Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Ranger låta over deg! *les regler* [lek]


ikke min type musikk men ok 5/10

The Agonist - Thank you, pain
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
3/10. Minus pga jeg liker ikke heavy metal eller hva det nå heter, pluss for kult navn .

Russian Bastards - Melody Of Love!

http://www.youtube.com/watch?v=3ZfsVC1UO_Q
i7 2700k | 32g Ram 1600 mhz | Corsair H100 | Cooler Master Silent Pro 1200w | 3x EVGA Geforce Gtx 680 2gb | Corsair Obsidian 800D | 2x 3TB Seagate Barracuda | 2x Intel SSD 320 Series 120gb
  • 0
7/10. På pluss siden så var dette en spennede mix av sjangere, men på en annen side så traff den ikke helt hos meg (ble litt mye av det samme om igjen og om igjen)

Madeon - Pop Culture

http://www.youtube.com/watch?v=lTx3G6h2xyA
Hvorfor leser du dette?
  • 0
8/10 den var ganske kult men samtidig er det ikke min type musikk

Finntroll - Solsagan
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Aaah, Solsagan. Kul sang det der.
Liker at den starter ut litt mer Black Metal-ish, men går mer inn i folk modus etter hvert. Forutenom det, er det bare en vanvittig catchy låt. Veldig bra på fest.
Hørt den mange ganger, og kommer nok til å høre den flere ganger.

9/10

Neste sang:

Vi tar noe roligere.
Nina Kinert - Heartbreaktown
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Hmmm... Så dette er Trivium?
Temmelig generisk må jeg si. Oser av -core. Ikke akkurat en positiv ting i min bok.
Forutenom det, er vokalen veldig generisk den også.

Overall, er det bare generisk og forglemmelig.

4/10

Neste sang:
Vi trår til med litt Barokk-Metal.
Haggard - Per Aspera Ad Astra
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
oi den var Awesome! likte vokalene veldig godt 9/10

Cannibal Corpse - Make them suffer
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Siterer shotgunrain12:
oi den var Awesome! likte vokalene veldig godt 9/10

Cannibal Corpse - Make them suffer


Det første jeg tenker er at det er altfor mye distortion. Det er vel egentlig det eneste man hører, distortion.

3/10

http://www.youtube.com/watch?v=dL-q8kl9EW4
"When you are sick in US and A, you don't drink soup from retard boys' pubics, instead you go to a magician called a doctor."
  • 0
veldig bra gitar og trommer. Vokalene var veldig bra!

9/10

Dethklok - Hatredcopter
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Metalocalypse er en artig serie.
Dethklok's musikk er ikke like bra.
Synes rett og slett musikken deres er drit kjedelig. Veldig subpar metall-band.
"Tampering With the Evidence at the Murder Site of Odin" er vel den eneste bra sangen de har, imo. Forutenom det var gitarspillet overaskende sloppy.

3.5/10

Neste sang:
Vi snur unna metallen litt for noe langt roligere.
Gregorian Chant - Dies Irae
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Har ikke så mye til overs for kristen kormusikk. Produksjonkvaliteten var tidvis skurrende i de høye partiene. Hadde sikkert passet bra inn i en eller annen kristen film eller som kirkemusikk, men det var ikke særlig avslappende eller atmosfærisk sånn til vanlig. 2/10.

Så en sang fra et band sitt album som mange kåret til det beste det året det kom ut.
The Knife - Marble House
http://www.youtube.com/watch?v=kyN5BYL8l_o
http://open.spotify.com/track/055EKFFejwPIcx7dbYuWdr
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
eg tek

All denne metallen har skremt meg litt vekk fra tråden, men The Knife var, om jeg ikke husker feil, de samme folka som sto bak det Fever Ray-albumet. Og det var jo OK, sånn av og til.

Den sangen var faktisk steinbra. Hele den oppsvellingen som foregår er både smakfullt og pompøst. Og catchy! Anskaffer albumet med en eneste gang. Terningkast 5. Hørte den to ganger, til og med.

Kom over "Giles Corey" i går, ble mektig imponert. Et sideprosjekt til bandet Have a Nice Life, som i seg selv er interessant, men ikke akkurat digg å høre på. Dette var mer tilgjengelig for en nybegynner som meg.
http://www.youtube.com/watch?v=EAhQzXpBTfA
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer The Heretic:
Har ikke så mye til overs for kristen kormusikk. Produksjonkvaliteten var tidvis skurrende i de høye partiene. Hadde sikkert passet bra inn i en eller annen kristen film eller som kirkemusikk.


Du synes ikke du legger litt vel mye vekt på at det er kristen musikk?
Det er noe som aldri engang falt meg inn... Og spiller det virkelig noen rolle?

Anyways, tar sangen....


Giles Corey - "Spectral Bride"

Var veldig snooze-fest i begynnelsen. Begynte heldigvis å ta set opp etter hvert, etter tre - fire minutter. Fra da av var den ganske grei. Synes den var litt vel lang, ettersom det ikke var mye variasjon de første minuttene.

Men selv etter at den tok seg opp ble jeg aldri veldig begeistret. Ikke min type musikk rett og slett. Den klarte ikke å fange min oppmerksomhet, rett og slett. Veldig forglemmelig.

3/10

Neste sang:
Vi tar noe ganske eksprimentellt...

Devin Townsend Project - Deconstruction
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Spesiell tekst, det skal være sikkert og visst. Jeg kan egentlig oppsummere sangen i et ord: random. Men jeg likte den faktisk, syntes den var grei å høre på pga den spesielle rytmen og vokalen.

7+/10

Neste sang:
Savage Circus - Waltz of the Demon

http://www.youtube.com/watch?v=_YW3eLjrfJ8&feature=related
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Devin Townsend Project - Deconstruction


Kult. Mammaen min hører på de.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Det er nå egentlig bare én dude, da. Devin Townsend.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Du synes ikke du legger litt vel mye vekt på at det er kristen musikk?
Det er noe som aldri engang falt meg inn... Og spiller det virkelig noen rolle?


Ja, det spiller virkelig en rolle når tematikken er hentet direkte ut av bibelske tekster som en slags åpenbaringslåt. Noe må jeg kritisere det for når jeg ikke liker det. Jeg kan ikke nyte erkereligiøs musikk, siden tematikken er så langt vekk fra logikk og sunn fornuft. Nå er jo heller ikke ren kormusikk så komplisert at det er imponerende fra et musikalsk perspektiv heller.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Kanskje ikke, men det har da sin sjarm.
Jeg må si jeg virkelig har vansker for å forstå problemet.
Jeg trodde det viktigste var musikken, ikke tematiken. Jeg veit det er mange kristne som hører på anti-kristen musikk, og fra deres ståsted er jo det enda værre. Men det er musikken som teller, ikke teksten.
Og du finner garantert en del ateister som skriver positivt om musikken blandt kmmentarene der også.

Jeg er ikke akkurat super-begeistret for kirken jeg heller, men det får være grenser for hvor mye en skal la en slik filleting som religiøs uenighet plage en. Så lenge musikken er bra, burde det ikke bety noe. Musikk er musikk.

Og enn hvis vi tar et annet eksempel. Som f.eks. det norske Melodic Black Metal bandet Antestor .
Skulle du ikke like musikken kun fordi de som lagde den er kristne, og fordi de legger inn en viss grad av kristen ideologi i tekstene sine?

Eller hva med Kataxu , hvor skaperen har en nynazistisk ideologi? Fullstendig hjernedød ideologi. Men musikken blir ikke dårlig på grunn av det.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Men det er musikken som teller, ikke teksten.


Jo, begge deler teller, og i dette tilfellet var ingen av delene særlig imponerende. Som jeg allerede har skrevet. Forøvrig en grunn til at jeg ikke hører på gangsterrap også, og det er ikke fordi melodiene er dårlige, men fordi lyrikkene suger.

Siterer Ikki-kun:
Jeg trodde det viktigste var musikken, ikke tematiken.


Selv om jeg er ateist hører jeg på en mengde kristne band med en del kristen tematikk jeg også, men som sagt fokuserte denne sangen altfor mye på bibelske ideologier. Jeg har ikke lyst til å få "pris herren" og "du er Guds barn" trykket opp i ansiktet.

Siterer Ikki-kun:
Og du finner garantert en del ateister som skriver positivt om musikken blandt kmmentarene der også.


De om det, de er fan kormusikk om de hører på det. De er ikke særlig til ateister om de hører på det for å oppleve Guds unvikelige dommedag i korform.

Siterer Ikki-kun:
Musikk er musikk.


Selv om musikk er musikk, finnes det fremdeles god musikk og dårlig musikk.

Og for å skrive det igjen som jeg har gjort før;
kormusikken er ikke komplisert
kormusikken er ikke atmosfærisk for meg
kormusikken er kjedelig pågrunn av det overnevnte
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Nå er jo lyrikken på latinsk. Så hvor mye av "Guds uunnvikelige dommedag" man får med seg kan en jo lure på...

Og ja, det finnes god og dårlig musikk. Dette er ikke dårlig musikk.
Fair nok, du liker ikke kormusikk, men det betyr ikke at kormusikk er dårlig.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Hva er dårlig musikk?
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Nå er jo lyrikken på latinsk.


Har det noe å si? Om noe er skrevet på kinesisk betyr vel ikke at det ikke kan bli oversatt til engelsk som gjør det forståelig for vi som ikke kan kinesisk.

Siterer Ikki-kun:
men det betyr ikke at kormusikk er dårlig.


Jo, fra et instrumentalsk perspektiv.

Siterer Ikki-kun:
Eller hva med Kataxu , hvor skaperen har en nynazistisk ideologi? Fullstendig hjernedød ideologi. Men musikken blir ikke dårlig på grunn av det.


Melodiene trenger ikke være dårlig, men det trekker ned helheten som musikken skal uttrykke. Siden du sier at musikken ikke har noe behov for lyrikker, hvorfor er ikke da all musikk utformet med planspråk i steden for lyrikker av betydning?

Siterer peterernoob:
Hva er dårlig musikk?


Jeg vil hevde at dårlig musikk er musikk som ikke krever spesielle ferdigheter for å lage, verken fysisk eller psykisk, og som derfor ikke burde tilby kraftige persepsjonelle tilstander for mottakeren.

Akkurat som jeg ofte synes en dårlig film er en film som ikke tilbyr noen verdi av høyere intellektuell grad. Selv om jeg ofte vil hevde at en film er dum, og ikke dårlig om den gjør det.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Jeg vil hevde at dårlig musikk er musikk som ikke krever spesielle ferdigheter for å lage, verken fysisk eller psykisk.


Gjelder det all kunst? Er et maleri som er lett å lage et dårlig kunstverk? Ta for eksempel barnekunst; ekstremt lett å lage, men likevel dypt og utrolig meningsfullt. Er det dårlig kunst?

Det å rangere kunst er super-silly, da alle estetiske uttrykk har sin verdi. Er det kanskje bedre å si at enkelte typer kunst ikke krever spesielle ferdigheter for å lage? Som for eksempel den musikken Korn lager. Dårlig ditt og dårlig datt. Det er i det hele tatt et veldig upresist begrep.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer peterernoob:
Er et maleri som er lett å lage et dårlig kunstverk?


Som jeg skrev; både fysisk og psykisk. Noe trenger ikke være dårlig fordi det er lett å lage. Om artisten har et øre for musikken som gir det et uttrykk rent estetisk og gjør det til et førnyelig sanseinntrykk for vi som opplever den, kan den være så lite komplisert rent fysisk som den bare vil. Det viktigste er at den betyr noe for begge parter. Hvis ikke er den dårlig i et subjektivt perspektiv.

Om jeg kaster et rødt malingsspann på et hvitt lerret, fordi jeg i et øyeblikks meningsløshet fikk lyst til det, og noen kommer bort til meg og sier at dette taler til dem innvendig og at maleriets metafysiske opphav gir uttrykk for transcendens og et samfunn i dekandens, og sier jeg er en begavet kunstner. Da får jeg bare lyst til å dele ut et nyreslag.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!