Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Samfunnskritikk-tråden


Følte vi trengte denne da folk går off-topic på så mange tråder og kritiserer USA o.l.

Jeg kan like godt begynne. Er det bare meg som blir forbannet over at sex blir sett i samme lys som vold i media, eller som verre? Banning og sex er nenei innen det meste av tv. F.eks, se på CSI, der de går rundt og pirker i døde kropper, men de haddde fått problemer med sensorene for å vise en pupp eller for å si; "shit". Når ble menneskekroppen og ord så jævla farlige? Hvis det er noe som er skadelig er det den jævla kommersialiseringen, hvordan markedet sniker seg inn over alt og overbeviser oss om å bruke penger på produkter. Hva faen gjør sex så ille? Er ikke det det beste i verden da? Sett vold og sex opp mott hverandre sex/vold eller "muligens lage et liv"/"muligens ta et liv".
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Mye av det du nevner der kommer av at alt skal være så politisk korrekt...
Noe som irriterer meg grenseløst...
En annen ting som irriterer meg er generalisering, selv om Bush har skallen full av kål vil ikke det si at alle i USA har det
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Vet hva du mener, folk har en tendens til å overgeneralisere og simplifisere alt. Tror faktisk de aller fleste i USA er like smarte som oss, de kommer jo for det meste fra Europa, så hvis de er dumme hva sier det om oss?. Det handler nok mer om hvordan regjeringen ikke vil at de skal tenke selvstendig og prøver å forhindrer det gjennom media og andre metoder. Ironisk nok kaller de USA "land of the free".
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Samfunnet vi lever i er preget av klasseforskjeller og ujevn fordeling av rikdommer, som fører til at mange lider. (Og da særlig USA)

Nuff said.
  • 0
Det folk blir støtet av blir de støtet av, og vi må respektere det.
Jeg for eksempel er ikke veldig keen på å se homosex på TV!
Det må respekteres.

Og banning tar alltid utgangspunkt i Djevelen, så å banne er bare å nevne navnet hans, så det er egentlig bare stygt for kristne og jøder.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Homosex, so what? Er det like ille som folk som skyter hverandre på tv? tenk litt nå før du svarer.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Har du noen gang sett noen som blir skutt på TV? ooooook.....
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
ja, reality tv, selv om det er subjektivt bullshit
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer Love-PlayStation:
homosex

Du mener vanlig sex og, eller? For det finnes faktisk homofile mennesker der ute.
  • 0
brokeback mountain?

hva med alle feminister der ute som ikke vil ha noe sex og vold på tv'n?

skal de også respekteres?

hvis alle blir støtet av noe på tv'n og skal ha det fjernet, da blir det ikke mye igjen å se på tv.

jeg sier heller send masse vold sex og drugs på tv så får folk heller bestemme sjæl hva de vil se på.

man kan alltids skru av tv'n.
Bytta til nicket K!M
  • 0
enig hheeeelt enig md razor
Help us god, Give us gold for our daily repairs. And let epics drop from the Sky.....Amen! "bloody guildless ffs" prayer!!!
  • 0
Dere, lag tråder om dette isteden.

skal vi ha en "alt i forumet postes i denne tråden" også?

serriøst, bra tråd, veldig serriøs, men vi får mer ut av forumet hvis vi lager egne tråder til alle problemstillingene.

men personlig så synes jeg det er teit at folk tror bush styrer noe som helst. alle sier bare "kill bush lol!!", når han egentelig bare er en talsmann for administrasjonen hans, som igjen er styrt av korporasjoner, som igjen styrer media.

det blir litt som å skyte budbringeren.
Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
  • 0
De rike styres av den største makten av dem alle penger alle styres av penger, et mellomledd mellom dem og materielle gjenstander som skaper "lykke".
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Filmer burde være mer åpne= Er du imot den, ikke se den!
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
ok, sersjant-har du probs med å se porr på pcen eller?
men er helt enig!
du ser lissom alle de syke sykdommene de har på CSI+alle de skuddskadene i dagsrevyen.
men når de skal ha noe om nakenhet...neida ikke noe realitet der nei!
  • 0
Sånn som Razor sa. Da må vi fjerna spill, filmer etc...

Leste at i USA begynte folk å klage på en statue av en naken mann og dama. - i Norge på brødrene dal (barne greier) går ei naken damne rundt omkring. LOL

GTA SA kjøpte ei bestemor eller noe sånt til barnebarnet... rundt 15 vettsje, men når hun fant ud om sex scenen så var det krise. Hvis du kjøper et så voldelig spill for barnet så burde ikke noe puling var så bad lol
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
leste om den saken, det var også en annen sak der to tenåringer mente at GTA VC inspirerte dem til å skyte og drepe noe politimen....

hvor ble det av alle våpenbladene de fant på tenåringenes rom?
Bytta til nicket K!M
  • 0
Det er bare folk som legger skylden på noe som siste utvei, og rart nok så biter folk på det
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Jeg må bare si at Bush er den mest idiotiske mannen som noen gang har ledet en land.. Hvordan han styrer er foferdelig jo ! Eneste han tenker på er krig, krig og atter krig .. De er farlige og de er farlige, hva faan tenker han på `?
Veni vidi vici
  • 0
Jeg har noen innvendinger til samfunnet:

1. PR-byråer er viktigere enn sykepleiere.
2. Jo nyttigere jobb du gjør, jo mindre får du betalt.
3. Oljeselskapene styrer verden.
4. Folk vet ingenting og bryr seg ikke.
5. Religion setter griller i hodene til folk og skaper forskjeller.
6. Ikke mange nok leser dikt.

Det er det jeg kommer på i farten. Håper noen av dere over kan svare.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
1. PR-byråer er viktigere enn sykepleiere.
2. Jo nyttigere jobb du gjør, jo mindre får du betalt.


Personer som jobber i PR-byråer får generelt høyere lønn enn sykepleiere. En del andre nyttige jobber med høye kvalifikasjoner er også godt betalt, for eksempel forskere, kirurger, odontologer og en del andre profesjonsstudier. Økonomer står derimot høyere stilt enn de fleste, og det er mange som mener at de ikke er nødvendige for samfunnet, rent fundamentalt sett.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer remote:
Håper noen av dere over kan svare.


Skjønner ikke helt hva det er du vil vi skal svare på her? Sier meg ganske enig med det meste du sier.

Siterer remote:
1. PR-byråer er viktigere enn sykepleiere.
2. Jo nyttigere jobb du gjør, jo mindre får du betalt.
3. Oljeselskapene styrer verden.


Du synes det er overraskende at de sektorene hvor det er mye penger får best betalt? Er ikke mye penger i det å kurere sykdommer eller operere livsfarlige sykdommer. Det er derimot ganske godt betalt å sitte bakerst i rommet og selge verdens sykehus dine farmasøytiske gjennombrudd. Olje og "medisin" der ligger penga i verden.

Siterer remote:
4. Folk vet ingenting og bryr seg ikke.


Noe jeg ikke er overrasket over i det hele tatt. Vi lever tross alt i et samfunn hvor all informasjon er tilgjengelig og mye av den informasjonen er skrevet på en måte at den appellerer til vårt ørlille hensyn til verden utenfor vinduet vårt.

Siterer remote:
5. Religion setter griller i hodene til folk og skaper forskjeller.


Nja, er vel kun noen religiøse institusjoner som fortsatt driver med hjernevasking og slikt. Tror de fleste kristne, muslimer eller jøder nå til dags er mye mindre "ekstreme" enn det de har vært før i tiden. Ja, religion skaper fortsatt masse problemer verden over, men ser ikke akkurat en brå nedgang i disse problemene om alle hadde vært ateister.

Siterer remote:
6. Ikke mange nok leser dikt.


Helt sant, men jeg gjør små bidrag selv for å gjøre samfunnet et bedre sted.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer The Heretic:
Personer som jobber i PR-byråer får generelt høyere lønn enn sykepleiere. En del andre nyttige jobber med høye kvalifikasjoner er også godt betalt, for eksempel forskere, kirurger, odontologer og en del andre profesjonsstudier. Økonomer står derimot høyere stilt enn de fleste, og det er mange som mener at de ikke er nødvendige for samfunnet, rent fundamentalt sett.


Jo høyere opp i systemet man er, jo mer tjener man, uansett hvor unyttig eller nyttig jobben man gjør er. En bonde er nederst, gjør den viktigste jobben og livnærer mellomleddene og butikkene og dens eiere, men får minst betalt for jobben sin.

Siterer JoEy_Odd:
Skjønner ikke helt hva det er du vil vi skal svare på her? Sier meg ganske enig med det meste du sier.


Det var en liten spøk. Ingen av medlemmene over er aktiv lenger, så jeg tviler på at de svarer! Synd er det! Det var mange av de som styrte kommentarfeltene på den tiden.

Siterer JoEy_Odd:
Du synes det er overraskende at de sektorene hvor det er mye penger får best betalt?


Ikke overrasket, men det burde ikke være slik. Ingen burde kunne tjene penger på andres arbeid på den måten som blir gjort i dag. Du eier ikke verdien av ditt eget arbeid, en del penger går til de andre!

Siterer JoEy_Odd:
Noe jeg ikke er overrasket over i det hele tatt. Vi lever tross alt i et samfunn hvor all informasjon er tilgjengelig og mye av den informasjonen er skrevet på en måte at den appellerer til vårt ørlille hensyn til verden utenfor vinduet vårt.


Hva mener du? Uansett er den viktige informasjonen dekket av masse piss og tabloider. Men det er ikke vanskelig å finne det viktige om man vil finne det. Mange ser uansett ikke poenget og fortsetter å leve i hønsehuset sitt.

Siterer JoEy_Odd:
Nja, er vel kun noen religiøse institusjoner som fortsatt driver med hjernevasking og slikt. Tror de fleste kristne, muslimer eller jøder nå til dags er mye mindre "ekstreme" enn det de har vært før i tiden. Ja, religion skaper fortsatt masse problemer verden over, men ser ikke akkurat en brå nedgang i disse problemene om alle hadde vært ateister.


Vi trenger å forkaste religion. Den er en stopper for framgang. Det er ikke snakk om hjernevask, men å gi folk løgner. Flere blir heldigvis ateister, men det er heller ikke nok. De trenger også humanisme og dannelse. Ifølge Steven Pinker og «The Better Angels of our Nature» har volden alltid gått nedover i historien i forhold til folketallet. Det er en kontroversiell påstand, men likevel. Religion skaper forskjeller og fiender. Har forresten også sett tabeller på at flere ble ateister etter at internett ble vanlig. Det er bra.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Her er noen nye innvendinger til samfunnet:

1. Effektiviseringsjaget har fjernet oss fra essensen i tilværelsen ved å alltid komme først i mål når det er prosessen som gjør oss lykkelige.
2. De rike blir rikere samtidig som folk flest vil at de skal skatte mindre som igjen gjør forskjellene større.
3. Hvorfor har statlige jobber som lærere en arbeidsgiverorganisasjon bestående av tidligere politikere uten peiling; lærere burde bestemme selv.
4. Samfunnet aner ikke hva poesi er.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Samfunnskritikk hva?
Vel, jeg vet ikke om det teller, men jeg er rimelig lei de forbanna innpåslitne tiggerne som sitter på hvert hjørne og lusker rundt alle folkemengder. De blir stadig værre, og går fra å sitte stille med en kopp, til å følge etter deg flere hundre meter og mase om penger til barn de ikke har. For ikke å snakke om de som nå går rundt å trøkker lapper opp i trynet på deg, med enda flere løgner.
Vi vet at dere gir alle pengene til folk i dyre biler i enden av dagen, vi ser iphonen du holder under papirlappen du har skrevet "hjelp" på, og vi setter virkelig pris på at dere slår dere ned på offentlige områder og griser til med søppel og annet avfall.

Stadig flere lar vær å dra inn i byene, fordi de blir ukomfortable av tiggerne, og det skjønner jeg veldig godt. Sist jeg var i byen ble jeg stoppet syv ganger i en gate, tre ganger var det den samme personen som nærmest hoppet frem foran meg.
Og de er ikke bare i byen. På mine lengre vandringer har jeg møtt på dem overalt. I boligfelt hvor de gikk å banket på dører, på landeveier hvor de stoppet biler, på stranden, foran små kiosker og butikker, på en tursti i skogen...

Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette fremdeles er lovlig. Det er ingen som liker at de er her.
Selv de som forsvarte dem for noen måneder siden, er lei og vil ha dem ut av byene, og ut av landet. Folk var rimelig naive en periode, men de fleste skjønner opplegget nå.

For mange år siden møtte man kanskje en og annen som spurte om penger, men de var aldri innpåslitne og de aksepterte at man kanskje ikke hadde småpenger den dagen.
De iglene som nå har tatt over gatene, gir aldri opp, enda du sier nei hver eneste gang du ser dem.
Jeg har prøvd å si på en hyggelig måte at jeg ikke har penger, jeg har hatt en litt mer aggressiv tone, og jeg har ignorert dem fullstendig. Likevel er de helt oppe i trynet på en hver eneste gang jeg er i byen.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!