Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Kornåkre og andre mystiske mysterier.


Ja, ja

Det finnes sikkert mye der ute som er helt uforklarlig. Utenomjordiske har sikkert kontaktet oss, men mye er fake og bla bla.

USA ble jo paranoid etter at UFO-noiaen spredde seg blant befolkningen, så de satte i gang "Operation Blue Book". De bortforklarte UFOene som folkene trodde de hadde sett med at det bare var fly og alt annet. Etter hvert som noiaen la seg ble Blue Book lagt ned, men da nektet mannen bak det hele. Han begynte å tro på UFOer o.l etter å ha hørt på alle historiene folk fortalte. Det fantes rett og slett ingen logisk forklaring på mange av det folkene hadde sett. Tenk på den du!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Og el. utsyr i fly som slutter å fungere slik at de nå nødlande. Uansett merkelig at alle disse:

Siterer tarkan:
Før kornsirkler blir laget, som oftest på natten, begynner hunder å bjeffe, elektrisk utstyr slutter å fungere, folkene som bor rundt hører også en høy plystrelyd ( ), og kuer og sauer blir står som oftest tett sammen og langt unna sirklene på morningen pluss at de er vanskelige å kontrollere.

Men kan ikke el.utsry slutte å fungere når det er mye magnetisme?


sakene skjer samtidig, neppe noe tilfeldig. Og dyr sliter ikke så mye med hypokondri tror jeg.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Siterer remote:
fantes rett og slett ingen logisk forklaring på mange av det folkene hadde sett. Tenk på den du!


Kanskje ikke, men øyenvitner er noe av det minst pålitelige som finnes av bevis. Til tross for at øyenvitner kan være avgjørende i rettsaker, er mennesket veldig dårlige til å oppfatte ting som er langt ifra. Man kan få seg selv til å tro mye rart når man ser noe ubeskrivelig. Det kommer mye an på hva hver enkel person tror og vet fra før.

EDIT:

Siterer tarkan:
sakene skjer samtidig, neppe noe tilfeldig. Og dyr sliter ikke så mye med hypokondri tror jeg.


Hunder og andre dyr reagerer på alle bevegelser. Både på aliens og bønder. Har du noe dokumentasjon på at dette skjer samtidig, og at fly styrter over kornsirkler?
  • 0
Tenk deg den personen som hadde hørt på alle historiene. Sikkert flere tusen stykker. Selv om de fleste bare var bull er det selvforklarende når personen som har i oppgave å bortforklare historiene selv begynner å tro på dem.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Tenk deg den personen som hadde hørt på alle historiene. Sikkert flere tusen stykker. Selv om de fleste bare var bull er det selvforklarende når personen som har i oppgave å bortforklare historiene selv begynner å tro på dem.


Hadde jeg hatt i oppgave å behandle tusenvis av UFO-syner og andre historier, hadde nok dette også gått til hodet på meg
  • 0
Bare leste det her jeg: http://shareno.net/kornsirk.htm
Har ikke peiling selv.

"Som oftest kommer kornsirklene til syne i løpet av natten. På forhånd har det ofte blitt hørt en høyfrekvent plystrelyd. Uregelmessige lyskjegler er blitt sett i flere områder hvor kornsirkler senere blir oppdaget. Hunder bjeffer uopphørlig de nettene de kommer, og om morgenen er kuer og sauer som har oppholdt seg i nærheten vanskelige å holde styr på. De blir gjerne funnet stående tett sammen på det området av engen som er lengst borte fra kornsirkelen.
Kornsirkler tapper eller ødelegger batterier og batteridrevet utstyr. P.g.a. den virkningen de har på elektronisk utstyr har piloter i ultralette mikrofly som flyr direkte over dem, måttet foreta nødlandinger."
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Siterer tarkan:
"Som oftest kommer kornsirklene til syne i løpet av natten. På forhånd har det ofte blitt hørt en høyfrekvent plystrelyd. Uregelmessige lyskjegler er blitt sett i flere områder hvor kornsirkler senere blir oppdaget. Hunder bjeffer uopphørlig de nettene de kommer, og om morgenen er kuer og sauer som har oppholdt seg i nærheten vanskelige å holde styr på. De blir gjerne funnet stående tett sammen på det området av engen som er lengst borte fra kornsirkelen.
Kornsirkler tapper eller ødelegger batterier og batteridrevet utstyr. P.g.a. den virkningen de har på elektronisk utstyr har piloter i ultralette mikrofly som flyr direkte over dem, måttet foreta nødlandinger."


Folk får tro hva dem vil. Dette er fortsatt ingen bevis.
  • 0
Nei, jeg blåser ærlig talt i om folk velger å tro på slikt humbug og svada. Er akkurat like likegyldig til dette som med ånder og spøkelser. Latterlig at folk velger å tro på dette. Jeg kan ikke noe for det, jeg bare forstår det ikke.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Når forskere tar opp lyden eller fanger opp hva enn som får fly til å gå ned, dyr til å gå bananas, får epler til å snakke, eller annet BS da tror jeg på det. Inntil da: BS
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
Siterer berkut:
Når forskere tar opp lyden eller fanger opp hva enn som får fly til å gå ned, dyr til å gå bananas, får epler til å snakke, eller annet BS da tror jeg på det. Inntil da: BS


Jeg henger meg på den, jeg.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer tarkan:
Bare leste det her jeg: http://shareno.net/kornsirk.htm
Har ikke peiling selv.

"Som oftest kommer kornsirklene til syne i løpet av natten. På forhånd har det ofte blitt hørt en høyfrekvent plystrelyd. Uregelmessige lyskjegler er blitt sett i flere områder hvor kornsirkler senere blir oppdaget. Hunder bjeffer uopphørlig de nettene de kommer, og om morgenen er kuer og sauer som har oppholdt seg i nærheten vanskelige å holde styr på. De blir gjerne funnet stående tett sammen på det området av engen som er lengst borte fra kornsirkelen.
Kornsirkler tapper eller ødelegger batterier og batteridrevet utstyr. P.g.a. den virkningen de har på elektronisk utstyr har piloter i ultralette mikrofly som flyr direkte over dem, måttet foreta nødlandinger."

De har vel hat med seg lykter, og skremt dyrene elns. Kanskje mye av det er iscenesatt nettop for å få folk til å tro at det er aliens.
  • 0
Siterer The-gamer:
Kanskje mye av det er iscenesatt nettop for å få folk til å tro at det er aliens.


Den mest sannsynlige, og uten tvil mest vettuge forklaringen.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The-gamer:
Kanskje mye av det er iscenesatt nettopp for å få folk til å tro at det er aliens.


Riiight!

Hvis alt det der tarkan sier er sant, kan man ikke annet enn å tro på det. Eller er det bare tilfeldig at alt dette skjer helt samtidig?

Føler noen her er "Blue Book": Prøver å bortforklare historier med andre historier.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Eller er det bare tilfeldig at alt dette skjer helt samtidig?


Eller iscenesettelse.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
"...høyfrekvent plystrelyd. Uregelmessige lyskjegler er blitt sett i flere områder hvor kornsirkler senere blir oppdaget. Hunder bjeffer uopphørlig de nettene de kommer, og om morgenen er kuer og sauer som har oppholdt seg i nærheten vanskelige å holde styr på. De blir gjerne funnet stående tett sammen på det området av engen som er lengst borte fra kornsirkelen.
Kornsirkler tapper eller ødelegger batterier og batteridrevet utstyr. P.g.a. den virkningen de har på elektronisk utstyr har piloter i ultralette mikrofly som flyr direkte over dem, måttet foreta nødlandinger."

Her er det i tilfelle snakk om noen med alvorlige fritidsproblemer som har hackere med på laget.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Her er det i tilfelle snakk om noen med alvorlige fritidsproblemer som har hackere med på laget.


Du aner ikke hvor mange som bruker titusener av kroner og flere ganger opp til år med å planlegge denne typen spøker. Virker som om folk synes det er utrolig morsomt å lure andre.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
OK. Det er klart, men du kan ikke påstå at alle hendelsene er iscenesatt eller at det har en annen naturlig forklaring.

(Bye)
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
OK. Det er klart, men du kan ikke påstå at alle hendelsene er iscenesatt eller at det har en annen naturlig forklaring.


Da kan jeg svare ved å si at du ikke kan komme her å påstå at alle disse hendelsene har en overnaturlig forklaring. Noe som i min ører høres langt mindre sannsynlig ut.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Leste lengre nedover artikkelen og fant ut at han trodde på aliens, jeg søkte nemlig på "Kornsirkler jordmagnetisme". Så trodde alle de greiene skjedde pga. det Kildekritikk er tingen...
Nei, så ikke tro at jeg tror på det greiene der.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Da kan jeg svare ved � si at du ikke kan komme her � p�st� at alle disse hendelsene har en overnaturlig forklaring.


Det har jeg heller ikke gjort.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Å si at man er 100% sikker på at det ikke er Aliens er jo bare tåpelig "Ja jeg vet det jeg, fordi jeg tror det bare ikke"

Men far out er det jo selvfølgelig, men hold mulighetene åpne, uten og ta alt for GOD FISK som det heter, det er hva jeg gjør.

Jeg klarer meg fint.
There are no weapons of mass destruction in Iraq, Chuck Norris lives in Oklahoma.
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Hvis det ikke er så altfor lenge siden, ville vi nok etter all sannsynlighet visst en god del mer om det. Dokumentarer på Discovery Channel, nyhetsinnslag over hele verden, egne nettsider, trenger jeg si mer?

Det svænni snakker om her er faktisk det bildet som er på den øverste linken i førsteposten. Det skal visst være et dokument som inneholder informasjon om romvesene, ganske likt det menneskene hadde sendt ut i verdensrommet tidligere om vår rase.
Om jeg tror på det er vel heller tvilsomt, men denne dokumentaren har blitt sendt på National Geographic eller Discovery Channel tidligere.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer savage:
Å si at man er 100% sikker på at det ikke er Aliens er jo bare tåpelig "Ja jeg vet det jeg, fordi jeg tror det bare ikke"


/signed
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
noen bønder har for lite å gjøre.
Close, but no cigar!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!