Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Terrorangrepet i Oslo og Utøya


Lol, tror ikke de har lov til å fjerne Battle.net brukeren om han ikke har gjort noe i mot reglene til tjenesten.
  • 0
Så ut som blizzard er med oss så han får ikke nyte WoW i fengselet kanskje stenge COD brukeren hans også så han ikke får spillt COD.
  • 0
Gravkorset er fortsatt savnet etter Utøya-tragedien. Huff, har en vond følelse av dette... Har var innom Gamezone i Kristiansand rett før helgen og kjøpte et par spill, dette er jo bare helt tragisk!
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Eh? No shit? Gravkorset var der? Kunne du kommet med det ekte navnet hans..?
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Helst ikke gjør det enda.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Mm, forstår. Beklager.
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
  • Enro
  • Enro
Siterer Zyrocz:
Lol, tror ikke de har lov til å fjerne Battle.net brukeren om han ikke har gjort noe i mot reglene til tjenesten.


http://eu.battle.net/wow/en/character/silvermoon/Conservatism/- En stengt profil.

http://eu.battle.net/wow/en/search?page=1&f=post&sort=time&a=
Conservatism%40Silvermoon
Postene hans. I et av dem sier han at han er en 31år (for rundt 1,5 år siden) gammel mann fra Oslo, noe som passer bra med Breivik.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Så vidt jeg har fått med meg så er det bare NRK som har knyttet opp ABBs handlinger og meninger opp mot World of Warcraft. Når det skal være sagt, så har de nå droppet den tankegangen. Ergo, spill i norge kommer neppe til å endre seg, men jeg ser ikke bort ifra at medievolddebatten kommer til å vokse når vi får hendelsene 22.07 på avstand.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Så vidt jeg har fått med meg så er det bare NRK som har knyttet opp ABBs handlinger og meninger opp mot World of Warcraft


CNN og BBC tok også tak i dette, men av de norske er det godt mulig du har rett.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Så lenge det ikke går over Gamingen her i Norge ettersom fyren disser opp med at COD er det beste Realitiske Skyte simulator spillet. Jeg lurer på når COD ble så realitisk som han der Anders tror ettersom jeg ser at de fleste tingene på spille er way to mouch over realitisk.... men, nå lever jo fyren i sin egen verden så i hans verden var det vell det.

Jeg tror han også fikk litt ideer fra den ene banen på COD: MW 2 med airporten der du blaffer ned random folk.... han trodde virkelig han kunne gjøre det samme i Uøya?!? (Kanskje det ligger en connection her... eller kanskje ikke)
  • 0
Gjerningsmannen er mentalt ustabil til tusen, og det har absolutt ingen sammenheng med at han spilte World of Warcraft og Call of Duty. Det blir som å si at grunnen til at han gjorde det ligger i de bøkene og filmene han leste og listet opp som sine favoritter på Facebook. Kanskje vi skal ta det enda lenger, og si at grunnen til det hele var favorittmiddagen hans som gjorde det.

Man må se på hva som ligger under før man begynner å kritisere det som ligger over.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Gjerningsmannen havder å være del av organisasjonen PCCTS og skal ha planlagt drap på 4848 nordmenn i tilegg til terror i USA...

kilde:http://www.dagbladet.no/2011/07/24/nyheter/utoya/innenriks
/17437552/
what happened to sex,drugs,and rock and roll now its just aids,crack and techno
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer nikker123:
Gjerningsmannen havder å være del av organisasjonen PCCTS og skal ha planlagt drap på 4848 nordmenn i tilegg til terror i USA...

kilde:http://www.dagbladet.no/2011/07/24/nyheter/utoya/innenriks
/17437552/


Sikkert det som sto i hans manifest på 1500 sider.

Ser at det er en event på facebook om å ha denne høringen for lukkede dører i stedet for åpne dører som først er avtalt. Jeg har for det første meget lyst til å høre hvorfor han gjorde dette. Og få høre disse ordene redigert ved et senere tidspunkt bryter med ytringsfriheten f.eks.

Og i framtiden tror jeg at det er viktig av de politiske partiene og diskutere dette med alle samfunnsgrupper. Ekstremisme er farlig, uansett om den er kristen eller islamsk. Men tenk på at selve grunnen til at dette tragiske skjedde er fordi han ikke fikk føle seg hørt. Å ignorere samfunnsgrupper i framtiden kan være enda farligere, da det er mulig at dette ikke er siste gang det skjer fordi man ikke føler seg hørt.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
lurer på om manifesten på 1500 sider blir remaket til en bok i framtiden og at de kommer en film om det. (Vell de lagde jo film av Nokas ranet....)
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer draxi:
lurer på om manifesten på 1500 sider blir remaket til en bok i framtiden og at de kommer en film om det. (Vell de lagde jo film av Nokas ranet....)


Tror ikke den kommer før mange av oss er gamle pga. alle følelsene innblandet med dette. Men usannsynlig er det ikke.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Det har jo kommet film av World Trade Center også. Så skal vi ikke se bort ifra at et forlag ser muligheten til å tjene litt penger med manifestet (synd at det ligger gratis ute overalt på nett). Men jeg tror uansett at det er lite trolig. Under NOKAS-ranet så var det "bare" en som omkom. Denne katastrofen (les: terroraksjonen) berører så mye mer.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer draxi:
lurer på om manifesten på 1500 sider blir remaket til en bok i framtiden og at de kommer en film om det.


Tror ikke det. De sier jo at det er mye klipp og lim, og for å få gi ut noe slikt må de hente inn lov fra alle de som sitter med rettene til det han har brukt. Det er mye arbeid, og sjansen er liten for at alle sider ja..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer ZubiMar:
Gjerningsmannen er mentalt ustabil til tusen, og det har absolutt ingen sammenheng med at han spilte World of Warcraft og Call of Duty. Det blir som å si at grunnen til at han gjorde det ligger i de bøkene og filmene han leste og listet opp som sine favoritter på Facebook. Kanskje vi skal ta det enda lenger, og si at grunnen til det hele var favorittmiddagen hans som gjorde det.

Man må se på hva som ligger under før man begynner å kritisere det som ligger over.


Leste i VG at han selv hadde satt seg inn i World of Warcraft for å distansere seg fra venner, familie, kjente og egentlig resten av samfunnet. Nesten som han ønsket å miste litt av virkelighetsfølelsen. Han brukte WoW også som en unnskyldning til å være isolert hjemme. Når familien trodde han var hjemme å spilte, brukte han egentlig tiden til å planlegge og forberede seg.

Fyren er tydeligvis en meget intelligent type som klarte å opparbeide seg en fem millioners formue i en alder av 24 til å bruke på terrorangrepet, men til tross for intelligens er han tydelig gal.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Men det går en grense. Rehabilitering for en tyv? Ok. Rehabilitering for en junkie? Ok. Rehabilitering for en voldtektsmann? Ok. Rehabilitering for en fyr som drepte 90 ubevæpnede ungdommer med kaldt blod? Eh. Tviler på at han blir et fungerende medlem av samfunnet noengang. Tidlig å komme med spekulasjoner, men jeg tipper uendelig forvaring.


Du sier noe. Jeg tror ikke han kommer til å få seg jobb og familie om han noen gang slipper ut. Men etter hvert, om mange år, vil han kanskje forstå at det han gjorde var galt. Om han får vår tilgivelse, er en helt annen sak.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Intelligens er ikke alltid parret med etikk. Unabomberen var jo også intelligent. Også har man Bobby Fischer som jo ikke gjorde noe så galt, men som sjokkerte mange med sine meninger.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Intelligens kan vel i mange tilfeller føle til stumpet empati fordi en intelligent person lar fornuften styre over følelsene. Ikke det at det som skjedde er fornuftig på noen måte, but you get my point.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Ser at fengslingen foregår bak lukkede dører. Da har jeg et spørsmål. Hva skjedde med ytringsfriheten?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Er vel i frykt for at han kan sende kodede meldinger til eventuele medhjelpere.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Tror heller det går på at han ønsket rettsak med åpne dører, og politiet vil ikke at han skal føle at han har "vunnet", ved å få det som han vil.
Kept you waiting, huh?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!