Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Ranger låta over deg! *les regler* [lek]


Ikke så værst.
Riffinga var ganske kul, men trommene var kjedelige.
Vokalen var også svært forglemmelig. Typisk inhalerings-vokaler som aldri kan nå opp til vanlige vokaler.
Likevel, hadde låta sine øyeblikk.

Overall: 6/10


Neste sang:
Vi bryter metall-kjeden med litt Lonely Island.

The Lonely Island - Jizz in My Pants
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Lonely Island er ikke noe spesielt bra musikk (med tanke på ferdigheter), men det er catchy og lyrikkene og musikkvideoene er en smule morsomme. Dette gjelder jo Jizz In My Pants også, selv om jeg kanskje er mest lei den sangen. Er typisk musikk jeg går lei fort, men har ikke noe problemer med å høre på det. 6/10.

Apparat - Song of Los
http://www.youtube.com/watch?v=kDyk8ouEfSQ&ob=av2e
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ganske fine toner med en fin og rolig melodi. Syns kanskje syngingen var litt vel dominerende i forhold til musikken, men dette var sikkert meningen. 7/10

Neste: System Of A Down - Sad Statue
  • 0
Likte referenget, men jeg har aldri likt den typen growling/screaming de bruker generelt i metalcore. Men en ganske grei sang alt i alt. 7/10

Neste:

Luna Obscura - Waltz Into Darkness

http://www.youtube.com/watch?v=sebNH3aPJxY
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Ganke typisk synth metal. For min del var det veldig forutsigbart, og dermed ble det ganske generisk. Nå er ikke jeg noe fan av band som prøver å være episke med de typiske episk-melodiene med korsang, overmelodiøse gitarriff, sopranvokal og litt enkel synth på keyboard, alt i en pakke. 5/10.

Textures - Reaching Home
http://www.youtube.com/watch?v=mcIliX_z_7M
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ikke værst. Har sett Textures bli omtalt rundt omkring i det siste, men aldri hørt på dem. Kanskje jeg burde ta en titt på resten av bandets materiale?
Uansett, var det en deilig og chill metal-låt. Rolig Metal.
Behagelig med god vokal.

Overall: 7/10


Neste låt:

Advent Sorrow - Insidious Memories
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Kanskje jeg burde ta en titt på resten av bandets materiale?


Resten av sangene er uten tvil hardere og har for det meste scream-vokal. Har ikke fått hørt allverden av det nye albumet enda (som denne sangen var fra), men det forrige albumet synes jeg var ganske kult.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Neste låt:

Advent Sorrow - Insidious Memories

Da tar jeg vel denne.

Jeg digger symfonisk metal, det er en så utrolig fin miks av sjangere fyllt med kontrast. På den annen side har jeg aldri hatt særlig sansen for screamo :/

7/10

Gary Jules - Mad World
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
Siterer Andrilza:
Jeg digger symfonisk metal, det er en så utrolig fin miks av sjangere fyllt med kontrast. På den annen side har jeg aldri hatt særlig sansen for screamo :/


Screamo? Wut? Det er Symfonisk Svartmetall.
Er ikke noe screamo der.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Hørte litt på The Old Dead Tree for en stund siden. Synes det generelt er likbart. Denne sangen startet med litt rolig prog rock før den bryter løs i metal. Talentfulle folk, og har ikke noe i mot å høre på det, men melodiene klarer ikke helt å fange meg enda. 7+ i karakter.

Bleed av Meshuggah mikset opp med synginga til Lady Gaga i Paparazzi:
http://www.youtube.com/watch?v=UU63P50ag0c
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Bra gitar og trommer. Vokalende var typisk Lady Gaga men på sett og vis så passet de sammen. 7/10

Cannibal Corpse - Shredded Humans
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Er ikke glad i satan rock. Blir bare veldig kjedelig, og platt. Gir meg ingen ting.
2/10


Morsom sang jeg så på TV.
I can't get erection from the election - Kollektivet
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Satan Rock? hvor?

Lagt til 2011-10-19 16:16:
Anyways

måten de sang på føltes feil, de var ikke noe spesielt med vokalende, som gjørde de kjedlig å høre på . Og det kjedde ikke noe i bakgrunden som var vits å høre på. Morsom var den heller ikke. 3/10

Brain Drill - Beyond Bludgeoned
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Siterer simidude:
satan rock.


¯\(-_0)/¯

Anyways, tar låta.

Hmmm, Brain Drill, ja.
Brain Drill er ett av de "technical wankery" bandene. Over-tekniske på instrumentene, og det gir veldig lite tilbake.
Denne sangen er ikke en av de værste jeg har hørt av dem, men den var temmelig over-teknisk den også.

Det var noen kule partier, men det var stort sett der de bare var moderat tekniske.
Låtskrivinga og vokalen var helt okey, men ikke noe mer enn det.

Overall, en sang som gir meg veldig lite. 5/10


Neste sang:
Vi kjører noe ganske midre teknisk.

dEMOTIONAL - Alive
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
__(Xo X)|
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
hmm ganske bra sang. Jeg likte scream vokalende men clean vokalende var ikke fullt så bra.Men jeg savnet trommene. 8/10

Arch Enemy - We will rise
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Tar'n
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer shotgunrain12:
hmm ganske bra sang. Jeg likte scream vokalende men clean vokalende var ikke fullt så bra.Men jeg savnet trommene. 8/10

Arch Enemy - We will rise


Bra nok, er ikke sånn veldig fan av skrike musikk.
6/10

Metallica - Fade To Black
http://www.youtube.com/watch?v=Nu4wvvoA9-s
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Er ikke så utrolig stor fan av Metallica som mange andre her inne, men dette er en av de sangene som jeg virkelig liker. Flott gitarspill og god tekst som bandet er kjent for.

9/10

Swallow The Sun - Lights on the Lake
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Screamo? Wut? Det er Symfonisk Svartmetall.

Er ikke noe screamo der.

Da har jeg kanskje misforstått begrepet ^^' Growling var det vel kanskje jeg mente.
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
veldig atmosfærik sang med både rolig og skrikende vokal den falt godt i smak 9/10

Anon Amarth - The twilight of the Thunder god
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Instrumentaldelen på sangen er fet, men er ikke så glad i Black Metal-growling..

7/10 tenker jeg

http://www.youtube.com/watch?v=YhssVbPig2Q

Legg spesielt merke til de mange forskjellige vokalistene og deres samspill!
The only purpose of life, is to give life purpose!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!