Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Den omstridte dragedrakten


  • Los
  • Los
Fin drage
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg også synes dragen var kul

Den symboliserte vår stolte fortid på en måte.
Jeg er enig i at man skal ha flagget på drakten også men hvor kan ikke den heller gå nedover skuldrene. Det holder da i massevis det?
Jeg også er glad i landet mitt og stolt av flagget osv, men skjønner
ikke hva problemet med den dragen.

Det verste er de som mener det er et skjult budskap som betyr at vi er nazivennlige


Er det nå mulig sier jeg. I utgangspunktet er det samme hvordan drakten ser ut bare landslaget tar fingeren ut av R*** og begynner og spille ordentlig fotball!!
<3Rosenborg BK<3
  • 0
Siterer torleif:
blir som om franskmenna skulle ha ein bikini avbilda på sin landslagsdrakt


Nei nei, ikke bikini, ta heller et emblem med en croissant og en baguette

Jeg kom til å tenke på noe morsomt. Jeg så debatten om dette på Tabloid, og der var det en fyr som virkelig brente for flagget og mislikte dragen, og ifølge ham var dette noe hele Norge var enig med ham i. Litt pussig da at så mange bare her på GR ikke har noe imot dragen Er meget positivt overrasket over det

Ble i det hele tatt ganske irritert over å høre kjente personer (Trond Giske, Mini Jacobsen med andre) gang på gang oppføre seg som om flagget er det eneste som duger til å representere Norge. Det virket på meg som om holdningen var at intet annet kan representere Norge i like stor grad

Siterer k1llsw1tch:
Er det nå mulig sier jeg. I utgangspunktet er det samme hvordan drakten ser ut bare landslaget tar fingeren ut av R*** og begynner og spille ordentlig fotball!!


Godt sagt!
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Jeg syns dragesymbolet var utrolig tøft! Men skjønner jo at man skal spille med flagget på brystet osv.

Verste var jo når nynorsk- folka "høyt" oppe i systemet klagde på at det sto Norge og ikke Noreg..!

Lættis!
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Siterer braxboy:
Verste var jo når nynorsk- folka "høyt" oppe i systemet klagde på at det sto Norge og ikke Noreg..!
¨
Vi skal IKKE ha nynorsk på drakta.
Ellers så bryr jeg meg ikke stort.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Hvorfor ikke ta et kompromiss mellom bokmål og nynorsk også? Norge og Noreg ved siden av hverandre for eksempel, begge er jo offisielle varianter av navnet til landet, og begge skriftspråkene er offisielle varianter av norsk

Skjønner at mange misliker nynorsk fordi man ble tvunget til å lære det osv, men det er jo like mye norsk som bokmål, så skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha det på drakta òg
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Sier som Michael. Begge to er like mye norsk. Gjerne ha Noreg på drakta for min del, det er jo tross alt det som står på skilta som møter utlendinger på vei inn i Norge.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Stakkars utlendinger da.. Vanskelig nok å lære et nytt språk, men å bli introdusert for TO umiddelbart må være døden

Istendefor at franskmennene har bikini PÅ drakta, kan de ikke bare spille i blå bikini? Ville ihvertfall fått noen fler til å se på kvinnekampene..
You'll never walk alone
  • 0
Siterer warwigan2:
Stakkars utlendinger da.. Vanskelig nok å lære et nytt språk, men å bli introdusert for TO umiddelbart må være døden


Nå ja, det er vel bare å velge hvilket skriftspråk man vil lære først Men innenfor dem er det en masse regler osv som virkelig kan være et ... helvete Ja ja

Siterer warwigan2:
Istendefor at franskmennene har bikini PÅ drakta, kan de ikke bare spille i blå bikini? Ville ihvertfall fått noen fler til å se på kvinnekampene..


Ha ha, ja det kunne kanskje funket
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer warwigan2:
Stakkars utlendinger da.. Vanskelig nok å lære et nytt språk, men å bli introdusert for TO umiddelbart må være døden

Istendefor at franskmennene har bikini PÅ drakta, kan de ikke bare spille i blå bikini? Ville ihvertfall fått noen fler til å se på kvinnekampene..


Og skremt bort alle på herrekampene xD

Utlendingene trenger jo ikke å lære nynorsk da Det er likt for alle da. Ta spansk for eksempel. Da har du basco, castellano og flere språk bare i Spania, og i tillegg alle de latin-amerikanske dialektene. For eksempel er tortilla "lefse" i Mexico, men "omelett" i Spania. Taco er en matrett i Mexico, men betyr "bannord" i Spania.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Neinei, de må jo ikke lære begge, men de kommer jo til å gå i surr med én gang da..

Herre, vi startet med dragedrakten, endt om med franske menn i bikini! Jesus Navas
You'll never walk alone
  • 0
Siterer warwigan2:
Neinei, de må jo ikke lære begge, men de kommer jo til å gå i surr med én gang da..

Herre, vi startet med dragedrakten, endt om med franske menn i bikini! Jesus Navas


All mighty lord! La oss snakke om syltede rødbeter med sjokoladesaus nå som dragedraktsaken er lagt død! Neida, fleiper
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Du bør fleipe
You'll never walk alone
  • 0
Siterer warwigan2:
Du bør fleipe


Ingen fare Jeg vil da mye heller snakke om norske borgeres overømfintelighet når det kommer til landslagsdrakta. Fet avatar btw.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
passer til tråden (ihvertfall innleggene som kom i starten )
You'll never walk alone
  • 0
Siterer warwigan2:
passer til tråden (ihvertfall innleggene som kom i starten )


Mm. Tror du har trøbbel med å finne
Siterer Suppeelsker:
syltede rødbeter med sjokoladesaus
uansett.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!