Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Ranger låta over deg! *les regler* [lek]


Siterer Cherno:
Fikk et svar på denne forrige gang som var bare en sint type som jeg ikke likte musikken til:
Pluss at System of a Down er genuint forferdelig, for 15 år gamle "rebeller", og ikke fortjener høyere enn 3/10.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Pluss at System of a Down er genuint forferdelig, for 15 år gamle "rebeller", og ikke fortjener høyere enn 3/10.


Haha fy f du suger
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Ganske bra sang av SOAD. Veldig bra gitarer. Vokalene er vanelig SOAD still 8/10

Vreid - Empty
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Absolutt fungerende Black Metal, selv om jeg har mer sans for Windir og mer folk'ete-BM enn akkurat dette. Men Vreid har også mye bra å komme med, da.

Liker introen her, men synes selv at vokalen svekker til tider. Er ikke like originalt som i de kommende albumene (ikke hørt "V" enda). Men joda, fungerer greit.

Chelsea Wolfe - The Wasteland
http://www.youtube.com/watch?v=qSLqvDjDBQU
  • 0
Merkelig låt.
Passer greit til å ha i bakgrunnen, men skulle jeg sittet og hørt på den ordentlig, tror jeg nok jeg fort hadde gått lei...

Overall: 5/10

Neste sang:

Tartaros - The Grand Psychotic Castle
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Ryuzaki:
Ignorer ikke analytiske underbyggelser


Citerer Ryuzaki:
Sakte kjedelig og utrolig ensformig, men allikevel litt kul.


Håper du ser dobbeltmoralen.


Hadde ikke noe mer å si, jeg er ikke en musikk analytiker. Sa bare det jeg selv følte om låten.
  • 0
Veldig stilig Bm låt med mye atmosfære! 9/10

Emperor - Curse you all men
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Ingen?
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Det der var ingenting annet en bråk... 1/10

Neste: Linkin Park - In The End
  • 0
Siterer Ryuzaki:
Det der var ingenting annet en bråk... 1/10


Jeg hørte både gitar, bassgitar, trommer, vokaler, samt noen orkestralske instrumenter i bakgrunnen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Ryuzaki:
Det der var ingenting annet en bråk... 1/10


Jeg hørte både gitar, bassgitar, trommer, vokaler, samt noen orkestralske instrumenter i bakgrunnen.


Så fint da.
  • 0
Dette var skummelt og veldig sinna musikk mot klimakset. Jeg vet at barnet jeg får aldri skal få høre på slik djevelsk musikk. Neida, skal ikke være så kry. Jeg hadde er periode når jeg var omkring elleve år hvor jeg hørte på Linkin Park og Meteora var det nye som alle vi kule kidsa hørte på. Det var på den tiden hvor alt vi hørte på var den kommersielle musikken (fordi vi ikke visste bedre), og de fleste artistene var sellouts og boyband. Og denne sangen var en av de kuleste den gangen. Ikke så mye nå lenger. Den er typisk musikk for allmennheten, med rolige nok melodier til å bli spilt på radio og et slik 'viktig' budskap som gjør at folk har en unnskyldning for å høre på det. 4/10.

Suffocate For Fuck Sake - Le Gilet Fraternel (sangen er ikke så sint som bandnavnet tilsier)
http://www.youtube.com/watch?v=GBb3bfB8Dy0
http://open.spotify.com/track/43u20of7x66pv4Lv1CIaQd
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
tar den.
Jeg forventer en massakre.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer The Heretic:
Dette var skummelt og veldig sinna musikk mot klimakset. Jeg vet at barnet jeg får aldri skal få høre på slik djevelsk musikk. Neida, skal ikke være så kry. Jeg hadde er periode når jeg var omkring elleve år hvor jeg hørte på Linkin Park og Meteora var det nye som alle vi kule kidsa hørte på. Det var på den tiden hvor alt vi hørte på var den kommersielle musikken (fordi vi ikke visste bedre), og de fleste artistene var sellouts og boyband. Og denne sangen var en av de kuleste den gangen. Ikke så mye nå lenger. Den er typisk musikk for allmennheten, med rolige nok melodier til å bli spilt på radio og et slik 'viktig' budskap som gjør at folk har en unnskyldning for å høre på det. 4/10.


Fint vi har forskjellig smak! Jeg syns sangen din var rett ut bedrøvelig og kjedlig, men det er bare min smak. Og jeg bruker ikke "viktig budskap" som unskyldning for å høre på Linkin Park, jeg ganske simpelt liker sangene deres. Det er ikke stort til viktig budskap i dem.

Men ellers takk for alle de kvasse kommentarene The Heretic
  • 0
Siterer Ryuzaki:
Men ellers takk for alle de kvasse kommentarene The Heretic
Skjer med at The Heretic får TAKK for sin slakt mens jeg får pinlig stillhet og slakt av mine egne sanger? Er det fordi han er moderator? Hæ? HÆ!?

Jeg likte dessverre ikke sangen, jeg heller. Jeg vet at atmosfærisk ditt og atmosfærisk datt sikkert kan brukes til å forsvare den, men det virket i alle fall ikke innlysende stemningsfullt på meg ved første (og siste) gjennomlytting. Vanskelig å kritisere i vanlig forstand, men jeg kan jo nevne at screamo-elementene ikke fungerte i det hele tatt for min del. For det første kan jeg ikke tenke/høre på musikken uten å se for meg scenekids, og scenekids som skal være atmosfæriske og dype er hysterisk.

Så en halvveis aktuell sang om 9/11, som dessverre fikk altfor lite spilletid på P4 på søndag.
http://www.youtube.com/watch?v=qYOr8TlnqsY
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Vanskelig å kritisere i vanlig forstand, men jeg kan jo nevne at screamo-elementene ikke fungerte i det hele tatt for min del.


Du er så blaut. Ass. Den sangen var forsåvidt litt annerledes enn albumet de har med det fortreffelig småpretensiøse navnet; "Blazing Fires and Helicopters on the FrontPage of the Newspaper. There's a War Going on and I'm Marching in Heavy Boots.", hvor scream-vokalen er mer blandet med post-metal instrumental. Ikke at du hadde likt screamingen pågrunn av det, men det er nå muligens en smule mer passende, alt etter øyet som ser.

tar forøvrig sangen også.
EDIT: Glem det, jeg skal legge meg før sangen er ferdig. Dessuten hørte jeg nettopp på en sang som varte i 74 minutter, så orker ikke en til akkurat nå. Kanskje i morgen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Citerer Ryuzaki:
Men ellers takk for alle de kvasse kommentarene The Heretic
Skjer med at The Heretic får TAKK for sin slakt mens jeg får pinlig stillhet og slakt av mine egne sanger? Er det fordi han er moderator? Hæ? HÆ!?


Jeg takker ikke for slakten, "takker" for alle de andre unødvendige kommentarene på hva jeg har syntes om andre sanger her. Slakten er hans mening, og ikke noe jeg tar meg nær av.

Siterer Skreifiskaren:
Så en halvveis aktuell sang om 9/11, som dessverre fikk altfor lite spilletid på P4 på søndag.
http://www.youtube.com/watch?v=qYOr8TlnqsY


Det var jo fin bakgrunnsstøy, hvis en ikke bryr seg om hva som kommer ut av høyttalerne. 2/10

Neste: Hammerfall - At the end of the rainbow
  • 0
Siterer Ryuzaki:
Jeg takker ikke for slakten, "takker" for alle de andre unødvendige kommentarene på hva jeg har syntes om andre sanger her. Slakten er hans mening, og ikke noe jeg tar meg nær av.


Problemet her, som jeg igjen påpeker, er at man skal argumentere for sine subjektive meninger, og ikke bruke at "det er hans mening" som en unnskyldning for å skrive lavpannede, feilaktige svar tilbake. Jeg føler ikke at du bør kalle noe som helst her unødvendig når du helt åpenbart ikke gidder å gi et legitimt svar, eller i det minste prøve å vise et snev av forståelse for hva jeg skriver, fordi du i blinde hevder at "det er subjektivt". Likeså kan jeg påstå at alle dine innlegg i denne tråden er like unødvendige.

Hvorfor dette er et problem? Fordi du tror at du kan slakte nestemanns sang med svake påstander som ikke kan gis noen logisk underbyggelse, og at vedkommende vil la det gå uprovosert hen fordi du mener det er 'subjektivt'. Dette er både krenkende for det intellektuelle mennesket og svært dogmatisk, for den innstillingen der minner mer om de fundamentale kristne som går i begravelsene til homofile personer for å hevde at vedkommende fortjente å dø, og tro de kan slippe unna med det.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Ryuzaki:
Neste: Hammerfall - At the end of the rainbow


Power Metal blir litt for dumt. Greit at man ikke må ta all musikk helt seriøst, jeg liker jo blant annet Manowar og Rammstein og tar det med en klype salt, men dette blir for harry, klisjéfylt og forutsigbart for min smak. Begynnelsen (som forresten ga assosiasjoner til Heaven and Hell av Black Sabbath) var småkul, men ellers... nei. 3/10

Aphex Twin - Ptolemy
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Ryuzaki:
Jeg takker ikke for slakten, "takker" for alle de andre unødvendige kommentarene på hva jeg har syntes om andre sanger her. Slakten er hans mening, og ikke noe jeg tar meg nær av.


Problemet her, som jeg igjen påpeker, er at man skal argumentere for sine subjektive meninger, og ikke bruke at "det er hans mening" som en unnskyldning for å skrive lavpannede, feilaktige svar tilbake. Jeg føler ikke at du bør kalle noe som helst her unødvendig når du helt åpenbart ikke gidder å gi et legitimt svar, eller i det minste prøve å vise et snev av forståelse for hva jeg skriver, fordi du i blinde hevder at "det er subjektivt". Likeså kan jeg påstå at alle dine innlegg i denne tråden er like unødvendige.

Hvorfor dette er et problem? Fordi du tror at du kan slakte nestemanns sang med svake påstander som ikke kan gis noen logisk underbyggelse, og at vedkommende vil la det gå uprovosert hen fordi du mener det er 'subjektivt'. Dette er både krenkende for det intellektuelle mennesket og svært dogmatisk, for den innstillingen der minner mer om de fundamentale kristne som går i begravelsene til homofile personer for å hevde at vedkommende fortjente å dø, og tro de kan slippe unna med det.


Jeg bare sier hva jeg selv syns om sangene, jeg er som sagt ingen musikk anmelder og kan ikke komme med lange dype svar på hvorfor jeg ikke liker enkelte sanger her. Dere skremmer også andre folk bort ved å hakke ned på enhver som ikke kommer med dype begrunnelser for hva de syntes om sangen over. Ser ikke på tråden som en seriøs kritiker tråd, mer for å få nye musikk inntrykk og se andres meninger.

Dessuten står det i tråd reglene "- Du kan selv velge om du vil skrive et par setninger, noen ord, eller bare gi en karakter, selv om det oppfordres til å gi en liten begrunnelse"
  • 0
Siterer Ryuzaki:
Ser ikke på tråden som en seriøs kritiker tråd, mer for å få nye musikk inntrykk og se andres meninger.
Andres meninger er null verdt for meg om de består av "æsj, ikke min type musikk, det blir for langt utenom min smak". (<- den setningen var faktisk lenger enn mange av svarene her, så det sier litt). Jeg håper du ikke er uenig?
Og det trenger ikke være "dypt", jeg skriver aldri dypt, men det hadde vært fint med litt varierte tilbakemeldinger, får ofte inntrykk at alle her har lært seg å formulere seg av samme traurige personen.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
jeg er som sagt ingen musikk anmelder og kan ikke komme med lange dype svar på hvorfor jeg ikke liker enkelte sanger her.


Jeg tror nok en hvilken som helst person som i det hele tatt har hørt musikk og vet hva et instrument er, er i stand til å skrive noe mer givende enn hva Skreifiskaren trakk frem som eksempel over her. Det handler ikke om lange dype svar på flere avsnitt (som omtrent ingen på tråden har skrevet uansett), men bare at man gjør rede for egne meninger slik at andre (og deg selv) får noe ut av å få sangen sin rangert.

Siterer Ryuzaki:
Dessuten står det i tråd reglene "- Du kan selv velge om du vil skrive et par setninger, noen ord, eller bare gi en karakter, selv om det oppfordres til å gi en liten begrunnelse"


Jeg har ingen planer om å gjøre noe som helst med tråden om ingen følger det jeg har skrevet her nå. Jeg uttrykker simpelthen min mening fordi jeg føler at jeg ikke får noe ut av å poste musikk her, og i postene ovenfor har jeg forklart hvorfor. Reglene sier forøvrig også at man skal skrive at man tar sangen før man rangerer den, noe jeg ikke ser at du har gjort. Ikke at jeg tar det så nøye, men det blir litt dobbeltmoral her.

______________________________________________________

Aphex Twin: har prøvd å gi musikken et forsøk et par ganger, men det har aldri fenget meg helt. Muligens jeg har hørt feil sanger, men denne var ikke noe unntak. Musikken er ganske generisk og en smule simpel på overflaten, med typisk "dunk dunk", og noen småcheesy 90-talls synthlyder (heldigvis var ikke disse nevnte poengene veldig fremtredende i forhold til det de kunne vært da). Jeg likte derimot de flegmatiske undertonene til sangen, det som ga ambient-preget og styrket atmosfæren. 6/10.

Nemertines - 2006
http://www.youtube.com/watch?v=sJMiH0CKZtA
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
en veldig rar sang som jeg ikke helt vet om jeg liker, var litt repterende 5/10

Rammstein - Ohne dich
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Siterer The Heretic:
Jeg har ingen planer om å gjøre noe som helst med tråden om ingen følger det jeg har skrevet her nå. Jeg uttrykker simpelthen min mening fordi jeg føler at jeg ikke får noe ut av å poste musikk her, og i postene ovenfor har jeg forklart hvorfor. Reglene sier forøvrig også at man skal skrive at man tar sangen før man rangerer den, noe jeg ikke ser at du har gjort. Ikke at jeg tar det så nøye, men det blir litt dobbeltmoral her.


Jeg oppdaterer tråden hver gang før jeg poster så jeg er ikke på att ingen andre har postet. Men nå får vi la tråden bli brukt til det den skal, og ikke diskutere.

Siterer shotgunrain12:
Rammstein - Ohne dich


Veldig fin sang, elsker melodien og tysk er et veldig fint språk som passer til denne typen musikk 9/10

Neste: Robert Miles - Children
  • 0
Lite fan av data-musikk som den, lite inspirerende og kjedelig 2/10

JEG har en sang som er relatert til 9/11, som ikke er en time lang hehe

Serj Tankian-Empty Walls (anbefaler å se på videoen også)

http://www.youtube.com/watch?v=-CxKA1uETxE&ob=av2e
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!