Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Fotball-tråden


Siterer The Cookiemonster:
And you were saying what, Glorfindel?


Ins?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Dunga ansatt som Brasil-trener. Oh dear. De vil virkelig ikke få brasiansk fotball på rett spor de.

Bojan Krkic + Stoke = True
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
James Rodríguez. Real Madrid. €80m.

And you were saying what, Glorfindel?


Makan til overprising. Skittent. Er definitivt bare et svar til Suarez-overgangen. De TRENGER han jo ikke. Ville forsåvidt gått for Di Maria, som jeg er en veldig stor fan av. Håper han går til PL. Tror han ville ha vært en forjævlig god signering for United.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Makan til overprising. Skittent. Er definitivt bare et svar til Suarez-overgangen.


Real er i en posisjon der de ikke trenger å bry seg uansett. De betalte nok rett og slett bare summen Monaco krevde.

Siterer A to the H:
De TRENGER han jo ikke.


Nei, de gjør sikkert ikke det, men man må styrke når man ligger på topp. Den italienske metoden med å droppe forsterkninger så fort man vinner litt er håpløs, og det er bare bra for Real at de ikke går i den fallgruven.

Nå blir nok Disco-Isco og/eller Di Maria solgt (førstnevnte muligens lånt ut), så det kan jo bli interessant.

Siterer A to the H:
Ville forsåvidt gått for Di Maria, som jeg er en veldig stor fan av. Håper han går til PL. Tror han ville ha vært en forjævlig god signering for United.


Jeg regner med at han går til PSG.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Real er i en posisjon der de ikke trenger å bry seg uansett. De betalte nok rett og slett bare summen Monaco krevde.


True dat, men fremdeles sykt dyrt.

Siterer The Cookiemonster:
Nei, de gjør sikkert ikke det, men man må styrke når man ligger på topp. Den italienske metoden med å droppe forsterkninger så fort man vinner litt er håpløs, og det er bare bra for Real at de ikke går i den fallgruven.


Joa, men kunne ha styrket andre plasser i stedenfor. Mangler mer dybde på stopperplass. Pepe er ræva, Ramos er oppskrytt og Varane er enda urutinert.

Siterer The Cookiemonster:
Nå blir nok Disco-Isco og/eller Di Maria solgt (førstnevnte muligens lånt ut), så det kan jo bli interessant.


Disco-Isco er for god til å bli lånt ut. Illaramendi blir nok utlånt/solgt.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg regner med at han går til PSG.


Tror jeg og.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
True dat, men fremdeles sykt dyrt.


De gir faen uansett. De er milevis innenfor FFP-reglementet uansett, så det er ikke noe stress.

Siterer A to the H:
Joa, men kunne ha styrket andre plasser i stedenfor. Mangler mer dybde på stopperplass. Pepe er ræva, Ramos er oppskrytt og Varane er enda urutinert.


Enig med at Pepe er ræv, men sett bort fra at han noen ganger mister hodet er Ramos en svært god stopper. Varane må bare få tillit, så blir han enormt god med tiden. Med stoppermarkedet så vanskelig som det er nå, så ser jeg heller ikke helt hvem som er tilgjengelig og god nok.

Siterer A to the H:
Disco-Isco er for god til å bli lånt ut.


Ikke si det, Real skal visstnok ha gitt beskjed til bla. Man. City og Liverpool om at han er tilgjengelig for lån.

Siterer A to the H:
Illaramendi blir nok utlånt/solgt.


Næ. Xabi er ikke en ungfol, og Kroos er i all hovedsak en mer fremskutt spiller. Som dyptliggende playmaker er han ikke like god. Illarra blir nok.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
De gir faen uansett. De er milevis innenfor FFP-reglementet uansett, så det er ikke noe stress.


De selger jo veldig dyrt og godt. Morata for 22 millioner euro er jo svinedyrt, så det er et veldig godt salg.

Siterer The Cookiemonster:
Ikke si det, Real skal visstnok ha gitt beskjed til bla. Man. City og Liverpool om at han er tilgjengelig for lån.


QPR låner han,

Siterer The Cookiemonster:
Næ. Xabi er ikke en ungfol, og Kroos er i all hovedsak en mer fremskutt spiller. Som dyptliggende playmaker er han ikke like god. Illarra blir nok.


Xabi har blitt treig, men tror faktisk at Real beholder Khedira, og da skal du ikke se bortifra at han blir henvist til benken.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
De selger jo veldig dyrt og godt. Morata for 22 millioner euro er jo svinedyrt, så det er et veldig godt salg.


Nettopp. Det er en av flere faktorer til at de ikke sliter med FFP, selv om Barca-fansen og andre deler av anti-Real hylekoret selvfølgelig våknet i dag for å sutre på at Real bruker så mye penger.

Siterer A to the H:
QPR låner han,


'Arry kommer med han kjørende i bilen på TDD, og tar seg tid til et intervju fra bilen utenfor treningsfeltet til QPR med Isco passasjersetet. Det skjer naturligvis ikke, men det hadde vært hysterisk morsomt. Lurer på hva 'Arry disker opp med på TDD.

Siterer A to the H:
Xabi har blitt treig


Rettelse: Xabi har alltid vært treig, han har bare blitt treigere. Treigere enn treig.

Siterer A to the H:
men tror faktisk at Real beholder Khedira, og da skal du ikke se bortifra at han blir henvist til benken.


Njæ. Khedira er ikke mye til anker. Khedira er f.eks. en helt middelmådig ballvinner. Xabi vinner bla. en større prosentandel av taklingene sine, selv om han beveger seg i sneglefart. Ikke er Khedira flink til å snappe pasninger heller. Nei, Khedira er og blir en indreløper. Når Khedira og Alonso spilte sammen i en 4-2-3-1 var det også da Khedira som var den mest fremskutte av de to.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Treningskamp eller ikke. 7-0 mot LA Galaxy synes jeg er ganske greit. Fikk ikke sett kampen, men etter hva jeg har forstått så var det mye bra. Spesielt Herrera hørte jeg brilljerte stort.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nico Gaitán på vei til Monaco for €45m....verden er gal..
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
'Arry kommer med han kjørende i bilen på TDD, og tar seg tid til et intervju fra bilen utenfor treningsfeltet til QPR med Isco passasjersetet. Det skjer naturligvis ikke, men det hadde vært hysterisk morsomt. Lurer på hva 'Arry disker opp med på TDD.


Vet faen meg aldri med Harry. For en type. "He's a top bloke, and a 'triffic playeh. What a bargain, he's a bloody steal".


Siterer The Cookiemonster:
Rettelse: Xabi har alltid vært treig, han har bare blitt treigere. Treigere enn treig.


Ja, true dat. Er ikke uten grunn at han har sikkert 49 pace neste fifa.

Siterer The Cookiemonster:
Nettopp. Det er en av flere faktorer til at de ikke sliter med FFP, selv om Barca-fansen og andre deler av anti-Real hylekoret selvfølgelig våknet i dag for å sutre på at Real bruker så mye penger.


De har brukt mye penger. De har, dog, brukt penger riktig. Hva er vitsen å pælme 30 mill for en palme på midten, når du kan få mahogni?

Siterer The Cookiemonster:
Nico Gaitán på vei til Monaco for €45m....verden er gal..


Vel, de har hatt suksess med tidligere signeringer fra portugisisk liga. Både Joao Moutinho og James Rodriguez har begge to levert bra/enestående. Ser ikke bortifra at de skyter gullfuglen igjen. Med det sagt, fyttihelvete for en pris for en så gjennomsnittlig spiller.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Vet faen meg aldri med Harry. For en type. "He's a top bloke, and a 'triffic playeh. What a bargain, he's a bloody steal".


Før du vet ordet av det så har han signert en eller annen gammel kjenning.

Siterer A to the H:
Ja, true dat. Er ikke uten grunn at han har sikkert 49 pace neste fifa.


Haha. Da griner FUT-spillerne. FUT er noe herk, forøvrig.

Siterer A to the H:
De har brukt mye penger. De har, dog, brukt penger riktig. Hva er vitsen å pælme 30 mill for en palme på midten, når du kan få mahogni?


Før Rodríguez-overgangen hadde faktisk både United og City brukt mer penger netto de to siste årene enn Real. Dette vinduet her har de f.eks. fått en grei sum for Morata, en forholdsvis begrenset spiller (jeg liker Morata som spiller, men han er litt i overkant keitete og klønete med ballen i føttene).

Siterer A to the H:
Vel, de har hatt suksess med tidligere signeringer fra portugisisk liga. Både Joao Moutinho og James Rodriguez har begge to levert bra/enestående. Ser ikke bortifra at de skyter gullfuglen igjen. Med det sagt, fyttihelvete for en pris for en så gjennomsnittlig spiller.


Joa, de har det, €45m for Gaitán er hinsides all fornuft. Liksom, Benfica solgte Markovic for £20m, £15m mindre. Og Gaitán er 26 år gammel. Men Monaco driter vel i det, de fikk tross alt nesten dobbelt så mye for Rodríguez.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Før du vet ordet av det så har han signert en eller annen gammel kjenning.


Antar at jeg ser en spiller som Samuel Eto'o eller noen andre tullinger som har vært innom Spurs eller West Ham. Michael Dawson, Naughton, Crouch eller Defoe er ikke unlikely.

Siterer The Cookiemonster:
Haha. Da griner FUT-spillerne. FUT er noe herk, forøvrig.


FUT er kjedelig. Gikk lei det for tre år siden.

Siterer The Cookiemonster:
Før Rodríguez-overgangen hadde faktisk både United og City brukt mer penger netto de to siste årene enn Real. Dette vinduet her har de f.eks. fått en grei sum for Morata, en forholdsvis begrenset spiller (jeg liker Morata som spiller, men han er litt i overkant keitete og klønete med ballen i føttene).


Morata er god på sitt beste, men mangler den x-faktoren man forventer når man betaler hele 22 mill for han.

Siterer The Cookiemonster:
Joa, de har det, €45m for Gaitán er hinsides all fornuft. Liksom, Benfica solgte Markovic for £20m, £15m mindre. Og Gaitán er 26 år gammel. Men Monaco driter vel i det, de fikk tross alt nesten dobbelt så mye for Rodríguez.


Monaco driter jo penger. Er ikke noe problem for dem å lappe ut 6 mill i uka for en halvgod spiller.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Antar at jeg ser en spiller som Samuel Eto'o eller noen andre tullinger som har vært innom Spurs eller West Ham. Michael Dawson, Naughton, Crouch eller Defoe er ikke unlikely.


Han utelukket visstnok Defoe i går. Men de andre der skal ikke utelukkes.

Siterer A to the H:
FUT er kjedelig. Gikk lei det for tre år siden.


Jeg gikk lei det etterhvert selv.

Siterer A to the H:
Morata er god på sitt beste, men mangler den x-faktoren man forventer når man betaler hele 22 mill for han.


Ja. Han minner litt om gode, gamle Fernando Morientes egentlig. En spiller som man kan stole på at leverer bra, men ikke enormt bra.

Siterer A to the H:
Monaco driter jo penger. Er ikke noe problem for dem å lappe ut 6 mill i uka for en halvgod spiller.


Nei, det er vel ikke det.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Han utelukket visstnok Defoe i går. Men de andre der skal ikke utelukkes.


Han utelukker aldri Defoe. Det har jeg lært.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg gikk lei det etterhvert selv.


Er ikke nok som skjer, og for lite å gjøre. Ender opp med å bare bygge kule lag i stedenfor å spille.

Siterer The Cookiemonster:
Ja. Han minner litt om gode, gamle Fernando Morientes egentlig. En spiller som man kan stole på at leverer bra, men ikke enormt bra.


Litt sånn jeg har følt det og. Hjelper veldig at han enda er ung og kan slå fullt ut under... Allegri. HAHAHAHA. Allegri er så ræva.

Siterer The Cookiemonster:
Nei, det er vel ikke det.


Kjedelig at fotballen har blitt sånn.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Han utelukker aldri Defoe. Det har jeg lært.


Haha.

Siterer A to the H:
Er ikke nok som skjer, og for lite å gjøre. Ender opp med å bare bygge kule lag i stedenfor å spille.


Blandingen av at jeg suger og at FIFA online rett og slett handler om å ha så mye fart som overhode mulig gjorde at jeg gikk lei.

Siterer A to the H:
Hjelper veldig at han enda er ung og kan slå fullt ut under... Allegri. HAHAHAHA. Allegri er så ræva.


Jeg tror Juve-toppsjefene var høye på ett eller annet. Komisk ansettelse. Bra for Roma og Napoli da, som begge har mer kompetente managere.

Siterer A to the H:
Kjedelig at fotballen har blitt sånn.


Ja, det er synd. Skaper enorme forskjeller mellom lag, og forutsetningene for suksess for mindre lag ødelegges.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Drogba tilbake til Chelsea. Stakkars Arsenal-fans.

Uansett, det betyr nok kroken på døra for enten Torres eller Lukaku. Lukaku er veldig lik både Costa og Drogba i spillestilen, og er lettere å selge enn Torres, så jeg blir ikke overrasket om belgieren blir solgt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Drogba tilbake til Chelsea. Stakkars Arsenal-fans.

Uansett, det betyr nok kroken på døra for enten Torres eller Lukaku. Lukaku er veldig lik både Costa og Drogba i spillestilen, og er lettere å selge enn Torres, så jeg blir ikke overrasket om belgieren blir solgt.


Jeg tror det blir kroken på døra for begge. De trenger ingen av de to.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Jeg tror det blir kroken på døra for begge. De trenger ingen av de to.


Jeg tror at Torres blir av den enkle grunn av at ingen vil ha han, og at Chelsea vil måtte betale Torres store summer ut kontraktstiden fordi han neppe vil ta et lønnskutt om han skal bytte klubb.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Fin liten blogg av Knut Espen Svegaarden i VG om situasjonen i norsk fotball.


Skal sies at vi har en del unggutter i TL med et veldig godt potensiale. Ødegaard, De Lanley, Ringstad, Wikheim, Moi og Stengel osv med stort potensiale. Mesteparten spiller på Godset riktignok. Veldig viktig klubb for TLs framgang, så hva de gjør er essensielt. Molde er også viktig når det kommer til Europa. Skullerud har virkelig gjort det bra etter at han tok over. Temmelig mye penger spyttet inn av Røkke, men at vi har et fremtredende lag i Europa kan booste mye.

Nå skal det sies at økonomisk sett er TL helt på bærtur, og det er trist. Vålerenga, Lyn, LSK og Stabæk er alle tegn på dette. Skulle ønske også at Cmore pisser til helvete vekk. De har gjort mye for TL interessen og det har vært makabert å se på. Nivået er heller ikke mye å skryte av, men jeg synes det har tatt seg opp betraktelig i år. Synes sesongen så langt har vært veldig bra i fht TLs standard.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Skal sies at vi har en del unggutter i TL med et veldig godt potensiale. Ødegaard, De Lanley, Ringstad, Wikheim, Moi og Stengel osv med stort potensiale. Mesteparten spiller på Godset riktignok. Veldig viktig klubb for TLs framgang, så hva de gjør er essensielt.


Det er unntakene, heller enn regelen. Godset har satt et bra eksempel ja, de har klart å komme seg opp i toppen av norsk fotball ved å satse på unggutter, og ved å inngå avtaler med utenlandske klubber om lån av talentfulle unggutter.

Siterer A to the H:
Molde er også viktig når det kommer til Europa. Skullerud har virkelig gjort det bra etter at han tok over. Temmelig mye penger spyttet inn av Røkke, men at vi har et fremtredende lag i Europa kan booste mye.


Effekten av spill i europa vil jeg si at er litt overvurdert. Det er én ting å satse på å gjøre det bra der, men det er en annen ting å si at europaspill er ufattelig viktig, for så å kjøre på med b-lag når de først er der.

Siterer A to the H:
Nå skal det sies at økonomisk sett er TL helt på bærtur, og det er trist. Vålerenga, Lyn, LSK og Stabæk er alle tegn på dette.


Og den biten vil ikke endre seg før NFF (en annen organisasjon fylt med klovner og idioter) går inn for en ordentlig opprydning i norsk fotball. De må begynne helt på bunn. Hva kan gjøres for å produsere flere, og bedre spillere lokalt? Hva kan gjøres for å hindre at inkompetente mennesker får styre fotballklubber? Hva kan gjøres for at klubbene ikke skal gå i underskudd hvert fordømte år, uten at de forsøker å gjøre noe med saken?

Hva som kreves for at noe sånt skal skje vet jeg ikke. NFF ser ikke lenger enn sin egen styreformanns mage, så det kan hende at staten må gripe inn for å få kastet alle de råtne eplene i den organisasjonen på dør. Så får FIFA (en annen organisasjon som jeg har lite godt å si om) bare utestenge oss en periode for det.

Det er så mye galt i norsk fotball at det er helt latterlig. Se f.eks. på det som blir nevnt i bloggen, der det var en klubb som mente at en million i året for en sjefsspeider var for dyrt, før de kort tid hentet en utenlandsk spiller de aldri hadde sett spille for tre ganger så mye. Tragikomisk, rett og slett.

Siterer A to the H:
Skulle ønske også at Cmore pisser til helvete vekk. De har gjort mye for TL interessen og det har vært makabert å se på.


Jeg aner ikke hvor mye det koster å få alle TL-kampene nå, men jeg gidder i alle fall ikke å betale det.

Siterer A to the H:
Nivået er heller ikke mye å skryte av, men jeg synes det har tatt seg opp betraktelig i år.


Nivået har vært nitrist og dårlig i flere år, uten at det engang har blitt vurdert å gjøre noe for å snu trenden.

Siterer A to the H:
Synes sesongen så langt har vært veldig bra i fht TLs standard.


Sikkert fordi Vålerenga har levert over forventning, haha.

Lagt til 2014-07-27 15:04:
Vålerenga er forøvrig et klasseeksempel på problemene i norsk fotball. De eier ikke en egen stadion, og er nødt til å leie en stadion selv ikke landslaget klarer å fylle. Vålerenga er langt unna å fylle den. Det sier seg selv at det da nesten er nødt til å gå til helvete. Massivt underskudd har de hatt lenge nå, og stadig trengs nødhjelp fra fyren jeg ikke husker navnet på. Komisk hvordan den klubben blir styrt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer A to the H:
Nå skal det sies at økonomisk sett er TL helt på bærtur, og det er trist. Vålerenga, Lyn, LSK og Stabæk
Legg merke til Hamkam også http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forstediv/HamKam-er-
skrekkeksempelet-pa-en-skakkjort-norsk-fotballokonomi-447903_1
.snd#.U9T8wPl_u8o
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Loïc Rémy skal ikke ha passert den medisinske testen, og dermed har Liverpool trukket seg ut av avtalen. Klubben selv vil ikke si hvorfor, men det spekuleres om at hjerteproblemer og knærne hans skal være grunnen til at han feilet.

Egentlig ganske imponerende å ikke klare en medisinsk test som Fábio Aurélio har passert to ganger.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Dejan Lovren klar for Liverpool. Southampton-ribbingen fortsetter, mens Liverpool-handlingen fortsetter.

Lagt til 2014-07-28 00:18:
Ellers har Liverpool åpnet friskt mot Olympiakos. Fem minutter med keep-ball av Liverpool ble etterfulgt av et sleiv-skudd fra Sturridge som gikk i brystkassen til Abidal, slik at en Sterling på vei gjennom enkelt kunne score.

I tillegg debuterer Lazar Markovic, med nummer 50, som forventet.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!