håper ikke jeg ville erstattet den tiden jeg bruker på internet med mer tv-titting, jeg ser allerede for mye på tv...)
Sørlands chips 4 ever!
  • 0
Hadde ikke klart meg uten internett!
Men vis internett hadde blit ødelagt, måtte jeg klare meg uten uansett.
internett er jo en snarvei til informasjon og det er den største underholdingskilden vi har da
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!